Merhaba;
Crossland X bilindiği üzere bana ikame araç olarak temin edildi. Aracı aldığımda aslında Opel olmasına ayrı sevinmiştim. Çünkü 94 Corsa'm hariç Opel deneyimim olmadı. Ancak arkadaşlarımın yan koltukları ve bir iki direksiyon deneyimime göre Opel değildi bu Crossland X. Tamam dana gibi bir logo mevcut ancak ne konfor ne yalıtım ne direksiyon üzerindeki his olarak bir Alman değil. Tam anlamıyla alışık olduğum teknolojiyi ve gerektiği kadar lüksü size uygun fiyata sunan ancak bunun yanında suçunu kabahatinide görmezden geleceğiniz bir PSA yani bilmeyenler için tam bir Peugeot&Citroen gurubu üyesi.Tam 12 yıldır 10 PSA grubu araca binen ben koltuğa oturunca bunu hissettim.
Günümüz araçlarından pek bir eksiği yok. Cruise Control, Direksiyonda menü tuşları, Çok fazla fonksiyonu olmayan ancak akıcı bir ekran vb. çözüm önerileri... İlk etapta aldığım hislerle şu cümleyi kuruyorum kendi kendime:'' Yahu bu adamlar 301'i almışlar yükseltip yeni motor yeni şanzımanı koymuşlar'' Esasen milletimizin istediği ve canım ülkemin yollarının istediği araç tipi bir yerde buluşmuş ve Crossland' de vücut bulmuş. Ülkemizin genel kullanıcı kitlesi dizel otomatik olsun, ucuz olsun yerden de yüksek olsun benzeri cümleleri kullanıyor. E yeni trend; kiralama şirketleri de suvlara ağırlık verdi bu istekler sebebiyle.
Yalıtım konusunda biraz zayıf kalıyor. 80 km gibi hızlarda yol ve rüzgar sesi kaçınılmaz. Lastikten acayip bir ses gelmiyor zaten Hankook kullanılmış. Ben Hankook lastİkleri oldum olası beğenirim. Sessiz, kaliteli ve yenilikçidir Hankook. Ancak bu araçta davlumbaz içlerinden gelen ses gerçekten çok yoğun. Hatta şöyle ki ön kapıyı açtığınızda kapının bağlantı noktalarına yani menteşelerin olduğu yere baktığınızda ön camdan bakar gibi önünüzü görmeniz mümkün. Far ve çamurluk-kaput arası boşluğu o kadar fazla ki inanılmaz bir hava akışı olduğu çok belli.
Motor sesi çok yoğun bir biçimde içeride değil ama özellikle ilk çalıştırmada ilk nesil Tdi motorları çağırıştırıcak bir ses geliyor. 120 hp ile gerçekten de araç güçlü kendi deneyimimle 0-100'ü 11 saniye civarında tamaladığımı söyleyebilirim. Bu da ben dahil 1450 kg olan bir araç için çok normal diye düşünüyorum. 1.5 dizel ünite aslında akıcı bir tutum sergiliyor. AT-6 Şanzımanda bu üniteyi hiç bozmuyor desem yeridir. Gerçekten yol tutuş biraz daha başarılı olsa bu motor şanzıman uyumu ile çok satan bir araç olabilirdi. At-6 Şanzımanın manuel kullanılıyor olması güzel lakin Cactus'ten alışkın olduğum F1 kulakçıkları aramadım değil, yokuş inişlerinde vitesi bir ileri vitese taşımak için eliniz sürekli vitese gidiyor. Hatta kulakçıların ne kadar önemli olduğunu burada anlamış oluyoruz. Eşim bile kulakçıkların olmamasından dolayı şu cümleyi kurdu: '' yokuş aşağı inerken kulakçık olmadığından üst vitese geçmiyor araba bu yüzden de motor bağırıyor.''
Süspansiyon sistemi yumuşak bu sebeple virajlarda yatıyor da yatıyor araç. Araç yüksek tamam bunu kabul ediyorum hatta lastiklerde 60 yanak buna da tamam lakin gerek Vitara gerek Amarok gerekse de Ranger'a binmiş biri olarak söylüyorum bu araçlarla kıyas bile edemem. 100 km hızla girdiğimde basit virajlarda önden ve arkadan kayma bariz bir şekilde belli ediyor kendini. Hatta bilenler için Ortakent-Yalıkavak yolunda 60-70 ile girdiğim virajlarda Esp hep devredeydi. Lastikler hakkında azıcık fikrim olmasa onlara suç bulacağım ama hayır. Aracın arkası ile önü arasında bariz bir ağırlık farkı var bu yolda belli ediyor kendini.
Arazi performansı için çok zorladım demeyeceğim ancak yüksekliği yeterli derecede az sonra fotoğraflarda da göreceksiniz değirmenlerin olduğu yerden araçla indim ve herhangi bir sorun yok diyebilirim. Tabiki bu araçtan bir 4x4 performansı beklemek doğru olmayacaktır...
Açıkçası Opel'in daha önceden piyasaya sürdüğü Mokka ya da Mokka X ile uzaktan yakından alakası olmayan ancak toplumun isteklerini de hemen hemen karşılayacak bir araç yapılmış. Berkay sadede gel beğendin mi derseniz... Benim bir araçta aradığım en önemli özelliğin tarz olduğunu ve bu araçta karakteristik bir şeyler bulamadığımı belirtmek isterim. Sanki Opel Meriva'nın 301 versiyonunu azıcık yükselterek yapmış diyebilirim...
Bu arada kah zorlayarak kah sakin kullanarak yaptığım testte 80 km yol gittim ve sonuç 7.2 litre... 70 km sabit hızda ise aracı 5.5 km'nin altına düşüremedim. Bunda aracın ağırlığının çok önemli bir faktör olduğunu düşünüyorum...
Aşağıya fotoğrafları bırakıyorum umarım yardımcı olur bu yazı sizlere. Bu ilk araç tanıtım yazım oldu kusurumuz olduysa affola...
Crossland X bilindiği üzere bana ikame araç olarak temin edildi. Aracı aldığımda aslında Opel olmasına ayrı sevinmiştim. Çünkü 94 Corsa'm hariç Opel deneyimim olmadı. Ancak arkadaşlarımın yan koltukları ve bir iki direksiyon deneyimime göre Opel değildi bu Crossland X. Tamam dana gibi bir logo mevcut ancak ne konfor ne yalıtım ne direksiyon üzerindeki his olarak bir Alman değil. Tam anlamıyla alışık olduğum teknolojiyi ve gerektiği kadar lüksü size uygun fiyata sunan ancak bunun yanında suçunu kabahatinide görmezden geleceğiniz bir PSA yani bilmeyenler için tam bir Peugeot&Citroen gurubu üyesi.Tam 12 yıldır 10 PSA grubu araca binen ben koltuğa oturunca bunu hissettim.
Günümüz araçlarından pek bir eksiği yok. Cruise Control, Direksiyonda menü tuşları, Çok fazla fonksiyonu olmayan ancak akıcı bir ekran vb. çözüm önerileri... İlk etapta aldığım hislerle şu cümleyi kuruyorum kendi kendime:'' Yahu bu adamlar 301'i almışlar yükseltip yeni motor yeni şanzımanı koymuşlar'' Esasen milletimizin istediği ve canım ülkemin yollarının istediği araç tipi bir yerde buluşmuş ve Crossland' de vücut bulmuş. Ülkemizin genel kullanıcı kitlesi dizel otomatik olsun, ucuz olsun yerden de yüksek olsun benzeri cümleleri kullanıyor. E yeni trend; kiralama şirketleri de suvlara ağırlık verdi bu istekler sebebiyle.
Yalıtım konusunda biraz zayıf kalıyor. 80 km gibi hızlarda yol ve rüzgar sesi kaçınılmaz. Lastikten acayip bir ses gelmiyor zaten Hankook kullanılmış. Ben Hankook lastİkleri oldum olası beğenirim. Sessiz, kaliteli ve yenilikçidir Hankook. Ancak bu araçta davlumbaz içlerinden gelen ses gerçekten çok yoğun. Hatta şöyle ki ön kapıyı açtığınızda kapının bağlantı noktalarına yani menteşelerin olduğu yere baktığınızda ön camdan bakar gibi önünüzü görmeniz mümkün. Far ve çamurluk-kaput arası boşluğu o kadar fazla ki inanılmaz bir hava akışı olduğu çok belli.
Motor sesi çok yoğun bir biçimde içeride değil ama özellikle ilk çalıştırmada ilk nesil Tdi motorları çağırıştırıcak bir ses geliyor. 120 hp ile gerçekten de araç güçlü kendi deneyimimle 0-100'ü 11 saniye civarında tamaladığımı söyleyebilirim. Bu da ben dahil 1450 kg olan bir araç için çok normal diye düşünüyorum. 1.5 dizel ünite aslında akıcı bir tutum sergiliyor. AT-6 Şanzımanda bu üniteyi hiç bozmuyor desem yeridir. Gerçekten yol tutuş biraz daha başarılı olsa bu motor şanzıman uyumu ile çok satan bir araç olabilirdi. At-6 Şanzımanın manuel kullanılıyor olması güzel lakin Cactus'ten alışkın olduğum F1 kulakçıkları aramadım değil, yokuş inişlerinde vitesi bir ileri vitese taşımak için eliniz sürekli vitese gidiyor. Hatta kulakçıların ne kadar önemli olduğunu burada anlamış oluyoruz. Eşim bile kulakçıkların olmamasından dolayı şu cümleyi kurdu: '' yokuş aşağı inerken kulakçık olmadığından üst vitese geçmiyor araba bu yüzden de motor bağırıyor.''
Süspansiyon sistemi yumuşak bu sebeple virajlarda yatıyor da yatıyor araç. Araç yüksek tamam bunu kabul ediyorum hatta lastiklerde 60 yanak buna da tamam lakin gerek Vitara gerek Amarok gerekse de Ranger'a binmiş biri olarak söylüyorum bu araçlarla kıyas bile edemem. 100 km hızla girdiğimde basit virajlarda önden ve arkadan kayma bariz bir şekilde belli ediyor kendini. Hatta bilenler için Ortakent-Yalıkavak yolunda 60-70 ile girdiğim virajlarda Esp hep devredeydi. Lastikler hakkında azıcık fikrim olmasa onlara suç bulacağım ama hayır. Aracın arkası ile önü arasında bariz bir ağırlık farkı var bu yolda belli ediyor kendini.
Arazi performansı için çok zorladım demeyeceğim ancak yüksekliği yeterli derecede az sonra fotoğraflarda da göreceksiniz değirmenlerin olduğu yerden araçla indim ve herhangi bir sorun yok diyebilirim. Tabiki bu araçtan bir 4x4 performansı beklemek doğru olmayacaktır...
Açıkçası Opel'in daha önceden piyasaya sürdüğü Mokka ya da Mokka X ile uzaktan yakından alakası olmayan ancak toplumun isteklerini de hemen hemen karşılayacak bir araç yapılmış. Berkay sadede gel beğendin mi derseniz... Benim bir araçta aradığım en önemli özelliğin tarz olduğunu ve bu araçta karakteristik bir şeyler bulamadığımı belirtmek isterim. Sanki Opel Meriva'nın 301 versiyonunu azıcık yükselterek yapmış diyebilirim...
Bu arada kah zorlayarak kah sakin kullanarak yaptığım testte 80 km yol gittim ve sonuç 7.2 litre... 70 km sabit hızda ise aracı 5.5 km'nin altına düşüremedim. Bunda aracın ağırlığının çok önemli bir faktör olduğunu düşünüyorum...
Aşağıya fotoğrafları bırakıyorum umarım yardımcı olur bu yazı sizlere. Bu ilk araç tanıtım yazım oldu kusurumuz olduysa affola...