Önerilen Minimum Lastik Ebatları Hakkında - 205/65 R15 Yerine 195/65/R15 Kullanılabilir mi?

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
1,751
Marka
Alfa Romeo
Beyler şimdi size bir uzmanlık sorusu. Özellikle @Cenk 'e.

Elimde eski sahibinden kalma 6 yaşında 205 65 R15 ebadında Barum marka kış lastikleri var.. Dişleri duruyor, çatlakları da yok. Fakat geçen kullandığımda öyle pek de güven vermedi, ıslak da değildi henüz.

195 65 R15 ebadında mis gibi nokian wr d4 lastikler var. Tanesi 380 lira. Çap küçülecek, farkındayım. Fakat yük endeksi aynı. Bu lastik arabaya olur mu ? Sıkıntı şu, önerilen minimum ebat 205 65 r15 görünüyor kataloglarda.

Kullanım koşulları: Genelde ıslak zemin, parlak asfalt, yılın bir iki haftası karlı zemin görür. O da ara yollara girdiğinde.

Başka önerilere de açığım. Kardan ziyade ıslak zemin görecek.
 
Son düzenleme:
Beyler şimdi size bir uzmanlık sorusu. Özellikle @Cenk 'e.

Elimde eski sahibinden kalma 6 yaşında 205 65 R15 ebadında Barum marka kış lastikleri var.. Dişleri duruyor, çatlakları da yok. Fakat geçen kullandığımda öyle pek de güven vermedi, ıslak da değildi henüz.

195 65 R15 ebadında mis gibi nokian wr d4 lastikler var. Tanesi 380 lira. Çap küçülecek, farkındayım. Fakat yük endeksi aynı. Bu lastik arabaya olur mu ? Sıkıntı şu, önerilen minimum ebat 205 65 r15 görünüyor kataloglarda.

Kullanım koşulları: Genelde ıslak zemin, parlak asfalt, yılın bir iki haftası karlı zemin görür. O da ara yollara girdiğinde.

Başka önerilere de açığım. Kardan ziyade ıslak zemin görecek.
Barum'ları boşver. Dediğin gibi onlar güvenli değil artık.

195 65 15'e geçmende pek bir mahsur yok. Sapma %2 gözüküyor. Yani sınırlar içerisinde ama optimum ebat / fiyat ikilisini bulmak adına kataloglarda araç için söylenen ebatlardan hangisi ya da hangileri uygun fiyatlı lastikler sunabiliyor baktın mı hiç hocam ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alkın ve S.Asil
Barum'ları boşver. Dediğin gibi onlar güvenli değil artık.

195 65 15'e geçmende pek bir mahsur yok. Sapma %2 gözüküyor. Yani sınırlar içerisinde ama optimum ebat / fiyat ikilisini bulmak adına kataloglarda araç için söylenen ebatlardan hangisi ya da hangileri uygun fiyatlı lastikler sunabiliyor baktın mı hiç hocam ?
Valla 225 60 15 diye abuk bir ebat var. 205-65-15 var. Sonrasında zaten 16-17 jant diye gidiyor. 15'te opsiyon bırakmamış. 205-65-15'lerde de fiyatlar pahalı. 205 65 15 in en dandiğini alamadığın paraya 195 65 15'in neredeyse en premium olanları var.

Adaylar,
Hankook Winter i*cept rs2
Dunlop Winter Sport 500 195-65-R15
Goodyear Ultragrip 8
Nokian WR D4.

Fakat buraya bakınca en mantıklı hankook gibi. https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Valla 225 60 15 diye abuk bir ebat var. 205-65-15 var. Sonrasında zaten 16-17 jant diye gidiyor. 15'te opsiyon bırakmamış. 205-65-15'lerde de fiyatlar pahalı. 205 65 15 in en dandiğini alamadığın paraya 195 65 15'in neredeyse en premium olanları var.
205 65 15'ler genelde C etiketiyle ticarilerde kullanılıyor. Gerisinde bineğe uygun olanlar var ama maalesef pahalılar. 205 tabanla birlikte genelde 16 janta geçildiği için 15'te fiyatlar fırlıyor. Biraz ben de kurcaladım ama 16 jant dışında uygun fiyatlı bir şey yok gibi duruyor. Haliyle %2 sapmayla istediğin ebada geçmende bir mahsur yok gibi gözüküyor ya da orijinal ebattan vasat bir model alıp devam edeceksin. Zaten pek bir seçenek de kalmamış dediğin üzere.
 
205 65 15'ler genelde C etiketiyle ticarilerde kullanılıyor. Gerisinde bineğe uygun olanlar var ama maalesef pahalılar. 205 tabanla birlikte genelde 16 janta geçildiği için 15'te fiyatlar fırlıyor. Biraz ben de kurcaladım ama 16 jant dışında uygun fiyatlı bir şey yok gibi duruyor. Haliyle %2 sapmayla istediğin ebada geçmende bir mahsur yok gibi gözüküyor ya da orijinal ebattan vasat bir model alıp devam edeceksin. Zaten pek bir seçenek de kalmamış dediğin üzere.

Gene bu listede kuru zemin frenleme ve virajlara bakınca kış lastiğinden bir tık soğumamak da elde değil :)
 
  • Haha
Tepkiler: Cenk

Gene bu listede kuru zemin frenleme ve virajlara bakınca kış lastiğinden bir tık soğumamak da elde değil :)
Maalesef öyle. Kış lastiğinden kuru zeminde iyi performans bekleniyorsa bazı şartların yerine gelmesi gerekiyor. Örneğin hava 7 derecenin altında olmalı, tabi asfalt sıcaklığı da öyle. Kaliteli, üst segment bir model olmalı ki onların da hepsi aynı başarıyı sunamıyor veya performans serisi bir kış lastiği alıp kar üzerindeki yeteneklerden bir miktar feragat etmek gerek. Ama şöyle diyeyim; kaliteli bir kışlık aldığında hemen hemen çoğu şartta tatmin edebiliyor. Ts 860 kullanıyorum ve sıcak havada da aracı oldukça zorladığım oldu ve yeterli çevikliği sunuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
Beyler şimdi size bir uzmanlık sorusu. Özellikle @Cenk 'e.

Elimde eski sahibinden kalma 6 yaşında 205 65 R15 ebadında Barum marka kış lastikleri var.. Dişleri duruyor, çatlakları da yok. Fakat geçen kullandığımda öyle pek de güven vermedi, ıslak da değildi henüz.

195 65 R15 ebadında mis gibi nokian wr d4 lastikler var. Tanesi 380 lira. Çap küçülecek, farkındayım. Fakat yük endeksi aynı. Bu lastik arabaya olur mu ? Sıkıntı şu, önerilen minimum ebat 205 65 r15 görünüyor kataloglarda.

Kullanım koşulları: Genelde ıslak zemin, parlak asfalt, yılın bir iki haftası karlı zemin görür. O da ara yollara girdiğinde.

Başka önerilere de açığım. Kardan ziyade ıslak zemin görecek.
Barum'lar letgo'da gidebilir. Getirirsen bizim bahçede saksı da olabilir :D
Nokian wr d4 ablamların Mazda'da bayağıdır kullanılıyor. 10 numara kış lastiği. Yalnız orijinal 18" janta lastik almak yerine yetkili servisten orijinal 16" jant+ Nokian lastik aldılar daha ucuza geldi :D Bu sayede hem kışlıkları jantla saklayabildiler, hem de sök/tak hasarlarının önüne geçmiş oldular.

Vasat standart bir araba olsa neyse de, senin arabada bence lastik tabanını inceltme. Hem görsel olarak düdük gibi olur, hem de dengesine sürüş kalitesine yazık. Hakkı 205/60R16 veya 215/55R16 ama pahalı olurlar. Madem çapı küçültmeyi göze aldın, 205/55R16 ebatını uygun jantlarla bir düşün derim. Yoksa orijinal ebattan devam et.
 
  • Haha
Tepkiler: Bedirhan
Barum'lar letgo'da gidebilir. Getirirsen bizim bahçede saksı da olabilir :D
Nokian wr d4 ablamların Mazda'da bayağıdır kullanılıyor. 10 numara kış lastiği. Yalnız orijinal 18" janta lastik almak yerine yetkili servisten orijinal 16" jant+ Nokian lastik aldılar daha ucuza geldi :D Bu sayede hem kışlıkları jantla saklayabildiler, hem de sök/tak hasarlarının önüne geçmiş oldular.

Vasat standart bir araba olsa neyse de, senin arabada bence lastik tabanını inceltme. Hem görsel olarak düdük gibi olur, hem de dengesine sürüş kalitesine yazık. Hakkı 205/60R16 veya 215/55R16 ama pahalı olurlar. Madem çapı küçültmeyi göze aldın, 205/55R16 ebatını uygun jantlarla bir düşün derim. Yoksa orijinal ebattan devam et.
Sıkıntı tarafı şu, 15 jantta düzgün lastik yok 205 taban vs. 16 jant olsaydı rahattım ki zaten yazlıklar için 16 jant alacağım valla yeter :D

Barumlar letgo'dan gidebilir, asfalt üzerinde de gidebilir :) Biraz mecburiyetle karışık 195 65 15 hankook falan alacağım gibi görünüyor. Zaten kışın limit zorlamam, frene bastığımda dursun ve uzun yolda abuk subuk aqua planning yapmasın bana yeter.

