ODD'den 1.600 cc Altındaki Araçlarda ÖTV Sıfırlanması Talebi

ODD Yönetim Kurulu Başkanı Bilaloğlu, 2019 sonuna kadar otomobil grubunda motor hacmi 1.600 cc’yi aşmayan araçlarda ve ticari araç grubunda ÖTV’nin sıfırlanmasını ve KDV indiriminin yüzde 1 olarak devam ettirilmesini önerdi.

trafis-sorun.jpg


Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, 2019 sonuna kadar otomobil grubunda motor hacmi 1.600 cc’yi aşmayan araçlarda ve ticari araç grubunda ÖTV’nin sıfırlanmasını ve KDV indiriminin yüzde 1 olarak devam ettirilmesini önerdi.

Bilaloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, otomotiv sektörüne ve sektör beklentilerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Yapılan bazı düzenlemelerin sektöre olumlu yansıdığını belirten Bilaloğlu, "Geride bıraktığımız 2018 yılında artan faiz, kur ve volatilite otomotiv sektöründe öngörülebilirliği zorlaştırırken, tüketiciyi de hızla otomotiv ürünlerine ulaşımdan uzaklaştırmıştı. İhtiyaçlara cevap veren düzenlemeler, hızlı aksiyonlarla hayata geçirildi. Kısaca hatırlayacak olursak hurda araç uygulamasının devreye girmesinin ardından, sektörümüze uygulanan özel tüketim vergisi oranlarına esas özel tüketim vergisi matrahları da güncellendi. Bu düzenleme ile alt vergi dilimlerinden daha fazla modelin faydalanması mümkün oldu." ifadelerini kullandı.

Bilaloğlu, 2018 yılında üretilmiş araçların ithalatına da ilave süre tanındığını, uygulanan ÖTV ve KDV indirimlerinin 30 Haziran’a kadar uzatıldığını ve son olarak da hem hurda indirimine konu olan matrahlar hem de devamında hurda teşvik tutarlarının güncellendiğini anımsattı.

Alınan hızlı aksiyonlarla otomotiv sektörüne verilen desteklerden dolayı müteşekkir olduklarını dile getiren Bilaloğlu, şunları kaydetti:

"Ülkemiz ekonomisi ve istihdamı yönünden otomotiv ekosisteminin devamlılığı büyük önem taşıyor. Ayrıca mevcut yatırımların korunması ve yeni yatırımların gelmesi bakımından iç pazarın önemini daima vurguluyoruz. Tüm bu önlemlere rağmen Türkiye otomotiv sektörü toplam pazarı 2018 yılında yüzde 35 daralırken, 2019 Ocak-Mayıs döneminde ise önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 50 azalarak 156 bin 990 adet oldu. Türkiye otomotiv pazarı 5 yıllık ocak- mayıs ayı ortalama satışlarına göre de yüzde 51,4 azaldı.

Son yıllarda otomotiv sektöründe yaratılan iç pazarın, ana ve yan sanayinin üretim ve ihracat başarısında, ülkemizde otomotiv ticaretinin gelişiminde, bunların da ötesinde tüm sektörün ana oyuncuları ve bağlı sektörleriyle yarattığı istihdam ile ülkemizdeki tüm paydaşlar açısından çok değerli. Otomotiv ekosisteminin, ticaretinin en önemli parçalarından olan ve yaklaşık 80 bin kişiye istihdam sağlayan yetkili satıcıların da bu süreçte ticari faaliyetlerinin sektörün ihtiyacına cevap veren düzenlemelerle desteklenmeye devam edilmesi sürdürülebilirlikleri bakımından gereklidir."

0


Sektörün beklentileri
Sektörün beklentilerine de değinen Ali Bilaloğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Dengelenme yılı olarak görülen 2019 yılında alınan önlemlerin, otomotivde faaliyet gösteren tüm paydaşların geçiş sürecini kolaylaştıracağı, yarattığı olumlu etki ile ekonomiye, istihdama yarar sağlamaya devam edeceği düşünülmektedir. Bu bakımdan önerimiz 2019 yıl sonuna kadar otomobil grubunda motor hacmi 1.600 cc’yi aşmayan araçlarda ÖTV’nin sıfırlanması, ticari araç grubunda da ÖTV’nin sıfırlanması ve KDV indiriminin yüzde 1 olarak devam ettirilmesi olup, sağlanacak olan bu can suyu yaratılmakta olan tahribatı minimize edecek ve sektörümüz de içerisinden geçilen bu süreçte ülkemiz yararına üzerine düşeni yapmaya devam edecektir."

