Opel Vectra A Hararet Gösterge Tipleri & Gösterge Sıcaklık Farkının Sebepleri

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
395
Marka
Opel
Opel sahiplerinin korkulu rüyası olan hararet ibresi, vectra A araçlarda 2 farklı etiket tipi ile çıkıyor. Sebebi nedir bilinmez ancak 2 farklı etikette hararet rakamlarının yerleri farklı ancak motorda ölçüm yapıp kadrana ileten tek tırnaklı ısı müşürü genelde tek tip kullanılmış. Tabiiki buda ölçüm hatalarına sebep veriyor ve bazı kullanıcılar bunu fan müşürüne bağlıyor. Ancak sağlıklı çalışan bir fan müşürü (sağlıklı bir soğutma sisteminde) yan sanayi bile olsa sistemi düzgün soğuturken, sürücünün gördüğü kadrandaki motor sıcaklığı farklı bir sensör vasıtası ile okunduğu için fan müşürünün gördüğü ile kadran ısı sensörünün gösterdiği sıcaklıklar farklı olabiliyor.

Birde kadrana sinyal gönderen ısı sensörü 2 tip, kadran etiketide 2 farklı tip olunca işler biraz daha karışıyor :)

(GT çekimi sırasında yaklaşık 5° fazla gösteren kadran ısı müşürü takılıydı, şuan olması gereken takılı ve 90° sabit)


KADRAN 1.png

KADRAN 2.png

KADRAN 3.png

KADRAN 4.png

KADRAN 5.png

KADRAN 6.png

ISI MÜŞÜRÜ METRİK DİŞ.png

KADRAN ISI MÜŞÜRÜ 2.png
 
Merhaba bende 1998 model corsa B var motor tek nokta enjeksiyonlu (X14SZ) ekteki şekildeki hararet göstergesi var. 92,5 derecedeki çizgiye gelince termostat açıyor. Yaklaşık bir ay önce 95 te fan açıyordu 90 a düşünce duruyordu ancak bugün 97,5 derece de açtı 92,5 ta kapattı normale göre 2,5 derece bir artış var. 95 derecede iken fan soketine gelen gerilimi ölçtüm 3,53 V olarak gözüküyor ancak fan dönmüyor 97,5 a gelince dönüyor. Acaba motor da sıkıntı varda düşük gerilimde dönemiyor mu diye düşündüm siz ne düşünüyorsunuz?
Ekran Alıntısı.JPG
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Merhaba bende 1998 model corsa B var motor tek nokta enjeksiyonlu (X14SZ) ekteki şekildeki hararet göstergesi var. 92,5 derecedeki çizgiye gelince termostat açıyor. Yaklaşık bir ay önce 95 te fan açıyordu 90 a düşünce duruyordu ancak bugün 97,5 derece de açtı 92,5 ta kapattı normale göre 2,5 derece bir artış var. 95 derecede iken fan soketine gelen gerilimi ölçtüm 3,53 V olarak gözüküyor ancak fan dönmüyor 97,5 a gelince dönüyor. Acaba motor da sıkıntı varda düşük gerilimde dönemiyor mu diye düşündüm siz ne düşünüyorsunuz?
Ekli dosyayı görüntüle 33291

Maalesef sizin araç hakkında bir bilgiye sahip değilim.. tavsiyelerim varsayımdan öteye gidemez.. ayrıca sistem olarakda farklılar..

Ancak her zaman açtığı yerlerden şaşmaya başladıysa fan müşürü, alternatör veya şase kabloları genelde bakılması gereken yerlerdir.

Umarım çözüm bulursunuz...