İ 20 zaten bence bu iki modelden daha iyi özellikle cam tavan olması b segmentinde az bulunan bir şey ama i 20 olursa 10000-30000 arasında elite donanım seviyesinde almak istiyorum o zamanda fiyatlar biraz yükseliyor elite harici bence çok boş multimedya ekranı yok mesela
1.4 benzinli TitaniumX Fiesta'yı elden forumdan Levent arkadaşımıza sattık. Ama 1 sene kadar öncesinde i20 1.2 Elite almayı deneyip kafa kafaya takası denemiştik. Bana sorarsanız, i20 ikisinden de daha ileride bir araba.
Fiesta gerçekten çok iyi araba. Sürüşü hala sınıfında rakipsiz. Tek rakibi yeni kasası
Sağlamlığını da 195bin km kullanarak gerçekten iyi test ettik. Titanium donanımında elektrikli katlanır aynalar, far/yağmur sensörleri ve otm. kararan iç dikiz aynası gibi sınıfının üstünde donanımlar var. Ses sistemi, trimlerinden daha güçlü, saçma şekilde aşırı sağlamdır. Bass'ı -1 -2 seviyelerde tutardık, o derece. Eksikleri ne derseniz; arka koltuk konforu ve diz mesafesi, benim gibi iri insanlar için ön taraftaki hacim de sorun, soğutmalı torpido, çoğu sene standart donanımda olmayan arka park sensörü. Bir de bazıları dokunmatik ekranlı modern bir multimedyayı eksik görür, ben sadece bluetooth'u eksik olarak görüyordum, opsiyoneldi. Ama bu iki eksiği de serviste büyük renkli ekranlı modern multimedyalar taktırarak bertaraf edebiliyorsunuz.
Polo sahibi hiç olmadım ama tahmin edileceği için bolca bindiğim bir araba. İç mekan hacmi önde Fiesta'dan dar, arkada ise en azından diz mesafesi Fiesta'dan iyi. Donanım olarak artıları dokunmatik ekranlı multimedya ve soğutmalı torpido. Bildiğim eksilerine gelirsek: TDI motoru yakıt kalitesi konusunda çok çok hassas. Kalitesiz bir yakıtla çok ciddi masraflar çıkarabildiğini duydum. Benim gözümde en büyük eksi tarafı bu. Sebebi araba değil, ülkemiz koşulları. Tasarımı bence Fiesta'nın çok gerisinde. Tasarımı o kadar iyi yapmışlar ki, 9 yıl sonra çıkan yeni kasasında çizgileri bozmaya cesaret edemeyip makyaj geçirmiş gibi bıraktılar dışını. Yol tutuş bakımından eksiği bence yok ama Fiesta kadar da çevik değil.
i20'ye gelirsek, neden en iyi seçenek olduğunu açıklayayım: Öncelikle çok eleştirilen ağırlığını en küçük motoru 1.2'de bile hissettirmediğini düşünüyorum. Sebebi de çok iyi ayarlanmış şanzıman oranları. Polo'daki multimedya, soğutmalı torpido vb. donanımları var. Fiesta Titanium'daki sensör donanımları da smart paketi ile alınabiliyor. İç hacmi Polo'dan da, Fiesta'dan da çok daha geniş. Kalite olarak da kesinlikle zayıf hissettirmiyor. Sürüşüne gelirsek, yol tutuşta limit olarak Polo'dan da Fiesta'dan da bir eksiği olduğunu düşünmüyorum. Ama ne eksik derseniz, direksiyon hissi eksik derim. Bu da eğlenceli sürüşe engel oluyor. Ama ciddi zorladım, kesinlikle güvenli. 1.4crdi motoru VW ve Ford'un motorları kadar hassas değil. Bkz. Hyundai ticari taksiler.
Yakıt olarak sınıf ortalamalarından 0,5lt kadar fazla yakıyor. Tam yükte rahatça sollama gibi performans kriterleri aramıyorsanız ben 1.2 benzinli motorunu öneririm. Çünkü tüketim olarak dizelle arasında 1 lt kadar bir fark var. Şahsi düşüncem, alırkenki fiyat farkına, mtv farkına, bakım maliyetlerini bilmiyorum ama muhtemel maliyet farkına, en önemlisi de konfor farkına değmez.
Bütçeniz dahilinde makul gördüğüm şöyle bir örnek ilan bırakayım.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...r-ayarinda-1820-km-elite-blue-580605405/detay
Mutlaka Polo vs. Fiesta derseniz, yukarıda yazdığım ve sizin bildiğiniz artıları ve eksileri arasında kişisel tercihleriniz, hepsinden önemlisi de bulduğunuz araçların temizliği belirleyici olur.