KAPALI Octavia RS Satın Alma

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Arkadaşlar merhaba, bir arkadaşıma ilandaki arabayı hiç aklımızda yokken düşünmeye başladık:

#vRS 2.0 TFSI 220HP ** BAYRAMA KADAR NAKİTTE SON İNDİRİM**
İlan No: 540757339
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ama-kadar-nakitte-son-indirim-540757339/detay

Arkadaşta şu an 1.5T Civic HB var, onun arabasını en kısa sürede piyasanın azıcık altında satarak bunu almayı düşünüyoruz fakat bir sıkıntımız var. Araba adamın anlattığına göre temiz baya, 40 dk falan sohbet ettik telefonda, epey güven uyandırdı ama yine de fiyatı epey uygun olduğu için emin olamıyoruz. Forumdan herhangi bir bizim için arabayı inceleyebilir mi? Ekspertize de götürürse çok kıymete geçer, karşılıksız bırakmayacağını söyledi bazılarınız bilir Gökçe Aydın abiyi, ona almayı düşünüyoruz, satın alma işlemleri için ben gelicem İstanbul’a, vekalet verecek bana.
 
Son düzenleme:
Yav ben bu uluslararası editör yorumlarını okuyorum, mesela demişlerki iki adet 2013 polo gti ve 208 gti karşılaştırmalarında, polo nun yere gücü aktarma problemleri varmış, sonra kendisinden 20 hp fazla ve ekstradan komple egzoz olan 208 gti videomuza bakıyorum ve bu yorumların fazlasıyla saçma olduğu kanaatine varıyorum:

https://www.instagram.com/p/BZtTKS7HteN/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=ts6noqyabn9u
 
Hayır şimdi sorun şurda arkadaşlar, emin olun Golf GTI iyi yol tutuyordur, ama sen gidip virajın içinde kick down yaparsan araba elbette baş edemez o güçle, arabanın mevcut sınırları eminim zaten yeterince iyidir ve tatmin eder fazlasıyla sınırlarını bilip alıştıktan sonra.
 
Şimdi ben Eren Tekin’e de şurdan laf vurdum Polo GTI vs Ibiza Cupra dragında, otomatik olunca bastım gaza fabrika verisinde kalktım olmuyor 100 e, gaza basış şekliniz, lastiğin nerde saracağı, ne zaman vites attığınız, çok önemli şeyler bunlar otomatik de olsa araba. Ben bundan 3-4 yıl önce bir güzergahta ablamın 1.2 tsi dsg ibizasını arkadaşımla 0-100 süresi alarak test ediyorduk, ne yaparsam yapayım çocuk benden 0.3-0.4 saniye iyi kaldırıyordu o yıllarda o zaman. Şimdi yol tutuş için bu durum Golf de de geçerli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Yürümek ile gücü yere aktarmak çok farklı şeyler yalnız. Mesela 170 bg insignia var hızlanma videoları çektim gram sarmıyor ama aynı yolda 110 bg hdi picasso sara sara kalkıyor
DSG şanzımanın olayı gücü yere aktarma değil mi otomatik opelin yada cvt hondanin gücü yere daha iyi aktardığını mi söylüyorsun :D
 
DSG şanzımanın olayı gücü yere aktarma değil mi otomatik opelin yada cvt hondanin gücü yere daha iyi aktardığını mi söylüyorsun :D

Dsg şanzıman olayı gücü yere aktarma kısmı doğru ama yetersiz ön takım varsa o da yetmez ki 1.4 tsi 140 lık golf bile Dsg olmasına rağmen gücünü yere aktarmayı beceremiyor. Çünkü ön takımlar yetersiz. Bizzat tecrübe de ettim. Otopark ın 1.4 tsi golf testinde and ve sinan da söylüyor bunu.

Edit: https://www.otopark.com/2014/08/robocop-volkswagen-golf-1-4-tsi-act-highline/

250 Nm, henüz 1500 d/d’de kendini gösteriyor ve bu, aynı Leon’da olduğu gibi, kalkışlarda can sıkıcı biçimde arabanın istifini bozuyor. Bilhassa bozuk yollarda biraz dikkatsiz bir sağ ayak, ilk iki viteste göstergelerde pavyon havası yaratıyor. 8000 km’deki Pirelli P7 Cinturato’lara rağmen yaşanan bu ortak sıkıntı, bu şasinin ön takımıyla ilgili soru işaretlerine yol açtı. İkisinin birlikte muzdarip olduğu bir diğer bileşen, direksiyon.
 
Son düzenleme:
Dsg şanzıman olayı gücü yere aktarma kısmı doğru ama yetersiz ön takım varsa o da yetmez ki 1.4 tsi 140 lık golf bile Dsg olmasına rağmen gücünü yere aktarmayı beceremiyor. Çünkü ön takımlar yetersiz. Bizzat tecrübe de ettim. Otopark ın 1.4 tsi golf testinde and ve sinan da söylüyor bunu.
Gücünü yere aktaramiyor değilde aktardığı güç fazla geliyor denilebilir. Dsg&tsi kombinasyonunda muadil araçlara kıyasla bir yakıt verimsizligi yok ve hızlanma performanslarida muadillerine göre iyi. Opel astra j 1.4 t 140hp otomatik vs 1.4 tsi dsg 122lik golf 6 kiyaslamasina bakarsan YouTube da güç yere opel tarafında nasıl aktarilamiyor görebilirsin
 
Gücünü yere aktaramiyor değilde aktardığı güç fazla geliyor denilebilir. Dsg&tsi kombinasyonunda muadil araçlara kıyasla bir yakıt verimsizligi yok ve hızlanma performanslarida muadillerine göre iyi. Opel astra j 1.4 t 140hp otomatik vs 1.4 tsi dsg 122lik golf 6 kiyaslamasina bakarsan YouTube da güç yere opel tarafında nasıl aktarilamiyor görebilirsin

Güç fazla geliyorsa ön takımlar o gücü yere aktaramıyordur. Asıl senin dediğin gücünü tekere aktarmak o dediğin olayı dsg fazlasıyla iyi yapıyor zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Güç fazla geliyorsa ön takımlar o gücü yere aktaramıyordur. Asıl senin dediğin gücünü tekere aktarmak o dediğin olayı dsg fazlasıyla iyi yapıyor zaten.
Mesela ön takımlar ne yapabilir bu durumda bilmediğimden soruyorum görevini burda yerine getiremeyen parçalar neler olabilir ? Tekere iletilen güç yere iletilemiyorsa burda iki değişen kalıyor asfalt ve teker. Benim atladığım nokta neresi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Mesela ön takımlar ne yapabilir bu durumda bilmediğimden soruyorum görevini burda yerine getiremeyen parçalar neler olabilir ? Tekere iletilen güç yere iletilemiyorsa burda iki değişen kalıyor asfalt ve teker. Benim atladığım nokta neresi ?

Şimdi bende mühendis olmadığım için işin detayını bilmiyorum. Güzel bir yazı buldum. Başlık açacağım şimdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
https://otopark.com/forum/posts/280647/
Böyle bir şey buldum. Aslında tam cevabı değil ama burada şeylerden biri bile bozuk olması etkiler herhalde :D
Hızlıca göz gezdirdimde burda daha çok aracın manevra kabiliyeti yol tutusundan bahsediyor. Ben bu aracı sürmedim bilmiyorum muhtemelen mqb platformu diğer araçlarla benzer limittedir bi tık iyidir yada. Bu araçta muhtemelen yere aktarma sorunu denilen yere çok aktarılması ve motorun tork devir bandıyla alakalı bir durum. Yoksa lastiğe güç geldikten sonra geriye iki parametre kalır lastiğin durumu ve asfaltın kalitesi. Velhasıl sende haklısın bende haksız sayılmam :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve GARAJ TV
O değil de DSG gerçekten gereksiz hızlı bir şanzıman, accayip saçma

DSG'nin hızı insanı şımartacak cinsten :D zaten bu hıza bir de sorunsuzluk faktörü eklense,DSG eminim en iyi şanzıman olurdu.Lakin taht hala 'bana göre' ZF de.DSG'den sadece biraz yavaş ama hem sorunsuz,hem pürüzsüz,hem yeterince hızlı,hem de oranlar daha kısa.
 
Mesela ön takımlar ne yapabilir bu durumda bilmediğimden soruyorum görevini burda yerine getiremeyen parçalar neler olabilir ? Tekere iletilen güç yere iletilemiyorsa burda iki değişen kalıyor asfalt ve teker. Benim atladığım nokta neresi ?
Hocam olay ağırlık merkezi kayması ve süspansiyon yardımıyla bunun dengeli bir şekilde tekerlere aktarılması kısaca. Sadece virajda değil, hızlanma ve yavaşlamada da işin içine bu kayma giriyor. Akla gelmeyecek kadar çok parametre var ve tek doğru yok. Süspansiyon sistemi bu konuda çok önemli.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...