KAPALI R19 ve Sorunları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Öncelikle selamlar aranıza yeni katılmış bulunmaktayım.
Yaklaşık 1 hafta önce 2. Araba olarak Jetta'nın yanına R19 almış oldum. Araç 1.6 RNE Alize 180.000KM'de. Ancak bazı sorunları var bunlar hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.

  1. Motor soğuk iken LPG'de rölanti düzensiz, genellikle stop ediyor. Isınınca veya benzine geçince böyle bir sorun yok.
  2. Sağ ön lastik 2-3 CM geride ancak araçta çekme sorunu yok. Sadece çamurluğa sürtüyor bazen. Bu ciddi bir sorun mu?
  3. Vites yolları çok kötü. Ya da Jetta'dan sonra bana öyle geliyor. Genellikle vitesleri karambole atıyorum şanslıysam geçiyor. 2 yerine 4'e atıp yokuşta kaldığım çok oldu. Vites yolları için bir şey yapmak mümkün mü?
  4. Arka cam rezistansı çalışmıyor. Ve ön havalandırma yönünü değiştiremiyorum. Ön cama ayarlasam bile sürekli ortadan suratıma üflüyor. Konsolu sökmek gerekir mi?
 
Rölanti motoru sıklıkla bozulabilir, yenisini alsanız da 5-6 bin km sonra tekrardan değiştirmek gerekiyor, orijinali alınmadıysa.Size tavsiyem eğer orijinal bir rölanti motoru bulursanız değiştirin.Orijinalini bulamazsanız, rölanti motorunun soketini çıkarıp kendiniz tornavida ile mevsime göre gaz ayarı yapın.Isınınca rölanti normalden biraz daha yükselir ama ısınıncaya kadar istop etme sorunundan muaf olursunuz.


Lastik diğer tarafa göre 2-3 cm kayması varsa bir rot-balans yaptırın eğer yine bir sıkıntı varsa lifte kalkıkken aracın altından darbe alıp almadığına bakınız keza darbe alan aracın teker açıklıkları birbirini tutmayabilir.

Vites yolları konusunda yapılacak pek bir şey yok eski araçlarda bindiğiniz Jetta’ya oranla daha kararsız olurlar.Daha evvel eski araç tecrübeniz yoksa zamanla alışırsınız, yok varsa bir gariplik olduğunu seziyorsanız o zaman bakarsınız duruma göre.

Ön havalandırmayı kapalı konuma getirirseniz sağ ve sol tarafın gücü artar ortadan hava gelmez.Rezistans ise genelde eski araçlarda problemlidir, yollarından-hatlarından biri kopuk olduğu için çalışmıyordur.Ustaya göstermeniz gerekir.

Bu arada aracınız hayırlı uğurlu olsun canınızı sıkmayın her eski araçta bu ve bunun gibi sıkıntılar olabilir normaldir, önemli olan hangisinin nasıl çözüleceğini bilmek ve biraz sanayi çevresi oluşturmaktır.Bir de eğer sanayide güvenilir ustanız yoksa o ustayı bulana kadar her ustayım diyenin lafıyla iş yapmayın farklı farklı yerlere sorun, bir arızadan bahsedildiğinde haydi hemen sökelim diyelim ustadan daha ziyade kardeşim önce biraz uğraşalım olmazsa o zaman bakalım diyen bir usta yani açıkcası sizi ve cebinizi yormayacak usta bulmak gerek.
 
Son düzenleme:
@Mt.Akina Teşekkürler yorumunuz ve iyi dilekleriniz için.
Rölanti motorunda ki sorun benzin/LPG ayrımı yapar mı? Benzinde sorunsuz çalışması kafamı karıştırıyor benim.

Evet aracın sağ önden kazası var. Aks düzeltilip takılmış sanırım ama araçta sağ sol çekme nasıl olmuyor onu da anlamadım.

Vites yolları sanırım çanakla ilgili. Çünkü 2001 RTE Alize kullanan arkadaşımın vitesleri benimkine kıyasla kemik gibi. Şanzımanda sorun olmasın yeterli çanak falan değiştirmek zor işler değil diye biliyorum. Mesela 1'e atınca 1'de mi yoksa boşta mi anlaşılmıyor. Elimle sağ sol yaptığımda bile boştaymış gibi rahatça oynuyor.

