Renault Clio 1.0 Tce 100 Hp İçin Hangi Yağ Tercih Edilmelidir?

Oguzhan B.

Oguzhan
Senkromeççi
32
Marka
Opel
Arkadaşlar herkese merhabalar, daha önce başlık açmış olsam da ben de forumda yeniyim. Yaklaşık 11 senedir Otopark Youtube kanalını takip ederim ancak foruma nedense katılmamıştım.

Asıl meseleye gelirsek, bu konu hakkında çok fazla kafa karışıklığı var o yüzden bu başlığı açma gereği hissettim. 1.0 Tce aracımın servis kayıtlarına baktığımda 5w40 Rn710 yağ konulmuş gözüküyor. Bu araca konulması gereken yağ 5w40 mıdır? 5w30 Rn17 koyulması durumunda bir sorun olur mu? Yoksa 5w40 ile devam etmek mantıklı mıdır?
 
Arkadaşlar herkese merhabalar, daha önce başlık açmış olsam da ben de forumda yeniyim. Yaklaşık 11 senedir Otopark Youtube kanalını takip ederim ancak foruma nedense katılmamıştım.

Asıl meseleye gelirsek, bu konu hakkında çok fazla kafa karışıklığı var o yüzden bu başlığı açma gereği hissettim. 1.0 Tce aracımın servis kayıtlarına baktığımda 5w40 Rn710 yağ konulmuş gözüküyor. Bu araca konulması gereken yağ 5w40 mıdır? 5w30 Rn17 koyulması durumunda bir sorun olur mu? Yoksa 5w40 ile devam etmek mantıklı mıdır?
Merhabalar, öncelikle yağın aracınız için gerekli sertifikasyonları sağlamış olmasına dikkat edin. Yani burada asıl mesele 5 w40 yerine 5 w30 koyulabilir mi değil, motorunuzun Rn710 spesifikasyonuna mı, yoksa Rn17 spesifikasyonuna mı ihtiyaç duyduğudur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Merhaba,aracınız yeni nesil bir motor olduğu için RN17 yağ spesifikasyonuna ihtiyaç duyar.Bu şartnameyi 5W-30 genellikle sağlasa da 0W-20'de koyulabilir.Siz 5W-30 RN17 onaylı bir yağdan devam edebilirsiniz,5W-40 gereksiz kalın olur.
 
Merhaba, foruma yeni üye oldum. Clio V 1.0 100 hp aracım var. Yağını aldıktan sonra değiştirmek istedim. En iyi ve en kaliteli yağı araştırırken Motul markasını buldum o da Fransız malı. Motulun sitesinde hangisi yağ modeli uygun diye girince araç modelini yazınca 0W 20 yağını uygun çıktı. Ben de onu alıp koydurdum. Koyan ustalar da bu yağı hiç koymadık falan dediler. Aslında 5W 30 alacaktım ama Motulun sitesinde çıkınca böyle bunu aldım. Renault forumda beni biraz korkuttular. Hemen servise git falan sıkıntı olmasın yetkili servise falan sor dedile. Sizin bu mesajınız da farklı bir yorum var. Sanırım motor yağı konusunda bilginiz var. Ben de 5w30 mu derken motulun kendi sitesi motul specific rn17 Renault 0w20 yağı önerince aynı araç için bu yağı alıp koydurdum. Alternatif olarak da başka bir 0w20 ve yine 5w30 specific önermiş. Yetkili servise sormama gerek var mı yine de? Gerçi yağ çok pahalı specific olduğu için alıp koydurdum zaten de. İçim rahat eder mi bilmiyorum.
 
Merhaba, foruma yeni üye oldum. Clio V 1.0 100 hp aracım var. Yağını aldıktan sonra değiştirmek istedim. En iyi ve en kaliteli yağı araştırırken Motul markasını buldum o da Fransız malı. Motulun sitesinde hangisi yağ modeli uygun diye girince araç modelini yazınca 0W 20 yağını uygun çıktı. Ben de onu alıp koydurdum. Koyan ustalar da bu yağı hiç koymadık falan dediler. Aslında 5W 30 alacaktım ama Motulun sitesinde çıkınca böyle bunu aldım. Renault forumda beni biraz korkuttular. Hemen servise git falan sıkıntı olmasın yetkili servise falan sor dedile. Sizin bu mesajınız da farklı bir yorum var. Sanırım motor yağı konusunda bilginiz var. Ben de 5w30 mu derken motulun kendi sitesi motul specific rn17 Renault 0w20 yağı önerince aynı araç için bu yağı alıp koydurdum. Alternatif olarak da başka bir 0w20 ve yine 5w30 specific önermiş. Yetkili servise sormama gerek var mı yine de? Gerçi yağ çok pahalı specific olduğu için alıp koydurdum zaten de. İçim rahat eder mi bilmiyorum.
Konumunuzu Ankara olarak girmişsiniz. Eğer öyleyse Ankara'da 0w20 iyidir. Devirdaime yük bindirmemiş olur. Akdeniz illerinde yaşıyor olsanız 5w30 daha iyi olabilirdi, zira sıcakta koruyuculuğu daha iyi. Ustaların sanayide hiç 0w20 koymamış olması çok normal. Çünkü pahalı. Yetkili servis yerine sanayiye giden insanlar genelde ekonomik kaygılar güder. Bu nedenle ucuz olanı tercih eder.

Motoru yağsız bırakmadığınız sürece bir sonraki bakıma kadar 0w20 ile aracınızı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz, yağdan kaynaklı bir sorun yaşamazsınız. Sonraki bakımda doğru yağdan emin olmak adına isterseniz yetkili servise götürebilirsiniz.
 
Yanıt için teşekkürler. Bazı forumlarda yanlış yağ koydunuz falan risk almam ben olsam diyenler oldu. Renault yetkili servise danış diyenler oldu. Bu yağ çok pahalı bir yağ 2350 tl ye aldım rn17 uygunluluğu da var. Bir daha kine 5w30 alırım. Motul sitesinde bunu önerince bunu aldım. Bir dahaki bakıma kafar o zaman iyi gönül rahatlığı
 
Merhaba,aracınız yeni nesil bir motor olduğu için RN17 yağ spesifikasyonuna ihtiyaç duyar.Bu şartnameyi 5W-30 genellikle sağlasa da 0W-20'de koyulabilir.Siz 5W-30 RN17 onaylı bir yağdan devam edebilirsiniz,5W-40 gereksiz kalın olur.
Hocam sizin yorumunuzu da merak ediyorum. Donanım haberde yanlış yağ koymuşsun diye sıkıntı diye ısrar edenler oldu
 
Hocam sizin yorumunuzu da merak ediyorum. Donanım haberde yanlış yağ koymuşsun diye sıkıntı diye ısrar edenler oldu

Merhaba hocam, donanımhaberdeki konuyu da görmüştüm diye hatırlıyorum.

1.0 TCe hakkında daha önce bir tartışma konusunda şöyle bir yorumum olmuştu;
Eğer marka,motor için onay belirtmemişse genellikle API seviyesi,ILSAC seviyesi ya da viskozite benzinli motorlar için belirleyici olur.Kitapçıkta eğer onay belirtmişse onaya göre yağ almak daha doğru olur.Örneğin Toptec 4410 5W-30 yağ ama fabrikanın istediği 5W-40 kadar koruyucu olabildiği için RN17 onayını alabilmiş.Bu yağın aynı zamanda üretilirkenki mühendislik seviyesinin yüksek olduğunu da gösterir,avantaj olarak daha ince yağ ile motor daha iyi korunur,ekstradan da yakıt,emisyon tasarrufu yaptırır,zaten bütün bunları yapabildiği içinde fiyat haliyle epey artıyor.

Yani bir şartnameye sahip olan üreticiler için viskoziteden önce her zaman şartnameye uygun yağ alınması istenir. 1.0 TCe içinde RN 17 ve RN 17 FE şartnamesi uygundu diye hatırlıyorum. Motul Spesific serisi 300V ve Power 8100’den sonra en kaliteli yağ serisidir bu nedenle pahalıdır ancak kesinlikle iyi bir seçim yapmışsınız diyebilirim. Viskozite olarak RN 17 ve RN 17 FE 0W-20’yi de kapsıyor, bu nedenle RN 17 onayı varsa da 0W-20 ile standart kullanımla hiçbir sorun yaşanmaması gerekir. 0W-20 size daha düşük viskozite neticesinde yakıt tasarrufu, düşük emisyon, soğukta daha kolay marş ve daha hızlı yağlama vaadeder ancak kullanımı sınırlayabilir. ( fazla devirli kullanım yapmamak gerekir )

Bizim sanayi ustaları yine şaşırtmıyor haliyle, hiçbirine yağ ya da filtre seçimi yaptırmayın. Artak teknoloji sebebiyle kendileri 10W-40 hastalığından 5W-30’a yeni inebildiler gerçi ama hala güncele ayak uydurabilmiş değiller bu nedenle her zaman araç kullanım kılavuzuna bağlı olmak en iyisi.

1.3 TCe ve 1.0 TCe her ikisi de yağ konusunda seçici motorlar değiller, 0W-20, 5W-30 ya da 5W-40 ile sorunsuz çalışabilen motorlar, bu nedenle hem yaygın olmasından hem ucuz olmasından hem de kullanımı sınırlamamasından dolayı bu motorlar için her zaman akla 5W-30 gelir, 5W-30 haricinde bir yağ konulduğunda karşı çıkmalarının sebebi bu oluyor genellikle.
 
Son düzenleme:
Bu durumda ben yeni koyduğum motul spesifik rn17 0w-20 yağı boşaltıp yerine 5w30 olan yağı koymama gerek yok. Devirli kullanmıyorum eco modda kullanıyorum. Az önce donanınım haberde makine mühendisi olduğunu söyleyen bir arkadaş 0w20 çok ince bir bakım aralığı kullansan sorun olur dedi ben de yağı boşaltıp tekrar koyduracaktım açıkcası korktum
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
1720997289557.png


Kullanılır sorun yok :) hatta bakımınızı kışın yapıyorsanız 0W20 devam :D
 
Bu durumda ben yeni koyduğum motul spesifik rn17 0w-20 yağı boşaltıp yerine 5w30 olan yağı koymama gerek yok. Devirli kullanmıyorum eco modda kullanıyorum. Az önce donanınım haberde makine mühendisi olduğunu söyleyen bir arkadaş 0w20 çok ince bir bakım aralığı kullansan sorun olur dedi ben de yağı boşaltıp tekrar koyduracaktım açıkcası korktum

Korkmanıza gerek yok çünkü RN 17 spesifikasyonuna 0W-20 de dahil, bu şartnameye sahip bir yağın motorunuza zararı olmaz, olmamalı. Ayrıca 0W-20 kime göre neye göre, hangi motora göre ince ? :)
 
Renault 1.0 tce motorların subab kanalları genişmiş o yüzden 0w20 çok ince olurmuş bu yağ hibrit motor yağıymış soğuk İskandinav ülkeleri içinmiş eksoz emisyonunu azaltmak için uydurulmuş bir yağmış, 20 bin km kullanırsan araç yağ yakmaya başlar ciddi sorunlar ile karışılaşır motoru eline alırsın dedi. İki gündür çok huzursuzum. Bu arkadaş makine mühendisi olduğunu söyledi. Donanım haberde Renault clio ama konuda mesajları
 
Renault 1.0 tce motorların subab kanalları genişmiş o yüzden 0w20 çok ince olurmuş bu yağ hibrit motor yağıymış soğuk İskandinav ülkeleri içinmiş eksoz emisyonunu azaltmak için uydurulmuş bir yağmış, 20 bin km kullanırsan araç yağ yakmaya başlar ciddi sorunlar ile karışılaşır motoru eline alırsın dedi. İki gündür çok huzursuzum. Bu arkadaş makine mühendisi olduğunu söyledi. Donanım haberde Renault clio ama konuda mesajları

Bu arkadaş ya mühendis değil ya yalan söylüyor. Tamamen saçmalamış. Toyota hibrit modelleri ya da 1.5 yeni nesil motorlarında 0W-8 yağ kullanıyor, çok uzun yıllardır da 0W-20 kullanıyorlar üstelik bu motorun normal istenen, her koşulda kullanılması gereken yağı, buna ne diyormuş ? Motorun subap kanallarını fabrikadan daha mı iyi biliyormuş ya da motoru kendisi mi tasarlamış ? O arkadaş mümkünse çevreye tavsiye vermesin bu cahilliğiyle, gitsin kendi aracında 10W-40 kullansın.

Sizin motorunuz için konuşursak, dün de söylediğim gibi bu motor 0W-20, 5W-30 veya 5W-40 viskozite ile çalışabilen bir motor. Tek şartnamede eğer çoklu viskozite varsa, viskozite seçerken kullanım ve iklim şartları göz önünde bulundurulmalıdır. Örneğin 0W-20 RN 17 FE onayına sahip bir yağ bu motora sahip bir araçta kullanılacaksa daha sakin bir sürücü tarafından kullanılmalı ve aşırı sıcak iklimlerde kullanılmamalı. Kullanılırsa ne olur ? Bakım zamanı yaklaştığında bir miktar yağ yakımı gerçekleşebilir. Kesin yağ yakacak, yetersiz yağlama yapacak denilebilir mi ? Hayır denilemez, ama çoklu viskoziteye uyumlu bir motor olduğu için takibi yapılması gerekir.

Özetle, koyduğunuz o yağda RN 17 veya RN 17 FE onayı varsa tereddüt etmeyin, kulaktan dolma bilgilere de itibar etmeyin. Bu duruma takıntılıysanız, bir bakım zamanı daha geçiremeyecekseniz ya da sorumluluk kabul edemem/riske giremem diyorsanız mevcut yağınızı Engine Flush yardımıyla tahliye edip bu onaylara sahip bir 5W-30 yağ koyabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Renault 1.0 tce motorların subab kanalları genişmiş o yüzden 0w20 çok ince olurmuş bu yağ hibrit motor yağıymış soğuk İskandinav ülkeleri içinmiş eksoz emisyonunu azaltmak için uydurulmuş bir yağmış, 20 bin km kullanırsan araç yağ yakmaya başlar ciddi sorunlar ile karışılaşır motoru eline alırsın dedi. İki gündür çok huzursuzum. Bu arkadaş makine mühendisi olduğunu söyledi. Donanım haberde Renault clio ama konuda mesajları
Bende Enerji Mühendisiyim :D Derslerimiz aynı hatta belki akışkanlık termodinamik gibi sıvıyla , soğutma sistemleriyle ilgili olan derslerim ondan daha yoğundur , 0W20 kullanabilirsiniz ama cebinizin ekonomik durumunu göz önüne alıp 5W30 daha iyi olabilir. Konuda kavga çıkar otopark.com zaten mühendislerin adresi gibi bir şey ben kaçov :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: elbruz
Bu konuyu zamanında ben açmıştım. Bu konuda biraz araştırma yaptım. Aracımın servis kayıtlarında sürekli olarak 5w 40 konulmuş gözüküyor. 5w 30 koyanlar da varmış, servisten servise değişiyor zannedersem. Bu rn17 onaylı yağdan çok fazla ülkemizde bulunmuyor. Ben elf 5w 40 rn710 onaylı yağ kullanacağım gibi gözüküyor. Maliyet açısından da arasında bayağı bir fark var. Tabi ki bu dediklerim 1.0 tce için geçerli.
 
Bu konuyu zamanında ben açmıştım. Bu konuda biraz araştırma yaptım. Aracımın servis kayıtlarında sürekli olarak 5w 40 konulmuş gözüküyor. 5w 30 koyanlar da varmış, servisten servise değişiyor zannedersem. Bu rn17 onaylı yağdan çok fazla ülkemizde bulunmuyor. Ben elf 5w 40 rn710 onaylı yağ kullanacağım gibi gözüküyor. Maliyet açısından da arasında bayağı bir fark var. Tabi ki bu dediklerim 1.0 tce için geçerli.
0-20 kullanabilen bir otomobile 5w40 koymanız maliyet açısından ,15.000 kilometrelik bakım aralığında sizi ortalama 3000 lira zarara sokacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Renault yetkili servislerinin ne koyduğunu eğer koyulurken yanında değilseniz kimse bilemez, çünkü faturada 5W40 RN710 gibi yansıtıp aslında RN 17 5W-30 ya da tam tersini yapabiliyorlar. Hatta onu koyan eleman dahi eğer varilden dolduruyorsa ne koyduğunu bilmiyordur eminim, ki bu yağlarla 20 bin km de bir bakım vaadediliyor. Aslında ne kadar güzel bir uygulama ancak bu şekilde uygulandığı için kullanılan yağ long life mı, kaliteli mi, gerçekten 20 bin km gidebiliyor mu emin olmak mümkün değil bu da ciddi risk demek.
 
0-20 kullanabilen bir otomobile 5w40 koymanız maliyet açısından ,15.000 kilometrelik bakım aralığında sizi ortalama 3000 lira zarara sokacaktır.
Ben aracı daha hiç bakıma sokmadım. Renault port uygulamasından aracın geçmişine baktığımda hep 5w 40 rn710 onaylı yağ konulmuş gözüküyor. Normal bir tüketici olarak servis böyle gösterip ne koyuyor ne koymuyor bilmem mümkün değil.