ODD'den 1.600 cc Altındaki Araçlarda ÖTV Sıfırlanması Talebi

ODD Yönetim Kurulu Başkanı Bilaloğlu, 2019 sonuna kadar otomobil grubunda motor hacmi 1.600 cc’yi aşmayan araçlarda ve ticari araç grubunda ÖTV’nin sıfırlanmasını ve KDV indiriminin yüzde 1 olarak devam ettirilmesini önerdi.

trafis-sorun.jpg


Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, 2019 sonuna kadar otomobil grubunda motor hacmi 1.600 cc’yi aşmayan araçlarda ve ticari araç grubunda ÖTV’nin sıfırlanmasını ve KDV indiriminin yüzde 1 olarak devam ettirilmesini önerdi.

Bilaloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, otomotiv sektörüne ve sektör beklentilerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Yapılan bazı düzenlemelerin sektöre olumlu yansıdığını belirten Bilaloğlu, "Geride bıraktığımız 2018 yılında artan faiz, kur ve volatilite otomotiv sektöründe öngörülebilirliği zorlaştırırken, tüketiciyi de hızla otomotiv ürünlerine ulaşımdan uzaklaştırmıştı. İhtiyaçlara cevap veren düzenlemeler, hızlı aksiyonlarla hayata geçirildi. Kısaca hatırlayacak olursak hurda araç uygulamasının devreye girmesinin ardından, sektörümüze uygulanan özel tüketim vergisi oranlarına esas özel tüketim vergisi matrahları da güncellendi. Bu düzenleme ile alt vergi dilimlerinden daha fazla modelin faydalanması mümkün oldu." ifadelerini kullandı.

Bilaloğlu, 2018 yılında üretilmiş araçların ithalatına da ilave süre tanındığını, uygulanan ÖTV ve KDV indirimlerinin 30 Haziran’a kadar uzatıldığını ve son olarak da hem hurda indirimine konu olan matrahlar hem de devamında hurda teşvik tutarlarının güncellendiğini anımsattı.

Alınan hızlı aksiyonlarla otomotiv sektörüne verilen desteklerden dolayı müteşekkir olduklarını dile getiren Bilaloğlu, şunları kaydetti:

"Ülkemiz ekonomisi ve istihdamı yönünden otomotiv ekosisteminin devamlılığı büyük önem taşıyor. Ayrıca mevcut yatırımların korunması ve yeni yatırımların gelmesi bakımından iç pazarın önemini daima vurguluyoruz. Tüm bu önlemlere rağmen Türkiye otomotiv sektörü toplam pazarı 2018 yılında yüzde 35 daralırken, 2019 Ocak-Mayıs döneminde ise önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 50 azalarak 156 bin 990 adet oldu. Türkiye otomotiv pazarı 5 yıllık ocak- mayıs ayı ortalama satışlarına göre de yüzde 51,4 azaldı.

Son yıllarda otomotiv sektöründe yaratılan iç pazarın, ana ve yan sanayinin üretim ve ihracat başarısında, ülkemizde otomotiv ticaretinin gelişiminde, bunların da ötesinde tüm sektörün ana oyuncuları ve bağlı sektörleriyle yarattığı istihdam ile ülkemizdeki tüm paydaşlar açısından çok değerli. Otomotiv ekosisteminin, ticaretinin en önemli parçalarından olan ve yaklaşık 80 bin kişiye istihdam sağlayan yetkili satıcıların da bu süreçte ticari faaliyetlerinin sektörün ihtiyacına cevap veren düzenlemelerle desteklenmeye devam edilmesi sürdürülebilirlikleri bakımından gereklidir."

0


Sektörün beklentileri
Sektörün beklentilerine de değinen Ali Bilaloğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Dengelenme yılı olarak görülen 2019 yılında alınan önlemlerin, otomotivde faaliyet gösteren tüm paydaşların geçiş sürecini kolaylaştıracağı, yarattığı olumlu etki ile ekonomiye, istihdama yarar sağlamaya devam edeceği düşünülmektedir. Bu bakımdan önerimiz 2019 yıl sonuna kadar otomobil grubunda motor hacmi 1.600 cc’yi aşmayan araçlarda ÖTV’nin sıfırlanması, ticari araç grubunda da ÖTV’nin sıfırlanması ve KDV indiriminin yüzde 1 olarak devam ettirilmesi olup, sağlanacak olan bu can suyu yaratılmakta olan tahribatı minimize edecek ve sektörümüz de içerisinden geçilen bu süreçte ülkemiz yararına üzerine düşeni yapmaya devam edecektir."

Kaynak: ODD & AA
 
Son düzenleme:
Kabul edilirse giren yine halka girmiş oluyor mu acaba onu merak ediyorum :D
 
40BİN TL ye megane 1 satan arkadaşlara geçmiş olur herhalde bu kazık :) En başta ötv işi saçmalık zaten iş buralara geldikten sonra kaldırmak bir sektörü ve o sektörden ekmek yiyenleri perişan eder. 2. el araç alanlarda satanlarda ziyadesiyle bu kazıktan nasiplenir bence.
 
