Pedallara basarken, topuğun yerde mi oluyor hava da mı?

Pedallara basarken, topuğun yerde mi oluyor hava da mı?

  • Yerde

    Kullanılan: 29 76.3%
  • Havada

    Kullanılan: 9 23.7%

  • Kullanılan toplam oy
    38

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Merak
 

Diaspolis

Panpa
Destekçi
Beta Programı
27 Ara 2017
2,557
1
5,978
4,270
Gaz fren yerde, debriyaj havada. Frende ve gazda topuk havada olursa kontrol zorlaşıyor ani hareketler artıyor.
 

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Ben deneiyaj eğer havadaysa temiz bir kalkış yapmıyorum, kavramaya kadar yerd etutup sonra havaya kalkıyor topuğum da, ama öoğunlukla hep yerde oluyor bunu nadiren yapıyorum öyle alışmışım, harbi merak ediyodum sağolun.
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Araç otomatik, gaza yerde basarım ama frene az da olsa havada bastığım oluyor. Özellikle cruise control açıksa.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Normal kullanımda topuk yerde performanslı kullandımda ise karışık gidiyor çünkü bazen gaz fren arası değişikliği çok hızlı yapmak gerekiyor o durumda topuktan çekmek bilekten çekmeye oranla daha uzun sürüyor ama eğer yol açıksa ve fren gaz değişimi çok ani hamleler de değilse topuktan daha mantıklı kısacası: topuktan kullanmak konfor için çok daha iyi.

Fakat performanslı kullanım için her aracın oturuş pozisyonuna, kişinin kol bacak oranına pedallar arası mesafeye göre değişir, güzel bir soru.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: At

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,923
26,377
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Sağ ayağın topuğu gaz fren ortasına ama frene daha yakın biyere sabit olur bende. Debriajda zaten yerde yapamayız paspas takılır bi çok arabada. He topuğu sürtmeden basabiliyosan sıkıntı yok :D

En güzeli nası rahat ediyosan öyle kullanmak. Gerektiğinde fren debriaja yüklenecek herhangi bi pozisyon uygundur bana göre
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: At

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,669
1
5,190
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Fren ve debriyaj pedalına topuk yerde basılmamalı. Bu durumda pedala aktarılabilecek max kuvvet daha düşük olacaktır. Topuk havada olmalı ki, baldırlardan destek alarak tüm ayak kuvvetini iletebilmelisin pedallara.

Bateri veya davul çalmış kişiler beni anlayacaktır. Kick denilen pedalda davulu topuk yerde kontrol edersen hem daha güçsüz vurursun hem çok kısa zamanda ayağın yorulur. Denemesi basit. Şu an oturduğunuz yerde topuğu yerde tutun, sadece ayak parmaklarının olduğu bölgeyi indirip kaldırın hızlı hızlı. 10-15 saniye sonra kaval kemiğinin yanında bir acı hissetmeye başlayacaksınız :)

Otomobil üzerinden örnek vereyim. Topuk yerde kullanmamız gerekseydi, "heel and toe" diye bir teknik olmazdı :)
 
Son düzenleme:

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Fren ve debriyaj pedalına topuk yerde basılmamalı. Bu durumda pedala aktarılabilecek max kuvvet daha düşük olacaktır. Topuk havada olmalı ki, baldırlardan destek alarak tüm ayak kuvvetini iletebilmelisin pedallara.

Bateri veya davul çalmış kişiler beni anlayacaktır. Kick denilen pedalda davulu topuk yerde kontrol edersen hem daha güçsüz vurursun hem çok kısa zamanda ayağın yorulur. Denemesi basit. Şu an oturduğunuz yerde topuğu yerde tutun, sadece ayak parmaklarının olduğu bölgeyi indirip kaldırın hızlı hızlı. 10-15 saniye sonra kaval kemiğinin yanında bir acı hissetmeye başlayacaksınız :)

Otomobil üzerinden örnek vereyim. Topuk yerde kullanmamız gerekseydi, "heel and toe" diye bir teknik olmazdı :)
Ani ve güçlü olması zamanlar, refleks anında vs zaten kalkık oluyor.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Fren ve debriyaj pedalına topuk yerde basılmamalı. Bu durumda pedala aktarılabilecek max kuvvet daha düşük olacaktır. Topuk havada olmalı ki, baldırlardan destek alarak tüm ayak kuvvetini iletebilmelisin pedallara.

Bateri veya davul çalmış kişiler beni anlayacaktır. Kick denilen pedalda davulu topuk yerde kontrol edersen hem daha güçsüz vurursun hem çok kısa zamanda ayağın yorulur. Denemesi basit. Şu an oturduğunuz yerde topuğu yerde tutun, sadece ayak parmaklarının olduğu bölgeyi indirip kaldırın hızlı hızlı. 10-15 saniye sonra kaval kemiğinin yanında bir acı hissetmeye başlayacaksınız :)

Otomobil üzerinden örnek vereyim. Topuk yerde kullanmamız gerekseydi, "heel and toe" diye bir teknik olmazdı :)
Bilimsel bir yorum demek ki doğru yapıyor muşum, ama uzun yolcuklarda topuktan vermek daha iyi olur herhalde çünkü C.Control yoksa yorar. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,371
46,068
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kucuk fren hareketleri ve dengeli gaz gibi kullanim sekillerinde topugun yerden destek almasi surusu daha stabil hale getirir. Bu kural ayaklar havadayken surus yapmaya kendini alistirmamis, tecrubeli veya tecrubesiz herkesin guvenle surus yapabilecegi genel kabul gormus surus teknigidir. Topuktan destek almak fren ve gazda ki kucuk hareketlerde tam kontrol sagliyor. Topuk yere degerken gaza bastiginiz sirada fren yapmaniz gereken durumlarda topuktan dogru fren pedalina yonelmek, topuk havadayken ayaginizi tamamen kaldirip fren pedalina yonelmekten fiziksel olarak da daha kolaydir ve vakit kaybi daha azdir.

Bununla beraber panik frende, fren pedalina tam kuvvet uygulanmasi gereken anlarda topuk yerden kesilirse tam guc uygulama imkani daha fazla olur.

Bence iyi bir surucu surus sartlarinin hepsine gore karsilasabilecegi tum yol durumlarina uygun pedal kullanimini karisik halde becerebilmeli. Bunu yapabilmek adina ideal surus pozisyonunu da ayarlamayi bilmeli.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,927
2
24,241
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Fren ve debriyaj pedalına topuk yerde basılmamalı. Bu durumda pedala aktarılabilecek max kuvvet daha düşük olacaktır. Topuk havada olmalı ki, baldırlardan destek alarak tüm ayak kuvvetini iletebilmelisin pedallara.

Bateri veya davul çalmış kişiler beni anlayacaktır. Kick denilen pedalda davulu topuk yerde kontrol edersen hem daha güçsüz vurursun hem çok kısa zamanda ayağın yorulur. Denemesi basit. Şu an oturduğunuz yerde topuğu yerde tutun, sadece ayak parmaklarının olduğu bölgeyi indirip kaldırın hızlı hızlı. 10-15 saniye sonra kaval kemiğinin yanında bir acı hissetmeye başlayacaksınız :)

Otomobil üzerinden örnek vereyim. Topuk yerde kullanmamız gerekseydi, "heel and toe" diye bir teknik olmazdı :)
Geçerli olduğu araba ae86 falan dediklerinin.Doğru ama nurburgringte 2,4 schumacher stilo kullanmıyoruz:D
 

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Ayağım 46 numara, genelde topuk yerde basıyorum ama panik fren yapmam gerekirse frene tekme atarcasına çöküyorum. İdeal sürüş pozisyonu yakalanmamışsa ayağı ayarlamak epey zorlaşacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,147
7
51,586
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Ben deneiyaj eğer havadaysa temiz bir kalkış yapmıyorum, kavramaya kadar yerd etutup sonra havaya kalkıyor topuğum da, ama öoğunlukla hep yerde oluyor bunu nadiren yapıyorum öyle alışmışım, harbi merak ediyodum sağolun.
Bir gün benim arabayla tanıştırayım da sol topuğun yerde kalkışı bir dene :D @Munferit denedi, olmadı :) Sert debriyaj pedallarında topuğu yerde tutarsak kısa sürede bilek sakatlanır.

Yeni nesil araçlarda sürüş pozisyonu iyiyse sağ topuk yerde araba kullanmak mümkün olabiliyor. Çünkü tüm pedallar konfor amaçlı yumuşatılmış durumda. Eski araçlarda ise hissiyat çok farklı. Kendimden örnek vereyim: Orijinal GM balatalarım sertti, tam güç fren için topuğu yerden kaldırmam gerekiyordu. Şu an üzerindeki balatalar ise helva gibi, hemen frenin sonu geliyor; istesem topuk yerde tam güç freni yapabilirim. Eski araba alışkanlıklarından ötürü topuklar havada oluyor bende.
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Bir gün benim arabayla tanıştırayım da sol topuğun yerde kalkışı bir dene :D @Munferit denedi, olmadı :) Sert debriyaj pedallarında topuğu yerde tutarsak kısa sürede bilek sakatlanır.

Yeni nesil araçlarda sürüş pozisyonu iyiyse sağ topuk yerde araba kullanmak mümkün olabiliyor. Çünkü tüm pedallar konfor amaçlı yumuşatılmış durumda. Eski araçlarda ise hissiyat çok farklı. Kendimden örnek vereyim: Orijinal GM balatalarım sertti, tam güç fren için topuğu yerden kaldırmam gerekiyordu. Şu an üzerindeki balatalar ise helva gibi, hemen frenin sonu geliyor; istesem topuk yerde tam güç freni yapabilirim. Eski araba alışkanlıklarından ötürü topuklar havada oluyor bende.
Ben yeni arabaların (daha doğrusu elektronik arabaların) gaz pedallarını sevmiyorum. Basma hissi falan oyuncak gibi geliyor. Gaz kelebeğini açtığımı hissedemiyorum. Şöyle yaylı ve telli olacak, hareketlerimi bire bir yansıtacak motora:p.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,923
26,377
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Ben yeni arabaların (daha doğrusu elektronik arabaların) gaz pedallarını sevmiyorum. Basma hissi falan oyuncak gibi geliyor. Gaz kelebeğini açtığımı hissedemiyorum. Şöyle yaylı ve telli olacak, hareketlerimi bire bir yansıtacak motora:p.
Tüm pedallarda hissizlik var ama beni de en çok gaz pedalı rahatsız ediyor telsizlerde. Herkeste tam tersi olurken ben egeadan favorite geçince dünya varmış diyorum :D saf hissiyat başka bişey yok
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,310
1
3,952
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Debriyaj arabaya göre değişiyor mesela net hatırlıyorum corolla 2006 civarı olan kasasında topuğumu kaldırmadan direkt kullanabiliyordum. Ama megane 1 olsun, focus 2 olsun, focus 3.5 manuel olsun hep havada kullanıyorum galiba.
Gaz ve fren içinse genelde sakin kullanışta topuğum yerde ama gazlıyorsam havada oluyor.
Hiç düşünmemiştim bunu nereden aklına geldi eyyyy @MAYFA AYUU
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve Toprak
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım