Renault, gelecek yıl Formula 1’de Alpine olarak yarışacak

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Gelecek yıl itibarıyla Formula 1’de Alpine adıyla yarışma kararı alan Renault Grubu, Fransız renklerini pistlere taşıyacak.
Grubun bu kararı, Alpine’in gelişimini ve etkisini daha da ileriye taşımak için büyük önem taşıyor. Otomobilin şasisinde sportiflik, şıklık ve çevikliğin simgesi olan Alpine markası dikkat çekiyor. Tasarımda ikonik A110 modeline hayat veren uzmanlığın izleri görülüyor. Alpine F1® Takımı Renault Grubu’nun hibrit güç ünitelerindeki uzmanlığından yararlanmaya devam ederken, E-TECH ismi ise korunacak.
İmzalanan yeni Concorde anlaşmaları, getirilen bütçe sınırlamaları ve 2022 yılından itibaren geçerli olacak yeni yönetmelikle birlikte Renault Grubu, yeni renkleri altında podyuma geri dönme konusunda kararlı.
“Formula 1’e rüya bir marka ekledik”
Takipçilerini mutlu eden güçlü ve canlı bir marka olan Alpine’in dünyanın en prestijli otomobil organizasyonunda yerini aldığını ifade eden Renault Grubu CEO’su Luca De Meo, “Böylece Formula 1’e rüya bir marka...

Okumaya devam et...


 
@dthhasan
3124105798_fc945c11dc_b.jpg
 
Ferrari'nin yıllardır yol otomobillerinden elde ettiği gelirle yarış takımını finanse ettiği yöntemi denemeye karar vermiş ğöno. Alpine markası altında spor otomobiller üreterek yarış takımını finanse etmeyi deneyecekler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius ve Mt.Akina
Ferrari'nin yıllardır yol otomobillerinden elde ettiği gelirle yarış takımını finanse ettiği yöntemi denemeye karar vermiş ğöno. Alpine markası altında spor otomobiller üreterek yarış takımını finanse etmeyi deneyecekler.
Bu Alpine markasına daha fazla yatırım yapacaklarını gösterir, son zamanlardaki güzel bir haber.Artık demek ki son Alpine demenin sonu gelmiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Renault artık motorsporlarını ve spor modelleri Alpine'e bırakıp tamamen binek otomobilleri üzerine yoğunlaşacak.
 
  • Üzgün
Tepkiler: fujiwara
Spor araç diyip x5m gibi spor suvler üreteceklerse bence hiç başlamasınlar daha iyi
Kesinlikle katılıyorum, gerçi TR için değişen hiiiç bir şey yok ister Alpine olsun ister başka pahalı bir şey :) Egea’nın, Clio’nun, i10’un, i20’nin kısacası yerli üretim araçların çıtır spor modeli gelsin diye gözlerinin içine bakmamız lazım :D. Zaten yerli otomobil eğer çıkarsa ve uygun olursa ülke otomobil konusunda devrim yaşar onu da bakacağız göreceğiz 2023 e olursa tabii. :)

Son çıkan i10 da 1.0 turbo Manuel geliyormuş mesela Türkiye bazında bu güzel haber. Yerli Up GTi :)
 
Son düzenleme:
Alpine zor durumda, Covid vs derken satışları yavaşladı. Çok büyük ihtimalle SUV yapacaklar. Porsche yaptı, Aston yaptı, Lambo yaptı, Ferrari de yapacak. Cayenne olmasa Porsche o GT2, GT3'leri vs zor üretirdi :D
 
Alpine zor durumda, Covid vs derken satışları yavaşladı. Çok büyük ihtimalle SUV yapacaklar. Porsche yaptı, Aston yaptı, Lambo yaptı, Ferrari de yapacak. Cayenne olmasa Porsche o GT2, GT3'leri vs zor üretirdi :D
Geçmiş için doğru ancak günümüzde 911'den ciddi kâr ediyor Porsche, Cayenne'i üretmese bile olur durumda firma. Kaynağı bulursam eklerim.
 
Geçmiş için doğru ancak günümüzde 911'den ciddi kâr ediyor Porsche, Cayenne'i üretmese bile olur durumda firma. Kaynağı bulursam eklerim.

Cayenne ve Macan olmadan Porsche belki yaşar ama şuan yaptığı kadar iyi araçlar asla üretemez.

2020 ilk çeyrek satışları.
Cayenne - 18,417
Macan - 15,547
911 - 8,482
Taycan - 1391
Panamera- ?
718 - ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5

Cayenne ve Macan olmadan Porsche belki yaşar ama şuan yaptığı kadar iyi araçlar asla üretemez.

2020 ilk çeyrek satışları.
Cayenne - 18,417
Macan - 15,547
911 - 8,482
Taycan - 1391
Panamera- ?
718 - ?
911'in satışları Porsche'nin toplam satışının %11'ini oluşturuyor ve tek başına Porsche'nin kârının %30'unu üstleniyor. kaynak
 
911'in satışları Porsche'nin toplam satışının %11'ini oluşturuyor ve tek başına Porsche'nin kârının %30'unu üstleniyor. kaynak
Ben zaten batar demiyorum, şimdiki kadar iyi araçlar üretemez diyorum. 911 karlı tabi ki, asıl büyük para akışı SUV modellerinden geliyor diyorum. Sonuçta 911 yıllardır vardı, ancak Cayenne gelene kadar marka ancak yaşamayı başardı.

" Back in the 1990s, Porsche 911 sales were so slow that the German carmaker had to develop an SUV, the Cayenne, to return to profitability. Come 2020, and the Porsche 911 is the most profitable car in the world. "

 
Ben zaten batar demiyorum, şimdiki kadar iyi araçlar üretemez diyorum. 911 karlı tabi ki, asıl büyük para akışı SUV modellerinden geliyor diyorum. Sonuçta 911 yıllardır vardı, ancak Cayenne gelene kadar marka ancak yaşamayı başardı.

" Back in the 1990s, Porsche 911 sales were so slow that the German carmaker had to develop an SUV, the Cayenne, to return to profitability. Come 2020, and the Porsche 911 is the most profitable car in the world. "

Ben Cayenne üretmesin demiyorum zaten. Kâr getirdiği de açık ona da itirazım yok Taycan vs. gibi atılımlar bu sayede elbette ancak 911, GT2 GT3 üretilecek finansmanı kendisi sağlıyor diyorum o kadar.
 
Son düzenleme:
Ben Cayenne üretmesin demiyorum zaten. Kâr getirdiği de açık ona da itirazım yok Taycan vs. gibi atılımlar bu sayede elbette ancak 911 kendisi GT2 GT3 üretilecek finansmanı kendisi sağlıyor diyorum o kadar.
Ancak bu dediğinin Cayenne sayesinde olduğu gerçeğini değiştirmiyor :D.