Plaka Ledi Işığı Pır Pır Yapıyor

GT-R R35

Düz Yol Gazcısı
42
23
Marka
Kia
Araç 2020 Sportage. Plaka ledi olarak şu Linkteki ürünü kullanıyorum. Bundan öncede aynı ürünü almıştım, uzun zaman kullandım onu ve yakın zamanda bi tarafı sönüp tekrar düzeliyordu.

O yüzden 1-2 ay kadar önce tekrar aynısından aldım ve taktım. Bir sıkıntısı yoktu, fakat bugün Akşam baktığımda yine aynı sağ taraftaki Led ne hikmetse anlık hızlı hızlı git gel yapıyor.

Neden olabilir? Temassızlık mı vardır yuvayla led arasında?
 
Link yok,kalitesiz ürünler genelde bu duruma sebep olur.
Pardon hocam link bu;



Biraz önce aşağı inip denedim. Geri vitese takınca anlık olaral led hafiften göz kırpıyor. Tekrar normal N'ye ya da D'ye takınca düzelebiliyor. Ama tam olarak kesintisiz yanmıyor sanki, ufak tefek git geller oluşuyor.

Hangi ürünü tavsiye edersiniz bu Soket koduna sahip?



Şu Ürünü buldum, Markası Waxen olarak yazılmış. Bu uygun olur mu hocam araca? T10 5W5 diye geçiyor soket tipi, olur herhalde.


 
Son düzenleme:
Pardon hocam link bu;



Biraz önce aşağı inip denedim. Geri vitese takınca anlık olaral led hafiften göz kırpıyor. Tekrar normal N'ye ya da D'ye takınca düzelebiliyor. Ama tam olarak kesintisiz yanmıyor sanki, ufak tefek git geller oluşuyor.

Hangi ürünü tavsiye edersiniz bu Soket koduna sahip?



Şu Ürünü buldum, Markası Waxen olarak yazılmış. Bu uygun olur mu hocam araca? T10 5W5 diye geçiyor soket tipi, olur herhalde.




Aldığınız ürün en kaliteli LED üreticilerinden biri,belki ürün bozuk olabilir.Bunu başka bir LED T10 ampul alıp deneyebilirsiniz,onda da aynı sorun olursa muhtemelen ya canbus hattında ya da elektrik hattında problem olabilir,halojen ampulle sorun yoksa direnç sorununuza çözüm getirebilir.
 
Aldığınız ürün en kaliteli LED üreticilerinden biri,belki ürün bozuk olabilir.Bunu başka bir LED T10 ampul alıp deneyebilirsiniz,onda da aynı sorun olursa muhtemelen ya canbus hattında ya da elektrik hattında problem olabilir,halojen ampulle sorun yoksa direnç sorununuza çözüm getirebilir.
Elimde önceki led vardı. Onun sağlam olanını bahsettiğim tarafa taktım denedim, onda o kadar olmadı sanki ama bilemedim. Eski halojenler duruyor hâla. Onları denemedim ama, onlarda bu durum olmazsa ne yapabilirim başka?
Bahsettiğiniz Direnç olayı nedir tam olarak? Bundan önce ledi 2 yıl kadar kullandım plakalık olarak. Bir sorunda yoktu aslında.

Peki linkteki Waxen ürünü önermez misiniz hiç? Satıcıya sordum, Aracınızın uyumu konusunda net bilgi veremiyoruz dedi.

Bahsettiğiniz canbus hattı ya da elektrik hattı aracın ki mi, yoksa ledin ki mi hocam? Araçla alakalı ne gibi bir sorun olabilir ki acaba
 
Son düzenleme:
orijinalinde standart ampul kullanılan sistemlere led ampuller takıldığında, devrenin en ufak bir elektronik desteği varsa bundan olumsuz etkilenir. Misal, plaka ampulünün sağlığını stop ve far ampulleri gibi merkezi bir beyinle kontrol eden bir araçta plakalığa bile led takılsa arıza çıkarabilir. Aracınızda böyle bir durum olup olmadığını bilmiyorum ama hafif voltaj dalgalanmasında led'ler standart ampullere göre daha farklı tepkiler verir. Yaşadığınız da voltaj düşüklüğü belirtilerinden biri. Ama dediğim gibi, bu soruna merkezi kontrol ünitesi de sebep oluyor olabilir.
 
Son düzenleme:
Bu ürünü alırsanız işinizi görecektir. Hiç T10 ampullerle uğraşmaya gerek yok direkt modül şeklinde bunlar.

Bu veya buna benzer modül olanlar hem cuk diye yerine oturuyor hemde ömürleri led t10 a göre çok daha uzun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GT-R R35 ve bt
orijinalinde standart ampul kullanılan sistemlere led ampuller takıldığında, devrenin en ufak bir elektronik desteği varsa bundan olumsuz etkilenir. Misal, plaka ampulünün sağlığını stop ve far ampulleri gibi merkezi bir beyinle kontrol eden bir araçta plakalığa bile led takılsa arıza çıkarabilir. Aracınızda böyle bir durum olup olmadığını bilmiyorum ama hafif voltaj dalgalanmasında led'ler standart ampullere göre daha farklı tepkiler verir. Yaşadığınız da voltaj düşüklüğü belirtilerinden biri. Ama dediğim gibi, bu soruna merkezi kontrol ünitesi de sebep oluyor olabilir.
Bahsettiğiniz Kontrol ünitesi sorunu büyük bir sorun mu peki? Şunuda belirtim; bunları aldıktan sonra ilk zamanlarda bir sorun yoktu. Bu Akşam fark ettim bu olayı, zamanla mı ortaya çıkıyor acaba?
Araçla alakalı bir sorun mu, yoksa led kaynaklı mıdır dersiniz?

Eski Halojenler kenarda duruyor. Onları takıp denedikten sonra onlarda sorun olmazsa eğer, sorun Led kaynaklı mıdır?
 
Son düzenleme:
Bahsettiğiniz Kontrol ünitesi sorunu büyük bir sorun mu peki? Şunuda belirtim; bunları aldıktan sonra ilk zamanlarda bir sorun yoktu. Bu Akşam fark ettim bu olayı, zamanla mı ortaya çıkıyor acaba?
Araçla alakalı bir sorun mu, yoksa led kaynaklı mıdır dersiniz?

Eski Halojenler kenarda duruyor. Onları takıp denedikten sonra onlarda sorun olmazsa eğer, sorun Led kaynaklı mıdır?
Bahsettiğim kontrol ünitesi, merkezi olarak sürücüye araç içinde "Dikkat, şu ampul arızalı" diye hata mesajı döndüren, basit bir devre kontrolü yapan ünite. Bazı araçlarda direkt ana beyne bağlıdır, bazılarında ayrı bir modül tarafından çalıştırılıyor olabilir. Detaylı mimarisini bilemiyorum. Ama LED'ler her halükarda devrede normal ampuller gibi davranmadığı için, bu tarz arızalara/kısa devrelere sebebiyet verebilmektedir. Ama bu daha önce dediğim gibi sizin araçta direkt sebep değil, dolaylı etki nedeni. Bence voltajda küçük bir düşüklükten kaynaklanıyor. Hatta geri vites lambası yandığında (ve park sensörü, kamera vs. devreye girdiğinde) küçük bir voltaj oynamasından ötürü led'ler göz kırpmaya başlayabilir. Bu klasik düşük voltaj belirtisidir. Bu durum normal ampullerde gözle ayırt bile edilmeyecek seviyede olabilir ama led'ler buluttan nem kapıyor olabilir =).
Tabii ki ampulün arızalanmış olma ihtimali de var. Hatta düz mantıkla başa konacak sebep bu olur :D
Şimdi mesajı yazarken aklıma bir öneri geldi:
Araçlar motor çalışmıyorken daha düşük voltajla çalışır. Kontak açık motor çalışmıyorken parkları, farları filan yakıp bu led ampullerin durumuna bir bakın. O zaman sorun daha bariz yaşanıyorsa voltaj ihtimalini güçlendirir. Durum aynıysa ampul arızası daha ağır basar.

Bu ürünü alırsanız işinizi görecektir. Hiç T10 ampullerle uğraşmaya gerek yok direkt modül şeklinde bunlar.

Bu veya buna benzer modül olanlar hem cuk diye yerine oturuyor hemde ömürleri led t10 a göre çok daha uzun.
Bu bayağı mantıklı aslında.
 
Bahsettiğim kontrol ünitesi, merkezi olarak sürücüye araç içinde "Dikkat, şu ampul arızalı" diye hata mesajı döndüren, basit bir devre kontrolü yapan ünite. Bazı araçlarda direkt ana beyne bağlıdır, bazılarında ayrı bir modül tarafından çalıştırılıyor olabilir. Detaylı mimarisini bilemiyorum. Ama LED'ler her halükarda devrede normal ampuller gibi davranmadığı için, bu tarz arızalara/kısa devrelere sebebiyet verebilmektedir. Ama bu daha önce dediğim gibi sizin araçta direkt sebep değil, dolaylı etki nedeni. Bence voltajda küçük bir düşüklükten kaynaklanıyor. Hatta geri vites lambası yandığında (ve park sensörü, kamera vs. devreye girdiğinde) küçük bir voltaj oynamasından ötürü led'ler göz kırpmaya başlayabilir. Bu klasik düşük voltaj belirtisidir. Bu durum normal ampullerde gözle ayırt bile edilmeyecek seviyede olabilir ama led'ler buluttan nem kapıyor olabilir =).
Tabii ki ampulün arızalanmış olma ihtimali de var. Hatta düz mantıkla başa konacak sebep bu olur :D
Şimdi mesajı yazarken aklıma bir öneri geldi:
Araçlar motor çalışmıyorken daha düşük voltajla çalışır. Kontak açık motor çalışmıyorken parkları, farları filan yakıp bu led ampullerin durumuna bir bakın. O zaman sorun daha bariz yaşanıyorsa voltaj ihtimalini güçlendirir. Durum aynıysa ampul arızası daha ağır basar.


Bu bayağı mantıklı aslında.
Şu ürünü aynı marka model araçta sorun yaşmadan kullanan varmış, siz ne dersiniz?

 
5-6 yıl kadar palakalıkta LED kullandım. Önce pırpır etti sonra söndü. En son halojene döndüm. Artık palakanın her yerden kabak gibi gözükmemesi gerektiğini düşünüyorum.
 
Bahsettiğim kontrol ünitesi, merkezi olarak sürücüye araç içinde "Dikkat, şu ampul arızalı" diye hata mesajı döndüren, basit bir devre kontrolü yapan ünite. Bazı araçlarda direkt ana beyne bağlıdır, bazılarında ayrı bir modül tarafından çalıştırılıyor olabilir. Detaylı mimarisini bilemiyorum. Ama LED'ler her halükarda devrede normal ampuller gibi davranmadığı için, bu tarz arızalara/kısa devrelere sebebiyet verebilmektedir. Ama bu daha önce dediğim gibi sizin araçta direkt sebep değil, dolaylı etki nedeni. Bence voltajda küçük bir düşüklükten kaynaklanıyor. Hatta geri vites lambası yandığında (ve park sensörü, kamera vs. devreye girdiğinde) küçük bir voltaj oynamasından ötürü led'ler göz kırpmaya başlayabilir. Bu klasik düşük voltaj belirtisidir. Bu durum normal ampullerde gözle ayırt bile edilmeyecek seviyede olabilir ama led'ler buluttan nem kapıyor olabilir =).
Tabii ki ampulün arızalanmış olma ihtimali de var. Hatta düz mantıkla başa konacak sebep bu olur :D
Şimdi mesajı yazarken aklıma bir öneri geldi:
Araçlar motor çalışmıyorken daha düşük voltajla çalışır. Kontak açık motor çalışmıyorken parkları, farları filan yakıp bu led ampullerin durumuna bir bakın. O zaman sorun daha bariz yaşanıyorsa voltaj ihtimalini güçlendirir. Durum aynıysa ampul arızası daha ağır basar.


Bu bayağı mantıklı aslında.
Hocam bu süre zarfında yeni bir ürün aldım. Linki aşağıda paylaştım.
Bunda diğerine göre daha iyi gibi ama, sanki aracı R'ye alırken falan hafiften kısılıp geliyor. Diğeri kadar belli olmuyor, ama hafiften var böyle bir durum.
Aracın Aküsü'nün Voltajı düşmüş olabilir mi? Araba 4 yaşında hemen hemen.


Ürün linki;

 
Hocam bu süre zarfında yeni bir ürün aldım. Linki aşağıda paylaştım.
Bunda diğerine göre daha iyi gibi ama, sanki aracı R'ye alırken falan hafiften kısılıp geliyor. Diğeri kadar belli olmuyor, ama hafiften var böyle bir durum.
Aracın Aküsü'nün Voltajı düşmüş olabilir mi? Araba 4 yaşında hemen hemen.


Ürün linki;

Hocam uzun olduğundan dolayı konu boyunca tüm mesajları okuyamadım maalesef.

Biz bunları genellikle uzun led döşediğimiz odalarda veya pili az kalmış mauselarda tecrübe edebiliyoruz. isterseniz yedek akü varsa takıp deneyebilirsiniz ancak pırpır etme konusunun akü ile bağlantılı olduğunu düşünmüyorum sonuçta ana kasa içinde de tonla elektriksel aksam var ayrıca farlar da bu ledlerden çok elektirk çeker. en iyisi farklı plaka lambası almanız olacaktır, bu lamba ile orijinal lambanın çektiği elektirk miktarına bakın. belki lambaya taşınan kablolar zarar görmüş olabilir, bu elektrik iletimini düşündüğünden dolayı %100 diyemem ama %99 pırpır edecektir. yani kısaca düşen volt ile alakalıdır ve lamba fazla elektirk çekiyordur akü veya kablo da yetmiyordur maalesef ki.

Ayrıca konuyu yazarken biraz da cevapları inceledim, düşük voltajdan bahsetmişler zaten acaba sizin lamba boşa gitmesin diye diretmenizden kaynaklı olabilir mi? :))