Piyasada satilan otomobillerin neredeyse %85-90 kadar bir kismini kapsayan talep. Devlet bu vergiden vazgecerse vatandasi nasil otturur hayal edemiyorum. Hayirlisi olsun 😄
 
Şuan zaten ötv indirimine ek hurddan ötv düşüyolar arabalar gene pahalı. Biz alırken %10-15bile değildi belki de ödediğimiz ötv. Ama bunu da kaldırırlarsa olan yine bize olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Bence %100 ötv olsun, otomobile para vermeyelim o işi devlet çözsün. Biz direk gidip vergi dairesine parayı yatıralım, devlet oy kullanırken olduğunu iddia ettiği gibi tipimize bakarak sen bu tiple anca şu kadar hacimli motora sahip bir otomobile binebilirsin, 6 ay sonra gel arabanı al desin.

 
Bence 50 bin liralık araba olsın.amaca hizmet eden.atıyorum 1.0 sandero.ondan hiç vergi alınmasın.onun üstü lüks sayılıp güncel vergi avantajından devam etsn.her firma jant kapaklı arka camları manuel 2 hava yastıklı özel ekonomi modelleri geliştirsin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Toprak
ÖTV'nin sıfırlanma ihtimali var. Kimine göre bu ihtimal %20 , kimine göre ise %0.05 veya başka bir değer. ÖTV 2 gün sonra da, 3 yıl sonra da sıfırlanabilir, azaltılabilir veya arttılabilir. Peki döviz kurları ne olabilir ? Çok değil 5 yıl önceki döviz kurlarını belirten link burada.
Hadi bunlar oldu. ÖTV sıfırlandı, herhangi bir vergi arttırımı olmadı, döviz kurları 5 yıl önceki değerine ulaştı. Peki maaşlarımız ne oldu ? Bugünkü sayısal değerinde mi kaldı ?
Demek istediğim bir olumsuzluğun nedenini bir veya iki nedene bağlamamalıyız. Bu demek değildir ki bir veya iki nedenden dolayı olumsuzluk olmaz. Önemli olan bu nedenleri bulmaktan daha öteye gidip bunların hangi olaylar ve koşullar aonucunda ortaya çıktığını belirlemek ve ona göre davranmaktır.
 
Bunun olacağına pek ihtimal vermiyorum. Belki 1.4 dahil olmak üzere ama üzerine değil. Bir de ÖTV'nin uzatılmaması bir ihtimal 2. el piyasasının bu değişikliğin yapılması durumunda etkilenmemesi için yapılmış olabilir. Belirli bir süre 2.el'deki değişimin yapılması sağlanıp, ÖTV kaldırılabilir. Ama yine de ciddi anlamda etkiler 2. el piyasalarını.
 
Bence 50 bin liralık araba olsın.amaca hizmet eden.atıyorum 1.0 sandero.ondan hiç vergi alınmasın.onun üstü lüks sayılıp güncel vergi avantajından devam etsn.her firma jant kapaklı arka camları manuel 2 hava yastıklı özel ekonomi modelleri geliştirsin
Arabaya binmek lükstür.

Bu iki mesajı aynı kişi mi yazmış diye dönüp bakmak zorunda kaldım. İkinciyi referans alarak yazıyorum. Bir ülkede sosyal devlet vatandaşının asgari ulaşım ihtiyaçlarını(hasta, engelli, çocuklu, işyeri sahibi vs.) karşılayamayacak durumda ise kişisel ulaşım araçları lüks olmaktan çıkar.
Arabamı satamıyorum, kapıda bir araba bekletmeye mecburum. Birçok yönden.
 
[/QUOTE]
Bu iki mesajı aynı kişi mi yazmış diye dönüp bakmak zorunda kaldım. İkinciyi referans alarak yazıyorum. Bir ülkede sosyal devlet vatandaşının asgari ulaşım ihtiyaçlarını(hasta, engelli, çocuklu, işyeri sahibi vs.) karşılayamayacak durumda ise kişisel ulaşım araçları lüks olmaktan çıkar.
Arabamı satamıyorum, kapıda bir araba bekletmeye mecburum. Birçok yönden.
O zaman motosiklet satılmasın.yüksek hız yapmayan 2 havayastıklı bir araba gayet yeterlidir.evet iki mesajı da ben yazdım.
 
Son düzenleme:
Ekleme yapıyorum, brodwaylere de bakabilirsin kardeşim ben kullandım bir dönem şahin doğan binmem diyorsan flashlara
 
O zaman motosiklet satılmasın.yüksek hız yapmayan 2 havayastıklı bir araba gayet yeterlidir.evet iki mesajı da ben yazdım.
donanım, motor seçenekleri ve karoser tipleri tartışmaya açılabilir. Japonya'daki "kei car" uygulaması gibi bir seçenek düşünülebilir. ama ülkemizin mevcut şartları altında güvenlik donanımları da standart hale getirilmeli ya da çok ağır yaptırımlar ve sınırlamalar getirilmeli ki yaptırımları umursamayan biri gelip sizi biçmesin;