HABER Opel Insignia Grand Sport | TEST

Bu araç bu haliyle oldukça güzel ve tercih edilesi bir durumda tabii fiyatından bağımsız şekilde düşünürsek. Hepsine ek olarak flexride şasi ve Agr sertifikalı koltuk opsiyonlarının toplamı 28.500 lira seviyesinde. Şimdi bu iki donanımı alırsak otomobilin yol tutuşu ve konforu tavan yapıyor. Fakat bu iki donanıma 28.500 lirayı kaç kişi vererek otomobili satın alacak orası muamma. Şu şartlarda bu iki opsiyona sahip olmayan insignia'nın yol tutuş ve konfor derecelendirmesinin ne olduğu ya da olacağı asıl merak edilen konu bana kalırsa. Test gerçekten çok güzel olmuş ama bu soruların cevabı havada kaldığı için sürüş anlamında maalesef testten pek bir şey öğrenemedim desem yeridir.
 
Son düzenleme:
Bu araç bu haliyle oldukça güzel ve tercih edilesi bir durumda tabii fiyatından bağımsız şekilde düşünürsek. Hepsine ek olarak flexride şasi ve Agr sertifikalı koltuk opsiyonlarının toplamı 28.500 lira seviyesinde. Şimdi bu iki donanımı alırsak otomobilin yol tutuşu ve konforu tavan yapıyor. Fakat bu iki donanıma 28.500 lirayı kaç kişi vererek otomobili satın alacak orası muamma. Şu şartlarda bu iki opsiyona sahip olmayan insignia'nın yol tutuş ve konfor derecelendirmesinin ne olduğu ya da olacağı asıl merak edilen konu bana kalırsa. Test gerçekten çok güzel olmuş ama bu soruların cevabı havada kaldığı için sürüş anlamında maalesef testten pek bir şey öğrenemedim desem yeridir.
Dk. 13:44 de arkasını açarak flexride diye bağırdı araba resmen :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Aynen :D Zaten bu aracı alacak olsam Led far, flexride şasi ve Agr koltuk seçeneğini muhakkak alırdım. Bu üç opsiyon otomobilin sürüşünü baştan aşağı değiştiriyor, başka bir boyut katıyor :D
Kesinlikle öyle abi. Ben bu kadar iyi yorumlar alacağını beklemiyordum, şu ana kadar izlediğim bütün testlerde çok olumlu yorumlar yapılıyor. C segment dolu bir araba 100-120k ₺ arası değişiyorken pek de anormal karşılamıyorum çünkü ciddi donanımlar ve konfor söz konusu. Ha bir mondeonun üzerine 15-20k koydurtacak kadar iyi mi orasını bilemem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Kesinlikle öyle abi. Ben bu kadar iyi yorumlar alacağını beklemiyordum, şu ana kadar izlediğim bütün testlerde çok olumlu yorumlar yapılıyor. C segment dolu bir araba 100-120k ₺ arası değişiyorken pek de anormal karşılamıyorum çünkü ciddi donanımlar ve konfor söz konusu. Ha bir mondeonun üzerine 15-20k koydurtacak kadar iyi mi orasını bilemem.
Flexride şasili haliyle mondeo'dan aldığım konforu insignia'dan alabilirim. Fakat flexride şasi sadece excellence ve elit paket ile verildiği için, bu donanım seviyesinin de fiyatları 160 bin liraları ( elit paketin bir altı excellence fiyatı ) bulduğu için, flexride şasi de 21 bin lira olduğu için bu aracın bana maliyeti en az 180 liraya denk gelecektir. Dizel manuel titanium mondeo 142 bin lira civarında. İki aracın standart donanımları haricinde konuşursak flexride opsiyonlu haliyle aradaki fark 40 bin liraya yaklaşıyor. Flexride'sız alırsam da 18 bin lira gibi bir fark var. Şu noktada mondeo'ya ek 40 bin lira daha verip flexride'lı da olsa insignia alır mıyım ? Direkt alırım diyemiyorum, üzerinde uzunca düşünmem gerekir. Meblağ çok yüksek, hele ki bu 40 bin lira kredi olacaksa 50 bin liraya yaklaşır iki araç arasındaki fark.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve yaso
benım gordugum sanzıman klasık tork konv. vıtesler cat cat yerıne beklıyor.ha ben 6 senedır alısıgım ama dsg den sonra bınen bırı eksıklıgı hısseder.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
benım gordugum sanzıman klasık tork konv. vıtesler cat cat yerıne beklıyor.ha ben 6 senedır alısıgım ama dsg den sonra bınen bırı eksıklıgı hısseder.
Zaten dsg'nin hızına alışmış birisini tork konv. şanzımanlar arasında bir tek zf memnun eder hocam. Bana kalsa dizel bir araçta tork konv. şanzımanı tercih ederim tabii ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
Flexride şasili haliyle mondeo'dan aldığım konforu insignia'dan alabilirim. Fakat flexride şasi sadece excellence ve elit paket ile verildiği için, bu donanım seviyesinin de fiyatları 160 bin liraları ( elit paketin bir altı excellence fiyatı ) bulduğu için, flexride şasi de 21 bin lira olduğu için bu aracın bana maliyeti en az 180 liraya denk gelecektir. Dizel manuel titanium mondeo 142 bin lira civarında. İki aracın standart donanımları haricinde konuşursak flexride opsiyonlu haliyle aradaki fark 40 bin liraya yaklaşıyor. Flexride'sız alırsam da 18 bin lira gibi bir fark var. Şu noktada mondeo'ya ek 40 bin lira daha verip flexride'lı da olsa insignia alır mıyım ? Direkt alırım diyemiyorum, üzerinde uzunca düşünmem gerekir. Meblağ çok yüksek, hele ki bu 40 bin lira kredi olacaksa 50 bin liraya yaklaşır iki araç arasındaki fark.
Kısacası paran varsa insignia yok o kadar veremem diyosan mondeo. Gerçi ikisi için de paranın olması lazım :D:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Cenk
Kısacası paran varsa insignia yok o kadar veremem diyosan mondeo. Gerçi ikisi için de paranın olması lazım :D:D
Tabii ikisi için de para lazım :D Şimdi insan şöyle de diyebilir; 180 lira flexride şasili 1.6 dizel insignia alacağıma 2.el tertemiz 3.20i alabilirim ya da zorlarsam 3.20d bile bulabilirim :D Hep diyorum zaten piyasada bu ikileme en az düşeceğimiz ve pahası açısından alınabilir kalan bir tek b segment otomobiller kaldı. D segment otomobillerin de fiyatı tıpkı c'ler gibi çıldırdı.
 
Zaten dsg'nin hızına alışmış birisini tork konv. şanzımanlar arasında bir tek zf memnun eder hocam. Bana kalsa dizel bir araçta tork konv. şanzımanı tercih ederim tabii ki.
Muhip vites motorla uyumlu demis ama daha guzel calisan tork konv . gordum ben. Hizlanirken nazli nazli gecisler videodan bile belli.nasil her cvt ayni degilse su ates pahasi fiyatlara daha iyi kombinasyon beklerdim valla
 
Muhip vites motorla uyumlu demis ama daha guzel calisan tork konv . gordum ben. Hizlanirken nazli nazli gecisler videodan bile belli.nasil her cvt ayni degilse su ates pahasi fiyatlara daha iyi kombinasyon beklerdim valla
3 yıl boyunca mcp şanzıman kurbanı olmuş bir sürücü olarak insignia'daki şanzıman bana pdk gelir o kadar netim :D Ama tabii paralar bu kadar yüksek olunca insan daha iyi kalibre edilmiş şanzıman bekliyor haklısın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Sailor
Tabii ikisi için de para lazım :D Şimdi insan şöyle de diyebilir; 180 lira flexride şasili 1.6 dizel insignia alacağıma 2.el tertemiz 3.20i alabilirim ya da zorlarsam 3.20d bile bulabilirim :D Hep diyorum zaten piyasada bu ikileme en az düşeceğimiz ve pahası açısından alınabilir kalan bir tek b segment otomobiller kaldı. D segment otomobillerin de fiyatı tıpkı c'ler gibi çıldırdı.
Biz öyle yaparız abi başkaları yapmaz. Bizim insanımız aç kalır ama bu arabayı alır abi, kısa zamanda ürer bu insignialar yolda çokça görmeye başlarız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Cenk
Biz öyle yaparız abi başkaları yapmaz. Bizim insanımız aç kalır ama bu arabayı alır abi, kısa zamanda ürer bu insignialar yolda çokça görmeye başlarız.
Enjoy ve design paketin dizel, özellikle de 165'lik benzinli versiyonları nispeten daha uygun fiyatıyla tercih edilebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Testin sonunda merak eden arkadaşlar mutlaka test sürüşünü yapsın dedi Muhip. Ben merak ettim ama sürüş yapabilecek kadar dikiz aynası ayarı bile yapamadım bu arabada. Arkasına nasıl bu kadar geniş der inanamıyorum. Sürüş hissi, motor-şanzıman-süspansiyon belki gerçekten harikadır, ona sözüm yok. Multimedya sistemini ve iç mekan kalitesini ben de deneyimledim ve çok beğendim ama fahiş hatalarını da daha önce forumda paylaştım. Boyu 1.80 'i bulanlar için bambaşka bir araba haline dönüşebilir. Buradan bu konu hakkında tekrar uyarayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve yaso
Keşke konfor-yol tutuş yorumu ilk normal moda göre sonra flexride etkilerine değinilseydi. Bir de anlamadığım bir şey 18 gündür eski kasa dizeli kullanıyorum o da 2k devirde 120 km yapıyor. 150 kilo hafiflemiş bir araba da bu hızın daha iyi olması gerekmez miydi.?

