Estağfurullah

Nexen su1 bütçe lastikler arasında yeterli bir noktada doğru. Ama neticede bütçe bir lastik. Ve diğer katıldığım bir nokta lastikte ucuz ve iyi diye bir şey yoktur. Ucuzsa ya yeterlidir ya da yetersizdir. İyi dediğimiz lastikler fiyat olarak daha yükseklerden başlar. İzmir gibi sıcak bölgelerde bir lastikte öncelik verilmesi gereken şey sıcakta hamurunun bozulma yapmamasıdır. Çünkü lastiğin bütün özelliklerini sil baştan belirleyen bir etkendir sıcak ve soğuk hava. Burada çok iyi özelliklere sahip lastik öneririz ama çok sıcağı gördüğü anda kendini salar ve hiçbir anlamı kalmaz o özelliklerin. O yüzden nexen, hankook, dunlop vs hangisi olursa olsun modelin öncelikle sıcak havaya dayanabilen bir hamur yapısı olması gerekiyor.
Ventus prime 4 ile ilgili duyduğum şikayetlerden biri çatlaklar olabildiği ve hamurunun sıcakta bozulabildiği. Ama bunu genelde 15-20 bin km sonra, yani ömrünü yarıya yakın ya da yarıdan fazla doldurduktan sonra yapmaya başladığı. Fiyat uygunluğu olduğu takdirde tercih edilebilir. Neticede 20 bin km bir lastiğin yarı ömrü için iyi bir rakam. Benim gözümde en kral lastiğin bile maksimum ömrü 30 bin km'dir. Bundan daha yukarısı uzatmaları oynar.
Güvenli liman conti'dir. Sıcakta hamuru kolay kolay bozulmaz bu lastiklerin. Eco contact da dahil buna.
Dunlop ve Goodyear efficientgrip performance 1 ( yurt dışı üretim 4 kanal ) ve egp 2 yine hamuru kolay bozulmayanlara örnektir.