Renault 9 Spring

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Üniversitede en yakın arkadaşımda broadway vardı ve çok zaman geçirdik o arabayla
arkadaşımı da alıştırdım deli gibi viraja girerdik, liftoff, revmaching down shift gibi tekniklere çok güzel cevap verir ve tam yaparsanız çok zevk alacağınız bir araçtır, yoncaya hızlı girdiğinizde ani direksiyon tepkisinde biraz öne yığılıyor ve gaz çektiğinizde arkası kayarak çizgiye sokuyor, vallahi güncel arabalardan Polo, Leon, Corsa gibi çoğu araç bile bunları yapamıyor, araç mekanik olduğu için çok zevkli ve yeni araç sürmeye alışıp bu araçları sürmeye başlayanlara en son önereceğim şey viraj kasmalarıdır :D direk patlarlar
arkadaşımın araba 1.4 tü performansı pek iyi değildi sonradan subap ayarı yaptık arabaya biraz daha iyileşti ama bu araçlar istediği kadar iyi yürüsün o kocaman direksiyon ve yumuşak süspansiyonlarla hantal hissettiriyorlar
koltukları, kokusu, arka koltuklar, göstergeleri, görüş açıları, süspansiyon konforu v.s benim hasta olduğum bir araçtır ki 2000 model fordumdan bile kat kat iyi bu konuda
LPG bu motorlara kolay kolay sorun çıkarmaz, LPGli uzun yıllar sorunsuz dertsiz tasasız binilebilir araçlardır
bozuk yolda ay şanzımandan ses geldi, ay 50 bin km oldu 1 litre yağ yakıyor, ay kalkışta titriyor, EGR tıkandı, DPF doldu, X markadan başka yakıt alınca kafası karışıyor gibi şeyler söylemezsiniz bu araçta :) tam bir arabadır yani
bir tek sorunu var, hem yaşından ötürü ve LPG den ötürü istanbulda sıkışık trafikte yaz aylarında hararet yapabiliyor bununda önüne ya daha düşük termostat yada direk termostat iptali yapmak gerekli :)
yazı için teşekkürler süper olmuş
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Üniversitede en yakın arkadaşımda broadway vardı ve çok zaman geçirdik o arabayla
arkadaşımı da alıştırdım deli gibi viraja girerdik, liftoff, revmaching down shift gibi tekniklere çok güzel cevap verir ve tam yaparsanız çok zevk alacağınız bir araçtır, yoncaya hızlı girdiğinizde ani direksiyon tepkisinde biraz öne yığılıyor ve gaz çektiğinizde arkası kayarak çizgiye sokuyor, vallahi güncel arabalardan Polo, Leon, Corsa gibi çoğu araç bile bunları yapamıyor, araç mekanik olduğu için çok zevkli ve yeni araç sürmeye alışıp bu araçları sürmeye başlayanlara en son önereceğim şey viraj kasmalarıdır :D direk patlarlar
arkadaşımın araba 1.4 tü performansı pek iyi değildi sonradan subap ayarı yaptık arabaya biraz daha iyileşti ama bu araçlar istediği kadar iyi yürüsün o kocaman direksiyon ve yumuşak süspansiyonlarla hantal hissettiriyorlar
koltukları, kokusu, arka koltuklar, göstergeleri, görüş açıları, süspansiyon konforu v.s benim hasta olduğum bir araçtır ki 2000 model fordumdan bile kat kat iyi bu konuda
LPG bu motorlara kolay kolay sorun çıkarmaz, LPGli uzun yıllar sorunsuz dertsiz tasasız binilebilir araçlardır
bozuk yolda ay şanzımandan ses geldi, ay 50 bin km oldu 1 litre yağ yakıyor, ay kalkışta titriyor, EGR tıkandı, DPF doldu, X markadan başka yakıt alınca kafası karışıyor gibi şeyler söylemezsiniz bu araçta :) tam bir arabadır yani
bir tek sorunu var, hem yaşından ötürü ve LPG den ötürü istanbulda sıkışık trafikte yaz aylarında hararet yapabiliyor bununda önüne ya daha düşük termostat yada direk termostat iptali yapmak gerekli :)
yazı için teşekkürler süper olmuş
