Herkese merhabalar Otopark.com ailesi . Ben forumun genç üyelerinden biriyim. yaklaşık 1.5 yıldır forumdayım ve Arabanızın fotoğrafları gibi başlıklarda aracımızın fotoğrafını paylaşıyordum. Ama madem arabayı forumda paylaşıyoruz, bari hatırası kalsın, insanlara araç hakkında iyi kötü bildiğim bilgileri vereyim diye böyle bir konu açıyorum.
Öncelikle aracımız Peugeot'un marka adının kirlenmesine sebep olmuş, makyajsız kasası kronik elektronik problemleriyle bilinen, yanlış lpg kullanımında ise yanan araçların örnek verildiği bir otomobil, 307...
Rengimiz Montebello Mavi diye geçen, ortalıkta çok fazla göremeceğiniz renklerden biri. 150 bin kilometrede, 2015 yılında aldığımız aracı hala güncel olarak kullanmaktayız (tabi corona sağolsun yatıyor şu an ). şu an araç 211.xxx kilometrede. çıkardığı en büyük masraf ise debriyaj balatası. onun dışındaki problemlere birazdan geleceğim.
Aracımızın 210.000 KM bakımından fotolar. Triger kayışı, devirdaim, Ön fren balata ve disk, arka fren balata, Tüm filtreler, Motor yağı ve suyu yenilendi. Gönlüm isterdi ki şanzıman yağı ve Fren hidroliği değişsin. Bu bakımlık olmadı ama diğer bakımda yaptırmak aklımda.
araç 1.6HDI yani Markanın az yakan, çok kaçan diye tabir edilen motorlarından bir tanesi, yılının Focus ve Volvo marka araçlarında da bu motorun kullanıldığı biliniyor (115 HP olarak).
Aynı motorun iki farklı seçeneği var. birisi 90HP, diğeri ise 110HP. Bunların arasındaki en büyük fark turbo. 90HP lik modelde farklı bir turbo kullanılırken, 110HP lik model Overboost özelliğine sahip Garrett marka turboya sahip. Garrett turbolu aracın torku 240NM iken, overboost ile 260NM torka kadar ilave tork verebiliyor. 240NM torku 1750RPM, 110 beygiri ise 4000RPM'de görebiliyoruz. uzun yolda cidden az yakıyor. hatta şaşırtıcı derecede 3.5 l/100km yaktıranlar mevcut. ama normal kullanımlarda yakıt 5.5,6.0 arası değişiyor. Motor kaliteli yakıt seviyor, kötü dizele gelemiyor, hemen çekişi düşüyor. O yüzden yakıtı aynı marka ve aynı yerden alıyoruz.
Aracın süspansiyonları klasik fransız, yol aracı olduğu için sert, bu tabi yol tutuşa katkı sağlıyor ama arkadaki torsiyon tutuşu biraz törpülüyor olsa da yol tutuşumuz gayet iyi. Yüksek hızlarda güven veriyor, uçuyormuşsunuz gibi hissettirmiyor.
Aracın motor kısmına tekrar döndüğümüzde kullanıma bağlı olarak bazı problemlerle karşılaşabilirsiniz, buna en büyük örnek EGR'nin tıkanması. Uygun yerlerde yüksek devirde kullandığınızda EGR'nin tıkanması mümkün olmuyor. Bizim EGR'miz temiz şu an.
Onun dışında 307 model tüm araçların başına gelmiş "Antipollution Fault" hatasıdır. Bu hata yüzünden çoğu kişi araçlarından vazgeçmiş, bela okumuştur. Ama bu hatanın çözümü ya EGR elektrovanasının tıkanması, ya aracın sensörlerinden birinin hatalı çalışması, ya da yakıt filtresi, bizim 307'mizde de bu hata çıktı evet. Ama bizim sorunumuzun kaynağı, EGR Elektrovanasını kontrol eden sensörün soketinin arızalı olmasıydı. Tamir edince bir daha böyle bir hata almadık (Ocak ayından beri.)
EGR dışında başımıza gelen bir durum olmadı. Neyse iç ve dış kısımdaki kronik arızalara geçelim.
İç tarafta şoför koltuğunun cam kumandası, Radyonun altındaki CD Changer ne kadar değiştirirseniz değiştirin bozulan parçalardan. Lakin Cam kumandasını küçük bir lehimle tamir edebiliyorsunuz. bir daha da cam açıp kapatmayla ilgili sorun yaşamıyorsunuz. Radyo ve ses sistemi BERBAT. Çoğu Peugeot forumunda insanların bu konuda yakındığını görürsünüz. Radyo bazı yerlerde çok cızırtılı. ses seviyesi düşük. Zaten 4 kişilik bir aile kullandığı için yüksek sesle çalınmıyor radyo. Sonradan DIY olarak AUX bağlayabiliyorsunuz, yazılımdan aktif edebiliyorsunuz. Ama onun da tatmin edici bir seviyede ses seviyesi yok maalesef.
dış taraftaki problemler ise, farların solması, Ön cam ızgarasının keçelerinin parçalanması. Ön cam ızgarasının orijinali 200TL bir şey, ama yine de yılların verdiği yorgunlukla sökülüp gidiyor. Piyasada gördüğünüz çoğu 307'nin farları soluk ya da sararmıştır. Evet bizimki de öyleydi ama ben geçen yılın kasım ayında farları temizlettim.
Bu fotoğrafta gördüğünüz üzere farın iç kısmı görünmüyor. aydınlatması da çok kötüydü zaten.
Bu ise yaptırdıktan sonraki hali. Aydınlatmanın ne kadar değiştiğini anlatamam
Babam araç eski olduğu için detailing kısmında, boya düzeltme pasta cila gibi konularda pek hevesli değil. Fotolarda çok görünmese de aracın büyük boya problemleri var.
Aracın performansına gelelim bari. 0-100 hızımız fabrika verisi 11.5 saniye, ben 10 saniye yaptım.
Son hız konusunda Fabrika verisi 188. Ben 205 KM/H yaptım.
Aracın kadran şaşması cidden çok az. 205 yazıyorsa 200'e falan denk geliyor. GPS'ten ölçmedim ama birdahaki denememde ölçeceğim.
Araca corona sonrası yapmak istediğim şeyler var. öncelik detailing. Rengi cidden çok güzel ve ben bunu değerlendirmek istiyorum (ne kadar eski araba olsa da). Benim gözüme hoş görünmüyorsa insanlara neden hoş görünsün? şöyle araçtan bir iki fotoğraf bırakıp yazımı burada sonlandırıyorum. Araç hakkında aklıma gelmeyen şeyler illa olmuştur sorularınızı, yanıtlarınızı bekliyorum yeni güncellemelerde görüşmek üzere.
Öncelikle aracımız Peugeot'un marka adının kirlenmesine sebep olmuş, makyajsız kasası kronik elektronik problemleriyle bilinen, yanlış lpg kullanımında ise yanan araçların örnek verildiği bir otomobil, 307...
Rengimiz Montebello Mavi diye geçen, ortalıkta çok fazla göremeceğiniz renklerden biri. 150 bin kilometrede, 2015 yılında aldığımız aracı hala güncel olarak kullanmaktayız (tabi corona sağolsun yatıyor şu an ). şu an araç 211.xxx kilometrede. çıkardığı en büyük masraf ise debriyaj balatası. onun dışındaki problemlere birazdan geleceğim.
Aracımızın 210.000 KM bakımından fotolar. Triger kayışı, devirdaim, Ön fren balata ve disk, arka fren balata, Tüm filtreler, Motor yağı ve suyu yenilendi. Gönlüm isterdi ki şanzıman yağı ve Fren hidroliği değişsin. Bu bakımlık olmadı ama diğer bakımda yaptırmak aklımda.
araç 1.6HDI yani Markanın az yakan, çok kaçan diye tabir edilen motorlarından bir tanesi, yılının Focus ve Volvo marka araçlarında da bu motorun kullanıldığı biliniyor (115 HP olarak).
Aynı motorun iki farklı seçeneği var. birisi 90HP, diğeri ise 110HP. Bunların arasındaki en büyük fark turbo. 90HP lik modelde farklı bir turbo kullanılırken, 110HP lik model Overboost özelliğine sahip Garrett marka turboya sahip. Garrett turbolu aracın torku 240NM iken, overboost ile 260NM torka kadar ilave tork verebiliyor. 240NM torku 1750RPM, 110 beygiri ise 4000RPM'de görebiliyoruz. uzun yolda cidden az yakıyor. hatta şaşırtıcı derecede 3.5 l/100km yaktıranlar mevcut. ama normal kullanımlarda yakıt 5.5,6.0 arası değişiyor. Motor kaliteli yakıt seviyor, kötü dizele gelemiyor, hemen çekişi düşüyor. O yüzden yakıtı aynı marka ve aynı yerden alıyoruz.
Aracın süspansiyonları klasik fransız, yol aracı olduğu için sert, bu tabi yol tutuşa katkı sağlıyor ama arkadaki torsiyon tutuşu biraz törpülüyor olsa da yol tutuşumuz gayet iyi. Yüksek hızlarda güven veriyor, uçuyormuşsunuz gibi hissettirmiyor.
Aracın motor kısmına tekrar döndüğümüzde kullanıma bağlı olarak bazı problemlerle karşılaşabilirsiniz, buna en büyük örnek EGR'nin tıkanması. Uygun yerlerde yüksek devirde kullandığınızda EGR'nin tıkanması mümkün olmuyor. Bizim EGR'miz temiz şu an.
Onun dışında 307 model tüm araçların başına gelmiş "Antipollution Fault" hatasıdır. Bu hata yüzünden çoğu kişi araçlarından vazgeçmiş, bela okumuştur. Ama bu hatanın çözümü ya EGR elektrovanasının tıkanması, ya aracın sensörlerinden birinin hatalı çalışması, ya da yakıt filtresi, bizim 307'mizde de bu hata çıktı evet. Ama bizim sorunumuzun kaynağı, EGR Elektrovanasını kontrol eden sensörün soketinin arızalı olmasıydı. Tamir edince bir daha böyle bir hata almadık (Ocak ayından beri.)
EGR dışında başımıza gelen bir durum olmadı. Neyse iç ve dış kısımdaki kronik arızalara geçelim.
İç tarafta şoför koltuğunun cam kumandası, Radyonun altındaki CD Changer ne kadar değiştirirseniz değiştirin bozulan parçalardan. Lakin Cam kumandasını küçük bir lehimle tamir edebiliyorsunuz. bir daha da cam açıp kapatmayla ilgili sorun yaşamıyorsunuz. Radyo ve ses sistemi BERBAT. Çoğu Peugeot forumunda insanların bu konuda yakındığını görürsünüz. Radyo bazı yerlerde çok cızırtılı. ses seviyesi düşük. Zaten 4 kişilik bir aile kullandığı için yüksek sesle çalınmıyor radyo. Sonradan DIY olarak AUX bağlayabiliyorsunuz, yazılımdan aktif edebiliyorsunuz. Ama onun da tatmin edici bir seviyede ses seviyesi yok maalesef.
dış taraftaki problemler ise, farların solması, Ön cam ızgarasının keçelerinin parçalanması. Ön cam ızgarasının orijinali 200TL bir şey, ama yine de yılların verdiği yorgunlukla sökülüp gidiyor. Piyasada gördüğünüz çoğu 307'nin farları soluk ya da sararmıştır. Evet bizimki de öyleydi ama ben geçen yılın kasım ayında farları temizlettim.
Bu fotoğrafta gördüğünüz üzere farın iç kısmı görünmüyor. aydınlatması da çok kötüydü zaten.
Bu ise yaptırdıktan sonraki hali. Aydınlatmanın ne kadar değiştiğini anlatamam
Babam araç eski olduğu için detailing kısmında, boya düzeltme pasta cila gibi konularda pek hevesli değil. Fotolarda çok görünmese de aracın büyük boya problemleri var.
Aracın performansına gelelim bari. 0-100 hızımız fabrika verisi 11.5 saniye, ben 10 saniye yaptım.
Son hız konusunda Fabrika verisi 188. Ben 205 KM/H yaptım.
Aracın kadran şaşması cidden çok az. 205 yazıyorsa 200'e falan denk geliyor. GPS'ten ölçmedim ama birdahaki denememde ölçeceğim.
Araca corona sonrası yapmak istediğim şeyler var. öncelik detailing. Rengi cidden çok güzel ve ben bunu değerlendirmek istiyorum (ne kadar eski araba olsa da). Benim gözüme hoş görünmüyorsa insanlara neden hoş görünsün? şöyle araçtan bir iki fotoğraf bırakıp yazımı burada sonlandırıyorum. Araç hakkında aklıma gelmeyen şeyler illa olmuştur sorularınızı, yanıtlarınızı bekliyorum yeni güncellemelerde görüşmek üzere.
Son düzenleme: