Otomatik Araçta Rodaj

Aracin dizel ya da benzinli olmasi durumuna gore guc devir araliginda ki skalada sakin sekilde, dengeli gazla, sert hizlanmalardan ve sabit devirle ilerlemekten kacinarak alt - orta - ust devrin hepsini kullanarak rodaj suresini atlatabilirsin hocam. Otomatik araclar D modunda bunu pek yapmaz. Manuel moda alip kendin yapabilirsin bu ayarlamayi.

Ornegin dizel bir motorda 1750 - 3750 dd arasi guc geliyorsa 1750-4000 devirlik bir skalada yukarida bahsettigim tarzda bir surus gerceklestirebilirsin. Benzinli motorlarda bu devir skalasi biraz daha genis malum.

Bunun sebebini de daha once yazdigim bir yorumu buraya kopyalayarak aciklayabilirim.

rodaj mevzusunda motor için önemli olan pistonların içindeki segmanların ilk aşınmayı düzenli olarak yapması mevzusudur. Silindir içinin ilk aşınması otomobilin performansını arttırıcı bir unsurdur. Üreticiler ilk 1-1500 km değişken devirlerle aracı fazla zorlamadan kullanın diyor çünkü sürekli düşük devir kullanırsan silindirin alt kısımları ilk aşınmayı yapar, üst kısımları ise aşınmaz. Aynı şekilde sürekli devirli kullanırsan alt kısımlar aşınmaz, üst kısımlar aşınır. Bu duruma göre de alt devirlerde yüksek performans üst devirlerde düşük, üst devirlerde yüksek performans alt devirlerde düşük şeklinde farklılık oluşur. Değişken devirlerde kullanım ise pistonların içindeki ilk aşınmayı düzenli hale getirir. Böylece hem düşük hem yüksek devirde optimum performansı alırsın. Bu mevzu kısa dönemde direkt bir etki göstermez. Ama araç uzun ömürlü olsun istiyorsanız uzun vadede işinize yarayacaktır.

Benim bildigim rodaj mevzusunun detayi bu sekildedir. Bunlar benim tek bir yerden degil, zaman icinde yazilan cizilenlerden, izlediklerimden, ureticilerin kitapciklarda belirttiklerinden cikardigim bir yorumdur diyebilirim.
 
Rodajda aşırı sakin sürmek gerektiği düşünülüyo, bence de yanlış bu @Cenk abinin de dediği gibi arabanın normalde karşılaşacağı tüm durumları ani hareketlerden kaçınarak yapmak gerekiyor. Araba için rodaj belli zaten şanzıman için de normal modu spor modu manuel modu (varsa başka tüm modlar) ani gaz-fren hareketlerinden kaçınarak kullanılmalı diye düşünüyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Diaspolis ve Cenk
Olabildiğinde tüm viteslerde, tüm devir bandında dengeli sürüş yapıp, tüm parçaların birbirine uyumu, alışması sağlanmalıdır. Sıkça vites değiştirmek, farklı devirlerde vites attırmak, düşürmek gerekir diye düşünüyorum. Bu sayede motor rodajı da şanzıman rodajı da birlikte gerçekleşir. parçalar birbirini tanır aşınmalar oluşur.
 
Olabildiğinde tüm viteslerde, tüm devir bandında dengeli sürüş yapıp, tüm parçaların birbirine uyumu, alışması sağlanmalıdır. Sıkça vites değiştirmek, farklı devirlerde vites attırmak, düşürmek gerekir diye düşünüyorum. Bu sayede motor rodajı da şanzıman rodajı da birlikte gerçekleşir. parçalar birbirini tanır aşınmalar oluşur.
Meteoroloji mühensimiz Ozan Dede'ye kesinlikle katılıyorum :P
Her devir bandı ve her viteste aşırı cılkını çıkarmadan rodaj yapmak gerektiğini düşünüyorum. Şirketteki araçlar da canını alırcasına sıkan da var aşırı sakin süren de 60.000 - 70.000 km sonunda ben pek bir fark göremedim belki daha uzun kullanmak gerek bu olayı tam anlamı ile anlamak için daha iyi bir sonuç verebilir. Sadece net olarak fark eden arada ki bakım farkı idi o da balata, disk daha öncelikliydi. O yüzden kısa vadede pek bir önemi olduğunu düşünmemeye başladım.