Renault Megane Tarihçesi :
Ülkemiz otomobil piyasasında adından sürekli söz ettiren Megane 1988 yılında yukarıda gördüğümüz konsept araç ile Renault tarihine Megane ismi ile geçti.
Konsept detayları hatları ile Safrane , Laguna , Espace , Clio , Renault 19 gibi araçların çizgilerini belirledi ve R19 ve Clio yu yumuşak hatlara taşıdı.
Renault Megane Consept daha sonrasında 1994 yılında tasarlanan Megane Hatchback'e yerini bıraktı ve 1995 in ilk yarısında tanıtıldı. Yine tanıtılan bu araç donanımına göre abileri R19 - Safrane - Laguna gibi araçlardan gelen alt yapı ile benzer hatlara sahip oldu. Hatchback karoserinden hemen sonra güzel bir fastback tasarımı ile Renault Megane Coach ( Coupe ) üretildi. Hemen beraberinde Estate ( Stationwagon ) formu ve Türkiye gibi sedan sever ülkelerde kullanılması için Classic ( Sedan ) forma da yer verildi.( 1995-1999)
F7P 1.4İ , K7M 1.6E , F3R 2.0 , F8Q 1.9D , F7R 2.0 motorlar modelin makyaj görmeden önce kullandığı motorlardır.
Megane 1999 yılında bir makyaj operasyonu geçirdikten sonra yeni bir bakışa kavuştu milenyumun verdiği etki ile krom detaylar ön böbreklere yerleşti ve iki stop arasına bir krom çıta serpildi. Kaputta radyatör havalandırması iki adet böbreğe alındı. Tampon baştan aşağı yenilendi. Cam farlar yerini yeni nesil polikarbon farlara bıraktı ön sinyal farlarla bir bütün haline geldi. Stoplar yenilendi sinyal ve geri vites beyaz tabana taşındı. Bu değişiklikler özellikle Hatcback ve Sedan forma birebir uyuyor.
Coupe formunda coach yerini daha zarif olan Coupé ye bıraktı. Stoplar arka sisler ile bir bütün haline geldi. Arka tamponda küçükte olsa makyaj gördü. Ön tampon tamamiyle değişti.
Estate form ise ön harici kaportada neredeyse aynı kaldı.
Tabi makyaj ile birlikte iç kısımda da torpido da bulunan kalorifer ızgaraları değişti , gösterge paneli daha güncel ve led aydınlatmalı hale geldi. Koltuklarda farklılıklar meydana geldi.
Motor olarak da yeni nesil olan 1.4 16v K4J , 1.6 16V K4M , 2.0 16V F5R motorlar eklendi. Nadir de olsa 1.8 16V olanları da karşımıza çıkabiliyor. E7J makyajdan sonra kullanılmadı.
Renault deyince karma karışık donanımlara sahip olduğunu da unutmamak lazım belki Renault tarihini en iyi bilen Renaultculardan olabilirim ama sadece buraya megane ile ilgili bilgileri yazsam inanın kendi aracıma bile yer kalmaz. Renault farklı bir markadır ülke ülke üretilmiş donanımlar motorlar farklılıklar çok aşırı farklılık gösterebilir. Ben elimden geldiğince sade bir şekilde derine dalmadan size Megane'ı anlattım.
Buyrun bu da benim aracım :
2001 Model , 1.6 16V RXI Dynaqmique , Rouge Red Fabrikasyon. ( Ön tampon hariç )
Aracın Donanım Listesi:
- ABS ( Ani Frenlerde Flaşör yanar 'dönemin en meşhur özelliklerinden' )
- Sürücü - Yolcu ve Yan Hava Yastıkları
- Elektrikli açılır tavan - Ön Camlar ve Arka Kelebek Camları
- Klima ( Polen Filtreli ' Yine efsane özellliklerden' )
- Elektrikli Dikiz rezistanslı dikiz aynaları
- Atermik Ön Cam
- Arka cam buz çözücü
- Arka cam sileceği
- Dynamique donanımında iki ön koltuk yükseklik ayarı
- Sağ ön koltuk kolay giriş sistemine sahip
- Yarı deri yarı kumaş koltuklar
- Aydınlatmalı makyaj aynaları
- Gözlüklük
vs. vs. böyle gidiyor. Yazmaya kalkılınca inciği boncuğu çok.
Motor :
1.6 16V 107 bg 143 nm torka sahip bir makinaya sahip. Şanzıman motora uyumlu az yakıyor. 5. vites 2800 devirde 100 km h hıza ulaşıyor.
Konfor :
Sert bir otomobil. İç aksam kapı döşemeleri komple yumuşak , torpido üst kısmı yumuşak. Arka döşemeler komple sert plastik.
Süspansiyonlar sedan tipi gibi değil araba gergin yatma çok az.
Yol Tutuş :
2001 yılında üretilmiş zarif bir fastback aslında. Yol tutuşu da uygun ve kaliteli lastikler ile coilover gibi kaliteli malzemeler ile desteklenirse çok çok iyi olur . Önden kayıyor ama acil bir durumda arkası kopmuyor. Siz ne zaman isterseniz o zaman hazırım kopmaya diyor.
Keyifli bir otomobil ben 5.000 km dir biniyorum. Şuan 104.000 km de seviyorum arabamı herkese iyi forumlar.
Yukarıda yazdıklarım bizzat kendimce yazılmıştır bir yerlerden kopyala yapıştır değildir.
Üzerine ekleme yapabilirdim ama gerçekten çok uzuyor kusura bakmayın.
Son düzenleme: