AÇIK Opel Astra K 1.6 cdti Otomatik Şanzıman P0741 Arıza kodu

Oguzhan B.

Oguzhan
Senkromeççi
32
Marka
Opel
Herkese merhabalar, Opel astra K aracımız yolda ilerlerken birden motor arıza ışığı yaktı. Öncesinde de vites “d” konumunda beklerken sarsıntı hissetmiştim.

Araç daha 67 bin km’de. Bilgisayarla hata koduna baktığımızda “p0741 Tork Konvertörü Kavraması (TCC) Sistemi Kapalı Durumda Sıkıştı” görünüyor.

Buna benzer bir sorun yaşayan var mı? Bir kaç şanzıman servisiyle konuştum80-90-100 bin TL’ler konuşuluyor.

Araç ilerliyor bunda bir sorun yok ancak 6.vitese geçmiyor. Geçerse de tekrar hemen 5 e atıyor. 6.viteste de 2 bin devirde 128 km/h yapması gerekirken 110 km/h dolaylarında seyrediyor.
 
Öncelikle geçmiş olsun.

Önce arıza kodu silinip tekrar arıza verip vermediği kontrol edilmeli. Münferit bir olaydan ötürü arıza vermiş olabilir. Eğer arıza tekrar ediyorsa, önce kablolara ve soketlere bakmak gerekir. Arızanın temelinde tork konvertörüyle şanzıman devirlerinin eşit olarak okunmamış olması vardır. Bu nedenle, elektrik/elektronik tarafında kablolar ve sensörler kontrol edildikten sonra selenoidlere bilmemnelere sıra gelir. 80-90-100'ler arızanın en son aşamasında yazacak ücretlerdir.

Örnek olarak: oksijen sensörü arızasında katalitik konvertör arızası ihtimali de ceptedir. İki kez O2 sensörü değiştirdim, ikisinde de katalizör sağlamdı. =)

Önce uygun fiyatlı ihtimalleri incelesinler.
 
Çok teşekkür ediyorum. Yazılımsal olduğunu pek zannetmiyorum; zira araç 6.vitese geçmiyor ve devir dalgalanması yaşanıyor. Büyük ihtimal tork konventöründe bir arıza var. Eğer forum kullanıcılarının İstanbul içerisinde ya da yakın illerde önerebileceği güvenilir bir otomatik şanzıman ustası var ise çok memnun olurum.
 
Tork konvertörü arızası gibi duruyor, revizyon ister. Aracın şanzıman yağı ne zaman değişti ? Hoş, şanzıman yağı 90 bin ve üzeri kmlerde hala değişmemişse sorun teşkil eder ancak bu gibi durumlarda da nadiren de olsa sorunun kaynağı çıkabiliyor.

İstanbul’da Atco otomatik şanzımana zamanında bakmıştım yorumları vs çoğunlukla olumluydu ve bilindik bir yer, tavsiye ederim. Ben zamanında yağ değişimi için aramıştım memnun kalmıştım.
 
Son düzenleme:
Öncelikle teşekkür ediyorum. Şanzıman yağını değiştirecektim ancak herkes başka bir şey söyleyince kafam karıştı. 70-80 bin gibi değiştiririm diye düşünüyordum ki böyle bir sorun yaşadık.

Araç daha 67 bin km’de ve bunun en az 30-40 bin km’si uzun yolda kullanıldı. Bayağı bir bilgili kullanıcıyımdır. Araç ısınmadan devir yükseltmem önce n ye alıp el frenini çekerim sonra p ye alırım. Nasıl olduğunu gerçekten anlamadım. Aracın km’si dolmasa bile her sene bakımları yapıldı. Gerçekten çok canım sıkıldı, tam otomatik şanzıman sağlamdır diye düşünerek aldığımız aracın 60 binlerde şanzıman arızası vermesi aşırı tuhafıma gidiyor.

Atco’yu biliyorum. Aradım baya ilgililer gibi duruyor ama bazı olumsuz Google yorumları da düşündürmedi değil.
 
Öncelikle teşekkür ediyorum. Şanzıman yağını değiştirecektim ancak herkes başka bir şey söyleyince kafam karıştı. 70-80 bin gibi değiştiririm diye düşünüyordum ki böyle bir sorun yaşadık.

Araç daha 67 bin km’de ve bunun en az 30-40 bin km’si uzun yolda kullanıldı. Bayağı bir bilgili kullanıcıyımdır. Araç ısınmadan devir yükseltmem önce n ye alıp el frenini çekerim sonra p ye alırım. Nasıl olduğunu gerçekten anlamadım. Aracın km’si dolmasa bile her sene bakımları yapıldı. Gerçekten çok canım sıkıldı, tam otomatik şanzıman sağlamdır diye düşünerek aldığımız aracın 60 binlerde şanzıman arızası vermesi aşırı tuhafıma gidiyor.

Atco’yu biliyorum. Aradım baya ilgililer gibi duruyor ama bazı olumsuz Google yorumları da düşündürmedi değil.

ZDF otomatik şanzıman var kendilerinin Hyundai yetkili servisleriyle anlaşmaları var oradan biliyorum, orası da güvenilirdir tavsiye ederim.Yağ konusunda sizi çok iyi anlıyorum zira ben de aynılarını yaşadım.

Sorun başta Opel yetkili servislerinde aynı Hyundai’de olduğu gibi, tutturmuşlar bir ömürlük yağ muhabbetidir gidiyor. En son bunu diyen Hyundai servisiyle ciddi tartışmıştım. Benim aracımda CVT şanzıman var ve ben de bu yorumlar yüzünden şanzıman yağı ve filtresi değişimini 20-30 bin km öteleyerek 110 binde değiştirmiştim, şimdilerde keşke daha önce değiştirseydim diyorum hele ki çıkan yağı görünce.

Şanzıman yağı uzun ömürlü olsa da şehir içinde de sürüş yapılsa dışında da yağ eskiyor, bu yüzden Opel ya da Hyundai gibi belli bir değişim periyodu sunmayan markalar için en ideal değişim aralığı bence 90-120 bin arası olmalı, daha fazlasında artık değişince arızalar başlıyor.

Sizin sorun yağdan ziyade fabrikasyon hata gibi duruyor, o şanzımanın sürekli tork konvertörünü gevşek kullandığını ve bunun karakteristik özelliği olduğunu da düşünürsek bu yüzden tork konvertörü mutlaka açılıp revizyona girmeli eğer işlevini yerine getiremiyorsa.
 
ZDF otomatik şanzıman var kendilerinin Hyundai yetkili servisleriyle anlaşmaları var oradan biliyorum, orası da güvenilirdir tavsiye ederim.Yağ konusunda sizi çok iyi anlıyorum zira ben de aynılarını yaşadım.

Sorun başta Opel yetkili servislerinde aynı Hyundai’de olduğu gibi, tutturmuşlar bir ömürlük yağ muhabbetidir gidiyor. En son bunu diyen Hyundai servisiyle ciddi tartışmıştım. Benim aracımda CVT şanzıman var ve ben de bu yorumlar yüzünden şanzıman yağı ve filtresi değişimini 20-30 bin km öteleyerek 110 binde değiştirmiştim, şimdilerde keşke daha önce değiştirseydim diyorum hele ki çıkan yağı görünce.

Şanzıman yağı uzun ömürlü olsa da şehir içinde de sürüş yapılsa dışında da yağ eskiyor, bu yüzden Opel ya da Hyundai gibi belli bir değişim periyodu sunmayan markalar için en ideal değişim aralığı bence 90-120 bin arası olmalı, daha fazlasında artık değişince arızalar başlıyor.

Sizin sorun yağdan ziyade fabrikasyon hata gibi duruyor, o şanzımanın sürekli tork konvertörünü gevşek kullandığını ve bunun karakteristik özelliği olduğunu da düşünürsek bu yüzden tork konvertörü mutlaka açılıp revizyona girmeli eğer işlevini yerine getiremiyorsa.
Evet orayı aradım da ellerinde Opel ile ilgili parça olmadığını belirttiler. Bakalım Sakarya’da bir usta ile görüştüm bayağı ilgilendi sağ olsun. Olmazsa oraya bırakacağım. Ben de kullanımla alakası olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. Demek GM üretimi bu şanzıman biraz sıkıntılı. Zaten konuştuğumda yeni araçların sürekli şanzıman sıkıntısı yaşadığını görüyorum. Servisler randevu ile çalışıyor hepsi ağzına kadar araç dolu. Tamir masrafları da aşırı yüksek.

Zaten şanzıman yağı değişimi tam bir sorun. Çoğu opel servisi böyle bir değişim yapmadığını belirtiyor. Ama benim yağ değişimi ile ilgili olduğunu düşünmüyorum tabi ki değiştirilirse daha faydalı olacaktır.
 
Çok teşekkür ediyorum. Yazılımsal olduğunu pek zannetmiyorum; zira araç 6.vitese geçmiyor ve devir dalgalanması yaşanıyor. Büyük ihtimal tork konventöründe bir arıza var. Eğer forum kullanıcılarının İstanbul içerisinde ya da yakın illerde önerebileceği güvenilir bir otomatik şanzıman ustası var ise çok memnun olurum.
Herkese merhabalar, Opel astra K aracımız yolda ilerlerken birden motor arıza ışığı yaktı. Öncesinde de vites “d” konumunda beklerken sarsıntı hissetmiştim.

Araç daha 67 bin km’de. Bilgisayarla hata koduna baktığımızda “p0741 Tork Konvertörü Kavraması (TCC) Sistemi Kapalı Durumda Sıkıştı” görünüyor.

Buna benzer bir sorun yaşayan var mı? Bir kaç şanzıman servisiyle konuştum80-90-100 bin TL’ler konuşuluyor.

Araç ilerliyor bunda bir sorun yok ancak 6.vitese geçmiyor. Geçerse de tekrar hemen 5 e atıyor. 6.viteste de 2 bin devirde 128 km/h yapması gerekirken 110 km/h dolaylarında seyrediyor.
Merhaba aynı durumu bende yaşıyorum. Geçen hafta başıma geldi. astra 2016 k 1.6 dizel 116 binde aracım. Yazdığınız gibi tüm sorunlar bende de var ve nasıl bir yol izleyeceğimi bilemiyorum herkes farklı bir şey söylüyor. Size nasıl ulaşabilirim? Telefonda görüşebilir miyiz
 
Merhabalar, nasıl oluyor bilmiyorum ama özelden yazılabiliyor ise bana yazın müsait zamanda dönüş yaparım.

Buna ek olarak buradan bilgi vereyim; çok araştırdım. Bu sorunu yaşayan 5 kişiyle falan görüştüm. Sanırım tamamen şans işi, bazılarının başına 150-200 bin km dolaylarında gelirken bazılarının benim gibi erken de olabiliyor. Alanında tanınan ustalarla hep görüştüm, herkes şanzımanın açılması gerektiğini söylüyor ve çok maliyetli ne yazık ki. Bazıları tork konvertörünün değişimi/revizyonu ile kurtarılabileceğini söyledi ancak bizim pek öyle kurtarılacak gibi durmuyor.

Tabi ki her aracın farklı olabilir, bilemiyorum. Benim araştırmalarım böyle. Otomatik şanzımandan anlayan pek fazla insan olmadığını da böyle bir arıza sonucunda öğrendim.
 
Son düzenleme:
Merhabalar, nasıl oluyor bilmiyorum ama özelden yazılabiliyor ise bana yazın müsait zamanda dönüş yaparım.

Buna ek olarak buradan bilgi vereyim; çok araştırdım. Bu sorunu yaşayan 5 kişiyle falan görüştüm. Sanırım tamamen şans işi, bazılarının başına 150-200 bin km dolaylarında gelirken bazılarının benim gibi erken de olabiliyor. Alanında tanınan ustalarla hep görüştüm, herkes şanzımanın açılması gerektiğini söylüyor ve çok maliyetli ne yazık ki. Bazıları tork konvertörünün değişimi/revizyonu ile kurtarılabileceğini söyledi ancak bizim pek öyle kurtarılacak gibi durmuyor.

Tabi ki her aracın farklı olabilir, bilemiyorum. Benim araştırmalarım böyle. Otomatik şanzımandan anlayan pek fazla insan olmadığını da böyle bir arıza sonucunda öğrendim.

Özelden nasıl yazılacağını bulamadım ama bana Instagram adresinden ulaşabilirsiniz. İnstagram: Muhammedm61. Telefon numaramı yazdım fakat sistem bunu size iletmedi
 
revmer merkezi var Pendik’te çarşamba günü ben de oraya gidip görüşeceğim ben de sizin gibi aynı bilgileri aldım fakat Tor Konvertör tamiri yani revizyonundan sonra bence düzeleceğini kanaatindeyim
 
Evet revmeri biliyorum bana uzak olduğundan dolayı gidemedim.

Sanırım arıza çok ilerlememiş, yani başlangıç aşamasında ise sadece konvertör tamiri ile kurtarılıyor; ancak ilerlemiş ise şanzımanın tamamının bir elden geçmesi gerekiyor ve bu sefer maliyet yaklaşık 2 katına çıkıyor. Bu süreçte konuştuğum kişilerin bazıları sadece konvertör revizyonu ile kurtarırken bazılarında şanzımanın tamamına revizyon yapılmış.
 
Evet revmeri biliyorum bana uzak olduğundan dolayı gidemedim.

Sanırım arıza çok ilerlememiş, yani başlangıç aşamasında ise sadece konvertör tamiri ile kurtarılıyor; ancak ilerlemiş ise şanzımanın tamamının bir elden geçmesi gerekiyor ve bu sefer maliyet yaklaşık 2 katına çıkıyor. Bu süreçte konuştuğum kişilerin bazıları sadece konvertör revizyonu ile kurtarırken bazılarında şanzımanın tamamına revizyon yapılmış.
Selam, astra ile ilgili ne yaptınız bende aynı problem ile karşı karşıyayım
 
Selamlar, şanzımana tamamen revizyon yapıldı. 80 bin TL harcadık hocam, geçmiş olsun. Revizyondan sonra şıkır şıkırdı, eski haline döndü araba. Şu an daha pahalıdır zannedersem.neerd

Selamlar, şanzımana tamamen revizyon yapıldı. 80 bin TL harcadık hocam, geçmiş olsun. Revizyondan sonra şıkır şıkırdı, eski haline döndü araba. Şu an daha pahalıdır zannedersem.
Nerde yaptırdınız tavsiye edermsiniz, dikkat etmemiz gereken bir husus var mı?
 
Zaten herkes hemen hemen aynı fiyatları veriyor, bazıları şanzıman kovanı da kırılmıştır falan muhabbeti yaptı ama bizim araçta onda bir sorun çıkmadı. Büyük ihtimalle tork konventöründen kaynaklanıyor ve onun arızasının ilerlemesi sonucunda şanzıman içerisi zarar görüyor. Bizim araçta şanzıman falan kitlenmemişti. Bu arada kullanımla alakalı değil zannedersem, 120 binlerde de ortaya çıkabiliyor 50-60 binlerde de. Biraz şans işi.

Yaptırdığımız ustanın işçiliği iyiydi (tabi ki çok uzun süre kullanmadık o sebeple bilemiyorum) de esnaflığını hiç beğenmedim o sebeple ben kefil olarak hakka girmek istemem. Eğer erken safhadaysa arızası belki biraz daha az maliyetle toparlayabilirsiniz. Şanzıman açılmadan kimse hiçbir şey söylemiyor zaten. Çok geçmiş olsun, bizi araçtan soğuttu bu arıza.
 
Son düzenleme: