KAPALI Renault Fluence Z.E?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Herkese merhaba,
Başlıkta belirttiğim otomobili artan akaryakıt fiyatlarından dolayı ciddi ciddi almayı düşünmeye başladım. Birkaç sorum olacak bilgili arkadaşlara, biraz araştırdım ama net bir bilgiye ulaşamadım. Öncelikle pil kirası diye bir olay varmış, eskiden olduğundan kesinlikle eminim ama son zamanlarda artık kaldırılmış galiba, bu konuda net bilgi nedir? İkinci olarak pillerin ömrü bitince ne olacak? Haydi bir şekilde pilleri bulduk diyelim, gömülü pil mi ne varmış, piller değişemiyormuş, şimdi iphone gibi %50 de kapanırsa araba sıkıntı büyük :) Birde bakımı falan nedir, bir sıkıntısı çıksa usta falan var mıdır? Yetkili servis ilgilenir mi? Başka sorum yok arkadaşlar, uzun mesafe yol kat etmeyeceğim zaten bu otomobille, şehir içi git-gel yapayim yeter.
 
tek şarjla gidebildiği mesafe çok kısa ve Türkiyede pek tutmadı ,benim fikrim piyasadaki hibrid araçlara yönelmeniz misal yaris hem menzil sıkıntısı yok hem servisleri belli.
 
İkinci el fiyatı uygun diye bir ara bende düşünmüştüm ama tam dolu şarjla 90 km gidebiliyormuş (ilanda kullanıcısının yazdığı menzil bu) ve şarjın tam dolması 12 saat sürüyormuş. Kulanılabilirliği pek yok bence. Renault ZOE buna göre daha iyi bir tercih onun menzili 200 küsur km ama onda da pil kirası var (aylık 75 euro civarında, bu maliyetle o da tercih dışı kalıyor), Fluence ZElerde pil kirası yok. Bence de şuan için elektrikli araçlar mantıklı durmuyor, hibritler daha alınası.
 
Fluence ZE'nin satışlarını herhalde 2 sene önce durdurmuşlardı. Ankara'da gezen 3 tane Fluence ZE var. Biri şirket aracı ikisi şahıs.

Menzil kısa, batarya olayının tam bir açıklaması yok Renault'ta.

Toyota'da ise bu durum kesin olarak belirlenmiş. Bir kere bataryaların 10 yıl garantisi var. Zaten marka elektrikli üretimine başladığı için ve/veya bugün birçok otomobil markası ürettiği modelin yedek parçalarını en az 10 yıl üretmek zorunda kaldığı için (uluslararası kural) batarya sıkıntısı çekilmez. 10. yılına girdiğinde (10 yıl kullanırsan ya da 10. yılında birisi satın alırsa) uygun bir fiyat karşılığı bataryalar değiştiriliyor.

Birde otomobillerde kullanılan bataryalar ile telefonda kullanılan bataryalar yapı itibariyle aynı olsa da (li-on) otomobile konulan bataryalar çok daha büyük ve geniş olduğu için hücre yapılarıda cep telefonundaki gibi değil anladığım kadarıyla. Zaten 10 yıl garanti verilmiş olduğu için kolay kolay biteceğini de düşünmüyorum.

Fakat benzinli motor atmosferik, şanzıman CVT. Motor performanslı olmadığı gibi, şanzımandan dolayı da iyice keyifsiz bir hale gelecektir sürüş. Yaris Hybrid deneme şansım olmuştu, bildiğin gitmiyor. 120 km'den sonrası yok neredeyse. C-HR geldi onun içinde aynı şeyi söylüyorlar (1.8 olanı için).

Yani bu otomobili alacaksan amaç sadece minimum yakıt tüketimi ile A noktasından B noktasına gitmek olmalı. Onun dışındaki beklentileri hiçbir şekilde karşılayacak bir otomobil değil.

BMW'nin Hybrid araçlarını araştırıyorum bende dün akşamdan beri. Özellikle F30 330e ve G30 530e'nin artık Türkiye'ye getirilmesi gerek diye düşünüyorum. X5 40e ve 740e zaten satışta, alanda var ama detaylı bilgi yok maalesef.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Fluence ZE'nin satışlarını herhalde 2 sene önce durdurmuşlardı. Ankara'da gezen 3 tane Fluence ZE var. Biri şirket aracı ikisi şahıs.

Menzil kısa, batarya olayının tam bir açıklaması yok Renault'ta.

