Herkese iyi forumlar.. Yangın ve sel bölgelerindeki arkadaşlarada ayrıca geçmiş olsun
Aracımda yapmak istediğim ancak vakit darlığından birtürlü ilgilenemediğim ön davlumbazları elden geçirme işlemini yıllık izinde aradan çıkardım.
Çok fazla detaylı foto çekemesemde benim gibi yaşlı araç kullanıcıları için faydalı olabileceğini düşünüyorum.
Öncelikle davlumbazları söktüğümde kalıplaşmış çamur, yaprak, pislik kalıntıları beni karşıladı.
İşlem basit olsada el işçiliği çok çok fazla olan bir uğraş.. bunu başta söylim...
Fotoğrafda gözüken sağ çamurluk içindeki izolatör ve kanister yuvası.
Buradada izolatör altında kalan ve parça sökülmediği sürece hiçbir zaman temizlenmesinin imkansız olduğu ön cam altından yere giden su gider kısımı.
Sac birleşim yerinde gerekli işlemler yapıldığı için pas yok, ancak el atmak gerekli. ( hemen arkasında ecu var )
Ve gizli sorun burda başlıyor.. izolatör ile sac arasına üstteki giderden gelen tüm pisliklerin yıllar içinde birikmesi ile burada bir kasaba kuruluyor.. bu temizlenmiş hali. kalıp kalıp birikinti çıkardım burdan. Sürekli nemli ortam oluşturduğu için paslanmayı hızlandırıyor.
Aslında sağlam bir kılıfı olan izolatörde yılların verdiği yorgunlukla açılmalar olmuş ve giderden gelen suyuda çekmiş. ve yine bitmeyen nem sebebi..
İzolatörlerin ulaşım yerlerinin zor, görevlerinin ise mühim ve sürekli suya maruz kalmalarından ötürü güzelce temizledikten sonra koli bandı ile sardım. Kulağa baştan salma gelebilir, ancak temiz yüzeyde koli bandı güzel şekil alabilen ve pütürün yıpratıcı etkisine karşı koyabilen bir malzeme. Çünkü ayrıca üzerini kauşuk pütür ile kapladım, onların üstünüde sağdaki gibi kauşuk sünger ile yalıttım. (sağda işlemsiz hali)
kalın naylon kullanırsanız şekil vermeniz çok zor oluyor, ince naylon kullanırsanızda pütür atınca formu bozuluyor veya naylon eriyor.
Sonuç bence çok güzel oldu.
Bunlarda bitmiş ve takılmaya hazır halleri...
İzolatörün arkasına zamanla dolan pislik grubu... bu bir kısmı.. yan marşpiyeller ile alt taban sacı arasındanda baya çıkıyor.
Günümüz birçok araçta iptal edilen kanister deposu.
Yakıt tankında oluşan benzin buharı ecu nun talimatı ile belli aralıklarla depo valfi vasıtası ile kelebekten tekrar motora verilir.
En soldaki yakıt tankından gelen hortum, ortadaki ince valfe giden, en sağdaki ise ucu boşta olan ve ön tampon içinde son bulan temiz hava hortumu.
Temizlik için hazır sökülmüşlerken çıplak plastik olan ön teker davlumbazlarınıda kauşuk pütür ile fırça yardımı ile kapladım. önlü arkalı...
Pütürün üstüne iç kısma (kabine) gelen noktalara ayrıca kauçuk bant çektim. ses yalıtımına faydası olduğu tartışılmaz. tavsiye ederim.
Tabi hazır davlumbaz sökülmüşken filtre grubunun alt kısmınıda söküp temizlemeden olmazdı.
İzolatörün oturduğu çamurluk içindeki yuvası.. en üst kısımı düzgün oturtmanız gerekli.. yoksa rüzgar sesi veriyor.. bu işlemleri yaparken tekerleri sökmenize gerek yok. kriko ile biraz yükseltip kolunuzun çalışabileceği alan açmak yeterli.
İyice temizleyip 1 gün kurumasını bekledim. fotoda görünmeyen yerler dahil.
Elimde kalan açık gri ve siyah pütürle elimin girebildiği her noktayı 3-4 kat olacak şekilde pütürledim. yine 1 gün bekledikten sonra izolatörü yuvasına oturttum.
Arka teker davlumbalarınıda boş geçmedim.. hatırı sayılır bir kalınlıkta oralarıda pütürledim.. tabiki temizledikten sonra..
Foto kapasitesi sebebi ile alt kısımda devam edicem.
Aracımda yapmak istediğim ancak vakit darlığından birtürlü ilgilenemediğim ön davlumbazları elden geçirme işlemini yıllık izinde aradan çıkardım.
Çok fazla detaylı foto çekemesemde benim gibi yaşlı araç kullanıcıları için faydalı olabileceğini düşünüyorum.
Öncelikle davlumbazları söktüğümde kalıplaşmış çamur, yaprak, pislik kalıntıları beni karşıladı.
İşlem basit olsada el işçiliği çok çok fazla olan bir uğraş.. bunu başta söylim...
Fotoğrafda gözüken sağ çamurluk içindeki izolatör ve kanister yuvası.
Buradada izolatör altında kalan ve parça sökülmediği sürece hiçbir zaman temizlenmesinin imkansız olduğu ön cam altından yere giden su gider kısımı.
Sac birleşim yerinde gerekli işlemler yapıldığı için pas yok, ancak el atmak gerekli. ( hemen arkasında ecu var )
Ve gizli sorun burda başlıyor.. izolatör ile sac arasına üstteki giderden gelen tüm pisliklerin yıllar içinde birikmesi ile burada bir kasaba kuruluyor.. bu temizlenmiş hali. kalıp kalıp birikinti çıkardım burdan. Sürekli nemli ortam oluşturduğu için paslanmayı hızlandırıyor.
Aslında sağlam bir kılıfı olan izolatörde yılların verdiği yorgunlukla açılmalar olmuş ve giderden gelen suyuda çekmiş. ve yine bitmeyen nem sebebi..
İzolatörlerin ulaşım yerlerinin zor, görevlerinin ise mühim ve sürekli suya maruz kalmalarından ötürü güzelce temizledikten sonra koli bandı ile sardım. Kulağa baştan salma gelebilir, ancak temiz yüzeyde koli bandı güzel şekil alabilen ve pütürün yıpratıcı etkisine karşı koyabilen bir malzeme. Çünkü ayrıca üzerini kauşuk pütür ile kapladım, onların üstünüde sağdaki gibi kauşuk sünger ile yalıttım. (sağda işlemsiz hali)
kalın naylon kullanırsanız şekil vermeniz çok zor oluyor, ince naylon kullanırsanızda pütür atınca formu bozuluyor veya naylon eriyor.
Sonuç bence çok güzel oldu.
Bunlarda bitmiş ve takılmaya hazır halleri...
İzolatörün arkasına zamanla dolan pislik grubu... bu bir kısmı.. yan marşpiyeller ile alt taban sacı arasındanda baya çıkıyor.
Günümüz birçok araçta iptal edilen kanister deposu.
Yakıt tankında oluşan benzin buharı ecu nun talimatı ile belli aralıklarla depo valfi vasıtası ile kelebekten tekrar motora verilir.
En soldaki yakıt tankından gelen hortum, ortadaki ince valfe giden, en sağdaki ise ucu boşta olan ve ön tampon içinde son bulan temiz hava hortumu.
Temizlik için hazır sökülmüşlerken çıplak plastik olan ön teker davlumbazlarınıda kauşuk pütür ile fırça yardımı ile kapladım. önlü arkalı...
Pütürün üstüne iç kısma (kabine) gelen noktalara ayrıca kauçuk bant çektim. ses yalıtımına faydası olduğu tartışılmaz. tavsiye ederim.
Tabi hazır davlumbaz sökülmüşken filtre grubunun alt kısmınıda söküp temizlemeden olmazdı.
İzolatörün oturduğu çamurluk içindeki yuvası.. en üst kısımı düzgün oturtmanız gerekli.. yoksa rüzgar sesi veriyor.. bu işlemleri yaparken tekerleri sökmenize gerek yok. kriko ile biraz yükseltip kolunuzun çalışabileceği alan açmak yeterli.
İyice temizleyip 1 gün kurumasını bekledim. fotoda görünmeyen yerler dahil.
Elimde kalan açık gri ve siyah pütürle elimin girebildiği her noktayı 3-4 kat olacak şekilde pütürledim. yine 1 gün bekledikten sonra izolatörü yuvasına oturttum.
Arka teker davlumbalarınıda boş geçmedim.. hatırı sayılır bir kalınlıkta oralarıda pütürledim.. tabiki temizledikten sonra..
Foto kapasitesi sebebi ile alt kısımda devam edicem.