KAPALI Opel Vectra A hararet sorunu(?)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Alper45
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Alper45

Panpa
2,179
27
Merhaba arkadaşlar, ailede 19 senedir bindiğimiz Vectra A aracımızda hararet sorunu olduğunu düşünüyorum. Arabada 2017 Ocak ayından beri LPG bulunmakta, öncesinde LPG yoktu. Yine 2017 Ocak ayında parçalar sıfır olmak üzere motoru rektefiye ettirdik(tamamen). Sorun şu ki, özellikle yazın araba fan açtıktan sonra(105'te açıyor) silkeleme yapmaya başlıyor,performanstan düşüyor, başka bir deyişle şişiyor. İnternette baktığım zaman opel sıcak motoru sever dendiğini gördüm ama ben bunun doğru olduğunu düşünmüyorum. Sizce 92'lik termostat bu sorunu çözer mi? Araçta C20NE motor bulunmakta. Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Bazı motorların sıcağı sevdiği doğrudur. Aslında sıcağı sevmesi değil o bir deyim tabii ki, motor suyu sıcakken basınçlı halde çalışmaya uygun olduğundan dolayı bunu derler genelde. Ve evet çoğu o yıllara ait Opel araçlar gerek termostat yapıları gerekse motor soğutma sistemi gereği 90 derecenin üstünde sıcaklıklarda çalışıyorlar. Yine tabii bu sorunu termostat değiştirerek çözebilirsiniz.
Ancak ondan önce, bildiğim kadarıyla termostatlar çift kademe olurlar ilk kademe 90 derecede ikinci kademe daha üst bir sıcaklıkta açar. Sizin araçta da böyle bir durum olabilir mi? Kontrol ettirdiniz mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Termostattan ziyade fan için fan müşürü değiştirmelisiniz. Bi bakmak lazım kaç derecelik müşür var. Ona göre daha düşük aralıklı müşür takılır. Bu genelde çok ucuz bi değişim olduğu için önce bunu öneriyorum, eğer düzelmezse termostat konusu düşünülür
 
Bazı motorların sıcağı sevdiği doğrudur. Aslında sıcağı sevmesi değil o bir deyim tabii ki, motor suyu sıcakken basınçlı halde çalışmaya uygun olduğundan dolayı bunu derler genelde. Ve evet çoğu o yıllara ait Opel araçlar gerek termostat yapıları gerekse motor soğutma sistemi gereği 90 derecenin üstünde sıcaklıklarda çalışıyorlar. Yine tabii bu sorunu termostat değiştirerek çözebilirsiniz.
Ancak ondan önce, bildiğim kadarıyla termostatlar çift kademe olurlar ilk kademe 90 derecede ikinci kademe daha üst bir sıcaklıkta açar. Sizin araçta da böyle bir durum olabilir mi? Kontrol ettirdiniz mi?
Çift fan kademesi sadece klimalı olanlarda var diye biliyorum, bu araçta yok.
 
Merhaba arkadaşlar, ailede 19 senedir bindiğimiz Vectra A aracımızda hararet sorunu olduğunu düşünüyorum. Arabada 2017 Ocak ayından beri LPG bulunmakta, öncesinde LPG yoktu. Yine 2017 Ocak ayında parçalar sıfır olmak üzere motoru rektefiye ettirdik(tamamen). Sorun şu ki, özellikle yazın araba fan açtıktan sonra(105'te açıyor) silkeleme yapmaya başlıyor,performanstan düşüyor, başka bir deyişle şişiyor. İnternette baktığım zaman opel sıcak motoru sever dendiğini gördüm ama ben bunun doğru olduğunu düşünmüyorum. Sizce 92'lik termostat bu sorunu çözer mi? Araçta C20NE motor bulunmakta. Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba.
Opel motoru sıcakta çalışmayı sever, doğrudur. Ama bu sıcak 90 yerine 95-98 filandır. 105 değildir. Bir de aracınızda ısı artışına neden olan lpg sistemi var. Mümkün olduğu kadar düşük sıcaklığa uygun bir fan müşürü takarak sorunu çözmeyi deneyebilirsiniz.
 
94 model aracınızın hararet göstergesinin en üst rakamı 100 derecelik olması gerekiyor (93 ve öncesi 110 lukdur).. açık yol sabit hızda 90 derecede sabit kalması gerekiyorki, burada bir problem varsa kesin termostat sorunu denebilir... 100 ve 90 arasında bir çizgi daha bulunurki yaklaşık olarak bu çizginin olduğu nokta fanın 1. yavaş kademesinin açıldığı yerdir. Eğer soğutma yetersiz kalırsa 100 e doğru 2. yani hızlı kademeye geçer.

2 fişli müşür 2 kademeyide ayarlar, ayrıca röle kutusunda birde rölesi mevcuttur, bunun dışında ayrıca bir fan beyni gibi karmaşık sisteme sahip değildir.

**lpg "hararet" sorununa sebep olmaz, en azından siz bunu kullanıcı olarak hissedemezsiniz.
**müşür 1.kademeyi açamadığı için ısı yükselir 2.kademe soğutana kadarda 100 ü geçebilir.
**termostat geç açarsa 1.kademe yetersiz kalabilir, tam açmazsa yine 1.kademe yetersiz kalır.. hatta fan ne kadar hızlı dönerse dönsün yinede yetersiz kalır.
**radyatör tıkalı olabilir.
**fan kablosu daha önceden kopmuş ve ters bağlandığı için gerekli soğutmayı yapamıyor olabilir.
**müşür değişimi genelde sorunu çözsede röledeki bir problemde aynı sorunlara sebep olabilir, iyi bir elektrikçi işinizi halleder.
**sanayi ağzı ile "tofaş müşürü" sakın takmayın, sürekli çalışan bir fanınız olur, motor gerekli ısıya ulaşamaz.
**opel motorlarının sıcağı sevdiği filan yok, ancak "ideal" çalışma sıcaklığı günümüz motorlarına göre biraz daha fazla.
**sürekli çok sıcak motorla kullandığınız sürece motorun genel ömrünü kısaltıyorsunuz.
**oksijen sensörü, olduğunu sanmıyorum ama varsa katalizör, ayrıca susturucularda bu işten kötü etkileniyorlar.

Motordaki titreşime gelirsek;
Yine büyük ihtimal 1.yavaş kademe aktif olmadığı için belkide siz farkında değilsiniz ancak fan 2.yani hızlı kademede dönüyor. Bu şu demek, zaten 30 yaşına merdiven dayayan elektrik tesisatı, yıllardır çalışan sarz dinamosu bu ek yükü kaldıramıyor ve ateşleme düşüyor.
Bu gibi durumlarda araç rölantide veya ışıklara yaklaşırken stop da edebilir. Birçok yaşayan var.

Uzun vadede sarz dinamonuz iflas edecek, olması gereken akımda sarz olamayan akünüzünde ömrü kısalıcak. Ayrıca yine fan motorununda ömründen gidiyor.
 
94 model aracınızın hararet göstergesinin en üst rakamı 100 derecelik olması gerekiyor (93 ve öncesi 110 lukdur).. açık yol sabit hızda 90 derecede sabit kalması gerekiyorki, burada bir problem varsa kesin termostat sorunu denebilir... 100 ve 90 arasında bir çizgi daha bulunurki yaklaşık olarak bu çizginin olduğu nokta fanın 1. yavaş kademesinin açıldığı yerdir. Eğer soğutma yetersiz kalırsa 100 e doğru 2. yani hızlı kademeye geçer.

2 fişli müşür 2 kademeyide ayarlar, ayrıca röle kutusunda birde rölesi mevcuttur, bunun dışında ayrıca bir fan beyni gibi karmaşık sisteme sahip değildir.

**lpg "hararet" sorununa sebep olmaz, en azından siz bunu kullanıcı olarak hissedemezsiniz.
**müşür 1.kademeyi açamadığı için ısı yükselir 2.kademe soğutana kadarda 100 ü geçebilir.
**termostat geç açarsa 1.kademe yetersiz kalabilir, tam açmazsa yine 1.kademe yetersiz kalır.. hatta fan ne kadar hızlı dönerse dönsün yinede yetersiz kalır.
**radyatör tıkalı olabilir.
**fan kablosu daha önceden kopmuş ve ters bağlandığı için gerekli soğutmayı yapamıyor olabilir.
**müşür değişimi genelde sorunu çözsede röledeki bir problemde aynı sorunlara sebep olabilir, iyi bir elektrikçi işinizi halleder.
**sanayi ağzı ile "tofaş müşürü" sakın takmayın, sürekli çalışan bir fanınız olur, motor gerekli ısıya ulaşamaz.
**opel motorlarının sıcağı sevdiği filan yok, ancak "ideal" çalışma sıcaklığı günümüz motorlarına göre biraz daha fazla.
**sürekli çok sıcak motorla kullandığınız sürece motorun genel ömrünü kısaltıyorsunuz.
**oksijen sensörü, olduğunu sanmıyorum ama varsa katalizör, ayrıca susturucularda bu işten kötü etkileniyorlar.

Motordaki titreşime gelirsek;
Yine büyük ihtimal 1.yavaş kademe aktif olmadığı için belkide siz farkında değilsiniz ancak fan 2.yani hızlı kademede dönüyor. Bu şu demek, zaten 30 yaşına merdiven dayayan elektrik tesisatı, yıllardır çalışan sarz dinamosu bu ek yükü kaldıramıyor ve ateşleme düşüyor.
Bu gibi durumlarda araç rölantide veya ışıklara yaklaşırken stop da edebilir. Birçok yaşayan var.

Uzun vadede sarz dinamonuz iflas edecek, olması gereken akımda sarz olamayan akünüzünde ömrü kısalıcak. Ayrıca yine fan motorununda ömründen gidiyor.
Hocam radyatörün arka tarafında bir tane büyük sayılabilecek fan var, onu kaputu açıp izledim , hararet 102'ye gelene kadar hiçbir şekilde dönmedi. 102'ye geldikten sonra çalışmaya başladı ve sıcaklık 95'e indikten sonra durdu. Ayrıca fan açtıktan sonra hararet bir çıt daha yükseliyor sonra düşmeye başlıyor. Zaten sıcak havalarda 2-3 kere fan açtı mı araba bariz şekilde çekişten düşüyor. Uzun yolda hararet 90 sabit. Katalizör ve susturucular da var. Araba tamamen stock. 1.kademede arıza var sanırım. Hepinize cevaplarınız için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Oto elektrikçiye götürdük bugün arabayı, müşür çift kademeliymiş fakat sistem uymuyor dedi. Normalde kalın bir kablo olur kalizör işlemi görür mü ne onun gibi bir şey dedi o kabloyu da bulamadım dedi. Sanırım biz almadan önce aracın fanı ile ilgili bir kaç elektrik oynaması yapılmış. Başka bir araç geldiği zaman onu inceleyecek. Başka bir tanesine daha gitmeyi düşünüyoruz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...