Kaynak: ODD & AA
 
Son düzenleme:
donanım, motor seçenekleri ve karoser tipleri tartışmaya açılabilir. Japonya'daki "kei car" uygulaması gibi bir seçenek düşünülebilir. ama ülkemizin mevcut şartları altında güvenlik donanımları da standart hale getirilmeli ya da çok ağır yaptırımlar ve sınırlamalar getirilmeli ki yaptırımları umursamayan biri gelip sizi biçmesin;

Şu an ülkemizde satılan 160 bin liralık polo bile 2 havayastıklı.bu dediğinize göre mevcut bir standart oluşturup karşılamayan piyasadaki eski yeni tüm araçları imha edelim.kaza tabiki kötü .ama diyeceğim en basitinden iranda satılan crvlerde şöför kapısı camı elektronik değil.jantlar 19 değil boya metalik değil.hadi tamam perde ve yan hava yastıkları olsun ama orda anlatmak istediğim şey firmalar uyguna araba getirsin devlet teşvik vericekse o araçlara versin.
Tekrar diyorum motor satışı da yasaklansın o zaman
 
Büyüklerim elbette benden daha iyi bilirler ancak ben hafızamda olduğu kadarıyla bir şeyler yazmak istiyorum.
Biz, bundan yıllar önce sıfır palio'yu 16.250 ye almıştık full. 10 yıldan önce bir olay bu. Şimdi 1998 model, 2000 model paliolar bile bu fiyatlarda değiller.
9 bin liraya aldığımız, polo şuan 22 bin TL olmuş, 98 model.
Bu iki örneği niye verdim diye sorarsanız, Sıfır araba keza motor içinde geçerli kimse malının değeri düşsün istemiyor.
Bu vatandaşlarımızın cahilliğinden başka bir şey değil. ÖTV'nin kalkmasını istemeyenler, bilin ki kendi mallarının değeri düşeceği için istemiyor. Benim malımın değeri düşmesin, 82 milyon çeksin sıkıntıyı diyebilen bencil insanlar bunlar. Hepimizin iyi kötü bir arabası oluyor, ancak benim aklım 19 yaşında bir genç olarak bunları almıyor.
1.0 1.2 Motor arabalara biz neden bu fahiş fiyatları ödüyoruz? Tamam sıfırları vergilerden dolayı pahalı ama 10 yıllık, yeri geliyor 13 yıllık arabalar sıfır fiyatlarına yakın satılıyor bunu anlamak imkansız. Bence ötv tamamen kalkmalı ki bu 2.el piyasası düzelsin. 2.el araba almak sıfır fiyatına çok yakın, motor da öyle. Dolar 7 oldu diye zam yapıyorlar, dolar 5 buçuk civarlarında seyir ederken bakıyoruz fiyatlar hala aynı ne iş?
 
Büyüklerim elbette benden daha iyi bilirler ancak ben hafızamda olduğu kadarıyla bir şeyler yazmak istiyorum.
Biz, bundan yıllar önce sıfır palio'yu 16.250 ye almıştık full. 10 yıldan önce bir olay bu. Şimdi 1998 model, 2000 model paliolar bile bu fiyatlarda değiller.
9 bin liraya aldığımız, polo şuan 22 bin TL olmuş, 98 model.
Bu iki örneği niye verdim diye sorarsanız, Sıfır araba keza motor içinde geçerli kimse malının değeri düşsün istemiyor.
Bu vatandaşlarımızın cahilliğinden başka bir şey değil. ÖTV'nin kalkmasını istemeyenler, bilin ki kendi mallarının değeri düşeceği için istemiyor. Benim malımın değeri düşmesin, 82 milyon çeksin sıkıntıyı diyebilen bencil insanlar bunlar. Hepimizin iyi kötü bir arabası oluyor, ancak benim aklım 19 yaşında bir genç olarak bunları almıyor.
1.0 1.2 Motor arabalara biz neden bu fahiş fiyatları ödüyoruz? Tamam sıfırları vergilerden dolayı pahalı ama 10 yıllık, yeri geliyor 13 yıllık arabalar sıfır fiyatlarına yakın satılıyor bunu anlamak imkansız. Bence ötv tamamen kalkmalı ki bu 2.el piyasası düzelsin. 2.el araba almak sıfır fiyatına çok yakın, motor da öyle. Dolar 7 oldu diye zam yapıyorlar, dolar 5 buçuk civarlarında seyir ederken bakıyoruz fiyatlar hala aynı ne iş?
Sürekli söylüyorum ama insanlar dinlemiyor linç yiyorum sizede anlatayım.ülkemizde (sıfır araçlar için konuşuyorum)araçlar ucuz.sadece biz gfakiriz.orda 20 birim burda 130 birim hesabı baştan sona yanlış.bu arabayı üreten arge yapan geliştiren firma türkiyeye euro üzerinden satmak zorunda çünkü ülkesinde ekmeğini etini sütünü euro ile alıyor.sıfır vergi bile alınsa çoğumuz arabaları alıcak güçte değiliz.ülkeye katma değer katıp paramızı değerlendirmeden devlet vergiyi kaldırmayı bıraktım teşvik bile verse araba alamıyacağımız konuma geldik.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Ötv kaldırmak demek cari açığı tetiklemek demek.
Mevcut ikinci el piyasasını allak bullak etmek demek.
Bu çok hassas bir denge ayrıca yeni vergileri yada mevcut diğer vergilerdeki artışı tetiklemek demek belki 5 - 10 puan kadar indirime gidilebilir. Tabi böyle bir şey olursada araç üreticileri mevcut ham fiyatlara (iddalarına göre şimdiye kadar kompanse ettikleri) bir miktar zam yapabilir sonuçta istediğimiz tablo tam anlamıyla oluşmayabilir.
 
Büyüklerim elbette benden daha iyi bilirler ancak ben hafızamda olduğu kadarıyla bir şeyler yazmak istiyorum.
Biz, bundan yıllar önce sıfır palio'yu 16.250 ye almıştık full. 10 yıldan önce bir olay bu. Şimdi 1998 model, 2000 model paliolar bile bu fiyatlarda değiller.
9 bin liraya aldığımız, polo şuan 22 bin TL olmuş, 98 model.
Bu iki örneği niye verdim diye sorarsanız, Sıfır araba keza motor içinde geçerli kimse malının değeri düşsün istemiyor.
Bu vatandaşlarımızın cahilliğinden başka bir şey değil. ÖTV'nin kalkmasını istemeyenler, bilin ki kendi mallarının değeri düşeceği için istemiyor. Benim malımın değeri düşmesin, 82 milyon çeksin sıkıntıyı diyebilen bencil insanlar bunlar. Hepimizin iyi kötü bir arabası oluyor, ancak benim aklım 19 yaşında bir genç olarak bunları almıyor.
1.0 1.2 Motor arabalara biz neden bu fahiş fiyatları ödüyoruz? Tamam sıfırları vergilerden dolayı pahalı ama 10 yıllık, yeri geliyor 13 yıllık arabalar sıfır fiyatlarına yakın satılıyor bunu anlamak imkansız. Bence ötv tamamen kalkmalı ki bu 2.el piyasası düzelsin. 2.el araba almak sıfır fiyatına çok yakın, motor da öyle. Dolar 7 oldu diye zam yapıyorlar, dolar 5 buçuk civarlarında seyir ederken bakıyoruz fiyatlar hala aynı ne iş?
Şimdi 13 yıl önce bu araba euro üzerinden satın alınıyordu şimdi de
13 yıl önce 9 bin tl aldığınız polo 10000 euro yapıyorsa
Şimdi 20000 tl polo 3 bin euro yapıyor. Yani aslında fiyatı düşmüş oluyor.
 
Otomobil sektörü güçlü olan bir ülke olarak Ötv kalkabilir mi kalkmalı mi bence Olabilir Fakat olmamalı olursa da bir şartla Neden sorularına fikirlerimi yazayım.
Ötv Kalkabilir mi? = Evet çünkü Ülkemiz ithal ettiğinin 3 4 katı otomobil ihraç eden bir ülke yani ithalat sorunumuz aslında otomobil sektorunde çok da yok asıl sorun kredi ile borçlanmaktır ve olmayan parayi yurtdışına göndererek ekstra risk primi oluşturmaktır
Ötv Kalkmalı mi Evet ise Nasıl = Bence kalkmalı fakat şu şartlarla: @dthhasan a katılıyorum burada kriter ihtiyaç olmalı. Bence Boş Corolla ayarında bir fiyata kadar muhtemelen vergiyi çıkınca yaklaşık 60.000tl yapıyor buraya kadar olan otomobiller için yalnızca tüzel kişilere %0 Ötv ve %1 KDV olabilir insanlar ihtiyacını karşılar. Daha üstünden ise fiyata göre en az %35 Otv ve %18 KDV olarak devam etmeli özelLille premium markalarda %100 ve üzerinde olmalı benim param var yurtdışına döviz gondermek sorun değil diyen vergisini paşa paşa versin. Ve bu indirim için yerli üretim şartı konulsun en ufak yatırım yapmadan araç satan Vag kapıdan giremesin :) Ayrıca kredi ile otomobil alımı da 100.000 üzeri tüm modeller icin son bulsun parası olmayan lüks almasın açık ve net sadece Boş corolla vb dediğim fiyat bandına kadar olan araclara max 20.000tl gibi kredi sibiri olsun ki olmayan para risk primi olarak geri dönmesin. Ekonominin en temel sebebi borç nedeniyle artan risk primi ve borcun en önemli kalemi de Ev ve Arabaya deli gibi kredi kullanan milletimiz
Fakat bu sıfırlama ve zenginden fazla alma olayı tüm vergi sistemine yansıtılmali ki adalet sağlansin aksi huzursuzluk yaratır. Misal şirket sahiplerinin kiralama yolu ile her türlü lüks aracı kullanıp bunu da vergiden düşme gibi saçmalıklar ile devlete yani millete ödetmesine son verilsin şirketi olanın is yapanın parası vardır arabasını parayla benim gibi alsın neden devlet ödüyor sorusunu bize sordurmasinlar en büyük problem vergiden ziyade adaletsiz vergi
 
Son düzenleme:
Vatandaşın alacağı b segment araçta ötv kalkınca cari açık artıyor ama politikacılarımız ötvsiz A8 alınca cari açık artmıyor mu? Bizim, vatandaş olarak güvenli bir şekilde yolculuk yapma hakkımızı savunmamız gerekiyor bence.

Ayrıca ötv konusunda muhip tuna meti'nin çok aydınlatıcı bir videosu var dcm tv'de. İzlemenizi tavsiye ederim.
 
Bu ülkede işlerin bir türlü yoluna girmiyor oluşunun sebeplerini bir bir görebilirsiniz bu başlık altında. ÖTV kaldırmak ikinci el piyasasını bozacak diye kalkmasını desteklememek çok ilginç bir yaklaşım mesela. Sanayide üçüncü sınıf işçilikle zerre kadar teknik bilgi içermeden geçinen Hasan Ustanın düzeni bozulmasın diye bir araba da devlete almaya razı olmak... belediye çalışanları işten çıkacak diye mevcut yönetimin değişmesine tereddütle bakmak.. Hepsi aynı fikir altyapısının ürünü.

Yanlış kaynamış bir kolu kırmamak için yamuk kolla gezmeye razı oluyoruz her gün. İkinci el piyasası bozulacakmış. Ee? Pertten araba toplayıp boyasız diye satan adamın çarkına çomağı kim sokacak?

Otomobil sahibi olmak 21. yüzyılda bir çok yönden lüks değildir. Vergi sistemi kaldırılmasa bile kesinlikle bir düzenlemeye gidilmeli. Devlet benim kazandığım her kuruşu takip edip vergisini daha para bana ulaşmadan kesebiliyorsa aldığım otomobili de takip edebilir. Engelli vatandaşlara tanıdığı vergi indirimi benzeri bir uygulamayı; "ihtiyaç" kavramı çerçevesinde şekillendirerek tüm vatandaşlara eşit şekilde uygulayabilir. Bu şekilde şirket arabası diye gösterip vergiden düşülen "lüks" otomobillerin, alınacak arabadan zerre yarar göremeyecek yaşlılar üzerine alınan engelli indirimli araçların önüne de geçilmiş olur.