Bizim araçlarımızda ki genel sıkıntılardan biride orta ızgaradan üfleme problemsiz olsa bile kışın soğuk, yazın sıcak hava gelmesi.. Klimadan veya kaloriferden tam verimle o kısımdan faydalınamaması. Fabrikasyon olarak Opel mühendisleri bunu bilinçli olarak uygulamışlar ve aşşağıdaki parça ile yüze kışın tam sıcak hava vererek sürücünün uykusunun gelmesini, yine yazında klimanın tam soğuk yüz kısmına üflemesini engellemek istemişler.
Bu delikli tasarım sayesinde hava araç içindeki sıcaklık farkı ile daha dayanılabilir bir ısı derecesine çekilmeye çalışılmış. Ayrıca bunu yaparken üretilen sıcak veya soğuk hava yine araç içinde kalıyor. Dar giriş kazandan direk çıkış, geniş kısım ise araç içine üfleyen ağız kısmı.
Fabrikasyon olarak parça üzerinde sünger mevcut. Bu sünger ile parça kazana ve orta ızgara ya başka bir bağlantı olmadan tutunuyor. Sünger bir conta görevi görüyor.
Parça daha önce söküldüğünde eğer atılmadıysa içinden bu şekilde bir sabitleyici ve yönlendirici çıkıyor. Bu parçanın görevi iç süngere oturarak, dar çıkışdan gelen havayı aynı miktarda geniş ağıza dağıtmak. Çünkü kazan ağzı tasarımı gereği ortada yer almıyor, çıkış solda üfleme ortada. Ayrıca içerdeki süngeride sabit tutuyor.
Genelde kronik bir durum olan kalorifer fanını son kademeye aldığımzdaki yüzümüze gelen siyah parçalar, imalat sırasında konulan ve zamanla görevini yitirmiş, dağılan eski sünger parçalarıdır. Onlar işte buradan geliyor.
Ben sünger için kapı pandizot aralarında da kullandığım 10mm lik akustik süngeri kullandım tam uydu...
Kademe ayar düğmesindei beyaz işlemeli "çizgi" ve "0" işaretlemlerini de Edding marka beyaz marker kalemle boyadım. Isıya ve kimyasallara dayanıklı.
Hazır sağı solu sökmüşken orta kontrol panelinide temizledim. Kontrol panelinde sadece 1 adet ampül var, bu yüzden aydınlatma pek verimli olmuyor. Ancak iç ışık dağıtıcı plastiği çıkartıp temizlerseniz baya eli yüzü açılıyor gece...
Sıcak soğuk sürgüsünde bulunan kırmızı belirteç kısmı sebebini bilmediğim şekilde boyasında atma yapmıştı. Motip ısıya dayanıklı boya ile o küçük kısmıda boyadım. Özellikle o boyayı kullandım çünkü tonu birebir aynı. Aşşağıdaki fotoda soğuk/mavi, ılık/bordo, sıcak/kırmızı kısımdaki kırmızı orjinalindede bu tonda.
Son olarak bahsi geçen bu parçaya ulaşabilmeniz için yan torpido cepliğini tamamen söküp biraz zorlayarak sağdan çekip almanız gerekiyor. Kablolara dikkat !!!
Video çekme özürlüyüm ama amatör olarak orta panelin detaylı bakım videosunu çekmiştim.. merak edenler için aşşağı link bırakıyorum..
Orta üfleme ızgarasının nasıl söküleceğini artık yazmaya gerek yok sanırım.. alttan üstten kredi kartı tarzı şeylerle halledebiliyorsunuz, arkadaşlar zaten video çekip atmışlar önceden.
Bu delikli tasarım sayesinde hava araç içindeki sıcaklık farkı ile daha dayanılabilir bir ısı derecesine çekilmeye çalışılmış. Ayrıca bunu yaparken üretilen sıcak veya soğuk hava yine araç içinde kalıyor. Dar giriş kazandan direk çıkış, geniş kısım ise araç içine üfleyen ağız kısmı.
Fabrikasyon olarak parça üzerinde sünger mevcut. Bu sünger ile parça kazana ve orta ızgara ya başka bir bağlantı olmadan tutunuyor. Sünger bir conta görevi görüyor.
Parça daha önce söküldüğünde eğer atılmadıysa içinden bu şekilde bir sabitleyici ve yönlendirici çıkıyor. Bu parçanın görevi iç süngere oturarak, dar çıkışdan gelen havayı aynı miktarda geniş ağıza dağıtmak. Çünkü kazan ağzı tasarımı gereği ortada yer almıyor, çıkış solda üfleme ortada. Ayrıca içerdeki süngeride sabit tutuyor.
Genelde kronik bir durum olan kalorifer fanını son kademeye aldığımzdaki yüzümüze gelen siyah parçalar, imalat sırasında konulan ve zamanla görevini yitirmiş, dağılan eski sünger parçalarıdır. Onlar işte buradan geliyor.
Ben sünger için kapı pandizot aralarında da kullandığım 10mm lik akustik süngeri kullandım tam uydu...
Kademe ayar düğmesindei beyaz işlemeli "çizgi" ve "0" işaretlemlerini de Edding marka beyaz marker kalemle boyadım. Isıya ve kimyasallara dayanıklı.
Hazır sağı solu sökmüşken orta kontrol panelinide temizledim. Kontrol panelinde sadece 1 adet ampül var, bu yüzden aydınlatma pek verimli olmuyor. Ancak iç ışık dağıtıcı plastiği çıkartıp temizlerseniz baya eli yüzü açılıyor gece...
Sıcak soğuk sürgüsünde bulunan kırmızı belirteç kısmı sebebini bilmediğim şekilde boyasında atma yapmıştı. Motip ısıya dayanıklı boya ile o küçük kısmıda boyadım. Özellikle o boyayı kullandım çünkü tonu birebir aynı. Aşşağıdaki fotoda soğuk/mavi, ılık/bordo, sıcak/kırmızı kısımdaki kırmızı orjinalindede bu tonda.
Son olarak bahsi geçen bu parçaya ulaşabilmeniz için yan torpido cepliğini tamamen söküp biraz zorlayarak sağdan çekip almanız gerekiyor. Kablolara dikkat !!!
Video çekme özürlüyüm ama amatör olarak orta panelin detaylı bakım videosunu çekmiştim.. merak edenler için aşşağı link bırakıyorum..
Orta üfleme ızgarasının nasıl söküleceğini artık yazmaya gerek yok sanırım.. alttan üstten kredi kartı tarzı şeylerle halledebiliyorsunuz, arkadaşlar zaten video çekip atmışlar önceden.