KAPALI opel astra sedan 1.6 (otomatik) dizel 136 bg mi yoksa ford focus 1.5 dizel powershift 120 bg mi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan hikayeaga
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hikayeaga

Asfalt Kurutucu
1
opel astra sedan 1.6 (otomatik) dizel 136 bg mi yoksa ford focus 1.5 dizel powershift 120 bg mi ?

birde yakıt tüketimini bilen varsa yardımcı olabilirmi
 
Focus'u şuan için listeden çıkarmanızı tavsiye ederim eğer ki hemen almanız gerekmiyorsa. 2017 gibi mk4 yeni kasa gelecek. Tahminlere göre de mondeo'da kullanılan integral link süspansiyonlar da focus'a entegre edilecek. Şuan illa almanız gerekiyorsa astra daha mantıklı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İkisi de yakıt konusunda çok cimri arabalar ama aceleniz yoksa astra için 1 sene daha bekleyin derim. Performans ve tork değerlerini göz önünde bulundurursak tabiki astra
 
Ben de yanlis okumusum astra k zannettim. Sedan astra j kasa oluyor. 136 hp olduguna bakmamak lazim agirlik problemi var 120'lik focus daha esnek ve performansli olacaktir. Ustelik kasasi daha yeni. Ama yine de tekrar etmekte fayda var 1 sene daha beklemenizi tavsiye ederim.
 
İkiside birbirine yakın araçlar bana göre. Sadık bir opel kullanıcısıyım ancak bu karşılaştırmada focus tercih ederim. Opelin j kasası çok eskidi artık.
 
Focus'u şuan için listeden çıkarmanızı tavsiye ederim eğer ki hemen almanız gerekmiyorsa. 2017 gibi mk4 yeni kasa gelecek. Tahminlere göre de mondeo'da kullanılan integral link süspansiyonlar da focus'a entegre edilecek. Şuan illa almanız gerekiyorsa astra daha mantıklı.
hocam dediğin şey olursa c segmentinde yer yerinden oynar.
 
hocam dediğin şey olursa c segmentinde yer yerinden oynar.
Vallahi hocam mondeo'nun sürüş karakteri değişti malum. Focus'un da sürüş karakterini değiştirirler mi geliştirirler mi bilemiyorum. Amerika'daki versiyona torsiyon, Avrupa'da satılanlara da integral link koyacaklar diye duyum aldım. Casus resimlerde aracın altına baktığımda integral link süspansiyona benziyordu. Şuan benim aracımda bulunan süspansiyondan değildi. Bir kaç ay içinde belli olur her şey. Evet o süspansiyonu koyarlarsa bu segmente sürüş anlamında başka bir boyut gelebilir. Çok daha konforlu mu olur, çok daha sportif sürüşü mü olur yoksa dengede mi tutarlar o artık yapacakları süspansiyon ayarlamasına bağlı olacak.
 
Yol tutuşu bakımından virajlarda ki esneklikleri falan göz önünde bulundurursak iki araç birbirine yakın ama yukarı da arkadaşların dediği ağırlık problemi astra j hb kasasında mevcut. Sedan kasasında her hangi bir problem yok. Ailem sıkı opelcidir. Astra kullanan çok kişi var yakıt ve performans olsun o fiyata verdiği konfor olsun mükemmel bir araba. Aceleniz varsa şuan ki kasayı alın yoksa eğer azıcık bekleyin. Yılın otomobilinin sedanı geliyor ;)
 
Yol tutuşu bakımından virajlarda ki esneklikleri falan göz önünde bulundurursak iki araç birbirine yakın ama yukarı da arkadaşların dediği ağırlık problemi astra j hb kasasında mevcut. Sedan kasasında her hangi bir problem yok. Ailem sıkı opelcidir. Astra kullanan çok kişi var yakıt ve performans olsun o fiyata verdiği konfor olsun mükemmel bir araba. Aceleniz varsa şuan ki kasayı alın yoksa eğer azıcık bekleyin. Yılın otomobilinin sedanı geliyor ;)
benim bildiğim kadarıyla sedanı hb den daha da ağır.
 
Astra J kasa eskidi evet fakat ağır dediğiniz araç 238 KM/H hıza çıkabilen bir araç ve ağırlığından dolayı muazzam bir yol tutuşu var.Eğer C sınıfı bi araç alacaksanız ve performans-dizel arıyorsanız kesinlikle segmentin lideri ASTRA'dır.
 
Astra J kasa eskidi evet fakat ağır dediğiniz araç 238 KM/H hıza çıkabilen bir araç ve ağırlığından dolayı muazzam bir yol tutuşu var.Eğer C sınıfı bi araç alacaksanız ve performans-dizel arıyorsanız kesinlikle segmentin lideri ASTRA'dır.
Hocam astra j'yi de astra k'yı da severim. C segmentteki en iyi araç da olabilir kişisel görüşe göre ona da eyvallah. Ama 4000 bin devirden sonra ne tork ne beygir gücü veren, son hızı 200 kmh olan, ağırlığı 1600 kg'ı aşan, 1.6 dizel bir aracın 238 yapması için %5-6 yokuş aşağı eğimli bir yolda dip gaz yapıp inanmanız lazım ki onda bile yapacağı meçhuldür. Farz edelim ki her şart uygundu motorun da canını alarak bastınız, bu ancak ekstrem bir durum olur. O hıza ulaşacak şartları çoğu zaman yaratamazsınız bile. Astraların yol tutuşları sağlamdır, yere güzel basar fakat ağırlık ile yol tutuş arasında doğru bir orantı olsaydı, bunca süper spor üreten marka araçlarını hafifletmek için karbon şase ve kasa diyerek bu kadar kasmazlardı. Ağır araç oturaklı hissettirir hepsi bu. Altyapısına oranla ağırlığı fazla olan bir araç muhtemelen çok zorladığınızda da virajda kafadan kayma gerçekleştirir. Tamam, en başta dediğim gibi astraları çok severim ama bu verdiğiniz bilgiler biraz havada kalıyor maalesef. Astra iyi yol tutuyorsa bunun sebebi; burulma payı az şasesi, serte dönük ayarlı gövde salınımını az yapan helezon yaylar ve arka süspansiyonda torsiyondan biraz daha iyi tepkiler veren watts bağlantısına borçlu..
 
Hocam astra j'yi de astra k'yı da severim. C segmentteki en iyi araç da olabilir kişisel görüşe göre ona da eyvallah. Ama 4000 bin devirden sonra ne tork ne beygir gücü veren, son hızı 200 kmh olan, ağırlığı 1600 kg'ı aşan, 1.6 dizel bir aracın 238 yapması için %5-6 yokuş aşağı eğimli bir yolda dip gaz yapıp inanmanız lazım ki onda bile yapacağı meçhuldür. Farz edelim ki her şart uygundu motorun da canını alarak bastınız, bu ancak ekstrem bir durum olur. O hıza ulaşacak şartları çoğu zaman yaratamazsınız bile. Astraların yol tutuşları sağlamdır, yere güzel basar fakat ağırlık ile yol tutuş arasında doğru bir orantı olsaydı, bunca süper spor üreten marka araçlarını hafifletmek için karbon şase ve kasa diyerek bu kadar kasmazlardı. Ağır araç oturaklı hissettirir hepsi bu. Altyapısına oranla ağırlığı fazla olan bir araç muhtemelen çok zorladığınızda da virajda kafadan kayma gerçekleştirir. Tamam, en başta dediğim gibi astraları çok severim ama bu verdiğiniz bilgiler biraz havada kalıyor maalesef. Astra iyi yol tutuyorsa bunun sebebi; burulma payı az şasesi, serte dönük ayarlı gövde salınımını az yapan helezon yaylar ve arka süspansiyonda torsiyondan biraz daha iyi tepkiler veren watts bağlantısına borçlu..

Aracın net ağırlığı 1428 kg Araçta toplam 4 kişi var toplam nereden baksanız 350 kg ,genel toplam 1770 kg, Çanakkale-İstanbul yolunda dijital kadranda 230 KM/H yi gözlerimle gördüm. İstanbul-Eskişehir-Ankara rotasında sadece şoför vardı yaklaşık 95 kg (toplam 1510 kg) fotoğraf yok fakat dijitalde 238 KM/H yi gördüğünü bizzat peder bey söyledi sonuçta kimse 8-9 kmh için yalan söylemez ki peder dediğim kişi gerçekten süratli araç kullanır (accent era ile ibrenin 220 den aşağı indiğini gördüm). Velhasıl kelam RAMPA AŞAĞI 238 KMH ASTRA J SEDAN ile yapıldı ( 28000 d/d'De 223 KMH yapıyor,fotoğrafı mevcut). Düz yolda 200-210 geçmiyor o konuda mütabıkız.Şuan Astra K aracımız var, gerek atikliği gerek yüksek hızlara çıkışı gayet iyi.Astra J hem hb, hem sedan kullanıcısı olarak Astra K gerçekten 200 kg hafiflettiğini gösteriyor.Aracı alalı 4 ay oldu, Edirne'ye giderken bi ufak deneyelim dedik kısa mesafede 220 km/h yi dijitalde gördüm.Ve şuda var şuan Mercedes C200 lerde kullanılan motor Astra da ki motorun ta kendisi :) İşin kısa ve özü şuan Astra K sınıfında ki en performans odaklı 1.6 Dizel'dir,yol tutuşu konusunda Astra ile kendi sınıfında rekabet edebilen tek araç Golf ve Focus'dur,fakat hiçbiri Astra'nın peşine takılabilecek performansta değildir (Sıralama : ASTRA <- FOCUS <- GOLF).
 
Aracın net ağırlığı 1428 kg Araçta toplam 4 kişi var toplam nereden baksanız 350 kg ,genel toplam 1770 kg, Çanakkale-İstanbul yolunda dijital kadranda 230 KM/H yi gözlerimle gördüm. İstanbul-Eskişehir-Ankara rotasında sadece şoför vardı yaklaşık 95 kg (toplam 1510 kg) fotoğraf yok fakat dijitalde 238 KM/H yi gördüğünü bizzat peder bey söyledi sonuçta kimse 8-9 kmh için yalan söylemez ki peder dediğim kişi gerçekten süratli araç kullanır (accent era ile ibrenin 220 den aşağı indiğini gördüm). Velhasıl kelam RAMPA AŞAĞI 238 KMH ASTRA J SEDAN ile yapıldı ( 28000 d/d'De 223 KMH yapıyor,fotoğrafı mevcut). Düz yolda 200-210 geçmiyor o konuda mütabıkız.Şuan Astra K aracımız var, gerek atikliği gerek yüksek hızlara çıkışı gayet iyi.Astra J hem hb, hem sedan kullanıcısı olarak Astra K gerçekten 200 kg hafiflettiğini gösteriyor.Aracı alalı 4 ay oldu, Edirne'ye giderken bi ufak deneyelim dedik kısa mesafede 220 km/h yi dijitalde gördüm.Ve şuda var şuan Mercedes C200 lerde kullanılan motor Astra da ki motorun ta kendisi :) İşin kısa ve özü şuan Astra K sınıfında ki en performans odaklı 1.6 Dizel'dir,yol tutuşu konusunda Astra ile kendi sınıfında rekabet edebilen tek araç Golf ve Focus'dur,fakat hiçbiri Astra'nın peşine takılabilecek performansta değildir (Sıralama : ASTRA <- FOCUS <- GOLF).
Hocam mevzu opel astra k değil, resimde gösterdiğiniz araç değil. Unutun o aracı, başlıktaki sorulan araç sedan astra j kasa olan.. Opel'in sitesine girip bakmadınız mı ? Astra sedan BOŞ ağırlık otomatik dizel için 1475 kg. Buna 1 kişi 75 kg'dan sürücü ekliyorsunuz 1550 kg, %90 sıvıların dolu halini ekliyorsunuz en iyimser ihtimalle 1600 kg ediyor ağırlığı.. O an araçta 3 kişi daha olduğunu söylüyorsunuz bunların hepsinin 60 kg'dan hesaplasanız 180 kg eder.. Onu da ekleyince 238 kmh yaptık dediğiniz araç o an için 1780 kg'a kadar geliyor. El insaf 3.0 dizel motor yok sonuçta bunda.. Tekrar ediyorum eğer yapılmışsa bile onu ancak 1 sefer bilemedin 2 sefer görürsünüz ki o da ölümüne bir eğim olur, motorun da canını almak pahasına basarsanız.. Sonraki cümlelerinizi zaten geçtim çünkü başta da belirttim başlığın mevzusu astra k değil.. Son olarak, Allah nazardan saklasın aracınızı inşaallah.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...