KAPALI Peugeot 3008-GronlandX-Tuscon

emredagdeviren

Takipçi
4
Arkadaşlar selamlar.Araniza yeni katıldım. Araçlardan bugune kadar pek birsey anlamazdım ama raporla ilk aracımı almaya karar verdim.Yaklasik 1 aydır araştırıyorum ama bir adim öteye gidemiyorum. Artık ciddi anlamda yoruldum. Yardımcı olursanız gercekten sevinirim.(Dizel otomatik bakıyorum)

Peugeot 3008-> Bu arabaya bayıldım. Buna bindikten sonra hiçbir araba ilgimi cekmiyor. Ama çevremdekiler yuzunden alamıyorum. İkinci elde zarar eder, cok arıza çıkarır peugeot’a güvenilmez gibi söylemler var.

GronlandX-> Herkes Opel diyor ama ben Opeli gercekten anlamıyorum. 2018 ful donanımlı araçlarının konsol tasarımı 20 yıl öncesi gibi. Marka algısı ve kalitesi disinda ben begenemedim ama siz ne dersiniz?

Tuscon-> Dizel otomatiği oldukça güzel duruyor ama fazlaca araştıramadım.
 
Otomobilleri dolu alacağınızı ve yüksek ihtimal 3008 seçeceğinizi düşünerek ufak ama hayat kurtarabilecek bir durumu belirteyim; 3008'in üst donanımlarında 205-50-19 ve 235-50-19 ebatta lastikler gelebiliyor. Ne yapın edin varsa imkanınız maksimum 18 ebatta ki jantı seçmeye çalışın. 19'luk jantı seçtiğiniz vakit arka tarafın daha fazla pat küt edip konforsuz olduğunu görebileceğiniz gibi lastik masrafınız tahmin ettiğinizden daha yüksek olur.

Grandland ile en büyük fark buydu. 3008 allure alınca 19 geliyor diye biliyorum. Grandland excellence alınca 18 jant ile intelligrip geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Grandland ile en büyük fark buydu. 3008 allure alınca 19 geliyor diye biliyorum. Grandland excellence alınca 18 jant ile intelligrip geliyor.
Opsiyon şansı tanımayıp istediğim donanımda lastik değiştirme imkanı vermezlerse otomobili almaktan bile vazgeçebilirim. Lastik ebatı konusu o kadar mühim ki aracın sürüşünden maddi duruma kadar hepsine ciddi etki ediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Opsiyon şansı tanımayıp istediğim donanımda lastik değiştirme imkanı vermezlerse otomobili almaktan bile vazgeçebilirim. Lastik ebatı konusu o kadar mühim ki aracın sürüşünden maddi duruma kadar hepsine ciddi etki ediyor.
Bende 18 lerle istiyordum ama ellerinde yok diye 19 jant hediye ettiler. Bu arada 235-19-55 ebatında. 55 konfor için gayet iyi aslında araba direk sert lastiğin suçu yok :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bende 18 lerle istiyordum ama ellerinde yok diye 19 jant hediye ettiler. Bu arada 235-19-55 ebatında. 55 konfor için gayet iyi aslında araba direk sert lastiğin suçu yok :D
18 ve 19 ebatta yanak kalinligi benzer seviyedeyse asiri sorun olmayabilir dogru ama bu sefer de isin icine fiyat girer. Hangi ebat daha uygun fiyat sunuyor onu bilmek lazim. Sacma sapan ebatlarin fiyatlari da yine sacma oluyor. Benim icin onemli olan maksimum yanak kalinligi ve maksimum fiyat avantaji.
 
18 ve 19 ebatta yanak kalinligi benzer seviyedeyse asiri sorun olmayabilir dogru ama bu sefer de isin icine fiyat girer. Hangi ebat daha uygun fiyat sunuyor onu bilmek lazim. Sacma sapan ebatlarin fiyatlari da yine sacma oluyor. Benim icin onemli olan maksimum yanak kalinligi ve maksimum fiyat avantaji.

Hem fiyat hem yakıt hem performansı kötü etkiliyor. 235 genişlik 1.2 arabayı üst hızlarda zorluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hem fiyat hem yakıt hem performansı kötü etkiliyor. 235 genişlik 1.2 arabayı üst hızlarda zorluyor.
Tabi kesinlikle.. 205, belki bilemedin 215'den sonra ki her taban genişliği dizel olsun, benzinli olsun gücü düşük arabalarda fark yaratabilecek hale gelebiliyor tüketim ve performans konusunda. Tabi taban genişliği arttıkça lastik gürültüsü de artmaya başlayabiliyor. Velhasıl optimum fiyat / fayda oranında ebatı bulmak çok mühim. Hele benim gibi vasat lastiğe para vermeyen birisi olarak bu çok daha önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
3008 de Bence 225/55/18 Ölçü En ideal Artı Bu Ebatla Grip Control da Geliyor
Ekran Alıntısı.PNG
 
İş yerinden bir arkadaşım iki hafta önce 2nci el QQ aldı.
En donanımlı versiyonunu alınca, haliyle 19 luk jantlarına kavuştu ...

Geçen gün baktım karaları bağlamış...
"Ne oldu" dedim... "kış lastiği baktım" dedi.... sırıta sırıta uzaklaştım yanından .. merak edip uygun ölçülerde kış lastiği batım ... makul marklaar da (kumho, fulda veya Falken gibi) en ucuzunun tanesi 650TL gibi ... üst segment markaların ki muhtemelen 1000TL nin üzerinde...

Zaten bu sınıf daki araçlar, devrilmesin, çok fazla yana yatmasın diye bir parça sert yapılı olur, birde üzerinde 19 luk jantı, bu altyapı üzerine oturtmak büyük problem .. hiç gerek yok ..
 
  • Beğeni
Tepkiler: LvntDmr67 ve Cenk
Geçen gün baktım karaları bağlamış...
"Ne oldu" dedim... "kış lastiği baktım" dedi.... sırıta sırıta uzaklaştım yanından .. merak edip uygun ölçülerde kış lastiği batım ... makul marklaar da (kumho, fulda veya Falken gibi) en ucuzunun tanesi 650TL gibi ... üst segment markaların ki muhtemelen 1000TL nin üzerinde...
Direkt mutsuzluk sebebi hele benim gibi adamlar için. İyi lastik alacağım ama 4-5 bin lira para vereceğim. Kafayı yerim muhtemelen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
İş yerinden bir arkadaşım iki hafta önce 2nci el QQ aldı.
En donanımlı versiyonunu alınca, haliyle 19 luk jantlarına kavuştu ...

Geçen gün baktım karaları bağlamış...
"Ne oldu" dedim... "kış lastiği baktım" dedi.... sırıta sırıta uzaklaştım yanından .. merak edip uygun ölçülerde kış lastiği batım ... makul marklaar da (kumho, fulda veya Falken gibi) en ucuzunun tanesi 650TL gibi ... üst segment markaların ki muhtemelen 1000TL nin üzerinde...

Zaten bu sınıf daki araçlar, devrilmesin, çok fazla yana yatmasın diye bir parça sert yapılı olur, birde üzerinde 19 luk jantı, bu altyapı üzerine oturtmak büyük problem .. hiç gerek yok ..
195/65/15e 1000 liraya takım alabiliyorum :D 1.5 yıl önce yazlık falkenleri takma balans dahil 750 liraya almıştım şimdi de 900civarı tutuyomuş :D İlerde kendi arabamı alırken 13-14 jant kullanan arabaları kovalamayı düşünüyorum böyle olmaz :)
 
Otohaber dergisinde (belki de Peugeot para verdi) 100.000 km kullanılan bir 3008 için before After yaptılar. Bakımları hariç 1 defa servise gittiğini falan söylemişlerdi. Dayanıklılığını da beğenmişlerdi.
 
Grandland X geçen sene 1500,Pejo 3008 8000 ve Tuscon 6000 adet satmış. Bence başka araştırmaya,soruşturmaya gerek yok, herşey açık net ortada Grandland X almayın. Diğer iki araç arasında kalırsanız hangisi ucuzsa aynı donanımda onu alın, ben olsam öyle yapardım. Yakıt tüketimi de önemli bunu da göz önünde bulundurursanız en iyi tercihi yapmış olursunuz.
 
Son düzenleme:
Bu üçü arasında DCT şanzıman olmasa tercihim Tucson olurdu ama çift kavramalı araç almayacağım için onu elemek durumunda kalırdım. 3008 ile Grandland X arasında sanırım 3008'i tercih ederdim (aslında görsel olarak Grandland X'in dışı daha hoşuma gidiyor, içi 3008'in daha güzel ama yeni Peugeotlardaki bu direksiyonları beğenmiyorum).
Peugeot'yu kötüleyenlere bakmayın, muhtemelen bir çoğu Peugeot bile kullanmamıştır, kulaktan kulağa yayılan bir efsane. Opel Alman tankı falan sanıyordur muhtemelen o kitle. Eski Peugeot kullanıcısı olarak ben ve çevremde sorun yaşayan yoktu. Bu araçtaki şanzıman zaten Japon Aisin. Şanzıman kaynaklı bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum, kronik bir sorunu da yok. Motorunda da bir sorun duymadım.

Grandland X geçen sene 1500,Pejo 3008 8000 ve Tuscon 6000 adet satmış. Bence başka araştırmaya,soruşturmaya gerek yok, herşey açık net ortada Grandland X almayın. Diğer iki araç arasında kalırsanız hangisi ucuzsa aynı donanımda onu alın, ben olsam öyle yapardım. Yakıt tüketimi de önemli bunu da göz önünde bulundurursanız en iyi tercihi yapmış olursunuz.
Peugeot 3008: 8.063 adet
Hyundai Tucson: 6.313 adet
Opel Grandland X: 1.494 adet

https://otopark.com/forum/threads/2018-yılında-Ülkemizde-satılanlar.8890/
 
Son düzenleme:
Kendi şahsi görüşümdür ister katılır ister katılmazsınız :) aracı siz kullanıcaksınız bir başkası değil onun için hiç sormayın ne alayım diye para sizin cebinizden çıkıcak sonuçta ikinci el konusunda da görüşüm ikinci elde zarar edermiyim diye düşünmek saçma bence elbette sıfır fiyatına satamazsınız ama daha almadan ikinci elde zarar edermiyim diye düşünmek bana biraz saçma geliyor :)