Arabayı biraz gecikmeli şekilde bakıma soktum. Aks kafasına ek olarak geçen hafta sesini aldığım motor kulağı sıkıntısı da doğruymuş. Ek olarak çalışmadığım yerden bir de şasi doğrultma işi çıktı. Ne alaka derseniz, kaç zamandır ön düzen kaynaklı huzursuzluğunu seziyordum. Rot ayarıyla geçer diyordum. Lastikçide ölçümlerde sağ ön tekerleğin biraz geride olduğu tespit edildi. Birkaç kez sağ tekerlek ağır darbe almıştı, o yüzden çok da şaşırmadım.
Yapılacakları bir kağıda liste halinde yazıp verdim, ustalar da bu kağıdı duvara asıp sırayla baktılar sağolsunlar. Bu şekilde hiçbir madde unutulmamış oldu.
Yağı bu sefer Shell 10w40 tam sentetik aldım. İlk gün izlenimim: Motor sanki eskisine göre daha gürültülü. Bakalım, göreceğiz...
Ekli dosyayı görüntüle 16818
diskler biter diyordum, balatalar önce bitti. Çıkan bitik balataların markayı görünce şaşırtmadı. İzmit'teki servise tekrardan selamlar..
Ekli dosyayı görüntüle 16819
Yeni balatalar kırmızı geldi, ateş ediyor artık.
Estonya üretimi VKM marka. Nasıl diye sorduğumda muhtemelen çabuk biter yumuşak balatadır ama iyi tutar dediler. İlk 150 km izlenimim fazlasıyla iyi. Çıkan balatanın ilk günüyle kıyasladığımda, eskisi suntaymış dedirtti.
Ekli dosyayı görüntüle 16820
Sağ sol motor kulakları değişti. Arabada medeniyet namına inanılmaz gelişmeler oldu.
Yeni aks kafalarının markasını bilmiyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 16821
Sol tekerlek dış aks kafası değişti. Muhtemel sebep olarak eskiyip basılmış motor kulakları gösterildi, ben de mantıklı buldum. Takılan ürün Just diye Türk bir marka.
Ekli dosyayı görüntüle 16822
Yağ filtresi Bosch, diğer filtreler de önceki bakımla aynı marka.
Arka sis farı yumrukla çalışıyordu. Çıkardık baktık, soket su almış. Kurulayıp, içini temizleyici spreyle temizleyip taktık, çözüldü. =)
5 yıllık antifriz değişti. 1,5 lt'sini kendim götürmüştüm, 1,5lt de orada eklendi. Bugün bayağı eksiltme yaptı. Sistemin hava yapmasındandır dedik, ama takipteyim. Devam ederse götüreceğim, sisteme komple bakıp kaçak arayacağız.
Bu bakımda içime sinmeyen tek şey piyasada orijinal yedek parçaların bulunamaz hale gelmesi. Döviz kurları artınca, benim bakımda değişen parçalar gibi periyodik bakım dışı parçaların Delphi vb. marka üretimleri oto sanayilere gelmez olmuş. Ya durumu kabulleneceğim, ya da bundan sonraki bakımlarda parçaları kendim tedarik edip götüreceğim. Takılan parçaların zaman içerisindeki dayanımları ve performansları kararımı belirleyecek.
Edit: Eski balataların markası Apetech, Kocaeli Gebze üretimiymiş. Arabama takılan yedek parçalar sayesinde, markaları araştıra araştıra Türkiye'deki otomotiv yan sanayi üzerine bayağı bir bilgi birikimi yapmaya başladım.