Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme

Kayışlarda eskiden dünyada iki üretici var. Kalitelisi 150bin, diğeri 100bin gider denirdi. O nedenle aralarında çok da fark olduğunu düşünmüyorum tedarikçi kaynaklı. Ama yağ içinde çalışıyorsa kayış yerine zincir kullanılması gerekiyor elbette. Peugeot artık ucuz bir marka da değil. Maliyeti ne kadar artırabilir ki? Müşteri 50binde triger değiştirme işlemi yapacağına arabaya 500€ fazla verse ve bu değişimi 200binde yapsa daha sadık bir müşteri olur bence.
Kayışın dışarıda ya da içeride yağ içinde çalışıyor olması durumuna göre bu 100 gider, 150 gider durumu değişebiliyor. Psa'nın yaptığı açıklama tedarikçi kaynaklı olduğuydu. Zaten değiştirilen ve yenilenen parça da kayış olduğu için, bunu da psa üretmediği için sorun tedarikçiden kaynaklıydı.

Maliyet olayına ben de katılıyorum. Ama tavan askı tutamacını bile maliyetten sayan markalar, bunu hayli hayli maliyetten sayacaktır. Zaten dediğim gibi psa değil sadece, Ford, vw vs bir çok marka yağ içinde çalışan trigere geçtiği için markalar da maliyet ve teknoloji konusunda birbirini takip ediyor. Yoksa bana kalsa en iyisi zaten zincir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
ecoboost'ta kayışın gündeme gelmemesi motorun blok çatlatmasından dolayı olabilir :d . Direkt soğutma sisteminin dizaynı sıkıntılı olduğu için triger patlamadan motor patlıyordu. Sonra zaten zincire geçtiler tekrardan.
Düşünceli marka triger patlamasın diye önlem almış keşke hepsi böyle olsa.
 
  • Haha
Tepkiler: nıneleven
Kayışın dışarıda ya da içeride yağ içinde çalışıyor olması durumuna göre bu 100 gider, 150 gider durumu değişebiliyor. Psa'nın yaptığı açıklama tedarikçi kaynaklı olduğuydu. Zaten değiştirilen ve yenilenen parça da kayış olduğu için, bunu da psa üretmediği için sorun tedarikçiden kaynaklıydı.

Maliyet olayına ben de katılıyorum. Ama tavan askı tutamacını bile maliyetten sayan markalar, bunu hayli hayli maliyetten sayacaktır. Zaten dediğim gibi psa değil sadece, Ford, vw vs bir çok marka yağ içinde çalışan trigere geçtiği için markalar da maliyet ve teknoloji konusunda birbirini takip ediyor. Yoksa bana kalsa en iyisi zaten zincir.
Evet 100, 150 gider olayı yağ içinde çalışmayan, klasik kayışlar içindi. Burada bana bugünkü teknolojide zincirin hala daha sağlam olması da ilginç geliyor aslında. Metal metal sürtünce her türlü daha kırılgan olmalı teoride. Bisiklet örneğini ondan verdim. Bisiklette en baba zincir 5bin km giderken kayış 100bin gidiyor. Arabalarda ise zincir çok daha uzun gidiyor garip bir şekilde.
 
Evet 100, 150 gider olayı yağ içinde çalışmayan, klasik kayışlar içindi. Burada bana bugünkü teknolojide zincirin hala daha sağlam olması da ilginç geliyor aslında. Metal metal sürtünce her türlü daha kırılgan olmalı teoride. Bisiklet örneğini ondan verdim. Bisiklette en baba zincir 5bin km giderken kayış 100bin gidiyor. Arabalarda ise zincir çok daha uzun gidiyor garip bir şekilde.
Bisiklette zincir dış ortamda kuruyor araçta ise yağ içinde calışıyor aşınmadan ötürü ömrü belirleyen faktör bu. Araçlarda kayış ömrüde fena değil aslında 1.5 dci de hatırladığım Fransız kataloglarında 160.000 km ama gel gelelim Renault servisleri bizde 80.000 km de değiştiriyor ben 140.000 km ye kadar değiştirmeden kullandım daha fazlasına cesaret edemedim hazır soğutma sıvısı değişikliği yaparken değiştirdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Bisiklette zincir dış ortamda kuruyor araçta ise yağ içinde calışıyor aşınmadan ötürü ömrü belirleyen faktör bu. Araçlarda kayış ömrüde fena değil aslında 1.5 dci de hatırladığım Fransız kataloglarında 160.000 km ama gel gelelim Renault servisleri bizde 80.000 km de değiştiriyor ben 140.000 km ye kadar değiştirmeden kullandım daha fazlasına cesaret edemedim hazır soğutma sıvısı değişikliği yaparken değiştirdim.
Hocam zincir için söyledim bisikleti. Zincirde uzama oluyor çok kısa sürede. Arabada bu uzamalar 30, 40 kat sürelerde oluyor. O bana ilginç geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Dustero59
Hocam zincir için söyledim bisikleti. Zincirde uzama oluyor çok kısa sürede. Arabada bu uzamalar 30, 40 kat sürelerde oluyor. O bana ilginç geliyor.
Zincir gergisi var uzadıkça gerdiren, gerginin payı bittiğinde değiştiriliyor zaten genelde. Benim favoritte gergisiz zincir sistemi vardı, çift katlı kapkalın bi zinciri vardı orijinal sıfır zincir takıldığında bile 30-40 binde tekrar uzamadan dolayı ses yapmaya başlayıp 60-70 bin km lerden sonra kullanılamaz hale geliyordu
 
Zincir gergisi var uzadıkça gerdiren, gerginin payı bittiğinde değiştiriliyor zaten genelde. Benim favoritte gergisiz zincir sistemi vardı, çift katlı kapkalın bi zinciri vardı orijinal sıfır zincir takıldığında bile 30-40 binde tekrar uzamadan dolayı ses yapmaya başlayıp 60-70 bin km lerden sonra kullanılamaz hale geliyordu
Dediğiniz gibi gergisiz 60-70bin km ciddi rakamlar aslında. Metal metale sürtünce uzamalar çok kolay oluyor normalde. Ama neyse belli ki bir yolunu bulmuş otomotiv sanayi 😬
 
Dediğiniz gibi gergisiz 60-70bin km ciddi rakamlar aslında. Metal metale sürtünce uzamalar çok kolay oluyor normalde. Ama neyse belli ki bir yolunu bulmuş otomotiv sanayi 😬
yani öyle tabi de ben hiç mutlu değildim bu durumdan, çok da km yapmayan bir arabada zincir değiştiriyorsun 2 seneye kalmadan tekrar zırıltı dinlemeye başlıyorsun ondan 1-2 yıl sonra ateşleme hataları yapmaya başlıyor tekleyerek geziyorsun falan :D kayışa göre çok daha yüksek değişim maliyeti de ayrı bi dertti benim için
 
Aslında tam olarak öyle değil; motor tasarlanırken mühendisler bunun hata tolerans payı dahil her türlü olasılığını hesaplıyor. Bu motor zaten 3-4 kez yılın motoru seçildi. Triger haricinde kronik bir sorunu olmayan motor. Yani mühendislik bir olay değil ki zaten bunu ilk çıkaran marka ecoboost motorla Ford'dur. Onda da kayış yağ içinde çalışıyor. Ama ecoboost için bu tarz bir sorun hiç duyulmadı. Çünkü mevzu motor mühendisliğinde değil, kayış tedarikçisinde. Tedarikçinin kullandığı ilk nesil kayışın malzemesi çok dayanıksızdı. Bu sebeple tedarikçiyle görüşülüp farklı ve güncellenen bir malzemeye geçildi 2023 ile beraber. Sonra servise gelen her araca da bu kayış takıldı. Trigerin yağın içinde olması mevzusu çoğunlukla kompakt ve küçük bir motor üretmek içindi. Ama bir çok üretici maliyetten kaçmak için zincir yerine kayış kullandı. Tedarikçilerinden yana sorun yaşamayanlar, triger konusunda da sorun yaşamadı. Motorlar olgunlaşınca, maliyetler düşünce de zincire geçmeye başladılar tek tek.
Bizim Astra K da yağlı kayıştı. GM motoru, kayışı Continental olduğu için mi ? Ya da çok sıcak çalışmadığı için mi bilmiyorum dünya genelinde çok sorun yaşayan yok.

Ben Polonya'da Opel'in garanti bölümünde çalışan bir Türk mühendise sormuştum 😅 2024 senesinde, arıza kaydı yoktu adam akıllı. Bi 145'liklerde birşeyler olmuş. He bizim ilanlarda gördüm 140.000'de motor yapıldı falan da..

Şimdi 240.000 diyorlar herhalde kayış değişimine de.. 240.000 gider mi ya 🙂 90.000'de değiş sen onu.

Agam binmiş 200.000.

1000052288.jpg


Chevrolet Trax'ın üzerinde hala satılıyor Amerika'da. Sesi çok hoşuma gidiyordu, Boxer sanki berrrbeerbeerr 😎

 
Aslında tam olarak öyle değil; motor tasarlanırken mühendisler bunun hata tolerans payı dahil her türlü olasılığını hesaplıyor. Bu motor zaten 3-4 kez yılın motoru seçildi. Triger haricinde kronik bir sorunu olmayan motor. Yani mühendislik bir olay değil ki zaten bunu ilk çıkaran marka ecoboost motorla Ford'dur. Onda da kayış yağ içinde çalışıyor. Ama ecoboost için bu tarz bir sorun hiç duyulmadı. Çünkü mevzu motor mühendisliğinde değil, kayış tedarikçisinde. Tedarikçinin kullandığı ilk nesil kayışın malzemesi çok dayanıksızdı. Bu sebeple tedarikçiyle görüşülüp farklı ve güncellenen bir malzemeye geçildi 2023 ile beraber. Sonra servise gelen her araca da bu kayış takıldı. Trigerin yağın içinde olması mevzusu çoğunlukla kompakt ve küçük bir motor üretmek içindi. Ama bir çok üretici maliyetten kaçmak için zincir yerine kayış kullandı. Tedarikçilerinden yana sorun yaşamayanlar, triger konusunda da sorun yaşamadı. Motorlar olgunlaşınca, maliyetler düşünce de zincire geçmeye başladılar tek tek.
Çok duyulmadı çünkü psa kadar satamadı,
Fiestam varken mk7.5 fiesta ve 3.5 focuslarda kullanılan 1.0 ecoboost için ustamın ibreti alemlik kamu spotu ektedir :) Patlayanların alayı kayışın parçalanmasından dolayı idi.

5e316d38-370c-4880-9bc9-af9dcd2f63f3.jpeg


Örneğin sandık motor koyulmayan fiesta red&black kalmadı nerdeyse. Reliability olarak yerlerde maalesef.
 
Bizim Astra K da yağlı kayıştı. GM motoru, kayışı Continental olduğu için mi ? Ya da çok sıcak çalışmadığı için mi bilmiyorum dünya genelinde çok sorun yaşayan yok.

Ben Polonya'da Opel'in garanti bölümünde çalışan bir Türk mühendise sormuştum 😅 2024 senesinde, arıza kaydı yoktu adam akıllı. Bi 145'liklerde birşeyler olmuş. He bizim ilanlarda gördüm 140.000'de motor yapıldı falan da..

Şimdi 240.000 diyorlar herhalde kayış değişimine de.. 240.000 gider mi ya 🙂 90.000'de değiş sen onu.

Agam binmiş 200.000.

Ekli dosyayı görüntüle 52394

Chevrolet Trax'ın üzerinde hala satılıyor Amerika'da. Sesi çok hoşuma gidiyordu, Boxer sanki berrrbeerbeerr 😎

Yağlı çalışan her kayışın ömrü düşüktür. Malzeme nispeten dayanıklıysa, zamanında ve doğru yağ kullanılmışsa, araca da iyi bakılmışsa belki bir kaç bin km daha ömrü uzar ama kayış kullanılıyorsa markanın söylediği vakitten önce değişim her kullanıcı için gerekli bence.

Çok duyulmadı çünkü psa kadar satamadı,
Fiestam varken mk7.5 fiesta ve 3.5 focuslarda kullanılan 1.0 ecoboost için ustamın ibreti alemlik kamu spotu ektedir :) Patlayanların alayı kayışın parçalanmasından dolayı idi.

Ekli dosyayı görüntüle 52395

Örneğin sandık motor koyulmayan fiesta red&black kalmadı nerdeyse. Reliability olarak yerlerde maalesef.
Ford forumlarında hiç duymamıştım, okumamıştım. Belki de motoru bozulanlar sorunun bundan kaynaklandığını da bilmiyorlardı. Acaba bu sorunu yaşayanlar kaç bin km'de falan yaşadı ? Psa'da hem çok satması hem erken km'lerde görülmesi mevzuyu daha bilinir hale getirdi. Belki 80-100 bin km'lerde psa'da bu sorun yaşansa bu kadar çok konuşulmayabilirdi. Çünkü kayış için yüksek rakamlar bunlar. Ama 40 bin km'lerde, araç henüz yeniyken bile yaşayanlar çok olunca fazlaca mağduriyet çıktı :D
 
Son düzenleme:
Yağlı çalışan her kayışın ömrü düşüktür. Malzeme nispeten dayanıklıysa, zamanında ve doğru yağ kullanılmışsa, araca da iyi bakılmışsa belki bir kaç bin km daha ömrü uzar ama kayış kullanılıyorsa markanın söylediği vakitten önce değişim her kullanıcı için gerekli bence.


Ford forumlarında hiç duymamıştım, okumamıştım. Belki de motoru bozulanlar sorunun bundan kaynaklandığını da bilmiyorlardı. Acaba bu sorunu yaşayanlar kaç bin km'de falan yaşadı ? Psa'da hem çok satması hem erken km'lerde görülmesi mevzuyu daha bilinir hale getirdi. Belki 80-100 bin km'lerde psa'da bu sorun yaşansa bu kadar çok konuşulmayabilirdi. Çünkü kayış için yüksek rakamlar bunlar. Ama 40 bin km'lerde, araç henüz yeniyken bile yaşayanlar çok olunca fazlaca mağduriyet çıktı :D
100.000’i deviren yok diyordu abi. Geneli 80k civarı diyordu