AÇIK Peugeot 208/Belli hız aralığında titreme

yusufozcetin

Yusuf Özçetin
Takipçi
3
28
Marka
Peugeot
Merhabalar,

2014 208 1.2 otomatik araç sahibiyim. KMsi ise 35k. Aracımda 80-100 arası gaz verdikçe ön tarafta ciddi bir titreme yaşanıyor. Öncelikle balans veya jant dedikleri için lastikciye gittik bir şey çıkmadı. Lastikçi ise sorunun net olarak aks lalelerinden kaynaklı olduğunu belirtti. Zaten aracı alırken eksper raporunda akslarda boşluk ve yağ kaçağı diye not düşülmüştü ama önemsememiştim

Akslari komple yan sanayiye değiştirmek mantıklı mıdır? Orijinali baya pahalı.
Yoksa aks lale tamiri yapan yerlerden orijinal aksı tamir mi ettirmeliyim? Yardımcı olabilir misiniz?
 
Muhtemel sebep dedikleri gibi aks.

Yan sanayi aks kalitesi/uyumu markaya göre değişiyor. Peugeot'da durum nedir bir fikrim yok. Aks lalesi tamir olabilir mi, olursa nasıl olur o konuda da hiçbir fikrim yok.
Benim başıma gelse 208 özelindeki facebook ve whatsapp gruplarından bu konulardaki tecrübeleri almaya çalışırdım.

Yalnız aks lalesi için tüm aksı değişmenize gerek olmaz diye düşünüyorum. Aks modüler bir parçadır, sadece arızalı parçayı değiştirmek büyük ihtimalle sorununuzu çözecektir.
 
Jantlarda yamukluk, lastiklerde tel atma balans bozukluğu gibi sorunlar yoksa çok yüksek ihtimal aksların bozuk. Şehiriçi direksiyonu tam kilide kadar çevirip hareket ettiğinde önden "tak,tak,tak" gibi bir ses duyuyor musun
 
Jantlarda yamukluk, lastiklerde tel atma balans bozukluğu gibi sorunlar yoksa çok yüksek ihtimal aksların bozuk. Şehiriçi direksiyonu tam kilide kadar çevirip hareket ettiğinde önden "tak,tak,tak" gibi bir ses duyuyor musun
hocam sorunun aks lalelerinden olduğu kesin, lastik jant vs kaynaklı değil. yan sanayi aksla değiştirmek mantıklı mıdır yoksa orijinal aksın tamiri mi yerinde olur onun için öneri bekliyorum.
 
Muhtemel sebep dedikleri gibi aks.

Yan sanayi aks kalitesi/uyumu markaya göre değişiyor. Peugeot'da durum nedir bir fikrim yok. Aks lalesi tamir olabilir mi, olursa nasıl olur o konuda da hiçbir fikrim yok.
Benim başıma gelse 208 özelindeki facebook ve whatsapp gruplarından bu konulardaki tecrübeleri almaya çalışırdım.

Yalnız aks lalesi için tüm aksı değişmenize gerek olmaz diye düşünüyorum. Aks modüler bir parçadır, sadece arızalı parçayı değiştirmek büyük ihtimalle sorununuzu çözecektir.
hocam teşekkürler öncelikle cevap için. sanayide laleyi tek olarak bulmamız çok zor olduğu için komple aks değişimi dediler ama işte yan sanayiye de güvenemedim. istanbul'da 3-4 yerde kaynakla doldurarak lale tamiri yapıyorlarmış. bu yöntem de sağlıklı mıdır onda da kararsızım?
 
hocam teşekkürler öncelikle cevap için. sanayide laleyi tek olarak bulmamız çok zor olduğu için komple aks değişimi dediler ama işte yan sanayiye de güvenemedim. istanbul'da 3-4 yerde kaynakla doldurarak lale tamiri yapıyorlarmış. bu yöntem de sağlıklı mıdır onda da kararsızım?
Her ne olursa olsun bu kadar düşük km araçta böylesine bir işe bulaşmazdım, Türk ustalarının durumları malum mümkünse orijinal parça tedarik edip takmanızda fayda var.
 
hocam teşekkürler öncelikle cevap için. sanayide laleyi tek olarak bulmamız çok zor olduğu için komple aks değişimi dediler ama işte yan sanayiye de güvenemedim. istanbul'da 3-4 yerde kaynakla doldurarak lale tamiri yapıyorlarmış. bu yöntem de sağlıklı mıdır onda da kararsızım?
Şimdi kendi aracım çok daha ilkel tabii, bir de 1.7ciler sağolsun kendi araçlarını sürekli patlattıkları için yedek parça yan sanayii bayağı gelişmiş durumda hatatat . O yüzden karşılaştırmak ne kadar doğru olur bilemiyorum. Zamanında benim sol dış aks kafası, motor kulağının yıpranması nedeniyle zincirleme bir etki sonucu bozulmuştu. Yan sanayi bir ürün taktılar, 4 yıldan uzun süre ve 75.000 km'dir hiçbir sorununu görmedim bugüne kadar. İlgili link .
Şu anda başka bir titreme var, yaş ve km nedeniyle bu sefer komple aks istiyor olabilir, o bambaşka bir konu.

Kaynakla doldurma gibi bir işlem yerine şahsen yan sanayiyi tercih ederim. Ha, çıkan orijinal parçayı da her ihtimale karşı saklayın derim. =)
 
Yan sanayi taktırıp orijinallerini saklayın derim. Eğer aracınızı zorlamıyorsanız ve alacağınız ürün çok adi değilse uzun kilometreler kullanırsınız diye düşünüyorum. Öte yandan aks tamirinin garantisi yok ve istenen fiyatlar da aşağı yukarı yan sanayi sıfır aks fiyatı. Üstelik bin kilometre sonra tekrar aynı sorunla muhattap olma ihtimalinde arkasında duracak birini bulmak zor.