Artık çeyrek asırı deviren araçlarımızın kalorifer peteklerinde deformeler olması kaçınılmaz. Bu olay maalesef benimde başıma geldi ve 27 senelik Harrison marka orjinal peteği değiştirmek zorunda kaldım.
Orjinal petekde fabrikasyon kendi contası üzerinde olduğu için Vectra A kasalarda görülen kronik yazın ayak ve diz kısmına motor sıcağının gelmesi ve dayanılmaz hal alması kendi aracımda yoktu. Çünkü contaları eskide olsa hala işini yapabiliyordu. Vectra A larda bir kalorifer musluğu olmadığı için yazın sıcağında bile petekde motorun kaynar suyu dolaşıyor ve eğer contaları eskimiş veya değişim sırasında yenilenmediyse vay halinize...
Ben contalama işlemi için arabanın iç taban, bagaj içi ve kapı pandizot içlerinde kullandığım kauçuk köpük yalıtım malzemesini kullandım. kendinden yapışkanlı bu malzeme aşırı sıcağı gördüğünde yapışkanı kendini bırakabiliyor, ancak burada kullanıldığı konum itibari ile sıkışacağı için bu durum pekde önemli değil.
Eski orjinal peteğin son görüntüsü
*****Yeni peteğin kenarları ve altta kalan kısımlarını bu şekilde yaptım. Yetsan marka bakır radyatör.
***Kullandığım iki üründe aşşağıdaki fotodaki gibi.. Esnek, suya ve ısıya dayanıklı, su çekmiyor. Ayrıca çok iyi ısı yalıtımıda yaptığını söyleyebilirim. Orjinal peteğin contalarını incelediğimde onunda aynı ürün olduğunu gördüm, ancak yılların verdiği yorgunluk ile onlar sertleşmişti.
Nette petek havuzunun sökümü mevcut ancak yinede merak edenler için paint terk bir çizim fena olmaz diye düşündüm.
***Birkaç detaya değindiğim kısa bir videoda yine ekte; Kolay gelsin
Orjinal petekde fabrikasyon kendi contası üzerinde olduğu için Vectra A kasalarda görülen kronik yazın ayak ve diz kısmına motor sıcağının gelmesi ve dayanılmaz hal alması kendi aracımda yoktu. Çünkü contaları eskide olsa hala işini yapabiliyordu. Vectra A larda bir kalorifer musluğu olmadığı için yazın sıcağında bile petekde motorun kaynar suyu dolaşıyor ve eğer contaları eskimiş veya değişim sırasında yenilenmediyse vay halinize...
Ben contalama işlemi için arabanın iç taban, bagaj içi ve kapı pandizot içlerinde kullandığım kauçuk köpük yalıtım malzemesini kullandım. kendinden yapışkanlı bu malzeme aşırı sıcağı gördüğünde yapışkanı kendini bırakabiliyor, ancak burada kullanıldığı konum itibari ile sıkışacağı için bu durum pekde önemli değil.
Eski orjinal peteğin son görüntüsü
*****Yeni peteğin kenarları ve altta kalan kısımlarını bu şekilde yaptım. Yetsan marka bakır radyatör.
***Kullandığım iki üründe aşşağıdaki fotodaki gibi.. Esnek, suya ve ısıya dayanıklı, su çekmiyor. Ayrıca çok iyi ısı yalıtımıda yaptığını söyleyebilirim. Orjinal peteğin contalarını incelediğimde onunda aynı ürün olduğunu gördüm, ancak yılların verdiği yorgunluk ile onlar sertleşmişti.
Nette petek havuzunun sökümü mevcut ancak yinede merak edenler için paint terk bir çizim fena olmaz diye düşündüm.
***Birkaç detaya değindiğim kısa bir videoda yine ekte; Kolay gelsin