Öncelikle ben teşekkür ederim @motorsinann dediğinin yüzde 90 'ınını kendi aracımda da yaşadım.Rev matching ve lift off'a çok duyarlı ama bu arabada bir tek heel and toe yapamadım.Fren pedalıyla gaz pedalının arasını kapatmam için ayağımı 180 dereceye yakın kırmam gerekiyordu onu da çoğu kez heel and toe'lu değilde düz boşta iken downshift'i yapıyordum.Yonca meselesine gelirsek de aynen dediğin gibi kaygan zeminde hiç affetmeden çoğu arkadan itişli araç gibi belli bir süre lift-off oversteer tekniği ile kapattığımı biliyorum ama bunu nispeten yüksek süratlerde yapıyor(60-70 km/s) ve bu süratlerde insan tırsmıyor değil.Patlama meselesine gelince de kışın trail brake oversteer tekniğini kullanırken kaldırıma ufak bir süratle öpücük attım.Ön takımı komple yenilemek gerekti.Diğer araçları çok fazla kullanma tecrübem olmadı ama sürüş konusunda belki bu yaptıklarımın yüzde 80'ini yeni araçlar da bulamayacağım bu sebepten de üzülmüyor değilim ne yazıkki.Trafikte harareti yükseliyor, termostat'tan olduğunu bilmiyordum benim aklıma radyatörün temizlenmesi gerektiği ya da fanın cılız olduğu düşüncesi geliyordu öğrenmiş oldum.Size tavsiyem arkadaş eğer aracını satmadıysa kaygan zeminde trail brake oversteer tekniğini bir deneyin önden çekişli araçta lift off'tan daha zevkli bir şey varsa o da bu imiş tesadüfen keşfettiğim bir teknikti.:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Ellerinize sağlık.
Ah şu spring gördüğüm en az yakan benzinli arabaydı tsi motorlar çıkana kadar. Rahmetli dedemde vardı benzinliydi lpg taktırmadı ve bana vermezdi babam ödünç alırdı bir yere giderken öyle sürebilirdim anca. Konforu harika, yakıtı harika, o klasik motor sesi.. Çok güzel araba
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Öncelikle ben teşekkür ederim @motorsinann dediğinin yüzde 90 'ınını kendi aracımda da yaşadım.Rev matching ve lift off'a çok duyarlı ama bu arabada bir tek heel and toe yapamadım.Fren pedalıyla gaz pedalının arasını kapatmam için ayağımı 180 dereceye yakın kırmam gerekiyordu onu da çoğu kez heel and toe'lu değilde düz boşta iken downshift'i yapıyordum.Yonca meselesine gelirsek de aynen dediğin gibi kaygan zeminde hiç affetmeden çoğu arkadan itişli araç gibi belli bir süre lift-off oversteer tekniği ile kapattığımı biliyorum ama bunu nispeten yüksek süratlerde yapıyor(60-70 km/s) ve bu süratlerde insan tırsmıyor değil.Patlama meselesine gelince de kışın trail brake oversteer tekniğini kullanırken kaldırıma ufak bir süratle öpücük attım.Ön takımı komple yenilemek gerekti.Diğer araçları çok fazla kullanma tecrübem olmadı ama sürüş konusunda belki bu yaptıklarımın yüzde 80'ini yeni araçlar da bulamayacağım bu sebepten de üzülmüyor değilim ne yazıkki.Trafikte harareti yükseliyor, termostat'tan olduğunu bilmiyordum benim aklıma radyatörün temizlenmesi gerektiği ya da fanın cılız olduğu düşüncesi geliyordu öğrenmiş oldum.Size tavsiyem arkadaş eğer aracını satmadıysa kaygan zeminde trail brake oversteer tekniğini bir deneyin önden çekişli araçta lift off'tan daha zevkli bir şey varsa o da bu imiş tesadüfen keşfettiğim bir teknikti.:D
trail brake oversteer i anlatır mısın nasıl yapıyorsun
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Ellerinize sağlık.
Ah şu spring gördüğüm en az yakan benzinli arabaydı tsi motorlar çıkana kadar. Rahmetli dedemde vardı benzinliydi lpg taktırmadı ve bana vermezdi babam ödünç alırdı bir yere giderken öyle sürebilirdim anca. Konforu harika, yakıtı harika, o klasik motor sesi.. Çok güzel araba
Dede modern takılmış @Yasin Aygun normal de toros'u vermezler dedeler.Sınıf yükseltmiş.:)Okuyan insanlar oldukça bol bol yazarım.:)

trail brake oversteer i anlatır mısın nasıl yapıyorsun
@motorsinann tıpkı lift-off oversteer gibi araç genellikle 40-50 km/s den sonraki hızlarda sol ayak freni ya da hafif sert fren ile birlikte apex'e doğru ani bir direksiyon hamlesinde(ağırlık transferinde) araba burnunu apex'e yaklaştırıp arkasını açıyor, eğer denemek istersen genellikle hafif ıslak ve kaygan zeminde yaparsan yüksek hızların riskini almış olmazsın ama şunu söyleyim o aracın burnunu içeriye sokma hissi ve eğer ustalaşırsan kontra gerektirerek viraja girme hissi apayrı bir zevk yeni araçlarda esp ve abs izin vermeyebilir sanırsam.Örnek video bulursam atmaya çalışacağım.
 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Dede modern takılmış @Yasin Aygun normal de toros'u vermezler dedeler.Sınıf yükseltmiş.:)Okuyan insanlar oldukça bol bol yazarım.:)


@motorsinann tıpkı lift-off oversteer gibi araç genellikle 40-50 km/s den sonraki hızlarda sol ayak freni ya da hafif sert fren ile birlikte apex'e doğru ani bir direksiyon hamlesinde(ağırlık transferinde) araba burnunu apex'e yaklaştırıp arkasını açıyor, eğer denemek istersen genellikle hafif ıslak ve kaygan zeminde yaparsan yüksek hızların riskini almış olmazsın ama şunu söyleyim o aracın burnunu içeriye sokma hissi ve eğer ustalaşırsan kontra gerektirerek viraja girme hissi apayrı bir zevk yeni araçlarda esp ve abs izin vermeyebilir sanırsam.Örnek video bulursam atmaya çalışacağım.
bildiğimiz sol ayak freni yani
ama abi arabalarda fren düzenleyici var arka torsiyona mekanik olarak bağlı yük bindikçe fren valfini açıyor arka kampana daha çok basınç gönderiyor ee araba boşken arka tekerlere fren basıncı çok çok az gidiyor
sol ayak frenini benim hurda da denedim kaç defa heh şimdi oldu diyemedim bir türlü
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
bildiğimiz sol ayak freni yani
ama abi arabalarda fren düzenleyici var arka torsiyona mekanik olarak bağlı yük bindikçe fren valfini açıyor arka kampana daha çok basınç gönderiyor ee araba boşken arka tekerlere fren basıncı çok çok az gidiyor
sol ayak frenini benim hurda da denedim kaç defa heh şimdi oldu diyemedim bir türlü
Çok açıklayıcı ve eğitici olmasa da fikir açısından:

Aynen dediğin gibi abi belki R9 Spring çok mekanikti normalde teknik olarak yapmaması gereken bir durum(hata-kusur) yapıyor olabilir.Sol ayak frenine çok benziyor belki işin ehlilerince aynı şey de olabilir.Video dan farklı olarak süspansiyonlar çok fazla yattığı için bu örnekteki araçtan çok daha fazla gövde salınımı ile birlikte yapıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Çok açıklayıcı ve eğitici olmasa da fikir açısından:

Aynen dediğin gibi abi belki R9 Spring çok mekanikti normalde teknik olarak yapmaması gereken bir durum(hata-kusur) yapıyor olabilir.Sol ayak frenine çok benziyor belki işin ehlilerince aynı şey de olabilir.Video dan farklı olarak süspansiyonlar çok fazla yattığı için bu örnekteki araçtan çok daha fazla gövde salınımı ile birlikte yapıyor.
bak şimdi hatırladım broadwayde bir sıkıntı vardı abi aynı sorunu flashta da yaşadık ( kuruda )
broadwayde ıslakta frene basınca araba anormal biçimde arka kayıyordu onun aynısını flash kuru da yapıyordu, belki de bu teknikle birlikte birleşince çok tatlı geliyor
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
bak şimdi hatırladım broadwayde bir sıkıntı vardı abi aynı sorunu flashta da yaşadık ( kuruda )
broadwayde ıslakta frene basınca araba anormal biçimde arka kayıyordu onun aynısını flash kuru da yapıyordu, belki de bu teknikle birlikte birleşince çok tatlı geliyor
Aynen bir ara tadına bakın derim.:DBenim de bahsettiğim öyle bir kayma zaten normalin dışında ben de yaparken çok garip geliyordu zamanla zevkli geldi alıştım.:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Aynen bir ara tadına bakın derim.:DBenim de bahsettiğim öyle bir kayma zaten normalin dışında ben de yaparken çok garip geliyordu zamanla zevkli geldi alıştım.:D
ya zaten bizim yaptığımız şeyler işte arabayı dağıtmak geri toplamak liftoff v.s normal sürücülerin kanını donduracak hadiseler abi :D bize bakma
teoride viraj yeteneğini öldüren kilitli diferansiyeli bütün illegal yöntemiyle kasıtlı yapan insanlarız biz :D
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Demeden geçemeyeceğim büyük ihtimal sen de yapıyorsundur kaptan asfalt sıcakken deli gibi su birikintisi arıyorum, arıyorum ki lastik ıslansın en ufak direksiyon hareketinde araç kendisini bıraksın diye.:pVesselam dediğin gibi çok sakat işler ama zevkini bir alan bir daha bırakamıyor en çok hoşuma giden de millet alışmış Tofaş ile 5-10 göbekte dönen adamlara trafikte böyle hareketleri görünce insanlar bir afallıyor kiminin kızdığını kiminin de çaktırmadan güldüğünü görmek de bir ayrı.
 

gOkO60

Profesör
22 Ara 2016
102
385
1,835
Güzel yazı olmuş emeğinize sağlık.Bende de r9 ların babası fairway vardı.Uzun yıllar kahrımı çekti, çok severek kullandım.Dayanıklı ve parçası ucuz bir araçtı.Hafif olmasından ötürü kışın güzel lastiklerle 4x4 gibi giderdi.İlk görev yerim yolu çok kötü bir beldeydi ve 2 sene tık demeden kahrımı çekti.Aracın frenleri çok kötü.Ben ön arka tüm fren tertibatını orijinal taktırmama rağmen sanırım fren merkezinin dandikliğinden, araç kafasına göre hafif frenajda bile arka tekerleğin birini kilitlerdi.Yüksek hızlarda (yüksek dediysem 120) direksiyon sabit olmasına rağmen yolda geznirdi.Özellikle kamyonların yollarda oluşturduğu çökme çizgilerine kendiliğinden girer, direksiyonu bıraksanız dahi o çizgiden giderdi :D . Fairway hafif olmasından dolayı 1.6 motorun hakkını veren bir araçtı.Gençlik cahillik işte 5. vitesin 180-185 civarında bittiğini hatırlıyorum.Tabi bu hızlarda arabanın içinde teyp kapalı olmasına rağmen "sordum sarı çiçeğe" ilahisi duyduğum olmuştur :) . Ben Fairwayim ile yaklaşık 170 bin km gezdim.Türkiyedeki hemen her ili gezdim bu araçla.Bir defa şarz dinamosu kilitlenmesi dışında sıkıntı yaşamadım.Lpg de gayet tutumlu bir araçtı.Bir defa motor yağ kapağının çıkması ve yağın boşalması sonucu motor yedim.Yağsız bir şekilde yine de 70 km yol yaptı o yatak sesiyle sanayiye geldi, o durumda bile yolda bırakmadı.O dönem(2003) komple alt takım(tablalar, amortisörler, diskler balatalar, burçlar v.s.) sadece 340 Tl tutmuştu.Motor yapıldıktan sonra 20 bin km daha kullanıp sıfır ayarında aracı satmıştım.Fairway diye bizim buralarda yadırgadılar, hakir gördüler benim beyaz güvercini ama broadwaylerden daha iyi olduğunu kullanan bilir.Çoruma gidip 1 saatte satmıştım aracı, hem de pazarlıksız :) Kısacası kuş serisinden çok daha iyi bir araçtır, kasa rijitliği ve dayanımı daha iyidir.Yol tutuş konusu ise vasat diyebilirim.Araç yanlara yatmayı seven, salınıma giren, hatta ön lastiğin esnediğini hissettiren hem yol tutuşu zayıf hem de hisli bir araçtı.Düzgün toprak zeminde ralli tecrübesi yaşatırdı.Oynak yeni çakıl döşenmiş yolda ölümcül bir araçtır, ne olduğunu anlamadan çizgisinden çıkar ve kontra montra hak getire, zaten yanal kayma başladıysa takla atmaması zor bir ihtimal.Birde deidğim gibi frenleri hem mesafe olarak hem de denge olarak çok kötüdür.Arka süspansiyonu değişiktir. Torsiyon ile bağımsız arası bir süspansiyonu vardır.Helezonlar gizlidir ve yüksekliği artırılıp düşürülebilir.Yani iki tekerlek torsiyona bağlı olsa da o torsiyon çubuğunun sonunda iki tekerlek bağımsız hareket edebilir.Konfor olarak yılına göre oldukça iyidir.bagajı küçük ve yüksekliği azdır.Kaloriferi güçlüdür.Fitiller biraz eskise bile tozlu yollarda içeriye toz basar, kroniktir.Bunu engellemek için ön camlardan birini hafif aralamak yeterlidir(bakın bu bilgi özeldir :D ). Altı yerden yüksektir ve süspansiyonu kalitesiz olsa da çalışma aralığı çok çok iyidir.Koltukları biraz dardır ama kadife kaplaması ile rahat sayılabilir.Hararet sorunu yoktur ve arada frenlerin havasının alınması gerekebilir.Arka çamurluk ağızları ve orta alt bölüm çabuk paslanır.Yine bagaj içi temiz kullanılmazsa paslanır.Pencere fitillerinin dibinden çürüme yaşanması da muhtemeldir.Güvenliği zayıf, sürüşü zevkli, tüketimi(lpg de) oldukça uygun, performansı tatminkar bir araçtır kendileri efem, dilimiz döndüğünce...
beyaz güvercin.jpg
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Güzel yazı olmuş emeğinize sağlık.Bende de r9 ların babası fairway vardı.Uzun yıllar kahrımı çekti, çok severek kullandım.Dayanıklı ve parçası ucuz bir araçtı.Hafif olmasından ötürü kışın güzel lastiklerle 4x4 gibi giderdi.İlk görev yerim yolu çok kötü bir beldeydi ve 2 sene tık demeden kahrımı çekti.Aracın frenleri çok kötü.Ben ön arka tüm fren tertibatını orijinal taktırmama rağmen sanırım fren merkezinin dandikliğinden, araç kafasına göre hafif frenajda bile arka tekerleğin birini kilitlerdi.Yüksek hızlarda (yüksek dediysem 120) direksiyon sabit olmasına rağmen yolda geznirdi.Özellikle kamyonların yollarda oluşturduğu çökme çizgilerine kendiliğinden girer, direksiyonu bıraksanız dahi o çizgiden giderdi :D . Fairway hafif olmasından dolayı 1.6 motorun hakkını veren bir araçtı.Gençlik cahillik işte 5. vitesin 180-185 civarında bittiğini hatırlıyorum.Tabi bu hızlarda arabanın içinde teyp kapalı olmasına rağmen "sordum sarı çiçeğe" ilahisi duyduğum olmuştur :) . Ben Fairwayim ile yaklaşık 170 bin km gezdim.Türkiyedeki hemen her ili gezdim bu araçla.Bir defa şarz dinamosu kilitlenmesi dışında sıkıntı yaşamadım.Lpg de gayet tutumlu bir araçtı.Bir defa motor yağ kapağının çıkması ve yağın boşalması sonucu motor yedim.Yağsız bir şekilde yine de 70 km yol yaptı o yatak sesiyle sanayiye geldi, o durumda bile yolda bırakmadı.O dönem(2003) komple alt takım(tablalar, amortisörler, diskler balatalar, burçlar v.s.) sadece 340 Tl tutmuştu.Motor yapıldıktan sonra 20 bin km daha kullanıp sıfır ayarında aracı satmıştım.Fairway diye bizim buralarda yadırgadılar, hakir gördüler benim beyaz güvercini ama broadwaylerden daha iyi olduğunu kullanan bilir.Çoruma gidip 1 saatte satmıştım aracı, hem de pazarlıksız :) Kısacası kuş serisinden çok daha iyi bir araçtır, kasa rijitliği ve dayanımı daha iyidir.Yol tutuş konusu ise vasat diyebilirim.Araç yanlara yatmayı seven, salınıma giren, hatta ön lastiğin esnediğini hissettiren hem yol tutuşu zayıf hem de hisli bir araçtı.Düzgün toprak zeminde ralli tecrübesi yaşatırdı.Oynak yeni çakıl döşenmiş yolda ölümcül bir araçtır, ne olduğunu anlamadan çizgisinden çıkar ve kontra montra hak getire, zaten yanal kayma başladıysa takla atmaması zor bir ihtimal.Birde deidğim gibi frenleri hem mesafe olarak hem de denge olarak çok kötüdür.Arka süspansiyonu değişiktir. Torsiyon ile bağımsız arası bir süspansiyonu vardır.Helezonlar gizlidir ve yüksekliği artırılıp düşürülebilir.Yani iki tekerlek torsiyona bağlı olsa da o torsiyon çubuğunun sonunda iki tekerlek bağımsız hareket edebilir.Konfor olarak yılına göre oldukça iyidir.bagajı küçük ve yüksekliği azdır.Kaloriferi güçlüdür.Fitiller biraz eskise bile tozlu yollarda içeriye toz basar, kroniktir.Bunu engellemek için ön camlardan birini hafif aralamak yeterlidir(bakın bu bilgi özeldir :D ). Altı yerden yüksektir ve süspansiyonu kalitesiz olsa da çalışma aralığı çok çok iyidir.Koltukları biraz dardır ama kadife kaplaması ile rahat sayılabilir.Hararet sorunu yoktur ve arada frenlerin havasının alınması gerekebilir.Arka çamurluk ağızları ve orta alt bölüm çabuk paslanır.Yine bagaj içi temiz kullanılmazsa paslanır.Pencere fitillerinin dibinden çürüme yaşanması da muhtemeldir.Güvenliği zayıf, sürüşü zevkli, tüketimi(lpg de) oldukça uygun, performansı tatminkar bir araçtır kendileri efem, dilimiz döndüğünce...
Ekli dosyayı görüntüle 7870
Fairway'i hep merak etmişimdir o 1.6 motorla R9 uçma seviyesine gelmiştir diye düşünüyordum, siz de gayet iyi açıklamışsınız ağzınıza sağlık.:)Özel bilgi için de ayrıca teşekkürler her ne kadar artık sahibi olmasam da olacak olan arkadaşlar dikkatetsin çünkü gerçekten toz olayı fazla oluyor.:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: gOkO60

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,294
1
9,445
4,970
kocaeli
Güzel yazı olmuş emeğinize sağlık.Bende de r9 ların babası fairway vardı.Uzun yıllar kahrımı çekti, çok severek kullandım.Dayanıklı ve parçası ucuz bir araçtı.Hafif olmasından ötürü kışın güzel lastiklerle 4x4 gibi giderdi.İlk görev yerim yolu çok kötü bir beldeydi ve 2 sene tık demeden kahrımı çekti.Aracın frenleri çok kötü.Ben ön arka tüm fren tertibatını orijinal taktırmama rağmen sanırım fren merkezinin dandikliğinden, araç kafasına göre hafif frenajda bile arka tekerleğin birini kilitlerdi.Yüksek hızlarda (yüksek dediysem 120) direksiyon sabit olmasına rağmen yolda geznirdi.Özellikle kamyonların yollarda oluşturduğu çökme çizgilerine kendiliğinden girer, direksiyonu bıraksanız dahi o çizgiden giderdi :D . Fairway hafif olmasından dolayı 1.6 motorun hakkını veren bir araçtı.Gençlik cahillik işte 5. vitesin 180-185 civarında bittiğini hatırlıyorum.Tabi bu hızlarda arabanın içinde teyp kapalı olmasına rağmen "sordum sarı çiçeğe" ilahisi duyduğum olmuştur :) . Ben Fairwayim ile yaklaşık 170 bin km gezdim.Türkiyedeki hemen her ili gezdim bu araçla.Bir defa şarz dinamosu kilitlenmesi dışında sıkıntı yaşamadım.Lpg de gayet tutumlu bir araçtı.Bir defa motor yağ kapağının çıkması ve yağın boşalması sonucu motor yedim.Yağsız bir şekilde yine de 70 km yol yaptı o yatak sesiyle sanayiye geldi, o durumda bile yolda bırakmadı.O dönem(2003) komple alt takım(tablalar, amortisörler, diskler balatalar, burçlar v.s.) sadece 340 Tl tutmuştu.Motor yapıldıktan sonra 20 bin km daha kullanıp sıfır ayarında aracı satmıştım.Fairway diye bizim buralarda yadırgadılar, hakir gördüler benim beyaz güvercini ama broadwaylerden daha iyi olduğunu kullanan bilir.Çoruma gidip 1 saatte satmıştım aracı, hem de pazarlıksız :) Kısacası kuş serisinden çok daha iyi bir araçtır, kasa rijitliği ve dayanımı daha iyidir.Yol tutuş konusu ise vasat diyebilirim.Araç yanlara yatmayı seven, salınıma giren, hatta ön lastiğin esnediğini hissettiren hem yol tutuşu zayıf hem de hisli bir araçtı.Düzgün toprak zeminde ralli tecrübesi yaşatırdı.Oynak yeni çakıl döşenmiş yolda ölümcül bir araçtır, ne olduğunu anlamadan çizgisinden çıkar ve kontra montra hak getire, zaten yanal kayma başladıysa takla atmaması zor bir ihtimal.Birde deidğim gibi frenleri hem mesafe olarak hem de denge olarak çok kötüdür.Arka süspansiyonu değişiktir. Torsiyon ile bağımsız arası bir süspansiyonu vardır.Helezonlar gizlidir ve yüksekliği artırılıp düşürülebilir.Yani iki tekerlek torsiyona bağlı olsa da o torsiyon çubuğunun sonunda iki tekerlek bağımsız hareket edebilir.Konfor olarak yılına göre oldukça iyidir.bagajı küçük ve yüksekliği azdır.Kaloriferi güçlüdür.Fitiller biraz eskise bile tozlu yollarda içeriye toz basar, kroniktir.Bunu engellemek için ön camlardan birini hafif aralamak yeterlidir(bakın bu bilgi özeldir :D ). Altı yerden yüksektir ve süspansiyonu kalitesiz olsa da çalışma aralığı çok çok iyidir.Koltukları biraz dardır ama kadife kaplaması ile rahat sayılabilir.Hararet sorunu yoktur ve arada frenlerin havasının alınması gerekebilir.Arka çamurluk ağızları ve orta alt bölüm çabuk paslanır.Yine bagaj içi temiz kullanılmazsa paslanır.Pencere fitillerinin dibinden çürüme yaşanması da muhtemeldir.Güvenliği zayıf, sürüşü zevkli, tüketimi(lpg de) oldukça uygun, performansı tatminkar bir araçtır kendileri efem, dilimiz döndüğünce...
Ekli dosyayı görüntüle 7870
Broadway ile 3 aylıkken başlayan yolculugumuz 9 yaşıma kadar sürmüştü . Onun öncesinde ise kardeşi r11 varmış . Valla bu araçlara olan aşkım depresti .

Bizimki amma çok yakardi , babam sürekli fairway gibi yakıp Broadway gibi gidiyor derdi :) hey gidi heey.

Şimdi kimbilir kaçıncı sahibindesin , yada bu soğuk yaz gününde hangi sanayinin hurdaligindasin . Yoksa yagan yağmur seni islatti mı .(@+-₺&₺- tamam yeter bu kadar şey)

Arabayı satmamiz biraz anı olmuştu , vedalasamamistik . Eve geldiğimde aglamistim sonra park halinde gördüğümde yanına gidip fotoğraf cekilmistim sanki ona karşı görevimi yerine getiriyordum .
Bizimki de özellikle geçen sene sattığımız dede yadigarı aklima geldikçe duygulandirir beni .

Ulan ne yazdım , yahu ne zaman R9 konusu görsem destan yazıyorum mazur görün :D

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Broadway ile 3 aylıkken başlayan yolculugumuz 9 yaşıma kadar sürmüştü . Onun öncesinde ise kardeşi r11 varmış . Valla bu araçlara olan aşkım depresti .

Bizimki amma çok yakardi , babam sürekli fairway gibi yakıp Broadway gibi gidiyor derdi :) hey gidi heey.

Şimdi kimbilir kaçıncı sahibindesin , yada bu soğuk yaz gününde hangi sanayinin hurdaligindasin . Yoksa yagan yağmur seni islatti mı .(@+-₺&₺- tamam yeter bu kadar şey)

Arabayı satmamiz biraz anı olmuştu , vedalasamamistik . Eve geldiğimde aglamistim sonra park halinde gördüğümde yanına gidip fotoğraf cekilmistim sanki ona karşı görevimi yerine getiriyordum .
Bizimki de özellikle geçen sene sattığımız dede yadigarı aklima geldikçe duygulandirir beni .

Ulan ne yazdım , yahu ne zaman R9 konusu görsem destan yazıyorum mazur görün :D

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Estağfurullah @kenblock paylaşman yeter.Yazıda da bahsettiğim gibi R9-R11 le yolu kesişmeyen bir T.C vatandaşı tasavvur etmek çok zor.:D
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,044
7
51,383
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hocam eskilerin her modeline saygım sonsuzdur :) Alıcısının güle güle kullanmasını dilerim. :) Bu arkadaşların koltuk ayar mekanizmalarıyla hiç barışamadım ben. İleri-geri ayarını yaparken kolun ucundan değil dibinden tutmak gerekir ki esneyip kırılmasın. Sırtlık ayarlarını ise hep bozuk gördüm, sağlamını hiç göremediğim için nasıl bozulurlar onu da öğrenemedim. Bir de dışarıdaki kibar kapı kolları çok güzel hissettirerek açılır ama çok da çabuk bozulurdu :) Hiç Renault sahibi olmadık ama çevremde çok vardı, çokça da kullandım. Kullandığım eski Renault'lar arasında benim de gönlümde sadece R11 Flash yer etmiştir. :)
...
Her zamanki gibi dediğiniz çoğu şeye katılıyorum @anl_akl özellikle bu fiyat aralığında bence de Şahin Doğan'dan bir gömlek üstün araçlar ki Şahin Doğan'ın sadece Türkiye'de önemi bulunmakta R9 Amerika başta olmak üzere bir çok ülkeye pazarlanmış bir otomobil bu anlamda da Golf 2 den Golf1 den hiç bir farkı yok...
Alllaaah tam da bana burada Kuş Serisi Fanboy'luğu yaptıracak cümleler var ama yapmayacağım :D
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Hocam eskilerin her modeline saygım sonsuzdur :) Alıcısının güle güle kullanmasını dilerim. :) Bu arkadaşların koltuk ayar mekanizmalarıyla hiç barışamadım ben. İleri-geri ayarını yaparken kolun ucundan değil dibinden tutmak gerekir ki esneyip kırılmasın. Sırtlık ayarlarını ise hep bozuk gördüm, sağlamını hiç göremediğim için nasıl bozulurlar onu da öğrenemedim. Bir de dışarıdaki kibar kapı kolları çok güzel hissettirerek açılır ama çok da çabuk bozulurdu :) Hiç Renault sahibi olmadık ama çevremde çok vardı, çokça da kullandım. Kullandığım eski Renault'lar arasında benim de gönlümde sadece R11 Flash yer etmiştir. :)

Alllaaah tam da bana burada Kuş Serisi Fanboy'luğu yaptıracak cümleler var ama yapmayacağım :D
Sabaha kadar tartışırız:p ben de R9-11 fan boyluğu yapmayarak şöyle söyleyim, sırtlık ayarı sağlamdı fakat ne yazıkki hassas ayar yapmak dünyanın en zor şeyi sanki çok sert bir yay varmış da onun belli bir noktasında tutturmaya çalışıyormuşsunuz gibi hissettiriyordu, koltuk ayarı mekanizmaları problemli, özellikle benim bu araçtaki gibi yıllarca yağlanmayan mekanizma kimi zaman ileri geri gitmek istemiyordu.Alıcısı sanırım güle güle kullanamayacak çünkü kendisi de satıyor.Sattığım fiyattan daha ucuza vereceğini bilsem tekrar alırım.:D:D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Koltuk mekanizmasının abidik olma nedeni tek ray üzerinde olan değişik bir sistem olması.
Yalnız o Broadway'deki beşik sistemi bir harika,:D her ne kadar mantığını tam kavrayamamış olsam da çok güzel bir sistem.:)Bir de tabii ki arkada oturanların ayaklarını öne doğru uzatabileceği yan koridorlar var R9'larda iyi düşünülmüş bir sistem ama uzun boylu kişilerde neredeyse hiç işlemiyor.o_O
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl ve Porsche
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
@Mt.Akina konuyu hortlatiyorum izninle. Taunusu elimde tutup yazın istediğim gibi para kazanilirsem 6 ila 9 lira arasında bir r9 alasım var. Özellikle elektronik ateslemeye çevrilmiş bir spring broadwayden daha az sıkıntı çıkarır diyebilir miyiz? Motor beygir güç olarak spring broadway aynı mı? Eski araba olacağı için elektronikten uzak olmasını ve elektrikli cam vs olmamasını özellikle istiyorum.
Alt takımı bitik araba alıp kendim yaptırsam daha mantıklı olur mu?
Yeni motor yapılmış araba mı alsam daha iyi yoksa orjinal motoru alsam mı daha iyi?
LPG si hangi marka olsun hangisi daha iyi randıman veriyor? Mesela taunusta aldesa en iyisi
Bana bir de soğuk havada kalorifer sıkıntısı yasamayacagim araba lazım. Orta kasayı hiç sevmesem de en çok tutulan oymuş 93 96 arası kasa. 1 2 daha verip ondan almak mantıklı mı sence ticareti gerçekten o kadar hızlı mı?
He ben neden r9 alıyorum?
Ailenin hangi ferdi isterse istesin herkesin altına verilecek bir araba olması, taunusu babama bırakıp ispartada aktif olarak r9 u sürmek istemem çünkü yarı yarıya yakıt farkı var, taunusun kaloriferinin randimansiz olması, yazın az ya da çok kazanacağım paranın hepsini taunusa yatırmak istememem. Cebimde kalırsa da hiç olacağını düşünmem. Cevap için şimdiden teşekkür ederim
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım