Otomobil Dünyasının İlginç Hikayeleri

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
10,132
Marka
Lexus
Otomobil Dünya'sının ilginç hikayeleri- 1
Alfa Romeo Arna:
Şase ve tüm dış levhalar Nissan, İç,elektronik ve yürüyen Alfa Romeo.Tutulmayan ne Alfa olabilmiş ne de ucuz olabilmiş bir Low cost Nissan-Alfa karması.Alfa Romeo ARNA
10.jpg
 
Son düzenleme:
Otomobil Dünyasının ilginç hikayeleri:2
Alfayla başladık Alfayla devam ediyorum.Alfa Romeonun ismi.Alfa adında bir fabrikadan geliyor Anonim Lombarda Otomobil Fabrikası ismi aslında.Bu fabrika iflasını verecekken Nicola Romeo denen dahi bir adam tarafından alınıyor.Şirketin adını da soyadını ekleyerek ALFA ROMEO yapıyor
hqdefault.jpg
 
Otomobil Dünyasının İlginç Hikayeleri: 3
Subaru aslında Fuji Heavy Indsutries adı altında organize sanayi bölgesindeki 6 fabrikanın ya biz o kadar şey yapıyoruz araba yapsak nolur diye Toyota'ya şirket yüzdesi verip ondan know how satın alarak oluşturdukları bir markadır.Amblemindeki 6 yıldız 6 fabrikatör girişimciyi temsil eder.Subaru japoncada bir takım yıldızı ismidir. 250 den fazla yıldızı olan bu takım yıldızının 6 tane yıldızı gözle görülebilir.Bu yüzden Subaru adı anlamlı bir hal almakta şirket için.
og.jpg
 
Otomobil Dünyasının İlginç Hikayeleri: 4
1900 lerin başında alman makine mühendisi August Horsch abimiz.Araba yapmak gibi bir plana sahip.Gidip fabrikalarla anlaşıp bir birliktelik kuruyor.5 yıl boyunca üretim yapan bu birliktelik uzun sürmeden iç çekişmelerden dolayı kopup dağılıyor.Bu şirketlerden biri 1915 yılında şanzımanlarını bildiğimiz ZF oluyor.Bir diğeri ise August Horsch un oğlunun önerisiyle; babasının soyadının almanca da duymak anlamına yakınlığını gözeterek seçtiği, Latince de duymak anlamına gelen ''AUDİ'' adını alan marka oluyor.
screen-shot-2014-01-16-at-17-22-00.jpg
 
Otomobil Dünyasının İlginç Hikayeleri: 5
Hindistan ve Çin pazarı Dünya'da nüfusları gereği ithal mallar konusunda çok hassas davranan ülkelerden.Bu durum araba ithalini de bir hayli yansıyor.Bunun için markalar Çinli ve Hindistanlı markalarla ortaklaşa fabrikalar yalandan düşük kaliteli araba markaları kurararak bu yasakları delmeye çalıştılar yıllarca.Bir marka hariç bunu yapma gereği duymadı.. Hyundai...
Hyundai bu iki pazara da ismini değiştirmeden ve ortak yerli markalarla anlaşmadan elini kolunu sallayarak giren ilk marka oldu.Sonra Toyota'da girdi ardından VW.
Hyundai'nin bu pazara girişini sağlayan araba ise bizde Atos gibi biraz daha donanımlısının satıldığı; O pazarlar da ise adının Santro olduğu modeldi.
Hyundai-Santro.jpg

Santro iki piyasada da çokça sattı ve Hyundai'nin diğer markaların kar elde edemediği pazarın %16 sini eline geçirdi ve istediği adımları tüm Dünya'da atmaya başladı.
 
Son düzenleme:
Otomobil Dünyasının İlginç Hikayeleri: 6
1970 ler ve 80 lerin başında Amerika'da ciddi bir Japon arabası istilası hakimdi.Amerikalı üreticiler ise olaya karşıt reklamlarla(kalitesiz japon) karşılık vermeye başladılar.Bu karşıt reklamı kırmak isteyen Japonlar Lexus,Infiniti ve Acura ile premium japon klasmanını yarattılar.Bu dönemde bu algıyı oluşturmak için insan üstü çaba harcamak zorunda da kaldılar.Bunlardan biri hala fıkrayı aratmayacak bir hikaye olarak akıllarda kalmış durumda.
Sene 1992 Lexus o sene Amerika'da sattığı 4000 arabasında stop lambalarının fazla ısındığını tespit eder.Ancak bu sıcaklık stop farının ömrü dışında birşeyi etkilemese de ''sorunsuz premium'' algısını oturtmak için kolları sıvar ve 4000 arabayı çağırır.Ancak 1 araba sene sonu olmasına rağmen hala gelmemektedir.Arabayı aramaya koyulur Lexus yetkilileri.Idaho dağları arasında bir dağ köyünde çıkar son Lexus.Yetkililer arabayı geri çağırmak için sahibiyle iletişime geçer.Sahibi asla arabasının kilometre yapmayacağını bu köyden çıkmayacağını yetkililere bildirir. Lexus yetkilileri bunu delice bir yöntemle aşarlar ve sadece stop farı değişimi için servis elemanlarını helikopterle bölgeye gönderir ve değişimi yapar.Bu yapılan işlemi de yıllarca reklamlarında kullanırlar.
gn-gift_guide_variable_c.jpg
 
Son düzenleme:
Otomobil Dünyasının İlginç Hikayeleri: 7
İlk defa navigasyon kullanan otomobil kaç yılında paletten inmiştir bir fikriniz var mı? 1970 ler mi 80 ler mi ? 90 larda kesin vardır ya diyeceksiniz içinizden.Hayır... İlk Navigasyonlu araba 1930 yılında ''İlter Avto'' adlı navigasyon sistemiyle donatılarak paletten inip yollara kavuşmuştur.
Dvfzf_zXQAAt9pp.jpg


Hız göstergesine bağlı çalışan navigasyon sisteminin ekranı, katedilen yol üzerinden yaptığı hesaplamayla araç ilerledikçe aşağı kayıyordu. Cihazın kullanımında en büyük zorluk, rota kaybedildiğinde haritanın yeniden yüklenmek zorunda olmasıydı.
 
Son düzenleme:
Otomobil Dünyasının İlginç Hikayeleri: 8
Bir otomobil devininin İzmir'den çıktığından hiç haberiniz var mıydı? Evet şu en batıdaki 3. en büyük şehir.. Çekirdeğe çiğdem diyen insanların olduğu memleket.
Alexandros Arnoldos Konstantinos Isigonis; 1906 yılında Sultan 2.Abdulhamit döneminde İzmirli esnaf bir rum ailenin çocuğu olarak Dünyaya gelmiş olan Isigonis ;çocukluk yaşlarında Atatürk'ün ve bağımsız ordusunun 9 Eylül 1922'de İzmir'e gelişinin ardından İngiliz savaş gemileriyle, ailesiyle birlikte İngiltere ana karasına iltica etmiş.Orada başarılı bir öğrenci olan Isigonis makine mühendisliğini bitirerek, İngiltere'nin ve Dünyanın buhranlı yıllarında kendini hayat mücadelesi içinde bulur.Yıllar 1950 leri gösterdiğinde edindiği birikim ve merakıyla yapmış olduğu 998 cc lik motorunu, bir araba karoserinin 4 ucuna yerleştirdiği tekerlekli altyapıya koyarak ilk MİNİ modelini üretmeyi başarır.Bu kadar küçük ve ne olduğu anlaşılamayan arabamsı şeyi ilk başta herkes yadırgar.Ancak Mr.Insigonis arabasının geometrisine ve hafifliğine göre, yetecek de artacak bir motor yaptığını biliyordu.İngilizlerin ve Dünyanın Mr.Insigonis'in bildiklerini anlaması da çok uzun sürmedi ve Mini markası tüm Dünyaca bilinen nevi şahsına münhasır karakteriyle Dünya'da 1960 ların trend hippi otomobillerinden biri oldu.Rallilerde de başarılı olan Mini tüm Dünyada kült otomobil kategorisindeki yerini sağlamlaştırmıştı artık.İngiltere'de Sir ünvanı alan Insigonis mülteci bir rum iken ölümsüz bir markanın kurucusu ve Sir ünvanıyla gözlerini İngiltere'de huzurla kapamış oldu.
35957753.ac1b93ec.640.jpg
 
Son düzenleme: