RENAULT FLUENCE 1.5 DCI ICON EDC

kalender195

Mehmet Emin Kalender
Panpa
953
28
Marka
Volkswagen
Herkese merhabalar arkadaşlar.
Sizlere elimden geldiğinde kendi aracımı anlatmaya çalışacağım.Eylül 2014'de aldığım aracımı hemen hemen 3 senedir ve 65.000 kilometredir kullanmaktayım.Aldığımda 15.000 kilometredeydi.Öncelikle neden bu aracı seçtiğimi anlatmak istiyorum.Renault Fluence her ne kadar şirket aracı olarak algılansa da benim ihtiyaçlarıma en iyi cevap verecek aracın bu olduğuna karar verdim.Nedenlerine gelecek olursak akranlarımın aksine spor araçtan ziyade büyük ve deyim yerindeyse kaba araçları kullanmayı tercih ediyorum.Ve sınıfındaki rakiplerine baktığım zaman bu donanımı bu paralara sunan başka araç olmadığını düşündüğüm için tercihimi renault fluenceden yana kullandım.Şimdi sizlere biraz aracımdan bahsetmek istiyorum.
İç Mekan:
İç mekandan bahsetmek gerekirse sınıfının en büyük araçlarından diyebiliriz.Hatta 2010 yılında üretime çıktığında mk6 jetta üretilene kadar kendi sınıfının en uzun aracı ünvanına sahipti.Bagajından örnek vermek gerekirse tamı tamına 530 lt.Bu büyüklükteki bagaj senede birkaç kez yaptığım uzun yolculuklarda yüzümü hiç kara çıkartmadı.Malzeme kalitesine gelecek olursak torpidosu yumuşakça ve kapı üstleri yumuşakça.Fakat araçtan şikayet ettiğim noktalardan biri ise trim sesleri.Bol bol mevcut.Aracımda multimedya ekranı ve navigasyon olmaması benim için büyük eksiklik.O zaman icon pakette opsiyonelmiş fakat bizden önce alan arkadaşlar tercih etmemiş.Sonradan taktırmaya da sıcak bakmıyorum.Yol bilgisayarı ekranı gerekli bütün bilgileri sağlıyor fakat hesap makinesinden hallice bir yol bilgisayarına sahip.Bluetooth,aux,usb gibi müzik sistemi ile ilgili gerekli tüm özellikleri sunuyor.Ses kalitesi ise müzik dinlemeyi seven bir insan için berbat bir düzeyde.Kadranlar ise dijital.Tasarım tartışmalı bir konudur ama ama benim hoşuma gittiğini söyleyebilirim.
8604-4db36c974636b46589b3f02c5e16772e.jpg

Motor:
Motorundan çok bahsetmeye gerek yok diye düşünüyorum.110 bg ve 240 nm torka sahip.Ve gidişini hiçbir zaman yetersiz bulamadım.Agresif kullanımda genellikle 6-6.5 litre yakıyor.Uzun yolda 5 kişi klima sürekli açık otoban süratlerinde ise 1300 kilometre ortalaması 5.3 litre.Bilindiği üzere dci motor baya gürültülü çalışıyor.Hele de cold start durumlarında.Ama yüz güldürücü tarafları ise yürütme maliyetleri.Örnek vermek gerekirse yağ bakımı 350tl,triger bakımı ise 600tl tuttu sanayide.
Şanzıman:
Şanzımanı 6dct250 kodlu çift kavrama şanzıman.Bu zamana kadar şanzımanla ilgili en ufak problem yaşamadım.Her çift kavrama gibi 1-2 geçişlerinde titreme yapıyor bazen.Sanırım araçla ilgili en şikayetçi olduğum konu ise 6.viteste 2000rpm çevirirken 100km/h süratle gidiyor olması.Devir saati 3000 olunca da 155 ile gidiyorsunuz.Bu şanzımanla birlikta araç 0-100'ü 11.5 saniyede tamamlıyor.Manuel kombinasyonlu olanı ise tam 1 saniye daha hızlı.
Konfor ve Yol Tutuş:
Araç 205/60/16 ölçülerindeki lastiklere sahip.Bu lastiklerle araç bayağı konforlu ve yumuşak.Aracın altının da yüksek olması ile ülkemiz yollarında tereddütsüz kullanabiliyorsunuz.Lastik olarak Dunlop Sp Sport Fm 800 kullanıyorum ve eski lastiklerine nazaran yol tutuşu bayağı iyileşti.Tabi ki bir focusla jettayla mukayese etmek doğru olmaz fakat bana gayet yeterli geliyor.Aracın frenleri ise sınıfını düşünecek olursak gayet yeterli.Aracın en sevdiğim özelliği ise arkasını çok kolay bırakıyor olması.Spor bir araç değil hepimizin bildiği gibi fakat lastikler de eskimeye başlamışsa imkanlar dahilinde eğlenebiliyorsunuz ve esp hemen devreye girmiyor.Yalıtıma gelecek olursak 110dan sonra rüzgar sesi almaya başlıyor.
Sonuç:
Sunduğu donanımları göz önüne aldığınız zaman gerek yürütme maliyetleri gerek ortalama performansı , yakıt tüketimi , servis ağının genişliği de dikkate alınınca gayet alınası bir araç.65.000 kilometre boyunca bize periyodik bakımdan başka bir masraf çıkarmadı.tasarımını göz ardı ederseniz öğrenciler için bayağı uygun bir araba olur diye düşünüyorum.Ama şunu da söylemem gerekiyor gerek tasarım gerek aracın karakteri olarak kesinlikle bir genç arabası değil.İstediğiniz bütün soruları gönül rahatlığı ile sorabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.

8607-da2aefceba3947742c246fb1c83ef50a.jpg


8608-6a1731e53b461dc6fd3f0f3c1aa1d882.jpg
 

Ekli dosyalar

  • file1e.jpg
    file1e.jpg
    906.4 KB · Görüntüleme: 531
  • eeeeeeeee.jpg
    eeeeeeeee.jpg
    925.7 KB · Görüntüleme: 607
  • aaaaaaaaa.jpg
    aaaaaaaaa.jpg
    757.2 KB · Görüntüleme: 520
Güle Güle kullanin kazasız belasız günlerde hocam:)şirket araclarından da farklı duruyor arabanız fazlasiyla donanımıyla ve dış gorunusuyle:D
Allah nazardan saklasin gule gule kullanin aracinizi hocam. Her zaman dedigim gibi en iyi arac sevdiginiz aractir :)
Maşallah güle güle kullanın aracınızı. Rengi oldukça hoşuma gitti arabanın bu sayade şirket speclerden ayrılmış olmuş :)

Tek tek hepinize teşekkür ediyorum Rengi lansman rengi kestane kahverengi.Sürekli renk değişiyor.Bir karamel oluyor gece de siyaha yakın oluyor:)
 
Son düzenleme:
Yazı güzel elinize sağlık.

İç trimlerde soyulma benzeri bir durum var mı ?
23.000' de ki bir Megane 2' de kapı kolları ve diğer bir kaç yerin ciddi anlamda soyulduğunu görüp şaşırmıştım. Kapalı garajda yatan bir araçtı çünkü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve kalender195
Tasarım ve donanım olarak sevdiğim bir araba. Benim gözümde tek eksisi şasisi. Bu araba bildiğim kadarıyla Samsung'un geliştirdiği bir şasiyi kullanıyor. Bu da konforu düşürüyor. Kullananlardan iyi yorumlar almadım. Gerçi Jetta için de parlak şeyler söyleyen çok yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Yazı güzel elinize sağlık.

İç trimlerde soyulma benzeri bir durum var mı ?
23.000' de ki bir Megane 2' de kapı kolları ve diğer bir kaç yerin ciddi anlamda soyulduğunu görüp şaşırmıştım. Kapalı garajda yatan bir araçtı çünkü.

Ben öyle bir sorunla karşılaşmadım hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
Tasarım ve donanım olarak sevdiğim bir araba. Benim gözümde tek eksisi şasisi. Bu araba bildiğim kadarıyla Samsung'un geliştirdiği bir şasiyi kullanıyor. Bu da konforu düşürüyor. Kullananlardan iyi yorumlar almadım. Gerçi Jetta için de parlak şeyler söyleyen çok yok.

Samsung sm3 ile aynı şasiyi kullanıyorlar.Sonuçta aile arabası viraj arabası falan değil.Yazıda da belirttiğim gibi focusun falan eline su dökemez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkankaya585597
Yazı güzel elinize sağlık.

İç trimlerde soyulma benzeri bir durum var mı ?
23.000' de ki bir Megane 2' de kapı kolları ve diğer bir kaç yerin ciddi anlamda soyulduğunu görüp şaşırmıştım. Kapalı garajda yatan bir araçtı çünkü.
Megane 2 nin kronik sorunu bu. Bugüne kadar kapı içi soyulmayan Megane 2 görmedim.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
Yazı güzel elinize sağlık.

İç trimlerde soyulma benzeri bir durum var mı ?
23.000' de ki bir Megane 2' de kapı kolları ve diğer bir kaç yerin ciddi anlamda soyulduğunu görüp şaşırmıştım. Kapalı garajda yatan bir araçtı çünkü.

Buna ek olarak Megane 2'de vites topuzu da soyuluyordu. Hatta bir süre sonra vites topuzu ve direksiyon da soyuluyordu. Rakam vs.. bir şey kalmıyordu
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
Benim araçta da ufaktan direksiyon soyulmaları mevcut.Fakat direksiyon siyah olduğu için pek belli olmuyor.Kilometre an itibariyle 80.000
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5353.JPG
    IMG_5353.JPG
    447.2 KB · Görüntüleme: 500
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Kendi çektiğim 0-100 videosunu merak edenler için buraya bırakıyorum.Depo tam dolu ve 1 sürücü var.Bagaj boş.Zemin düz.

 
Dizel motorlara çift kavramayı anlayamıyorum. Edc nin sürekli kullanıcısısınız dci motorla. Yorumlarınızı merak ediyorum şanzıman hakkında:)
 
İnternetten hızlı arabaları izlemeye alıştık o yüzden biraz yavaş geliyor. Ama sanki biraz yavaş gibi ya da bana videoda öyle geldi.
Günlük kullanımda hızı gayet yeterli geliyor.Hacimi düşününce hiç daha güçlü olsun diye hayıflanmadım.Hissiyatı gayet yerinde hocam.Bi de bakımı 20binde bir.Bir dahaki bakıma 7000km kaldı.O da bir etken olabilir ama ne kadar fark eder bilemiyorum.
 
Dizel motorlara çift kavramayı anlayamıyorum. Edc nin sürekli kullanıcısısınız dci motorla. Yorumlarınızı merak ediyorum şanzıman hakkında:)
Şanzıman 7-dsg kadar hızlı değil ama onun kadar kırılgan da değil.An itibari ile aracım 84 binde ve şanzıman çok şükür saat gibi.Ama doğruyu söylemek gerekirse 6 ileri tork konvertörlü bir şanzımanı olsaydı daha korkusuz binerdim.Çift kavrama biraz narin hissettiriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams