Radyatör ve Motor iç Temizliği

Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Abilerim bildiğiniz gibi baya eski model bir arabaya biniyorum. Radyatör kapağını açtığımda veya yedek su deposunu açtığımda çamurlu görüntü görmek istemiyorum. İçine yazın su değişimi antifiriz eklemesi vs yaptık ama hem kalorifer sistemimdeki olası bir tıkanıklığı acsin diye (çünkü soğuk üflüyor devir daim tam değil dendi) hem de çamurlu görüntü aksın gitsin amacıyla şu adımları uygulamak istiyorum.
Önce içindeki yazın konulan antifirizli suyu boşalt.
İçine marketten erikli su al koy.
Radyatör temizlik sıvısını at.
Biraz gez.
Hepsini boşalt.
SPECTRE marka 3 lt kimizi antifirizi koy üstüne toz radyatör tikayiciyi at. Kafam rahat eder mi tam temizlik ve hatta belki kaloriferin düzelmesini sağlar mı?
https://urun.n11.com/oto-radyator/liqui-moly-radyator-temizleyici-300-ml-made-in-germany-P278863381 ürünümüz bu olacak.

İkinci sorum motor temizliği.
Üst kapak vs yeni açıldı ama içim rahat değil. Önümüzdeki yağ değişiminde içindeki 20 50 liqui moly yağı boşaltıp, farklı temiz ve ucuz bir yağ koyup içine de engine flush atıp 5 10 dakika rolantide çalıştırıp onu da boşalttık tan sonra tekrar 20 50 güzel bir yağ koysam mi? Yeni koyduğumuz yaga da yine liqui moly yağ katkısı atarım.
Fikirleriniz benim icin çok önemli. İlk aşamam radyatör ile alakalı. Baya bir heyecanlandım eğer sistemi açarsam ve kirlerden arindirirsam daha rahat uyuyacağım
 

alfhonso

İnfazcı
Yönetici
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
20,348
Panpa puanı
34,226
Yaş
30
Konum
Denizli
Marka
Opel
dayı senin bayaaaa eski dediğin arabadan kaynaklı bi sorun değil bu öncelikle bilgin olsun, benim alfanın su deposu da aldığımda çamur içinde geziyordu :D
radyatörün altındaki hortumu söküp suyu komple boşalttık, üstte depodan hortumu dayadık üstten girip alttan çıkacak şekilde yarım saat yıkadık.
Ardından kırmızı antfrizi doldurduk, bi hafta sonra baktık radyatörde kaçak var :D :D Çamuru atıp antfrizi görünce boş bulduğu yerden salmış kendisini açmış deliği :D
Nerden bilmiyoruz da bi yerden kaçak yapıyordu. Delik tıkayıcı ürünlerden aldık bi tüp boşalttık, antfrizle tamamladık. Çiçek çiçek :D

Aynısını taunusta da yaptık, kırmızı antfriz yerine normal antfriz kullandık. O da delindi :D onu tıkayıcı fazla götürmedi, revizyon sırasında radyatör değiştirdik :D
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,912
Panpa puanı
34,530
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Arabaya ölü diyorum diye algılama ama bir laf vardır: Ölüyü fazla yıkarsan ya *** ya da ***. Sırf çamur görüntüsü için su devirdaim sistemine girişirsen @alfhonso nun anlattığı gibi önceden üstü tortuyla kaplanıp sonradan kaçak yapacak şekilde çürüyüp açılmış yerleri aktif kaçak noktalarına dönüştürürsün. Sonra radyatör, hortum, hazne vs.vs.vs. sırayla bir sürü masrafa girersin. Rahat uyuyayım derken seni sokacağı masraftan ötürü iyice uykuların kaçar. Bu durum eski araçların hepsi için geçerlidir. Radyatörün yüksek dereceli antifrizini eksik etme yeter.

Engine flush işlemini de o yaştaki lpg'li bir arabada gerekli bulmuyorum.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Abilerin kralları ama benim radyatör yeni sislendi. Ayrıca en son temiz su artı antifirizi koyarken delik tikayici toz da kullanmak istiyorum. Benim temizlik yapmaktaki asıl amacım karburatorun jikle yerine giren hortum da büyük ihtimal tıkanıklık var ve kaloriferim sıcak vermiyor. Petek ısınmıyor. Belki orayı açar diye düşünüyorum
 

alfhonso

İnfazcı
Yönetici
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
20,348
Panpa puanı
34,226
Yaş
30
Konum
Denizli
Marka
Opel
Arabaya ölü diyorum diye algılama ama bir laf vardır: Ölüyü fazla yıkarsan ya *** ya da ***. Sırf çamur görüntüsü için su devirdaim sistemine girişirsen @alfhonso nun anlattığı gibi önceden üstü tortuyla kaplanıp sonradan kaçak yapacak şekilde çürüyüp açılmış yerleri aktif kaçak noktalarına dönüştürürsün. Sonra radyatör, hortum, hazne vs.vs.vs. sırayla bir sürü masrafa girersin. Rahat uyuyayım derken seni sokacağı masraftan ötürü iyice uykuların kaçar. Bu durum eski araçların hepsi için geçerlidir. Radyatörün yüksek dereceli antifrizini eksik etme yeter.

Engine flush işlemini de o yaştaki lpg'li bir arabada gerekli bulmuyorum.
Haklı

Abilerin kralları ama benim radyatör yeni sislendi. Ayrıca en son temiz su artı antifirizi koyarken delik tikayici toz da kullanmak istiyorum. Benim temizlik yapmaktaki asıl amacım karburatorun jikle yerine giren hortum da büyük ihtimal tıkanıklık var ve kaloriferim sıcak vermiyor. Petek ısınmıyor. Belki orayı açar diye düşünüyorum
Zannetmem hacım, antalyada ısınan petekin ıspartada ısınmamasının sebebi bu olmayabilir. Borular falan kontrol edildi mi ?Arabayı ilk aldığımız zaman Bizim taunusun boruları ters bağlıydı mesela
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Haklı



Zannetmem hacım, antalyada ısınan petekin ıspartada ısınmamasının sebebi bu olmayabilir. Borular falan kontrol edildi mi ?Arabayı ilk aldığımız zaman Bizim taunusun boruları ters bağlıydı mesela
Bugün arabayı 10 dakika rolanti 10 dakika gazlamali isittim. Boruların yarısı sıcak yarısı soğuk. Radyatör temizlik muhabbetini yapicam. Yaparken termostat degisicem. Cozemezsek değiştirmedigimiz boruları degisicem. Yine olmazsa devirdaim degiscem
Edit. Termikli devirdaimi yazın aldım taktım şimdi bozulmuş olabilir diyorlar. Kim taktiysa memnun kalmadım 2 3 ayda bozuluyordu düz bağladık diyor. Bilmiyorum eski araba sıkıntı.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,912
Panpa puanı
34,530
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Bugün arabayı 10 dakika rolanti 10 dakika gazlamali isittim. Boruların yarısı sıcak yarısı soğuk. Radyatör temizlik muhabbetini yapicam. Yaparken termostat degisicem. Cozemezsek değiştirmedigimiz boruları degisicem. Yine olmazsa devirdaim degiscem
Edit. Termikli devirdaimi yazın aldım taktım şimdi bozulmuş olabilir diyorlar. Kim taktiysa memnun kalmadım 2 3 ayda bozuluyordu düz bağladık diyor. Bilmiyorum eski araba sıkıntı.
Boruların yarısı sıcak yarısı soğuksa, soğuk olan borular devredışı demektir. Bu da devirdaimde sağlam tıkanıklık, hatalı montaj veya pompada sıkıntıya işaret eder.
 

yaso

TORNACI
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,065
Panpa puanı
8,014
Konum
Antalya
Marka
Opel
Termostat açık kaldıysa 2 saat gazla yine ısınmaz. Bizim kadette termostat yok 60 km uzun yolda gazlayarak kullanıyorum önden rüzgar yediği sürece hararet hala mavide kalorifer soğuk, ıspartada hiç ısınmaz. Denemek istiyosan rölantide durduğu yerde ısıt motoru
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Termostat açık kaldıysa 2 saat gazla yine ısınmaz. Bizim kadette termostat yok 60 km uzun yolda gazlayarak kullanıyorum önden rüzgar yediği sürece hararet hala mavide kalorifer soğuk, ıspartada hiç ısınmaz. Denemek istiyosan rölantide durduğu yerde ısıt motoru
Ben kontrol edemiyorum musurden. Antalyada bile soğuk gösteriyordu ama motor vs sıcacık oluyordu. Kontrol ettiğimde dün sıcak olan borunun bugün soğuk olduğunu ve değişiklikler olduğunu tecrübe ettim 1 2 aydır. Soğutma sistemini hiç sevmiyorum kendinden soğuttu.
 

yaso

TORNACI
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,065
Panpa puanı
8,014
Konum
Antalya
Marka
Opel
Soğuk olan hortumu sökme şansın varsa sök bak. En iyi yöntem musluktan motor bloğuna veya termostat borusuna hortumla su verip kontrol etmek, nerden akıyor nerden akmıyor diye. Belki sadece kalorifer hortumu tıkanmıştır o yüzden ısıtmıyodur içeriyi
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Soğuk olan hortumu sökme şansın varsa sök bak. En iyi yöntem musluktan motor bloğuna veya termostat borusuna hortumla su verip kontrol etmek, nerden akıyor nerden akmıyor diye. Belki sadece kalorifer hortumu tıkanmıştır o yüzden ısıtmıyodur içeriyi
Temizlik sıvısı gelince hepsini sokucam zaten suyu boşalracak olduğum için.
Bugün bir daha kontrol edeyim dedim okuldan çıktım 6 7 km yol yaptım. Radyatör ateş gibi radyatör üst hortum ateş gibi, tüp beyni soğuk ordan çıkıp kalorifere giden soğuk, karburatore giden soğuk, emme manifoldundan çıkan sıcak
 
Üst