Herkese merhabalar arkadaşlar.
Sizlere elimden geldiğinde kendi aracımı anlatmaya çalışacağım.Eylül 2014'de aldığım aracımı hemen hemen 3 senedir ve 65.000 kilometredir kullanmaktayım.Aldığımda 15.000 kilometredeydi.Öncelikle neden bu aracı seçtiğimi anlatmak istiyorum.Renault Fluence her ne kadar şirket aracı olarak algılansa da benim ihtiyaçlarıma en iyi cevap verecek aracın bu olduğuna karar verdim.Nedenlerine gelecek olursak akranlarımın aksine spor araçtan ziyade büyük ve deyim yerindeyse kaba araçları kullanmayı tercih ediyorum.Ve sınıfındaki rakiplerine baktığım zaman bu donanımı bu paralara sunan başka araç olmadığını düşündüğüm için tercihimi renault fluenceden yana kullandım.Şimdi sizlere biraz aracımdan bahsetmek istiyorum.
İç Mekan:
İç mekandan bahsetmek gerekirse sınıfının en büyük araçlarından diyebiliriz.Hatta 2010 yılında üretime çıktığında mk6 jetta üretilene kadar kendi sınıfının en uzun aracı ünvanına sahipti.Bagajından örnek vermek gerekirse tamı tamına 530 lt.Bu büyüklükteki bagaj senede birkaç kez yaptığım uzun yolculuklarda yüzümü hiç kara çıkartmadı.Malzeme kalitesine gelecek olursak torpidosu yumuşakça ve kapı üstleri yumuşakça.Fakat araçtan şikayet ettiğim noktalardan biri ise trim sesleri.Bol bol mevcut.Aracımda multimedya ekranı ve navigasyon olmaması benim için büyük eksiklik.O zaman icon pakette opsiyonelmiş fakat bizden önce alan arkadaşlar tercih etmemiş.Sonradan taktırmaya da sıcak bakmıyorum.Yol bilgisayarı ekranı gerekli bütün bilgileri sağlıyor fakat hesap makinesinden hallice bir yol bilgisayarına sahip.Bluetooth,aux,usb gibi müzik sistemi ile ilgili gerekli tüm özellikleri sunuyor.Ses kalitesi ise müzik dinlemeyi seven bir insan için berbat bir düzeyde.Kadranlar ise dijital.Tasarım tartışmalı bir konudur ama ama benim hoşuma gittiğini söyleyebilirim.
Motor:
Motorundan çok bahsetmeye gerek yok diye düşünüyorum.110 bg ve 240 nm torka sahip.Ve gidişini hiçbir zaman yetersiz bulamadım.Agresif kullanımda genellikle 6-6.5 litre yakıyor.Uzun yolda 5 kişi klima sürekli açık otoban süratlerinde ise 1300 kilometre ortalaması 5.3 litre.Bilindiği üzere dci motor baya gürültülü çalışıyor.Hele de cold start durumlarında.Ama yüz güldürücü tarafları ise yürütme maliyetleri.Örnek vermek gerekirse yağ bakımı 350tl,triger bakımı ise 600tl tuttu sanayide.
Şanzıman:
Şanzımanı 6dct250 kodlu çift kavrama şanzıman.Bu zamana kadar şanzımanla ilgili en ufak problem yaşamadım.Her çift kavrama gibi 1-2 geçişlerinde titreme yapıyor bazen.Sanırım araçla ilgili en şikayetçi olduğum konu ise 6.viteste 2000rpm çevirirken 100km/h süratle gidiyor olması.Devir saati 3000 olunca da 155 ile gidiyorsunuz.Bu şanzımanla birlikta araç 0-100'ü 11.5 saniyede tamamlıyor.Manuel kombinasyonlu olanı ise tam 1 saniye daha hızlı.
Konfor ve Yol Tutuş:
Araç 205/60/16 ölçülerindeki lastiklere sahip.Bu lastiklerle araç bayağı konforlu ve yumuşak.Aracın altının da yüksek olması ile ülkemiz yollarında tereddütsüz kullanabiliyorsunuz.Lastik olarak Dunlop Sp Sport Fm 800 kullanıyorum ve eski lastiklerine nazaran yol tutuşu bayağı iyileşti.Tabi ki bir focusla jettayla mukayese etmek doğru olmaz fakat bana gayet yeterli geliyor.Aracın frenleri ise sınıfını düşünecek olursak gayet yeterli.Aracın en sevdiğim özelliği ise arkasını çok kolay bırakıyor olması.Spor bir araç değil hepimizin bildiği gibi fakat lastikler de eskimeye başlamışsa imkanlar dahilinde eğlenebiliyorsunuz ve esp hemen devreye girmiyor.Yalıtıma gelecek olursak 110dan sonra rüzgar sesi almaya başlıyor.
Sonuç:
Sunduğu donanımları göz önüne aldığınız zaman gerek yürütme maliyetleri gerek ortalama performansı , yakıt tüketimi , servis ağının genişliği de dikkate alınınca gayet alınası bir araç.65.000 kilometre boyunca bize periyodik bakımdan başka bir masraf çıkarmadı.tasarımını göz ardı ederseniz öğrenciler için bayağı uygun bir araba olur diye düşünüyorum.Ama şunu da söylemem gerekiyor gerek tasarım gerek aracın karakteri olarak kesinlikle bir genç arabası değil.İstediğiniz bütün soruları gönül rahatlığı ile sorabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.
Sizlere elimden geldiğinde kendi aracımı anlatmaya çalışacağım.Eylül 2014'de aldığım aracımı hemen hemen 3 senedir ve 65.000 kilometredir kullanmaktayım.Aldığımda 15.000 kilometredeydi.Öncelikle neden bu aracı seçtiğimi anlatmak istiyorum.Renault Fluence her ne kadar şirket aracı olarak algılansa da benim ihtiyaçlarıma en iyi cevap verecek aracın bu olduğuna karar verdim.Nedenlerine gelecek olursak akranlarımın aksine spor araçtan ziyade büyük ve deyim yerindeyse kaba araçları kullanmayı tercih ediyorum.Ve sınıfındaki rakiplerine baktığım zaman bu donanımı bu paralara sunan başka araç olmadığını düşündüğüm için tercihimi renault fluenceden yana kullandım.Şimdi sizlere biraz aracımdan bahsetmek istiyorum.
İç Mekan:
İç mekandan bahsetmek gerekirse sınıfının en büyük araçlarından diyebiliriz.Hatta 2010 yılında üretime çıktığında mk6 jetta üretilene kadar kendi sınıfının en uzun aracı ünvanına sahipti.Bagajından örnek vermek gerekirse tamı tamına 530 lt.Bu büyüklükteki bagaj senede birkaç kez yaptığım uzun yolculuklarda yüzümü hiç kara çıkartmadı.Malzeme kalitesine gelecek olursak torpidosu yumuşakça ve kapı üstleri yumuşakça.Fakat araçtan şikayet ettiğim noktalardan biri ise trim sesleri.Bol bol mevcut.Aracımda multimedya ekranı ve navigasyon olmaması benim için büyük eksiklik.O zaman icon pakette opsiyonelmiş fakat bizden önce alan arkadaşlar tercih etmemiş.Sonradan taktırmaya da sıcak bakmıyorum.Yol bilgisayarı ekranı gerekli bütün bilgileri sağlıyor fakat hesap makinesinden hallice bir yol bilgisayarına sahip.Bluetooth,aux,usb gibi müzik sistemi ile ilgili gerekli tüm özellikleri sunuyor.Ses kalitesi ise müzik dinlemeyi seven bir insan için berbat bir düzeyde.Kadranlar ise dijital.Tasarım tartışmalı bir konudur ama ama benim hoşuma gittiğini söyleyebilirim.
Motor:
Motorundan çok bahsetmeye gerek yok diye düşünüyorum.110 bg ve 240 nm torka sahip.Ve gidişini hiçbir zaman yetersiz bulamadım.Agresif kullanımda genellikle 6-6.5 litre yakıyor.Uzun yolda 5 kişi klima sürekli açık otoban süratlerinde ise 1300 kilometre ortalaması 5.3 litre.Bilindiği üzere dci motor baya gürültülü çalışıyor.Hele de cold start durumlarında.Ama yüz güldürücü tarafları ise yürütme maliyetleri.Örnek vermek gerekirse yağ bakımı 350tl,triger bakımı ise 600tl tuttu sanayide.
Şanzıman:
Şanzımanı 6dct250 kodlu çift kavrama şanzıman.Bu zamana kadar şanzımanla ilgili en ufak problem yaşamadım.Her çift kavrama gibi 1-2 geçişlerinde titreme yapıyor bazen.Sanırım araçla ilgili en şikayetçi olduğum konu ise 6.viteste 2000rpm çevirirken 100km/h süratle gidiyor olması.Devir saati 3000 olunca da 155 ile gidiyorsunuz.Bu şanzımanla birlikta araç 0-100'ü 11.5 saniyede tamamlıyor.Manuel kombinasyonlu olanı ise tam 1 saniye daha hızlı.
Konfor ve Yol Tutuş:
Araç 205/60/16 ölçülerindeki lastiklere sahip.Bu lastiklerle araç bayağı konforlu ve yumuşak.Aracın altının da yüksek olması ile ülkemiz yollarında tereddütsüz kullanabiliyorsunuz.Lastik olarak Dunlop Sp Sport Fm 800 kullanıyorum ve eski lastiklerine nazaran yol tutuşu bayağı iyileşti.Tabi ki bir focusla jettayla mukayese etmek doğru olmaz fakat bana gayet yeterli geliyor.Aracın frenleri ise sınıfını düşünecek olursak gayet yeterli.Aracın en sevdiğim özelliği ise arkasını çok kolay bırakıyor olması.Spor bir araç değil hepimizin bildiği gibi fakat lastikler de eskimeye başlamışsa imkanlar dahilinde eğlenebiliyorsunuz ve esp hemen devreye girmiyor.Yalıtıma gelecek olursak 110dan sonra rüzgar sesi almaya başlıyor.
Sonuç:
Sunduğu donanımları göz önüne aldığınız zaman gerek yürütme maliyetleri gerek ortalama performansı , yakıt tüketimi , servis ağının genişliği de dikkate alınınca gayet alınası bir araç.65.000 kilometre boyunca bize periyodik bakımdan başka bir masraf çıkarmadı.tasarımını göz ardı ederseniz öğrenciler için bayağı uygun bir araba olur diye düşünüyorum.Ama şunu da söylemem gerekiyor gerek tasarım gerek aracın karakteri olarak kesinlikle bir genç arabası değil.İstediğiniz bütün soruları gönül rahatlığı ile sorabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.