DIY bölümünde açmamın sebebi aracın ruhsatında LPG işli ve muhtemelen montaj ve ayar kısmının çoğunu babamla kendimiz yapacağız gibi durması.
-Birincisi araba şu an tahmini 275HP civarlarında ve silindir başına düşen gücü 70HP civarlarında. Hem bu yüzden hem de aracın turbo basıncı 1.6-1.7bar civarlarında olduğu için büyük ve basıncını 2bar civarlarında tutacak bir regülatör gerekiyor.
-İkincisi direkt enjeksiyon LPG kitlerini benzin enjektörlerinin manifoltta olmasından dolayı tercih etmek istemiyoruz. Onun yerine sıralı sistem alıp benzin yakıt sensörü emülatörü ve benzin pompası kapatma sistemi alıp kullanmayı düşünüyoruz. Tabi burada önemli bir problem başlıyor. Yüksek basınç pompası 155bar basıyor ve geri dönüş yok, burada iki seçenek ortaya çıkıyor birincisi yüksek basınç pompasından sonra hatta selenoid bağlayıp selenoidi açınca depoya geri dönüş sağlamak, ikincisi ise ayarlı regülatör kullanmak. Enjektörler 200bar basınca kadar kitli kalıyor ve işeme yapmıyor. Lakin üstü basınçlarda işeme yapıyor ki bunu zamanında yaşamıştık. Bu konuda özellikle görüşlerinizi bekliyorum.
-Üçüncüsü enjektör seçimi. Enjektörlerin gecikmeleri ve omajının düşük olması aşırı önemli. Mümkün olduğunca büyük enjektör tercih edicek olsak bile yurt içi yurt dışı farketmeksizin enjektörler silindir başı 1.2barda maksimum 50HP destekliyor. Tabi burada Atiker Elit enjektörler biraz öne çıkıyor. Aklımda şu an için eski sistemi Romano olduğundan Atiker Grand enjektör takıp duruma bakıp duruma göre silindir başına 2 enjektör kullanmak var tabi bu konu da alt başlıklara ayrılıyor olacak, burada da fikirleriniz ve önerileriniz açıkçası çok lazım.
-Dördüncüsü AFR ayarı bu arabada çok önemli ve aracın her durumda hafif zengin çalışması gerekiyor. Çünkü benzinde de hafif zengin çalışan bir araç ve ne kadar DP olsa bile egzozu sıkıştırmalarda cidden ısının bir araç. Üstüne üstelik LPG'nin kalorisi ve oktanının yüksek olması avans açmak istememe sebebiyet veriyor. Tabi burada ufak bir sorun ile karşılaşıyoruz, araç otomatik olduğundan alt devir ayarlarının nasıl yapılacağı ve enjeksiyon sürelerini LPG ayarlarında tam olarak tutturup tutturamayacağımız. Atiker vs olursa ayarları yapmak tabi benim içinde daha kolay olacaktır çünkü uygulamaları ve kabloları her yerde bulunuyor.
-Son olarak arabanın muayenesi uzun bir süredir yok o yüzden bulunduğu yerden ne yazık ki hareket edemiyor.
Okuduğunuz için şimdiden teşekkürler, görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
-Birincisi araba şu an tahmini 275HP civarlarında ve silindir başına düşen gücü 70HP civarlarında. Hem bu yüzden hem de aracın turbo basıncı 1.6-1.7bar civarlarında olduğu için büyük ve basıncını 2bar civarlarında tutacak bir regülatör gerekiyor.
-İkincisi direkt enjeksiyon LPG kitlerini benzin enjektörlerinin manifoltta olmasından dolayı tercih etmek istemiyoruz. Onun yerine sıralı sistem alıp benzin yakıt sensörü emülatörü ve benzin pompası kapatma sistemi alıp kullanmayı düşünüyoruz. Tabi burada önemli bir problem başlıyor. Yüksek basınç pompası 155bar basıyor ve geri dönüş yok, burada iki seçenek ortaya çıkıyor birincisi yüksek basınç pompasından sonra hatta selenoid bağlayıp selenoidi açınca depoya geri dönüş sağlamak, ikincisi ise ayarlı regülatör kullanmak. Enjektörler 200bar basınca kadar kitli kalıyor ve işeme yapmıyor. Lakin üstü basınçlarda işeme yapıyor ki bunu zamanında yaşamıştık. Bu konuda özellikle görüşlerinizi bekliyorum.
-Üçüncüsü enjektör seçimi. Enjektörlerin gecikmeleri ve omajının düşük olması aşırı önemli. Mümkün olduğunca büyük enjektör tercih edicek olsak bile yurt içi yurt dışı farketmeksizin enjektörler silindir başı 1.2barda maksimum 50HP destekliyor. Tabi burada Atiker Elit enjektörler biraz öne çıkıyor. Aklımda şu an için eski sistemi Romano olduğundan Atiker Grand enjektör takıp duruma bakıp duruma göre silindir başına 2 enjektör kullanmak var tabi bu konu da alt başlıklara ayrılıyor olacak, burada da fikirleriniz ve önerileriniz açıkçası çok lazım.
-Dördüncüsü AFR ayarı bu arabada çok önemli ve aracın her durumda hafif zengin çalışması gerekiyor. Çünkü benzinde de hafif zengin çalışan bir araç ve ne kadar DP olsa bile egzozu sıkıştırmalarda cidden ısının bir araç. Üstüne üstelik LPG'nin kalorisi ve oktanının yüksek olması avans açmak istememe sebebiyet veriyor. Tabi burada ufak bir sorun ile karşılaşıyoruz, araç otomatik olduğundan alt devir ayarlarının nasıl yapılacağı ve enjeksiyon sürelerini LPG ayarlarında tam olarak tutturup tutturamayacağımız. Atiker vs olursa ayarları yapmak tabi benim içinde daha kolay olacaktır çünkü uygulamaları ve kabloları her yerde bulunuyor.
-Son olarak arabanın muayenesi uzun bir süredir yok o yüzden bulunduğu yerden ne yazık ki hareket edemiyor.
Okuduğunuz için şimdiden teşekkürler, görüş ve önerilerinizi bekliyorum.