Üçüncü Kısım İkinci Bölüm: SR20DET vs C20LET
Round 1) Güç
SR20DET, 247 hp gücünü 6400 devirde verirken C20LET ise 204 hp gücünü 5600 devirde veriyor. Açıkçası şimdi biri çıkıp ‘’Bu veriler son nesil SR20DET’in verileri’’ diyebilir. O yüzden ilk versiyona da bakalım. SR20DET’in en düşük versiyonu 6000 devirde 203 hp veriyor, yani 1 hp var arada. Yukarıda 2 hp fark ile C20XE’yi öne geçirmiştik ama burada ne yapacağımı tam bilmiyorum. O yüzden şöyle bir puanlama yapacağım:
İlk nesil SR20DET vs C20LET: Güç konusunda C20, devir konusunda SR puan aldı ve 4-3 oldu.
Dördüncü nesil SR20DET vs C20LET: her iki konuda da SR alıyor ve 5-4 SR öne geçiyor.
Son olarak Z20LEH, 241 hp olsa da yine yetişemiyor. Bu yüzden skor 6-4 SR.
Round 2) Tork
Dördüncü nesil SR vs C20LET: SR20DET: 275 nm @4800 rpm, C20LET 280 N⋅m (207 lb⋅ft) at 2400 rpm.
Anlatmaya gerek bile yok. 6-6 beraberlik oluyor. (+1 puanın sebebi torku daha düşük devirde vermesi.)
Round 3) Aftermarket
Yine eğlenceli konuya geldik. Uzatmadan esas mevzuya geçiyorum.
Blok: Wiseco 86.5 mm (8.8 sıkıştırma) piston, FCP H-Beam kollar, OEM krank, ACL yatak, ARP saplama.
Üst Kapak: Port Polish, Pipercams 264 derece 10.1 mm eksantrikler, ayarlanabilir kasnaklar, Supertech +1 mm valfler ve yay, Cometic 1.3 mm conta.
Debriyaj: SPEC Stage 3+ debriyaj, TTV Volan.
ECU: Yine MoTeC veya Haltech
Şimdi gelelim esas konuya: Turbo
Turbo bildiğim kadarıyla universal bir parça, sadece manifold yapılması gerek. Bu yüzden iki motorda da aynı turboyu kullanmak istiyorum.
HKS GTIII-RS Turbo, HKS EVC 7th gen Boost Controller, HKS SQV.
Bütün bunlarla 450 hp civarı alınır diye düşünüyorum.
SR20DET:
Blok: Tomei 86.5 mm piston, Tomei H-Beam kol, OEM krank, Nismo yatak, ARP saplama.,
Üst Kapak: Port Polish, Tomei Procam 260 derece 12 mm lift eksantrik, Tomei +1mm valfler, yay, şapka vs, Tomei ayarlanabilir kasnaklar, Tomei 1.2 mm conta.
Debriyaj: Nismo Coppermix Twin Plate, JUN volan.
ECU: MoTeC, Haltech veya Apexi Power FC.
Turbo: HKS GTIII-RS Turbo, HKS EVC 7th gen Boost Controller, HKS SQV.
Yaklaşık 450-470 hp arası bir güç olacağını sanıyorum.
Bunlar benim tercihimdi. Peki bu motorlardan maksimum kaç hp alınır?
İki motorun da 1000 hp versiyonlarını gördüm. Hatta elimde bu 950 hp bir S15 ilanı var, aşağıya bırakıyorum. Parça listesine bakarsınız.
Aynı şekilde 1000 hp civarı Calibra, Kadett gibi C20LET motorlar da var.
1000 hp gibi bir başarıdan dolayı iki motora da buradan birer puan. Ancak parça bulma kolaylığından dolayı SR20DET’e bir puan daha veriyorum ve sonuç 9-8 SR20 öne geçiyor.
Sonuç olarak iki motor da döneminin gayet güzel ve gayet başarılı motorları. Benim şahsi fikrim: Stock binilecekse C20'nin çok iyi bir tercih olduğu yönünde. Ancak yüklenecekse SR, parça bulma konusunda bence daha iyi bir tercih. Nissan SR motorlara katılımı için teşekkür ediyoruz. Bundan sonra Motorsporlarına da bakıp noktalayacağız. Söz vermemekle birlikte eğer yeterli bilgiyi bulabilirsem bir bonus bölüm de gelebilir.
Round 1) Güç
SR20DET, 247 hp gücünü 6400 devirde verirken C20LET ise 204 hp gücünü 5600 devirde veriyor. Açıkçası şimdi biri çıkıp ‘’Bu veriler son nesil SR20DET’in verileri’’ diyebilir. O yüzden ilk versiyona da bakalım. SR20DET’in en düşük versiyonu 6000 devirde 203 hp veriyor, yani 1 hp var arada. Yukarıda 2 hp fark ile C20XE’yi öne geçirmiştik ama burada ne yapacağımı tam bilmiyorum. O yüzden şöyle bir puanlama yapacağım:
İlk nesil SR20DET vs C20LET: Güç konusunda C20, devir konusunda SR puan aldı ve 4-3 oldu.
Dördüncü nesil SR20DET vs C20LET: her iki konuda da SR alıyor ve 5-4 SR öne geçiyor.
Son olarak Z20LEH, 241 hp olsa da yine yetişemiyor. Bu yüzden skor 6-4 SR.
Round 2) Tork
Dördüncü nesil SR vs C20LET: SR20DET: 275 nm @4800 rpm, C20LET 280 N⋅m (207 lb⋅ft) at 2400 rpm.
Anlatmaya gerek bile yok. 6-6 beraberlik oluyor. (+1 puanın sebebi torku daha düşük devirde vermesi.)
Round 3) Aftermarket
Yine eğlenceli konuya geldik. Uzatmadan esas mevzuya geçiyorum.
Blok: Wiseco 86.5 mm (8.8 sıkıştırma) piston, FCP H-Beam kollar, OEM krank, ACL yatak, ARP saplama.
Üst Kapak: Port Polish, Pipercams 264 derece 10.1 mm eksantrikler, ayarlanabilir kasnaklar, Supertech +1 mm valfler ve yay, Cometic 1.3 mm conta.
Debriyaj: SPEC Stage 3+ debriyaj, TTV Volan.
ECU: Yine MoTeC veya Haltech
Şimdi gelelim esas konuya: Turbo
Turbo bildiğim kadarıyla universal bir parça, sadece manifold yapılması gerek. Bu yüzden iki motorda da aynı turboyu kullanmak istiyorum.
HKS GTIII-RS Turbo, HKS EVC 7th gen Boost Controller, HKS SQV.
Bütün bunlarla 450 hp civarı alınır diye düşünüyorum.
SR20DET:
Blok: Tomei 86.5 mm piston, Tomei H-Beam kol, OEM krank, Nismo yatak, ARP saplama.,
Üst Kapak: Port Polish, Tomei Procam 260 derece 12 mm lift eksantrik, Tomei +1mm valfler, yay, şapka vs, Tomei ayarlanabilir kasnaklar, Tomei 1.2 mm conta.
Debriyaj: Nismo Coppermix Twin Plate, JUN volan.
ECU: MoTeC, Haltech veya Apexi Power FC.
Turbo: HKS GTIII-RS Turbo, HKS EVC 7th gen Boost Controller, HKS SQV.
Yaklaşık 450-470 hp arası bir güç olacağını sanıyorum.
Bunlar benim tercihimdi. Peki bu motorlardan maksimum kaç hp alınır?
İki motorun da 1000 hp versiyonlarını gördüm. Hatta elimde bu 950 hp bir S15 ilanı var, aşağıya bırakıyorum. Parça listesine bakarsınız.
Harlow Jap Autos | UK Stock |2002 Nissan S15 Silvia Spec R
Harlow High Performance Japenese Imports.
www.hjaimports.co.uk
Aynı şekilde 1000 hp civarı Calibra, Kadett gibi C20LET motorlar da var.
1000 hp gibi bir başarıdan dolayı iki motora da buradan birer puan. Ancak parça bulma kolaylığından dolayı SR20DET’e bir puan daha veriyorum ve sonuç 9-8 SR20 öne geçiyor.
Sonuç olarak iki motor da döneminin gayet güzel ve gayet başarılı motorları. Benim şahsi fikrim: Stock binilecekse C20'nin çok iyi bir tercih olduğu yönünde. Ancak yüklenecekse SR, parça bulma konusunda bence daha iyi bir tercih. Nissan SR motorlara katılımı için teşekkür ediyoruz. Bundan sonra Motorsporlarına da bakıp noktalayacağız. Söz vermemekle birlikte eğer yeterli bilgiyi bulabilirsem bir bonus bölüm de gelebilir.