Havalandırmada canımı sıkan ön camı ısıtmaması. Hava çıkıyor ama çok az. Düğmeyi çevirdiğimde boşa dönmüyor tıkır tıkır ediyor ama hiçbir şey değişmiyor. Arka rezistans yollarını kontrol etmiştim bir sorun yok gördüğüm kadarıyla. Düğmesine basınca hem panelde hem düğmede ışık yanıyor aktif oluyor ama ısınmıyor nedense.

Dediğiniz gibi sanayi çevrem maalesef yok. Yetkili servis dışında hiç sanayiyle muhatap olmadım. Bu konuyuda sanayiye gittiğimde biraz bilgili gözükmek için açtım, bu bir şeyi bilmiyor geçirelim diye düşünmesinler :)
 
Son düzenleme:
1. lpg'deki sorunun birden çok olası sebebi var. lpg filtresi, beyni, enjektörleri, afr ayarı vs.vs. LPG konusuna daha hakim arkadaşlar daha iyi yardımcı olur.

2. keşke o durumdaki bir arabayı satın almasaydınız. tekerleğin seyir halinde yoldan aldığı sert bir darbe nedeniyle küçük eğilmeler olabiliyor. Ama asla çamurluğa sürtecek düzeyde olmaz bunlar. Aracınız sağlam bir kaza yapıp kötü onarılmış belli ki. bazı lastikçilerde bu tarz yamulmalar için çözümler geliştirildi. çamurlukla lastik arasına bir piston konarak lastik ittiriliyor. Sistem basit ama efektif, olay kontrollü kanırtmadan ibaret. =) Bu sayede amortisör kulesinden gerçekleşen küçük yamulmalar, temiz bir rot ayarı sağlayacak kadar düzeltiliyor. bulunduğunuz ilde onu araştırın.

3. Vites kolu tamir takımı diye bir ürün var. Onlarla buna çözüm bulunuyor. Başta vites kolunu şanzımana giden çubuğa bağlayan delikli istavroz parça başta olmak üzere birkaç parça daha değişiyor, halloluyor.

4. Arka cam rezistansının ilk olarak sigortasını, sonra da rezistansın cama yakın yerlerdeki kablo bağlantılarını kontrol edin. Oralarda sıkıntı yoksa oto elektrikçi yolu gözükür. Havalandırmayı yönlendiren mekanizmada sıkıntı var belli ki. R19 modelinin yapısına hakim olmadığım için sökmek gerekir mi net bir şey söyleyemiyorum.
 
@bt Bağ bahçe için aldım aracı. Nispeten geçmişi belli piyasanında altında olunca alayım dedim. Ciddi paralar istiyorlar bu araçlara o kadar vermek istemedim açıkçası. 2008'de yapmış kazayı tutanak ve fotoğrafları var. Büyük değil kazası. Çamurluk tampon ve kaput değişmiş. Değişmesede olurmuş aslında bilmiyorum belki orijinal parçası o zamanlar ucuz olduğu için düzeltmeden direkt değiştirme yoluna gitmişlerdir. Yorumunuz için teşekkürler düzelttirme yoluna gideceğim ön tekeri.
 
Sadece lpg için yazıyorum. Aracınız karbüratörlü mü enjeksiyonlu mu? Enjeksiyonluysa sıralı mı yarı sıralı mı takmışlar lpg yi. Lpg motor ısınana kadar problemli bi yakıttır. Karbüratörlüyse jikle kullanmanız enjeksiyonluysa ısınana kadar benzin kullanmanızı öneririm. Sıralı sistem varsa kendisi yapar zaten bu geçişleri
 
1. Sorun için en sağlıklısı tüpçüye gitmek, tüp ayarı gibi basit bir sorun bile olabilir

2. Sorun kazadan dolayı olmuş olabilir, yine en sağlıklısı rotçu ön düzenciye gidip baktırmak

3. Sorun eski araba yani sonuçta jettadan geçtiniz diye alışma süreci olabilir, şanzıman yağı değişilmemiştir kesin, onu değiştirirseniz belki bir rahatlama olabilir

4. Sorun arka cam rezistansı büyük ihtimalle eskiden bir cam filmi yapılmış ve sökülmüş bundan dolayı rezistans zarar görmüş. Cam filmi yenilenmiş yada komple sökülmüştür yani.
 
Öncelikle selamlar aranıza yeni katılmış bulunmaktayım.
Yaklaşık 1 hafta önce 2. Araba olarak Jetta'nın yanına R19 almış oldum. Araç 1.6 RNE Alize 180.000KM'de. Ancak bazı sorunları var bunlar hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.

  1. Motor soğuk iken LPG'de rölanti düzensiz, genellikle stop ediyor. Isınınca veya benzine geçince böyle bir sorun yok.
  2. Sağ ön lastik 2-3 CM geride ancak araçta çekme sorunu yok. Sadece çamurluğa sürtüyor bazen. Bu ciddi bir sorun mu?
  3. Vites yolları çok kötü. Ya da Jetta'dan sonra bana öyle geliyor. Genellikle vitesleri karambole atıyorum şanslıysam geçiyor. 2 yerine 4'e atıp yokuşta kaldığım çok oldu. Vites yolları için bir şey yapmak mümkün mü?
  4. Arka cam rezistansı çalışmıyor. Ve ön havalandırma yönünü değiştiremiyorum. Ön cama ayarlasam bile sürekli ortadan suratıma üflüyor. Konsolu sökmek gerekir mi?
1- Gaz ayarına baktır arabandaki sistem muhtemelen tam sıralı sistem değildir. Birde gaz kalabağinin yarım kapatılmış olması lazım değilse patlatma filanda yapar.
2- Şansın varsa sağ ön salıncak değişimiyle durum düzelir. Eğer düzelmezse bu o bölgeden kaza yapılmış ve araç tam gönyesine alınmamış demek olabilir.
3- Vites levyesinin ucunda bir lastik takoz var onu değiştir. Ayrıca vites sertleştirici yay var onuda değiştir. 2 si 50 lira bile tutmaz. Bunları yaparsan %90 sorunun çözülür.
4- Arka cam rezistansı elektrik hattından veya sigorta kutusundan kaynaklı olabilir. Bir ihtimalde daha önce araca film yapılıp geri sökülmüşse rezistanslara zarar vermiştir. Şayet böyleyse durum tek çözüm arka camı değiştirmek olur. oda tahminen sök takıyla birlikte en az 500 tl.
Ön cam havalandırması olayının birden çok sebebi oluyor. İkisininde en temel çözümü konsolu söktürmekten geçer. Orta havalandırmaları kapattığın halde üflüyorsa panellerin yanlarında havayı kesen süngerler var onlar kopup dağılmıştır dolayısıyla boşluklardan hava akışı devam ediyordur. Bir başka sebebi havayı cama yönlendiren paneller kırık olabilir. Bir diğer sebebide yönlendirmeyi yaptığın kalorifer kumanda panelinin arkasında bisiklet fren teline benzer teller var düğme döndükçe çekip yönlendirmeyi yapan. Kopmuş ya da çıkmış olabilir. İlk arabamdı r19 6 ay dayanabilmiş sonrasında satmıştım.
 
@bt @Toprak38 @PULAT @Ugur Hepinize çok teşekkür ederim. Yarın sanayiye bırakacağım aracı. Aklıma takılan son bir şey var. Aracın üzerinde Everton RT3021 teyp geldi. Ancak soketleri bağlı değil. Büyük ihtimal orası boş durmasın diye koymuşlar ama yinede merak ettim çalışıp çalışmayacağını. Bu şemaya göre hangi pinlerden elektrik verip test edebilirim?
Screenshot_20200206-162443_Gallery.jpg
 
@Mt.Akina Teşekkürler yorumunuz ve iyi dilekleriniz için.
Rölanti motorunda ki sorun benzin/LPG ayrımı yapar mı? Benzinde sorunsuz çalışması kafamı karıştırıyor benim.

Evet aracın sağ önden kazası var. Aks düzeltilip takılmış sanırım ama araçta sağ sol çekme nasıl olmuyor onu da anlamadım.

Vites yolları sanırım çanakla ilgili. Çünkü 2001 RTE Alize kullanan arkadaşımın vitesleri benimkine kıyasla kemik gibi. Şanzımanda sorun olmasın yeterli çanak falan değiştirmek zor işler değil diye biliyorum. Mesela 1'e atınca 1'de mi yoksa boşta mi anlaşılmıyor. Elimle sağ sol yaptığımda bile boştaymış gibi rahatça oynuyor.

Havalandırmada canımı sıkan ön camı ısıtmaması. Hava çıkıyor ama çok az. Düğmeyi çevirdiğimde boşa dönmüyor tıkır tıkır ediyor ama hiçbir şey değişmiyor. Arka rezistans yollarını kontrol etmiştim bir sorun yok gördüğüm kadarıyla. Düğmesine basınca hem panelde hem düğmede ışık yanıyor aktif oluyor ama ısınmıyor nedense.

Dediğiniz gibi sanayi çevrem maalesef yok. Yetkili servis dışında hiç sanayiyle muhatap olmadım. Bu konuyuda sanayiye gittiğimde biraz bilgili gözükmek için açtım, bu bir şeyi bilmiyor geçirelim diye düşünmesinler :)
Eğer benzinde düzgün çalışıyorsa, belki LPG'de subaplar sıkma yapmıştır, subap ayarı gerekebilir, sanırsam olayınız rölanti motoruyla alakalı değil çünkü öyle olmuş olsa benzinde hem LPG'de yapar.Subap ayarı ile yukarıdaki arkadaşların dediği gibi gaz ayarı ile alakalı bir problemi olabilir.

Şasi düzeltmeye girdiyse gönyeyi düzeltilmiş aks ile ayarlamışlardır, ondan dolayı da düz gidiyordur, şaseye ve rot-balans'a girmiştir.

Eğer şanzıman falan derlerse elletmeyin ama çanak ve başka ufak parçalarsa değiştirilebilir.

Evet önceden bilgi almanız çok mantıklı ve isabetli olmuş.Eğer tavrınızı baştan koyarsanız çekinirler, bir de size tavsiyem-araçla alakalı değil- sanayiye giderken aracın içine tespih falan asın sağına soluna ''haydar'' isimli sopa koyun.Aracın arkasına takım çantası koyun, biraz da kirli sakal bir vaziyette giderseniz, gözlük vesaire de yoksa size muameleleri çok daha farklı olacaktır.(Espiri falan yaptığım anlaşılmasın gayet ciddiyim, esnaf böyle insanlarla anlaşabiliyor)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar şimdi arabayı park ederken el frenini çektim dişli tutmadı. Çekince tekerler kilitleniyor ancak el freni sabit durmuyor geri düşüyor. Telde bir sorun yok sanırım yayı mi koptu acaba? Havanın soğuk olması dışında bugün başka bir şey yoktu neden durduk yere mekanizma bozuldu ki? Tahmini masrafı ne olur şu an altına takoz koydum el freninin öyle duruyor.
 
Arkadaşlar şimdi arabayı park ederken el frenini çektim dişli tutmadı. Çekince tekerler kilitleniyor ancak el freni sabit durmuyor geri düşüyor. Telde bir sorun yok sanırım yayı mi koptu acaba? Havanın soğuk olması dışında bugün başka bir şey yoktu neden durduk yere mekanizma bozuldu ki? Tahmini masrafı ne olur şu an altına takoz koydum el freninin öyle duruyor.
Sıkıntı el freninin el fren kolu tarafındaki mekanizmadan kaynaklanıyor. El frenini yukarıda tutacak dişli kırılmış. Clio IV kasada aynı arıza için orta konsolu komple sökmek gerektiğini söylemişlerdi. Muhtemelen R19 o kadar karmaşık değildir ve muhtemelen yine lifte kaldırmadan içeriden onarılabilecek bir sorundur. Mekanizma genelde komple el freni koluyla birlikte satılır. 100-150 ₺ arası çözülür diye tahmin ediyorum.
 
Sıkıntı el freninin el fren kolu tarafındaki mekanizmadan kaynaklanıyor. El frenini yukarıda tutacak dişli kırılmış. Clio IV kasada aynı arıza için orta konsolu komple sökmek gerektiğini söylemişlerdi. Muhtemelen R19 o kadar karmaşık değildir ve muhtemelen yine lifte kaldırmadan içeriden onarılabilecek bir sorundur. Mekanizma genelde komple el freni koluyla birlikte satılır. 100-150 ₺ arası çözülür diye tahmin ediyorum.
Neden olur ki bu? Bugün 4 kapıda donmuştu sallaya sallaya kastırarak açtım kapıyı. Onla bir alakası olabilir mi? Yoksa eskidiği için normal bir durum mu?
 
Neden olur ki bu? Bugün 4 kapıda donmuştu sallaya sallaya kastırarak açtım kapıyı. Onla bir alakası olabilir mi? Yoksa eskidiği için normal bir durum mu?
Kapıyı o şekilde açmanız kapı fitillerinizi yer. Çok kanırttıysanız belki kilit mekanizmasını yer. Bir şey olduysa birkaç güne onların kokusunu ayrıca alırsınız :). Ama el frenininin onunla alakası olmaz. Eskidiği için normal bir durum. Yıllanmış arabanın gördüğünüz duyduğunuz hissettiğiniz her parçası sorun çıkarabilir.
 
Kapıyı o şekilde açmanız kapı fitillerinizi yer. Çok kanırttıysanız belki kilit mekanizmasını yer. Bir şey olduysa birkaç güne onların kokusunu ayrıca alırsınız :). Ama el frenininin onunla alakası olmaz. Eskidiği için normal bir durum. Yıllanmış arabanın gördüğünüz duyduğunuz hissettiğiniz her parçası sorun çıkarabilir.
Sadece şoför kapısını zorladım. Öğleye doğru kapılar çözülünce fitillere silikon spreyi sıktım. Herhalde artık donmaz.
Bahsettiğiniz parça bu mu oluyor? Komple mekanizma? Değişmesi için lifte mi kalkması lazım?
 
Sadece şoför kapısını zorladım. Öğleye doğru kapılar çözülünce fitillere silikon spreyi sıktım. Herhalde artık donmaz.
Bahsettiğiniz parça bu mu oluyor? Komple mekanizma? Değişmesi için lifte mi kalkması lazım?
Değişim için lifte kalkması gerekmeyebilir. Parça o. Yine de satıcıya içinde mekanizmayı da içeriyor değil mi diye sorun. Daha önce duymadığım bilmediğim şekilde sadece kol da satılıyorsa size mahçup olmayayım =)

Eğer çok para vermek istemezseniz açıp kendiniz de bakabilirsiniz.

Aşağıdaki görselde iki tane küçük siyah parça var. Onlar yerinden çıkmış veya sıkışmış olabilir. Bir de yayı vardır bunun. O yay da yerinden çıkmış olabilir. Aşınma dışı küçük bir sorunun onarımı yeterli gelecekse komple el frenini almanıza gerek kalmayabilir.
1581444042525.png
 
Sanayide bi ustasına danışın derim, benim aracımda sadece el frenini sabit tutan dişli ayrı satılıyordu belki sizde de öyledir boşa komple kol almayın
 
Valla nefret ediyorum sanayiye gitmekten. Hepsinde bir afra tafra sanki hayrına yaptırıyoruz. Yarın bir inceleyeyim bakayım yay falansa hallederim sorun ciddiyse mecbur gideceğim yine yapacak bir şey yok.
 
Yay değil dişli sıyırmış Komple el freni tabancasını değiştirmeniz gerekli. catcar.info bu siteden araç tipinize göre parça koduna ulaşıp internetten de sipariş verebilirsiniz.
 
Yay değil dişli sıyırmış Komple el freni tabancasını değiştirmeniz gerekli. catcar.info bu siteden araç tipinize göre parça koduna ulaşıp internetten de sipariş verebilirsiniz.
Tuşu bozulmuş anladığım kadarıyla. Tuşunu çekince çıkıyor yay geliyor.
Parça numarası bu sanırım.
7700789847
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...