3 yıl boyunca mcp şanzıman kurbanı olmuş bir sürücü olarak insignia'daki şanzıman bana pdk gelir o kadar netim :D Ama tabii paralar bu kadar yüksek olunca insan daha iyi kalibre edilmiş şanzıman bekliyor haklısın.
Yalnız bayadır 3.20d kullanıyor :) haa şunu da söyleyeyim eğer sportif sürüş yapacaksam mcp yi bütün şanzımanlara tercih ederim :P Tepkilerine bakarsak bana şanzıman kalibrasyonundan çok 150 kilonun verdiği hafiflikle araba biraz daha rahatlamış gibi geldi.

Boyu 1.80 'i bulanlar için bambaşka bir araba haline dönüşebilir
Bu konuyu diğer başlıkta da konuştuk. Ayna ve kemer hakkında dediğine bir şey diyemem ama yaa senin boyun +190 ya da koltuğu baya
yanlış ayarlamışsın. Arka yaşam alanı 445 lt artan bir arabada eski kasası ile aynı diz mesafesini vermesinin imkanı yok.

Kesinlikle öyle abi. Ben bu kadar iyi yorumlar alacağını beklemiyordum, şu ana kadar izlediğim bütün testlerde çok olumlu yorumlar yapılıyor. C segment dolu bir araba 100-120k ₺ arası değişiyorken pek de anormal karşılamıyorum çünkü ciddi donanımlar ve konfor söz konusu. Ha bir mondeonun üzerine 15-20k koydurtacak kadar iyi mi orasını bilemem.

Opsiyonsuz hali ile mondeo eminim ki daha konforludur. Ama o da insignia kadar yol tutuşu yok. (eskisine kıyasla en azından) Artık orası beklenti meselesi. İnsignia sahibi olarak koyar mıyım bu opsiyonları sanmam hatta enjoy un üstüne dahi çıkmam. Enjoya bir geri görüş kamerası ile yeterli seviyeye ulaşır ve bir halk arabasına neden 160k+ verdiğini açıklamana da gerek kalmaz. Şu flexride gibi bir opsiyonu kesinlikle ayrı olarak satmaları lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Cenk
Keşke konfor-yol tutuş yorumu ilk normal moda göre sonra flexride etkilerine değinilseydi. Bir de anlamadığım bir şey 18 gündür eski kasa dizeli kullanıyorum o da 2k devirde 120 km yapıyor. 150 kilo hafiflemiş bir araba da bu hızın daha iyi olması gerekmez miydi.?
Yalnız bayadır 3.20d kullanıyor :) haa şunu da söyleyeyim eğer sportif sürüş yapacaksam mcp yi bütün şanzımanlara tercih ederim :p Tepkilerine bakarsak bana şanzıman kalibrasyonundan çok 150 kilonun verdiği hafiflikle araba biraz daha rahatlamış gibi geldi.
Muhtemelen son vites oranını eski kasayla aynı tutmuşlardır. O sebeple hafiflese bile son viteste 2 bin devir aynı hızla gidiyordur eski kasayla. Ama eski kasadan farklı olarak 2 bin devir 120 kmh hızı 150 kg'lık hafifleme neticesinde daha farklı ve zor koşullara sahip yollarda daha rahat yapacaktır.

O lanet mcp şanzıman yüzünden benden 30-40 nm daha düşük torka sahip 1.5 dci motorlu megane kalkıştan itibaren her viteste beni evirip çevirip anlarsın ya öyle işte :D 150 kg'lık hafiflik şanzımanı muhakkak rahatlatmıştır. En azından yukarıda bahsettiğim durumlara benzer şekilde otomobil eski kasasına oranla bulunduğu devir ve hızları daha farklı yollarda daha rahat şekilde yapacaktır.

Ek olarak, flexride şasiyi sadece excellence ve elit değil de tüm donanım seçeneklerinde alınabilir kılsalardı mükemmel olurdu. Bu otomobili alırken alacağım yegane opsiyonlardan biri budur. Diğeri ise led farlar.
 
Son düzenleme:
O lanet mcp şanzıman yüzünden benden 30-40 nm daha düşük torka sahip 1.5 dci motorlu megane kalkıştan itibaren her viteste beni evirip çevirip anlarsın ya öyle işte
Ben mcp çok atik demiyorum ki yoksa performans olarak vasat bir kullanıcının vites atışı gibi atıyor ama ben hislerden bahsediyorum manuel moddaki verdiği tepkiler normal manuel ile birebir aynı. Otomatikten manuel keyfi alıyorum daha ne olsun :)
Ek olarak, flexride şasiyi sadece excellence ve elit değil de tüm donanım seçeneklerinde alınabilir kılsalardı
Ben sadece elite de ayrı bir opsiyon olmasına da razıydım o donanım için yanına ıvır zıvır almak çok saçma