Peugeot 307 1.6 HDI(110)-Comfort (2006)

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
601
23
Marka
Seat
Herkese merhabalar Otopark.com ailesi :). Ben forumun genç üyelerinden biriyim. yaklaşık 1.5 yıldır forumdayım ve Arabanızın fotoğrafları gibi başlıklarda aracımızın fotoğrafını paylaşıyordum. Ama madem arabayı forumda paylaşıyoruz, bari hatırası kalsın, insanlara araç hakkında iyi kötü bildiğim bilgileri vereyim diye böyle bir konu açıyorum.

Öncelikle aracımız Peugeot'un marka adının kirlenmesine sebep olmuş, makyajsız kasası kronik elektronik problemleriyle bilinen, yanlış lpg kullanımında ise yanan araçların örnek verildiği bir otomobil, 307...
20170718_194127.jpg

Rengimiz Montebello Mavi diye geçen, ortalıkta çok fazla göremeceğiniz renklerden biri. 150 bin kilometrede, 2015 yılında aldığımız aracı hala güncel olarak kullanmaktayız (tabi corona sağolsun yatıyor şu an :D). şu an araç 211.xxx kilometrede. çıkardığı en büyük masraf ise debriyaj balatası. onun dışındaki problemlere birazdan geleceğim.

Aracımızın 210.000 KM bakımından fotolar. Triger kayışı, devirdaim, Ön fren balata ve disk, arka fren balata, Tüm filtreler, Motor yağı ve suyu yenilendi. Gönlüm isterdi ki şanzıman yağı ve Fren hidroliği değişsin. Bu bakımlık olmadı ama diğer bakımda yaptırmak aklımda.
IMG_20200127_144030.jpg
IMG_20200127_144143.jpg



araç 1.6HDI yani Markanın az yakan, çok kaçan diye tabir edilen motorlarından bir tanesi, yılının Focus ve Volvo marka araçlarında da bu motorun kullanıldığı biliniyor (115 HP olarak).
Aynı motorun iki farklı seçeneği var. birisi 90HP, diğeri ise 110HP. Bunların arasındaki en büyük fark turbo. 90HP lik modelde farklı bir turbo kullanılırken, 110HP lik model Overboost özelliğine sahip Garrett marka turboya sahip. Garrett turbolu aracın torku 240NM iken, overboost ile 260NM torka kadar ilave tork verebiliyor. 240NM torku 1750RPM, 110 beygiri ise 4000RPM'de görebiliyoruz. uzun yolda cidden az yakıyor. hatta şaşırtıcı derecede 3.5 l/100km yaktıranlar mevcut. ama normal kullanımlarda yakıt 5.5,6.0 arası değişiyor. Motor kaliteli yakıt seviyor, kötü dizele gelemiyor, hemen çekişi düşüyor. O yüzden yakıtı aynı marka ve aynı yerden alıyoruz.
IMG-20191112-WA0031.jpg

Aracın süspansiyonları klasik fransız, yol aracı olduğu için sert, bu tabi yol tutuşa katkı sağlıyor ama arkadaki torsiyon tutuşu biraz törpülüyor olsa da yol tutuşumuz gayet iyi. Yüksek hızlarda güven veriyor, uçuyormuşsunuz gibi hissettirmiyor.

Aracın motor kısmına tekrar döndüğümüzde kullanıma bağlı olarak bazı problemlerle karşılaşabilirsiniz, buna en büyük örnek EGR'nin tıkanması. Uygun yerlerde yüksek devirde kullandığınızda EGR'nin tıkanması mümkün olmuyor. Bizim EGR'miz temiz şu an.
Onun dışında 307 model tüm araçların başına gelmiş "Antipollution Fault" hatasıdır. Bu hata yüzünden çoğu kişi araçlarından vazgeçmiş, bela okumuştur. Ama bu hatanın çözümü ya EGR elektrovanasının tıkanması, ya aracın sensörlerinden birinin hatalı çalışması, ya da yakıt filtresi, bizim 307'mizde de bu hata çıktı evet. Ama bizim sorunumuzun kaynağı, EGR Elektrovanasını kontrol eden sensörün soketinin arızalı olmasıydı. Tamir edince bir daha böyle bir hata almadık (Ocak ayından beri.)
EGR dışında başımıza gelen bir durum olmadı. Neyse iç ve dış kısımdaki kronik arızalara geçelim.
İç tarafta şoför koltuğunun cam kumandası, Radyonun altındaki CD Changer ne kadar değiştirirseniz değiştirin bozulan parçalardan. Lakin Cam kumandasını küçük bir lehimle tamir edebiliyorsunuz. bir daha da cam açıp kapatmayla ilgili sorun yaşamıyorsunuz. Radyo ve ses sistemi BERBAT. Çoğu Peugeot forumunda insanların bu konuda yakındığını görürsünüz. Radyo bazı yerlerde çok cızırtılı. ses seviyesi düşük. Zaten 4 kişilik bir aile kullandığı için yüksek sesle çalınmıyor radyo. Sonradan DIY olarak AUX bağlayabiliyorsunuz, yazılımdan aktif edebiliyorsunuz. Ama onun da tatmin edici bir seviyede ses seviyesi yok maalesef.
dış taraftaki problemler ise, farların solması, Ön cam ızgarasının keçelerinin parçalanması. Ön cam ızgarasının orijinali 200TL bir şey, ama yine de yılların verdiği yorgunlukla sökülüp gidiyor. Piyasada gördüğünüz çoğu 307'nin farları soluk ya da sararmıştır. Evet bizimki de öyleydi :D ama ben geçen yılın kasım ayında farları temizlettim.
Bu fotoğrafta gördüğünüz üzere farın iç kısmı görünmüyor. aydınlatması da çok kötüydü zaten.
IMG-20191112-WA0053.jpg

Bu ise yaptırdıktan sonraki hali. Aydınlatmanın ne kadar değiştiğini anlatamam :D
IMG-20191121-WA0015.jpg
IMG-20191121-WA0007.jpg

Babam araç eski olduğu için detailing kısmında, boya düzeltme pasta cila gibi konularda pek hevesli değil. Fotolarda çok görünmese de aracın büyük boya problemleri var.
Aracın performansına gelelim bari. 0-100 hızımız fabrika verisi 11.5 saniye, ben 10 saniye yaptım.
Son hız konusunda Fabrika verisi 188. Ben 205 KM/H yaptım.
Aracın kadran şaşması cidden çok az. 205 yazıyorsa 200'e falan denk geliyor. GPS'ten ölçmedim ama birdahaki denememde ölçeceğim.
IMG_20200514_162945.jpg

Araca corona sonrası yapmak istediğim şeyler var. öncelik detailing. Rengi cidden çok güzel ve ben bunu değerlendirmek istiyorum (ne kadar eski araba olsa da). Benim gözüme hoş görünmüyorsa insanlara neden hoş görünsün? şöyle araçtan bir iki fotoğraf bırakıp yazımı burada sonlandırıyorum. Araç hakkında aklıma gelmeyen şeyler illa olmuştur sorularınızı, yanıtlarınızı bekliyorum :) yeni güncellemelerde görüşmek üzere.

PicsArt_04-01-07.47.43-min.jpg

IMG_20200512_171737-min.jpg
 
Son düzenleme:
Evimin yüz metre ilerisinde bunun mor olanı var (207'de olabilir emin değilim.), rengi gerçekten ilgi çekici. Bu renkte gayet güzelmiş. İyi bir detailingi hak ediyor. Aracın sürekli üzerinde birileri yoksa, bir brandayla örtmenizi tavsiye ederim. Beyaz arabanın bile boyası yandı, bunun hiç affı olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK
Evimin yüz metre ilerisinde bunun mor olanı var (207'de olabilir emin değilim.), rengi gerçekten ilgi çekici. Bu renkte gayet güzelmiş. İyi bir detailingi hak ediyor. Aracın sürekli üzerinde birileri yoksa, bir brandayla örtmenizi tavsiye ederim. Beyaz arabanın bile boyası yandı, bunun hiç affı olmaz.
Kendi bahçemiz gölge olduğu için sıkıntı teşkil edeceğini sanmıyorum ya. Yıllardır aynı yerinde :D
 
Kendi bahçemiz gölge olduğu için sıkıntı teşkil edeceğini sanmıyorum ya. Yıllardır aynı yerinde :D
Bende öyle düşünüyordum. Vernik atması bel altına geldi neredeyse. Düşünülen gibi olmuyor. Kalın bir brandayı toplayıp sermesi toplamda maksimum üç dakika ya var ya yok. Dediğim gibi kesinlikle tavsiye ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK
Bende öyle düşünüyordum. Vernik atması bel altına geldi neredeyse. Düşünülen gibi olmuyor. Kalın bir brandayı toplayıp sermesi toplamda maksimum üç dakika ya var ya yok. Dediğim gibi kesinlikle tavsiye ediyorum.
Valla 5 yıldır araca ne bir pasta cila ne de bir boya koruma yapıldı. gerekli işlemleri yapmayı düşünüyoruz, brandası vardı zaten garajda bi bakmam lazım.
 
Aracın rengi ve donanımı çok güzel Maşallah .

307'lere karşı bir ön yargı var ama demekki böylesi bulunsa alınabilir :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK
Aracın rengi ve donanımı çok güzel Maşallah .

307'lere karşı bir ön yargı var ama demekki böylesi bulunsa alınabilir :)
Alınmayacak bir araç değil, daha üst paketlerde Hız sabitleme-sınırlama, 7 inçlik ekran(TR'de orijinal yok. Gümrükten gelenlerde veya sonradan takılmalar var.), koltuk ısıtma, xenon far gibi özelliklere kadar çıkabiliyor. Comfort paket araçta 4 cam tam otomatik, direksiyon derinlik-yükseklik ayarları mevcut. Sürüş pozisyonunuzu rahat bulabiliyorsunuz. dış tasarımdan da kötü olmayan bir tasarımı varken bütçeye göre alınacak araçlar listesine girebilir tabii ki. Ama bunların da fiyatlarını 20-30k yükselttiler...
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Bir süre 206 dizel kullanmıştım keyifli araçtı eminim bu ondan da güzeldir. Kazasız belasız uzun yıllarınız olsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK
Maşallah diyelim öncesinde. 3.5 sene 2007 model designtech paketlisini kullandım. ilk arabam olması nedeniyle çok kahrımı çekti. Pejo candır
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK
Cama yapıştıracağına biraz dik bir açı ile güneşlik ile sabitlesene. Panoramik ön camlı C4 Picasso yu komple kapatabiliyordum.
Reis o zaman da camın hemen altındaki konsol güneş alıyor, yoksa sadece direksiyon tarafından kapatmak mümkün :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Bugün yaş yasağımızın kalkması şerefine 50 TL'lik mazot alıp biraz gezmeye çıktık :D çiziklerden ve kirliliğinden hiç bahsetmiyorum ama yine de çektiğim birkaç fotoğrafı bırakayım şöyle ;
IMG_20200604_190300-min.jpg

IMG_20200604_190513-min.jpg

IMG_20200604_190552.jpg
 
Son düzenleme:
Dönüş yolunda çevreyolunda 130 civarı bi hızla seyrederken, yolda köpek olduğunu fark edip son anda fren yaptım, ucuz atlattık :D
 
Güç sorunumuz devam etmekte. Aşağıdaki videoda attığım garip ses motordan geliyor. Bu ses gelmediğinde güç gayet yerinde oluyor onu hissediyorum çünkü fark çok büyük. Şu ses gelmeye başladığında ise araç bildiğiniz 1.3 Multijet'lere dönüyor. Sizce bunun sebebi ne olabilir?
 
Güç sorunumuz devam etmekte. Aşağıdaki videoda attığım garip ses motordan geliyor. Bu ses gelmediğinde güç gayet yerinde oluyor onu hissediyorum çünkü fark çok büyük. Şu ses gelmeye başladığında ise araç bildiğiniz 1.3 Multijet'lere dönüyor. Sizce bunun sebebi ne olabilir?

Dizelde güç gitti mi direkt bypasstan şüpheleniyorum bi hortumları kontrol edin öncelikle detaylı şekilde intercooler hortumu bile olabilir bide arkaya geçip birisi gaza sonuna kadar bassın dumanı izleyinvar mı yok mu ne seviyede , olmazsa bir infinite performans bayiine uğrayın Adanadan selam diyerek :) aklıma gelenler bunlar birde dilersen arıza tespite bağla ne verecek bakalım eğer bir arıza varsa müşür sensör görmüş oluruz geçmiş olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK
Güç sorunumuz devam etmekte. Aşağıdaki videoda attığım garip ses motordan geliyor. Bu ses gelmediğinde güç gayet yerinde oluyor onu hissediyorum çünkü fark çok büyük. Şu ses gelmeye başladığında ise araç bildiğiniz 1.3 Multijet'lere dönüyor. Sizce bunun sebebi ne olabilir?
dün de ben aynısını yaşadım, 1.3 mjet albea ile biraz gazlamak zorunda kaldım, bi baktım 3000 deviri geçmiyor giderken. turbo hortumundan şüpheleniyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK