AÇIK Opel Corsa 1.2 Puretech Antifriz Seçimi ve Değişimi Hk.

emirozdemir93

Emir Özdemir
Senkromeççi
8
21
Marka
Opel
Merhaba arkadaşlar,

Aracım Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 BG (1.2 PureTech motor) ve geçtiğimiz günlerde triger kayışı değişimini yaptırdım. Kaputu açıp ilk defa kontrol ettiğimde antifrizin kahverengiye döndüğünü fark ettim. Aracı ikinci el olarak aldım ve şu ana kadar yaklaşık 3000 km kullandım, büyük ihtimalle benden önce de bu şekildeydi.

1.2 PureTech motorlu araçların test videolarına ve sıfır araç kaput görsellerine baktığımda mavi renk antifriz kullanıldığını gördüm. Fransız motor olduğu için Total Glacelf Eco almayı düşündüm ancak Opel’in kullanım kılavuzunda “Lobrid teknolojili bir antifriz kullanılması gerektiği” belirtilmiş.

Piyasada lobrid antifriz olarak bulabildiğim tek seçenek Motul Autocool G12 Evo Ultra. Ancak bu antifriz pembe renkte ve özellikle VW Grubu araçlar için önerildiği yazıyor. Bu yüzden aracımla tam uyumlu olup olmadığından emin olamadım.

Öte yandan, antifrizin kahverengiye dönmesi farklı tipte antifrizlerin karışmasından veya aşırı oksidasyondan kaynaklanıyor olabilir. Servislerde bazı PureTech motorlu araçlara kırmızı veya pembe antifriz konduğu ve bunun da intercooler ve turbo çevresinde terleme sorunlarına yol açabileceği yönünde yorumlar gördüm. Nitekim, ekspertizde aracımda intercooler ve turbo tarafında terleme olduğu söylenmişti.

Bu motor için hangi marka ve model antifrizi önerirsiniz? Opel’in yetkili servislerinde hangi antifriz kullanılıyor, bilgisi olan var mı?

Antifriz değişimi için farklı yöntemler öneriliyor:
• Kimisi genleşme kabının tahliye borusundan boşaltılmasını,
• Kimisi ise radyatör alt tahliye tapasından boşaltılıp temiz su ile birkaç kez çalkalanmasını öneriyor.

Eğer mevcut antifriz yanlış tipteyse ve motor sisteminde bir uyumsuzluk yarattıysa, daha kapsamlı bir sistem temizliği mi gerekir?

Antifrizi kendim mi değiştirmeliyim yoksa servise veya bu motoru iyi tanıyan özel bir servise mi yaptırmalıyım?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3752.png
    IMG_3752.png
    7.7 MB · Görüntüleme: 0
Eco bs de hibritti hocam. Organik katkılı inorganik diye hatırlıyorum. Henüz değiştirmedim ben de antifrizi bakalım genleşme kabı değişimi sonrası servis ne koyacak 🙏
1000057872.jpg

Servise sorduğumda aldığım cevap buydu😃 ama bunu koymam çünkü genleşme kabında kırmızı yada pembe bir antrifriz yok. Sıfırdan komple değişecekse evet bu üründe konabilir.
 
Fren hidroliği zamanla özelliğini kaybeder ve sağlıklı bi kuvvet iletimi sağlamaz.
Bu dediğin için servonun bozulması gerekir itkiyi sağlayan servo. Fren sıvısını bozulmuş kabul edebilmek içinde renginin veya yapısının bozulması tortu gözlemlenmesi gerekir yada fren nem ölçerle ölçüm yapılması gerekir. Fren mesafesi için disk durumu ve balata durumuda önemlidir. Yani aracın duruş mesafesini belirleyen birbirinden farklı bir sürü etmen var diyebiliriz. Değiştirmek iyimidir iyidir en azından güvende hissettirir.
 
Rica ederim fren hidroliğini değiştirmeyi ben pek gerekli görmüyorum 3 traktör 1 biçerdöver ve 2011 Model 4x4 Duster aracımda var şuan 340.000 Km de ve hiç fren hidroliği değişmedi😄 Tabi takdir kullanıcının ama fren sıvısı değişmedi diye freni boşalan yada freni tutmayan bir aracı duymadık şimdiye kadar. Sadece kaçak varsa boşaldıktan sonra bu tip sorunların olduğu gözlenmekte diye kendi düşüncemi belirtmek istedim. Hatta direksiyon hidroliğinede değiştirmek için baktım hiçbir şekilde yağın yapısı rengi onca seneye ve hard kullanım şartlarına rağmen hiç bozulmamış.


3 traktörünüz ve 1 biçerdöverinizin fren kullanımıyla aracınızın fren kullanımı bir değil sanki. Fren hidroliği hiçbir şey yapmasanız dahi 3-4 yılda kimyasal yapısı bozulabilen ve su tutan bir sıvıdır, bu nedenle mutlaka en kötü 4 yılda bir değişmesi gerekiyor. Fren hidroliği eski diye ben de bir çok kaza yapan, freni şişen, hatta pistte kendi elimle koyduğum hidroliğin tertemiz olmasına ve hiç su olmamasına rağmen nasıl kaynadığını biliyorum :) Gözle muayene yerine ölçüm cihazıyla test yapmanız gerekiyor.
 
3 traktörünüz ve 1 biçerdöverinizin fren kullanımıyla aracınızın fren kullanımı bir değil sanki. Fren hidroliği hiçbir şey yapmasanız dahi 3-4 yılda kimyasal yapısı bozulabilen ve su tutan bir sıvıdır, bu nedenle mutlaka en kötü 4 yılda bir değişmesi gerekiyor. Fren hidroliği eski diye ben de bir çok kaza yapan, freni şişen, hatta pistte kendi elimle koyduğum hidroliğin tertemiz olmasına ve hiç su olmamasına rağmen nasıl kaynadığını biliyorum :) Gözle muayene yerine ölçüm cihazıyla test yapmanız gerekiyor.
Merhaba,
Pist koşullarıyla normal kullanıcı koşulları bir değilki😃 bahsettiğiniz oksitlenme geç fren yapmaya hatta çok ileriki seviyelerde hiç fren tutmamaya kadar sebebiyet verebilir lakin hiç hidroliği değişmemiş 1990 model R9, 1980 lerden R12 leri yollarda görüyoruz hala aktifler. Bu konuda birçok tez ve antitez üretilebilir ben renk değişimi yapı bozulması gözlemlenmediği müddetçe değiştirilmesede işlevini yerine getirdiğini belirttim sadece.
 
Bu dediğin için servonun bozulması gerekir itkiyi sağlayan servo. Fren sıvısını bozulmuş kabul edebilmek içinde renginin veya yapısının bozulması tortu gözlemlenmesi gerekir yada fren nem ölçerle ölçüm yapılması gerekir. Fren mesafesi için disk durumu ve balata durumuda önemlidir. Yani aracın duruş mesafesini belirleyen birbirinden farklı bir sürü etmen var diyebiliriz. Değiştirmek iyimidir iyidir en azından güvende hissettirir.
Uzun süre performanslı araçm kullanmadığınızdan yukarıda @Jeff Hardy bahsettiği ve benim de zamanında yaşadığım durumla karşılaşmamanız normal. Normal kullanıcı bile olsanız şu anki teknolojiye kadar çoğu fren hidroliği sus tuttuğundan size 4-5 yıl içerisinde problem yaratır.