@Cenk
 
Sıkıntı tarafı şu, 15 jantta düzgün lastik yok 205 taban vs. 16 jant olsaydı rahattım ki zaten yazlıklar için 16 jant alacağım valla yeter :D

Barumlar letgo'dan gidebilir, asfalt üzerinde de gidebilir :) Biraz mecburiyetle karışık 195 65 15 hankook falan alacağım gibi görünüyor. Zaten kışın limit zorlamam, frene bastığımda dursun ve uzun yolda abuk subuk aqua planning yapmasın bana yeter.

@Cenk
O zaman bak şöyle yapalım. İnterteksin otoparka boş bir günde gidip şöyle... Sonra lastikleri ön arka yapıp bi daha... :D Sonra Barum'lar...hatatat
 
  • Haha
Tepkiler: alfhonso
O zaman bak şöyle yapalım. İnterteksin otoparka boş bir günde gidip şöyle... Sonra lastikleri ön arka yapıp bi daha... :D Sonra Barum'lar...hatatat
Olacağı zaten o gibi görünüyor hatatat Hafif de ıslak veya karlı olmalı yerler. Yanlış anlaşılmasın, lastik bitmeden eğlenilecek süreyi uzatmaya çalışıyorum :D
 
  • Beğeni
  • Haha
Tepkiler: alfhonso ve bt
Sıkıntı tarafı şu, 15 jantta düzgün lastik yok 205 taban vs. 16 jant olsaydı rahattım ki zaten yazlıklar için 16 jant alacağım valla yeter :D

Barumlar letgo'dan gidebilir, asfalt üzerinde de gidebilir :) Biraz mecburiyetle karışık 195 65 15 hankook falan alacağım gibi görünüyor. Zaten kışın limit zorlamam, frene bastığımda dursun ve uzun yolda abuk subuk aqua planning yapmasın bana yeter.

@Cenk
Hankook winter ı cept rs2 güzel lastiktir tavsiye ederim. 300-350 lira arası verirsen bunu alabilirsin. Ama 400-450 lira bandına kadar çıkarsan ki bazı yerlerde Hankook'un fiyatları oraya kadar çıkabiliyor. O zaman direkt bunu al derim
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Hankook winter ı cept rs2 güzel lastiktir tavsiye ederim. 300-350 lira arası verirsen bunu alabilirsin. Ama 400-450 lira bandına kadar çıkarsan ki bazı yerlerde Hankook'un fiyatları oraya kadar çıkabiliyor. O zaman direkt bunu al derim
Şöyle bir şey düşünüyorum şahsen:


205 55 16'sını daha önce kullanmıştık. Baya memnun kalmıştım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
Bu da olur. Ultragrip 8 de kaliteli kışlıklardan. 400 lira bandına kadar Hankook, Ultragrip 8 hepsi kabul. 400'ün üstüne çıkarsan da direkt conti falan bakmanı tavsiye ederim.
15'ler şimdilik 195 tabanla idare etsin. Yazlık için 16 jant aldığımda 225 falan koyacağım arabaya :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
16 jantta 225 taban kaliteli bir şey bulmak güç olabilir. Fiyatlar ciddi artıyor. Hiç baktın mı ? yoksa zamanı gelince bakarız mı diyorsun.
Zamanı gelince. Jant 16 olsun da gerisi önemli değil. 15 jantta düzgün lastik bulmak zor gerçekten. Yazlıklarda falan genelde ekonomi serisi lastik var. 16 jant C segmentine geçiyor, nispeten düzgünleşiyor. 17 jant düşünmüyorum, konfor bozmaya niyetim yok :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Zamanı gelince. Jant 16 olsun da gerisi önemli değil. 15 jantta düzgün lastik bulmak zor gerçekten. Yazlıklarda falan genelde ekonomi serisi lastik var. 16 jant C segmentine geçiyor, nispeten düzgünleşiyor. 17 jant düşünmüyorum, konfor bozmaya niyetim yok :)
15 jant artık ekonomi sınıfı olarak görülüyor. 16 jant ise tam geçiş ebatları içeriyor. 17 ile beraber performans serileri başlıyor. Pek derin araştırma yapmadım 16 jantta 225 tabanlı iyi lastiklerin tanesi 1000 lira civarında oluyor haberin olsun :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
Beyler şimdi size bir uzmanlık sorusu. Özellikle @Cenk 'e.

Elimde eski sahibinden kalma 6 yaşında 205 65 R15 ebadında Barum marka kış lastikleri var.. Dişleri duruyor, çatlakları da yok. Fakat geçen kullandığımda öyle pek de güven vermedi, ıslak da değildi henüz.

195 65 R15 ebadında mis gibi nokian wr d4 lastikler var. Tanesi 380 lira. Çap küçülecek, farkındayım. Fakat yük endeksi aynı. Bu lastik arabaya olur mu ? Sıkıntı şu, önerilen minimum ebat 205 65 r15 görünüyor kataloglarda.

Kullanım koşulları: Genelde ıslak zemin, parlak asfalt, yılın bir iki haftası karlı zemin görür. O da ara yollara girdiğinde.

Başka önerilere de açığım. Kardan ziyade ıslak zemin görecek.
Peki kar yağdığı zaman araçla çıkmak olmazsa olmaz mı hocam?
Şu yüzden sordum, bende kışlık WR d4 var yazlık da wetproof. Wetproof'ların mükemmel bir ıslak zemin kabiliyeti var. İstanbulda da kardan çok yağmur gördüğümüzden bu kış sadece kar yağarsa wr d4'leri takmaya karar verdim ben. Eğer kar yağınca arabayı çıkarmam veya ara sokaklara girmem derseniz ıslak performansı iyi olan yazlık da bakabilirsiniz.

WR D4 özelinde konuşursam da, 20 derece havada dahi gayet güzel tutuyor. Yağmur performansı da çok iyi. Bence tek eksi yanı sıcaklarda kullanılırsa aşınma belirgin ölçüde artıyor. 13-15 derecenin üstünü pek sevmiyor yani iyi tutuyor olsa bile.
Edit: Bir de yanakları biraz yumuşak. Benimkilerden 1 tanesi ufacık bir balon yapmış, pek ciddi bir şey değil. Yollarınız zbozuksa onu da dikkate alın.
 
Son düzenleme:
Peki kar yağdığı zaman araçla çıkmak olmazsa olmaz mı hocam?
Şu yüzden sordum, bende kışlık WR d4 var yazlık da wetproof. Wetproof'ların mükemmel bir ıslak zemin kabiliyeti var. İstanbulda da kardan çok yağmur gördüğümüzden bu kış sadece kar yağarsa wr d4'leri takmaya karar verdim ben. Eğer kar yağınca arabayı çıkarmam veya ara sokaklara girmem derseniz ıslak performansı iyi olan yazlık da bakabilirsiniz.

WR D4 özelinde konuşursam da, 20 derece havada dahi gayet güzel tutuyor. Yağmur performansı da çok iyi. Bence tek eksi yanı sıcaklarda kullanılırsa aşınma belirgin ölçüde artıyor. 13-15 derecenin üstünü pek sevmiyor yani iyi tutuyor olsa bile.
Edit: Bir de yanakları biraz yumuşak. Benimkilerden 1 tanesi ufacık bir balon yapmış, pek ciddi bir şey değil. Yollarınız zbozuksa onu da dikkate alın.
Kasiste çukurda çok yavaşladığım söylenemez. Yazlık lastiklerim fena değil, değiştirirsem de zaten muhtemelen jant büyüteceğim.

Kar yağdığında çıkmayabilirim belki, fakat yolda karlı zemine yakalanırsam soru işareti.
 
Kasiste çukurda çok yavaşladığım söylenemez. Yazlık lastiklerim fena değil, değiştirirsem de zaten muhtemelen jant büyüteceğim.

Kar yağdığında çıkmayabilirim belki, fakat yolda karlı zemine yakalanırsam soru işareti.
Nokian'ın XL versiyonu daha iyi olabilir o zaman, ama benimkiler de XL ona rağmen küçük de olsa bir balon yaptı yani. Diğer marka/modeller nasıldır bilmiyorum ama bu yumuşaklığın büyük kısmı lastik sesini düşük tutmaktan kaynaklanıyor sanırım.
O zaman kıyasladığınız lastiklerden ıslak tutuşu en iyi olanını alın bence. Sonuçta kar zemindeki en başarısız kışlık lastik dahi yolda bırakmaz sizi.
Wr d4 ise bayağı ağır hizmet kış lastiği gibi bir şey, desenlerine bakınca al beni vur Uludağ'a diyor sanki, o yüzden sizin şartlarınıza çok uymaz gibi geldi bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi