KAPALI pejo 306 1.6 platinum nasıl

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mesa

mesa
Senkromeççi
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
11
Beğeni puanı
0
Puanları
60
Yaş
21
Konum
afyon
arkadaşlar merhaba max 25bine hb bir araç düşünüyorum2000-2001 model pejo 306 kafama çok yattı bir de sizlere sorayım dedim siz ne düşünüyorsunuz çok bilgim yok ilk arabam olucak danışmadan almak istemiyorum, sizler de tavsiye de bulunabilirsiniz değerli yorumlarınızı bekliyorum ...
 

MesutC.

Düz Yol Gazcısı
Katılım
23 Şub 2019
Mesajlar
44
Beğeni puanı
29
Puanları
145
Konum
istanbul
Marka
Renault
Benim de ilk arabam Peugeot 306 XN idi. Kullanımı sesi çok güzeldi. Hiç 89 HP gibi hissettirmiyordu, içi ferahtı bagajı yeterliydi. Toplamda 55.000 km kullandım.
Ancak sanayide elektrik ustası tanıdığınız yoksa iyi bakılmış bir araç da olsa sıkıntı çıkarma ihtimali yüksektir elektirksel olarak. Benim kuzenim elektrikçi olduğundan karşılaştığım sorunları önce forumlarda araştırır danışır sonra yanına gider hallederdik. Bazı kronik sorunları vardır. Örneğin;

- Fan beyni sol çamurluğun altındadır ve soketi zamanla oksitlenme yapar. Bazen temizlik yapılarak kurtarır ama fan beynine ulaşması biraz meşakatlidir. İnsanlar uğraşmak istemez.
- Silecek motorum yaz günü bozulmuştu durduk yere yenisi biraz tuzluydu (350 Liraydı sanırım)
- Hararet ile ilgili sorun yaşamadım ama forumlarda düzensiz hararet ile ilgili şikayet çok oluyordu.
- LPG ayarı iyi yapılmazsa motor arıza ışığı yakar.
-Fan müşüründe sorun vardı, Stop ışığı kafasına göre yanıp sönüyordu bazen yanıp kalıyordu, kontağı kapatıp açınca sönüyordu. (Gösterge panosunda stop ışığı bulunur, herhangi bir arıza durumda yanması gerekir)
- Kapılara giden elektrik kabloları zamanla aşınır ve kopar lehimle düzeltilmesi gerekir. Arabada çok alakasız yerlerde oluşan sorunların nedeni bazen budur. ( Örneği Klimanın çalışmaması ve ya konsoldaki ışıklandırmanın çalışmaması)
- bir kez marş otomatiği bozuldu tamir edildi, bir kez de marş motoru değişti.

Güzel gömdüm ama bu araç beni hiç yolda bırakmadı, Aylarca haftada 500+ km uzun yol yaptım trafiğe girdim hiç yolda kalmadım. Ardından aldığım 2012 model araba ile iki kez ufak da olsa yolda kaldım.
Arabanın gücü gerçekten iyi, üst devirlerde sesi süper. Yol tutuşu çok iyiydi virajlı yollarda oldukça güven veriyordu.

Demek istediğim mutlaka sıkıca arabayı deneyin, iyi anlaya güvendiğiniz birine gösterin.
İyi günler.
 
Son düzenleme:

mesa

mesa
Senkromeççi
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
11
Beğeni puanı
0
Puanları
60
Yaş
21
Konum
afyon
Benim de ilk arabam Peugeot 306 XN idi. Kullanımı sesi çok güzeldi. Hiç 89 HP gibi hissettirmiyordu, içi ferahtı bagajı yeterliydi. Toplamda 55.000 km kullandım.
Ancak sanayide elektrik ustası tanıdığınız yoksa iyi bakılmış bir araç da olsa sıkıntı çıkarma ihtimali yüksektir elektirksel olarak. Benim kuzenim elektrikçi olduğundan karşılaştığım sorunları önce forumlarda araştırır danışır sonra yanına gider hallederdik. Bazı kronik sorunları vardır. Örneğin;

- Fan beyni sol çamurluğun altındadır ve soketi zamanla oksitlenme yapar. Bazen temizlik yapılarak kurtarır ama fan beynine ulaşması biraz meşakatlidir. İnsanlar uğraşmak istemez.
- Silecek motorum yaz günü bozulmuştu durduk yere yenisi biraz tuzluydu (350 Liraydı sanırım)
- Hararet ile ilgili sorun yaşamadım ama forumlarda düzensiz hararet ile ilgili şikayet çok oluyordu.
- LPG ayarı iyi yapılmazsa motor arıza ışığı yakar.
-Fan müşüründe sorun vardı, Stop ışığı kafasına göre yanıp sönüyordu bazen yanıp kalıyordu, kontağı kapatıp açınca sönüyordu. (Gösterge panosunda stop ışığı bulunur, herhangi bir arıza durumda yanması gerekir)
- Kapılara giden elektrik kabloları zamanla aşınır ve kopar lehimle düzeltilmesi gerekir. Arabada çok alakasız yerlerde oluşan sorunların nedeni bazen budur. ( Örneği Klimanın çalışmaması ve ya konsoldaki ışıklandırmanın çalışmaması)
- bir kez marş otomatiği bozuldu tamir edildi, bir kez de marş motoru değişti.

Güzel gömdüm ama bu araç beni hiç yolda bırakmadı, Aylarca haftada 500+ km uzun yol yaptım trafiğe girdim hiç yolda kalmadım. Ardından aldığım 2012 model araba ile iki kez ufak da olsa yolda kaldım.
Arabanın gücü gerçekten iyi, üst devirlerde sesi süper. Yol tutuşu çok iyiydi virajlı yollarda oldukça güven veriyordu.

Demek istediğim mutlaka sıkıca arabayı deneyin, iyi anlaya güvendiğiniz birine gösterin.
İyi günler.
Hocam ben, 106 quickle 306 1.6 platinum arasında kaldım hangisi daha az arıza çıkarır, daha az masraf yapar, daha çabuk elden çıkar zaten 106 ile 306 arasinda cok fazla fiyat farki yok aslında bu minumum fiyat farkından bana 306daha sıkıntıli bi araç gibi geliyo ama genç arabası çok hoşuma gidiyo o da ayrı bi konu ama çok kararsizim
 

AHU

Profesör
Destekçi
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
589
Beğeni puanı
1,111
Puanları
2,020
Yaş
20
Konum
Highway to Hell
Marka
Audi
Taa bebeklikte gözümü açtığım arabadır,annemde 01 1.6 Platinum,babamda 98 1.8 XR vardı.Babamın ki harbiden çok seri bir arabaydı,annemin ki daha modern bir araçtı.Platinumda abs,ön 2 cam otomatik,2 airbag,krom detaylar vardı,XR'de 4 cam otomatik,abs,clarion teyp,yağmur sensörü ve 1.8 16v 110 hp motor vardı fakat airbag ve hidrolik direksiyon yoktu.Bizdekiler sedandı ikiside.

Platinumdan'dan bahsedersek,annemin ki 10 yıl hizmet etti bize,1 defa termostat arızası hariç(aynı sorunu XR'de de yaşadık) hiç yolda bırakmadı.1.6 atmosferik motor 8 valf 98 beygir,performansı eh işte dedirtiyor fakat oldukça ekonomik bir motor.Bir depoyla 600-700 km arası gidiyorduk genelde,o döneme o motora göre harika sayılır.Motor kompartmanı sorunsuz diyebiliriz herhangi bir kroniği yok.

306'dan bahsedersek,elektrik tesisatı hassastır,kliması buz gibi soğutur fakat hassastır,çat diye kapanabilir.Egzoz kompartmanı oldukça hassastır,kaynak kısımlarının ve mühendisliğinin iyi yapılması gerekir aksi halde birkaç tümsekten sonra düşer.Direksiyonları taş gibidir,debriyajları da serttir.Yalıtımları zayıf,iç hacmi tatmin edicidir.Bagaj sedanda oldukça iyidir.

306'lar hakkında genel düşüncem,ikinci elde hep apaçi tayfanın eline düşmüş olması ya da çok yorgun,kazalı araçlar olması.Bir tane bile doğru düzgününe denk gelmedim.Km kısmına girmiyorum 150 binin altında neredeyse yok gibi.Temiz,bakımlı ve 200 bin km altında değilse oldukça uğraştırır bu arabalar,ama bakımlı,temiz ve nispeten km'de düşükse gerçekten ömürlük gibidir,yarı yolda bırakmaz nankörlük yapmaz.
 

mesa

mesa
Senkromeççi
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
11
Beğeni puanı
0
Puanları
60
Yaş
21
Konum
afyon
Taa bebeklikte gözümü açtığım arabadır,annemde 01 1.6 Platinum,babamda 98 1.8 XR vardı.Babamın ki harbiden çok seri bir arabaydı,annemin ki daha modern bir araçtı.Platinumda abs,ön 2 cam otomatik,2 airbag,krom detaylar vardı,XR'de 4 cam otomatik,abs,clarion teyp,yağmur sensörü ve 1.8 16v 110 hp motor vardı fakat airbag ve hidrolik direksiyon yoktu.Bizdekiler sedandı ikiside.

Platinumdan'dan bahsedersek,annemin ki 10 yıl hizmet etti bize,1 defa termostat arızası hariç(aynı sorunu XR'de de yaşadık) hiç yolda bırakmadı.1.6 atmosferik motor 8 valf 98 beygir,performansı eh işte dedirtiyor fakat oldukça ekonomik bir motor.Bir depoyla 600-700 km arası gidiyorduk genelde,o döneme o motora göre harika sayılır.Motor kompartmanı sorunsuz diyebiliriz herhangi bir kroniği yok.

306'dan bahsedersek,elektrik tesisatı hassastır,kliması buz gibi soğutur fakat hassastır,çat diye kapanabilir.Egzoz kompartmanı oldukça hassastır,kaynak kısımlarının ve mühendisliğinin iyi yapılması gerekir aksi halde birkaç tümsekten sonra düşer.Direksiyonları taş gibidir,debriyajları da serttir.Yalıtımları zayıf,iç hacmi tatmin edicidir.Bagaj sedanda oldukça iyidir.

306'lar hakkında genel düşüncem,ikinci elde hep apaçi tayfanın eline düşmüş olması ya da çok yorgun,kazalı araçlar olması.Bir tane bile doğru düzgününe denk gelmedim.Km kısmına girmiyorum 150 binin altında neredeyse yok gibi.Temiz,bakımlı ve 200 bin km altında değilse oldukça uğraştırır bu arabalar,ama bakımlı,temiz ve nispeten km'de düşükse gerçekten ömürlük gibidir,yarı yolda bırakmaz nankörlük yapmaz.
Peki 106quick için bi fikriniz varmı
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst