Renault Fluence Lastik Önerisi / 205 55 16 Lastik Önerisi / 205 60 16 Yerine 205 55 16 Takılır mı ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan nyz05
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Valla hocam devir ekonomi devri oldu gitti , ben ventus prime önermiştim bu konuda yanılmıyorsam :D ama gel gelelim gerçekliğe radarlar boylu boyunca oldu cezalar yükselip uçtu artık hepimiz aracı maksimum şekilde temkinle sürüyoruz trafik sigortasıydı aman kaskosuydu yok parça parasıydı derken hepimiz birer önleyici sisteme dönüştük :)


Gözüme böyle bir lastik çarptı fiyat olarak güzel marka bilindik oem tedarikçisi falan filan bence bakılabilir yavana atmamak lazım adet başından 1000 tl fark hafife alınacak bir fark olmaz :)
Valla ben çok sayıda lastiği eskitmiş biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Ucuzdur vardır illeti, pahalıdır vardır hikmeti. Lastik işinde bu fazlasıyla çalışıyor. Ucuz lastik alırsın, bi kış sezonu ideal koşullarda yatırırsın, geri taktığında bambaşka bir lastik olmuştur, 2 senede de tutuşu iyice patates olur. Başka biri ucuzdur, çok iyi tutuyordur, balans yapar, başka biri iyi tutunuyor dersin 2 damla yağmur düştüğünde canına kast eder, başka birini ilk taktığında beğenirsin, rodajı biter bitmez ilk kaplamasının altından rezil bir şey çıkar, bir tanesinde her şeyi iyi dersin, kolayca baloncuk yapıverir. Maalesef uygun fiyatlı lastiklerin hepsinde en az bir konuda büyük zayıflıklar oluyor. Pahalı lastiklerde ise beğenine ve beklentilerine göre tercih yaparsın.
 
Valla ben çok sayıda lastiği eskitmiş biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Ucuzdur vardır illeti, pahalıdır vardır hikmeti. Lastik işinde bu fazlasıyla çalışıyor. Ucuz lastik alırsın, bi kış sezonu ideal koşullarda yatırırsın, geri taktığında bambaşka bir lastik olmuştur, 2 senede de tutuşu iyice patates olur. Başka biri ucuzdur, çok iyi tutuyordur, balans yapar, başka biri iyi tutunuyor dersin 2 damla yağmur düştüğünde canına kast eder, başka birini ilk taktığında beğenirsin, rodajı biter bitmez ilk kaplamasının altından rezil bir şey çıkar, bir tanesinde her şeyi iyi dersin, kolayca baloncuk yapıverir. Maalesef uygun fiyatlı lastiklerin hepsinde en az bir konuda büyük zayıflıklar oluyor. Pahalı lastiklerde ise beğenine ve beklentilerine göre tercih yaparsın.
balans ve baloncuk dışında geri kalan her şeyi lassa driveways ile yaşadım, söz konusu ebat 235/45/r18, bu ebatta 2. sezonundan itibaren kötüleşmeye başladı lastik, şuan 3. sezonunda sürpriz patinajlar ve her sokaktan dönerken cıyak cıyak sesler oluyor. km olarak 12-13.000 km anca yapmışızdır, diş derinliği de 6mm önler.

ama aynı lastik 205/55/r16 ebadında sadece frenajda kötüydü, sürpriz kaymalar patinajlar olmuyordu, ucuz lastikte ebat farkı çok etki ediyor performansa.
 
  • Üzgün
Tepkiler: bt
Valla ben çok sayıda lastiği eskitmiş biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Ucuzdur vardır illeti, pahalıdır vardır hikmeti. Lastik işinde bu fazlasıyla çalışıyor. Ucuz lastik alırsın, bi kış sezonu ideal koşullarda yatırırsın, geri taktığında bambaşka bir lastik olmuştur, 2 senede de tutuşu iyice patates olur. Başka biri ucuzdur, çok iyi tutuyordur, balans yapar, başka biri iyi tutunuyor dersin 2 damla yağmur düştüğünde canına kast eder, başka birini ilk taktığında beğenirsin, rodajı biter bitmez ilk kaplamasının altından rezil bir şey çıkar, bir tanesinde her şeyi iyi dersin, kolayca baloncuk yapıverir. Maalesef uygun fiyatlı lastiklerin hepsinde en az bir konuda büyük zayıflıklar oluyor. Pahalı lastiklerde ise beğenine ve beklentilerine göre tercih yaparsın.
Abi katılıyorum :D bende çok fazla lastik deneyimledim en alt sınıf lastiklerden en üst sınıfa çıkma lastiklere vs. :D önerdiğim lastik kötü bir lastik değil ben ekonomi şu bu derken tutup waterfall önermiyorum :D en azından OEM olarak şuan VW Caddy araçların üzerinde gönderilen bir lastiği öneriyorum aynı ebat :D Nexen'de hiç fena bir lastik değildir bence (Cenk abi okuuyorsun buraları biliyorumm kafama gözüme vurma tşk :D)
 
Her üründe nitelikler iyi olup fiyatı düşük olma ihtimali bulunamaz. Lastikte de aynı. Benim kabul edebileceğim tek eksi nokta ömrünün kısa olması olabilir. Yani her niteliği iyi olsun fiyatı uygun olsun ömrü kısa olsun kafi.
 
Cenk abi okuuyorsun buraları biliyorumm kafama gözüme vurma tşk :D
Estağfurullah :D Nexen su1 bütçe lastikler arasında yeterli bir noktada doğru. Ama neticede bütçe bir lastik. Ve diğer katıldığım bir nokta lastikte ucuz ve iyi diye bir şey yoktur. Ucuzsa ya yeterlidir ya da yetersizdir. İyi dediğimiz lastikler fiyat olarak daha yükseklerden başlar. İzmir gibi sıcak bölgelerde bir lastikte öncelik verilmesi gereken şey sıcakta hamurunun bozulma yapmamasıdır. Çünkü lastiğin bütün özelliklerini sil baştan belirleyen bir etkendir sıcak ve soğuk hava. Burada çok iyi özelliklere sahip lastik öneririz ama çok sıcağı gördüğü anda kendini salar ve hiçbir anlamı kalmaz o özelliklerin. O yüzden nexen, hankook, dunlop vs hangisi olursa olsun modelin öncelikle sıcak havaya dayanabilen bir hamur yapısı olması gerekiyor.

Ventus prime 4 ile ilgili duyduğum şikayetlerden biri çatlaklar olabildiği ve hamurunun sıcakta bozulabildiği. Ama bunu genelde 15-20 bin km sonra, yani ömrünü yarıya yakın ya da yarıdan fazla doldurduktan sonra yapmaya başladığı. Fiyat uygunluğu olduğu takdirde tercih edilebilir. Neticede 20 bin km bir lastiğin yarı ömrü için iyi bir rakam. Benim gözümde en kral lastiğin bile maksimum ömrü 30 bin km'dir. Bundan daha yukarısı uzatmaları oynar.

Güvenli liman conti'dir. Sıcakta hamuru kolay kolay bozulmaz bu lastiklerin. Eco contact da dahil buna.

Dunlop ve Goodyear efficientgrip performance 1 ( yurt dışı üretim 4 kanal ) ve egp 2 yine hamuru kolay bozulmayanlara örnektir.
 
Son düzenleme:
Estağfurullah :D Nexen su1 bütçe lastikler arasında yeterli bir noktada doğru. Ama neticede bütçe bir lastik. Ve diğer katıldığım bir nokta lastikte ucuz ve iyi diye bir şey yoktur. Ucuzsa ya yeterlidir ya da yetersizdir. İyi dediğimiz lastikler fiyat olarak daha yükseklerden başlar. İzmir gibi sıcak bölgelerde bir lastikte öncelik verilmesi gereken şey sıcakta hamurunun bozulma yapmamasıdır. Çünkü lastiğin bütün özelliklerini sil baştan belirleyen bir etkendir sıcak ve soğuk hava. Burada çok iyi özelliklere sahip lastik öneririz ama çok sıcağı gördüğü anda kendini salar ve hiçbir anlamı kalmaz o özelliklerin. O yüzden nexen, hankook, dunlop vs hangisi olursa olsun modelin öncelikle sıcak havaya dayanabilen bir hamur yapısı olması gerekiyor.

Ventus prime 4 ile ilgili duyduğum şikayetlerden biri çatlaklar olabildiği ve hamurunun sıcakta bozulabildiği. Ama bunu genelde 15-20 bin km sonra, yani ömrünü yarıya yakın ya da yarıdan fazla doldurduktan sonra yapmaya başladığı. Fiyat uygunluğu olduğu takdirde tercih edilebilir. Neticede 20 bin km bir lastiğin yarı ömrü için iyi bir rakam. Benim gözümde en kral lastiğin bile maksimum ömrü 30 bin km'dir. Bundan daha yukarısı uzatmaları oynar.

Güvenli liman conti'dir. Sıcakta hamuru kolay kolay bozulmaz bu lastiklerin. Eco contact da dahil buna.

Dunlop ve Goodyear efficientgrip performance 1 ( yurt dışı üretim 4 kanal ) ve egp 2 yine hamuru kolay bozulmayanlara örnektir.
Yine çok açıklayıcı ve detaylı şekilde bilgi vermişsiniz. Lastik ebadı bu kadar ara bir ölçü olmasa Conti falan dediğim bütçelerin daha altına bulunabiliyor. Ama 60 yanak deyince tüm markalarda fiyat epey fark ediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yine çok açıklayıcı ve detaylı şekilde bilgi vermişsiniz. Lastik ebadı bu kadar ara bir ölçü olmasa Conti falan dediğim bütçelerin daha altına bulunabiliyor. Ama 60 yanak deyince tüm markalarda fiyat epey fark ediyor.
Maalesef benim de lastiğim ara ebat ve pahalı. 215 tabana baktim ama onda da lastik fiyatları pahalı. Şu durumda ventus prime 4'ten daha fazla bir secenek yok gibi duruyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
balans ve baloncuk dışında geri kalan her şeyi lassa driveways ile yaşadım, söz konusu ebat 235/45/r18, bu ebatta 2. sezonundan itibaren kötüleşmeye başladı lastik, şuan 3. sezonunda sürpriz patinajlar ve her sokaktan dönerken cıyak cıyak sesler oluyor. km olarak 12-13.000 km anca yapmışızdır, diş derinliği de 6mm önler.

ama aynı lastik 205/55/r16 ebadında sadece frenajda kötüydü, sürpriz kaymalar patinajlar olmuyordu, ucuz lastikte ebat farkı çok etki ediyor performansa.
Lassa'nın gerçekten tek iyi olduğu nokta dayanıklılığı. Lastik kolay kolay dağılmadığı gibi dişleri de kolay bitmiyor, her konuda uzun ömürlü. Ama o kadar işte... Bireysel kullanıcılar için fiyatını da düşününce mantıklı hiçbir yanı olmuyor. Ama şirketimin çok yol yapan araç filosu olsa, kesinlikle Lassa veya Bridgestone tercih ederim.
 
Lassa'nın gerçekten tek iyi olduğu nokta dayanıklılığı. Lastik kolay kolay dağılmadığı gibi dişleri de kolay bitmiyor, her konuda uzun ömürlü. Ama o kadar işte... Bireysel kullanıcılar için fiyatını da düşününce mantıklı hiçbir yanı olmuyor. Ama şirketimin çok yol yapan araç filosu olsa, kesinlikle Lassa veya Bridgestone tercih ederim.
2 sene kullanıp çöpe atılmayacaksa para israfı oluyor, senede 50k km yapan biri alsın mesela,
ama bizim gibi senede 10k km anca yapıp bu kmnin yarısını kışlıklarla yapan biri bu lastik ve türevlerinden uzak durmalı,
babam normalde işimin görsün yeter kafasında biraz ama yakın zamanda her dönüşte gelen lastik sesini duyunca o da anladı lastiğin ne kadar kötü olduğunu
 
Nexen alsın işte abi fiyatı da güzel :D
Normal sıcaklıklardaki bir bölgede kullanılacak olsa fiyat uygunluğundan dolayı tavsiye ederdim ama aşırı sıcağı görünce bu bütçe lastiğin hamuru ne seviyeye gelir emin olamıyorum. Bu konuda bir fikrim olmadığından direkt yönlendirme yapamıyorum. Kendim de alıyor olsam kararsız kalırdım. Bir de bütçe lastikler ki nexen de dahil öyle uzun ömür de sunmuyor. Sıcağı yediğinde bu daha da düşecektir. O yüzden direkt bütçe lastiklere yönelemiyorum. Bir de şöyle bir durum var; bazı lastikler sıcağı yediği sürece hamuru bozuluyor. Sıcaklık normale dönünce kendine geliyor. Bazı lastiklerin de hamuru yapısal olarak direkt bozuluyor ve bir daha eski haline dönmüyor. İşin o riski de var. Ve ne yazık ki lastik testi yapan kuruluşlar bile ciddi hava sıcaklıklarının lastik hamuru üzerindeki etkisini ölçmüyor. Bu ancak kullanıcı yorumları ve deneyimlerine göre öğrenilebiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: emert20