AÇIK Opel Corsa 1.2 Puretech Antifriz Seçimi ve Değişimi Hk.

emirozdemir93

Emir Özdemir
Senkromeççi
5
21
Marka
Opel
Merhaba arkadaşlar,

Aracım Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 BG (1.2 PureTech motor) ve geçtiğimiz günlerde triger kayışı değişimini yaptırdım. Kaputu açıp ilk defa kontrol ettiğimde antifrizin kahverengiye döndüğünü fark ettim. Aracı ikinci el olarak aldım ve şu ana kadar yaklaşık 3000 km kullandım, büyük ihtimalle benden önce de bu şekildeydi.

1.2 PureTech motorlu araçların test videolarına ve sıfır araç kaput görsellerine baktığımda mavi renk antifriz kullanıldığını gördüm. Fransız motor olduğu için Total Glacelf Eco almayı düşündüm ancak Opel’in kullanım kılavuzunda “Lobrid teknolojili bir antifriz kullanılması gerektiği” belirtilmiş.

Piyasada lobrid antifriz olarak bulabildiğim tek seçenek Motul Autocool G12 Evo Ultra. Ancak bu antifriz pembe renkte ve özellikle VW Grubu araçlar için önerildiği yazıyor. Bu yüzden aracımla tam uyumlu olup olmadığından emin olamadım.

Öte yandan, antifrizin kahverengiye dönmesi farklı tipte antifrizlerin karışmasından veya aşırı oksidasyondan kaynaklanıyor olabilir. Servislerde bazı PureTech motorlu araçlara kırmızı veya pembe antifriz konduğu ve bunun da intercooler ve turbo çevresinde terleme sorunlarına yol açabileceği yönünde yorumlar gördüm. Nitekim, ekspertizde aracımda intercooler ve turbo tarafında terleme olduğu söylenmişti.

Bu motor için hangi marka ve model antifrizi önerirsiniz? Opel’in yetkili servislerinde hangi antifriz kullanılıyor, bilgisi olan var mı?

Antifriz değişimi için farklı yöntemler öneriliyor:
• Kimisi genleşme kabının tahliye borusundan boşaltılmasını,
• Kimisi ise radyatör alt tahliye tapasından boşaltılıp temiz su ile birkaç kez çalkalanmasını öneriyor.

Eğer mevcut antifriz yanlış tipteyse ve motor sisteminde bir uyumsuzluk yarattıysa, daha kapsamlı bir sistem temizliği mi gerekir?

Antifrizi kendim mi değiştirmeliyim yoksa servise veya bu motoru iyi tanıyan özel bir servise mi yaptırmalıyım?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3752.png
    IMG_3752.png
    7.7 MB · Görüntüleme: 0
Arac icin en güncel sıvıları yetkili servis biliyor hocam. Servisi arayıp veya gidip bilgi alırsanız daha garanti iş yapmış olursunuz. Dışarıda güvendiğiniz bir usta ya da özel servis yoksa değişimi de yine yetkili serviste yaptırmanız iyi olur.
 
Herhangi bir antifriz koyup kullanmadan önce, mevcut durumun sebebini netleştiriniz. Motorun veya soğutma sisteminin sağlığı ile ilgili bir sorun varsa veya geçmişte yaşandıysa, bunun tespitini ve mevcut durumunun kontrolünü sağlayın. Koyacağınız antifriz 3 ay sonra aynı duruma gelirse işler çok can sıkıcı bir hal alır.
 
Herhangi bir antifriz koyup kullanmadan önce, mevcut durumun sebebini netleştiriniz. Motorun veya soğutma sisteminin sağlığı ile ilgili bir sorun varsa veya geçmişte yaşandıysa, bunun tespitini ve mevcut durumunun kontrolünü sağlayın. Koyacağınız antifriz 3 ay sonra aynı duruma gelirse işler çok can sıkıcı bir hal alır.
Soğutma sistemi ile ilgili ciddi bir sorun oldugunda özellikle kaloriferin çalışmayacağı, su seviyesinin bi anda azalabileceği, motor sıcaklığının anormal olabileceğini düşünerek çok ciddi bir sorun olmadığını düşünmüştüm. Elde olan tek şey ekspertizin terleme belirtisi olarak gösterdiği noktalar ve kahverengi bir antifrizdi ancak bir bilene göstersem iyi olacak gibi.
 
Soğutma sistemi ile ilgili ciddi bir sorun oldugunda özellikle kaloriferin çalışmayacağı, su seviyesinin bi anda azalabileceği, motor sıcaklığının anormal olabileceğini düşünerek çok ciddi bir sorun olmadığını düşünmüştüm. Elde olan tek şey ekspertizin terleme belirtisi olarak gösterdiği noktalar ve kahverengi bir antifrizdi ancak bir bilene göstersem iyi olacak gibi.
Soğutma sisteminde bahsettiğiniz sorunlar genelde küçük küçük süreçlerin ilerlemesi sonucunda oluşur. Yani bir anda bu kadar büyük arızalar vermezler. Soğutma suyu kaçakları çoğunlukla ufak ufak başlar ve bunlar zaman içinde bazen belirti gösterir bazen göstermez. Yani soğutma tertibatında sorun olsa böyle büyük sıkıntılar çıkarır diye düşünmemelisiniz. O sıkıntıları çıkarana kadar birçok ufak tefek kaçak belirtileri oluyor.
 
Si-OAT ibaresi direk hibrit olduğunu gösterir sadece OAT olsaydı organik antifriz olurdu. Ne yazıkki bu tipte pek fazla çeşitlilik Türkiye’de yok ve en pahalı olan ve nadir ürünler de hibrit organik olanlar. Total ya da Castrol’ün var bildiğim kadarıyla kolay ulaşılabilecek.
 
Soğutma sisteminde bahsettiğiniz sorunlar genelde küçük küçük süreçlerin ilerlemesi sonucunda oluşur. Yani bir anda bu kadar büyük arızalar vermezler. Soğutma suyu kaçakları çoğunlukla ufak ufak başlar ve bunlar zaman içinde bazen belirti gösterir bazen göstermez. Yani soğutma tertibatında sorun olsa böyle büyük sıkıntılar çıkarır diye düşünmemelisiniz. O sıkıntıları çıkarana kadar birçok ufak tefek kaçak belirtileri oluyor.
En sağlıklısı sanırım bu motordan anlayan birilerine tekrar götürüp soğutma sisteminin mevcut durumu ve antifriz kullanımı ile ilgili bilgi alıp ona göre ilerlemem olacak. Teşekkür ederim.
 
Si-OAT ibaresi direk hibrit olduğunu gösterir sadece OAT olsaydı organik antifriz olurdu. Ne yazıkki bu tipte pek fazla çeşitlilik Türkiye’de yok ve en pahalı olan ve nadir ürünler de hibrit organik olanlar. Total ya da Castrol’ün var bildiğim kadarıyla kolay ulaşılabilecek.
Soğutma sistemi ile ilgili şüphelerim olmasa direkt belirttiğiniz ürüne yönelecektim hocam ancak kontrolde fayda var, yine de çok teşekkür ediyorum 🙏
 
total glacelf eco nun iki versiyonu var birisi hibrit birisi inorganik ama sanırım inorganik olan pek de yok piyasada. Organik katkılı falan yazıyo kutusunda hibrit olanın kutusu şu

1742275942244.png