Toyota'da ise bu durum kesin olarak belirlenmiş. Bir kere bataryaların 10 yıl garantisi var. Zaten marka elektrikli üretimine başladığı için ve/veya bugün birçok otomobil markası ürettiği modelin yedek parçalarını en az 10 yıl üretmek zorunda kaldığı için (uluslararası kural) batarya sıkıntısı çekilmez. 10. yılına girdiğinde (10 yıl kullanırsan ya da 10. yılında birisi satın alırsa) uygun bir fiyat karşılığı bataryalar değiştiriliyor.

Birde otomobillerde kullanılan bataryalar ile telefonda kullanılan bataryalar yapı itibariyle aynı olsa da (li-on) otomobile konulan bataryalar çok daha büyük ve geniş olduğu için hücre yapılarıda cep telefonundaki gibi değil anladığım kadarıyla. Zaten 10 yıl garanti verilmiş olduğu için kolay kolay biteceğini de düşünmüyorum.

Fakat benzinli motor atmosferik, şanzıman CVT. Motor performanslı olmadığı gibi, şanzımandan dolayı da iyice keyifsiz bir hale gelecektir sürüş. Yaris Hybrid deneme şansım olmuştu, bildiğin gitmiyor. 120 km'den sonrası yok neredeyse. C-HR geldi onun içinde aynı şeyi söylüyorlar (1.8 olanı için).

Yani bu otomobili alacaksan amaç sadece minimum yakıt tüketimi ile A noktasından B noktasına gitmek olmalı. Onun dışındaki beklentileri hiçbir şekilde karşılayacak bir otomobil değil.

BMW'nin Hybrid araçlarını araştırıyorum bende dün akşamdan beri. Özellikle F30 330e ve G30 530e'nin artık Türkiye'ye getirilmesi gerek diye düşünüyorum. X5 40e ve 740e zaten satışta, alanda var ama detaylı bilgi yok maalesef.

Amacı ekonomi yapmak olan biri Hybrid veya Elektrikli araba alıyor ise neden 120 km üstünde hızlara ulaşmak istesinki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Amacı ekonomi yapmak olan biri Hybrid veya Elektrikli araba alıyor ise neden 120 km üstünde hızlara ulaşmak istesinki.
O zaman bu mantıkla Tesla'nın yaptığı üretimi ve sunduğu özellikleri baştan aşağı sorgulamamız, tartışmamız lazım.

Toyota sadece elektrikli motor ile gitme sınırını 30 km hızı aşmamak kaydıyla belirlemiş bunu da tartışmamız lazım.

BMW plug-in hybridlerine 30 - 35 - 40 ve 40 km üstü menzil koymuş ve bu mesafeyi 120km hıza kadar benzinli motoru çalıştırmadan katedebiliyor, bunu da tartışmamız lazım.

Ekonomik çözüm demek 120km'nin üstüne çıkmamak anlamına mı geliyor?
 
Son düzenleme:
Herkese cevapları için teşekkür ederim, şimdi durumumu anlatayım size, Allah'a şükür ekonomik durumumuz iyi, ama insanın ekonomik durumunun iyi olması demek parayı saçması gerektiği anlamına gelmez, evimizde 3 tane otomobilimiz var ve 3 kişiyiz(babama kaç kere bize 3 araba fazla dememe rağmen keyfimizi bozma dedi), ben öğrenciyim ve aylık yakıta 300-500 lira vermekten ciddi anlamda sıkıldım, yaptığım bir şeyde yok, ş içi kullanıyorum zaten hep arabamı, uzun mesafeye ihtiyacım olacağı zaman annemle veya babamla değişirim arabamı, sıkıntı yok, o yüzden kendi arabamı satıp üstüne para koymayacağım şekilde bir araba almak istiyorum, mevcut arabamı aldığım abi bir adet megane station dizel bir adet fluence ze aldı, batıkentte oturuyor, kendisini aradım ve ulaşamadım. Bir keresinde sormuştum, ş içi 100 km kat ediyorum, eve gelincede prize takıyorum, yetiyor demişti, bende açıkçası çoğu zaman ş içi 100 km nin altında yapıyorum. Araştırmalarım sonucu pil kirası kalkmış ama pilin ömrü gerçekten çok önemli, pilin ömrü biterse nanayı yerim. Bu konuda net bilgi sahibi arkadaşlardan cevap bekliyorum. Pilin ömrü biterse yenisi ne kadar, alternatif üreticiler var mı(mutlu,inci akü gibi), pil değiştiriliyor mu, ömrü ne kadar?
 
Kankacım akaryakıt istasyonun yolunu unutmak istiyorum :D hibrit bile istemiyorum, saf elektrik olsun, neyse biraz önce bir yetkili kişi ile görüştüm, piller 10 yıl garantiliymiş, ortalama 90-100 km gidiyor anladığım kadarıyla ş içi, bana fazlasıyla yeter, renault mais ve bölge müdürlüğü ile görüştükten sonra ciddi ciddi almayı planlıyorum, çağ artık elektriğin, başlarım mazotuna benzinine.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
Kankacım akaryakıt istasyonun yolunu unutmak istiyorum :D hibrit bile istemiyorum, saf elektrik olsun, neyse biraz önce bir yetkili kişi ile görüştüm, piller 10 yıl garantiliymiş, ortalama 90-100 km gidiyor anladığım kadarıyla ş içi, bana fazlasıyla yeter, renault mais ve bölge müdürlüğü ile görüştükten sonra ciddi ciddi almayı planlıyorum, çağ artık elektriğin, başlarım mazotuna benzinine.
pil mevzusu biraz maliyetli, neredeyse arabanın yarı fiyatı kadar ama garanti ediyorlarsa sorun yok, ama ben senin yerinde olsam CRZ, yaris, Civic tarzı 3-4 litre yakan arabalara da bir bakarım :D
 
O zaman bu mantıkla Tesla'nın yaptığı üretimi ve sunduğu özellikleri baştan aşağı sorgulamamız, tartışmamız lazım.

Toyota sadece elektrikli motor ile gitme sınırını 30 km hızı aşmamak kaydıyla belirlemiş bunu da tartışmamız lazım.

BMW plug-in hybridlerine 30 - 35 - 40 ve 40 km üstü menzil koymuş ve bu mesafeyi 120km hıza kadar benzinli motoru çalıştırmadan katedebiliyor, bunu da tartışmamız lazım.

Ekonomik çözüm demek 120km'nin üstüne çıkmamak anlamına mı geliyor?

Evet ekonomi pesindeyseniz zaten surat kavramini unutun. Tesla 200 km yapar ama onu sadece 3 4 dk yapar sonra encok 140 ile gidebilir. Teslanin verdigi menzil degerleri 55 mil yani 90 km icindir.
 
Biraz bakındım 2012'de biri 8-10 bin euro civarı demiş. Geçen yıl yabancı bir sitede konuşulmuş, 8995 dolar denmiş.
Dediğiniz gibi Renault Mais gibi büyük bayilerle konuşursanız yardımcı olurlar herhalde. Fluence ZE'de çekincelerimden biri satma durumu. Şimdi araç 10 yıl garantili ama bu araçlar 2012 falan zaten. 5 yıl sonra bitiyor garantisi, 3-4 yıl sonra satmak istesek kime satacağız?
 
Evet ekonomi pesindeyseniz zaten surat kavramini unutun. Tesla 200 km yapar ama onu sadece 3 4 dk yapar sonra encok 140 ile gidebilir. Teslanin verdigi menzil degerleri 55 mil yani 90 km icindir.
Ben mantık olarak dedim, o zaman tesla 120km ile sınırlasın hızı. Bu son derece mantıksız.

Ayrıca BMW Hybrid'ler 120km hıza kadar sadece elektrik motoru devrede oluyor ondan sonrası için benzinli motorda devreye giriyor.

BMW i3'te 90km sabit hızla Eco Pro+'da 300+ km yol katediyor. Ancak performans istediği zaman buna da cevap verebiliyor.

Yani şunu demek istiyorum ani performans ihtiyacı olduğu zaman Yaris neyse ama CHR'nin 1.8'i de yarı yolda bırakıyor. Diğerlerinde böyle bir problem yok.

Ekonomiyse hepsi genel anlamıyla ekonomi için. Anlık bir performans ihtiyacına cevap veremedikten sonra (bundan kastım ışıklarda 0'dan kalkmak, roll yapmak ya da son hızda istediğim yere gitmek değil), ani bir durumda gaza basıp kaçamayacaksam (sollama vs) hiçbir şekilde tercih etmem.
 
Son düzenleme:
Beyler sunu netlestireyim, hibrit hic bir sekilde dusunmuyorum, mevcut arabam dizel ve zaten 6.5 ile geziyorum, gidip elektrikli-benzinli 6 litre yakan araba almam, kurus basina zararima cunku, yeni nesil hibritler zaten pahali, dun gidecektim
Mais e, isim cikti, hafta sonu aksilik cikmazsa gidecegim bakalim, su an kafama takilan tek sey pillerin omru, omrunu doldurursa yenileme ucreti orijinal ve yan sanayi olarak ne kadara patlar acaba bana diye arastirmak. Babama sundum bu teklifimi, eger mantikliysa 2 arabaninda yerine satip fluence ze alalim dedi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...