HABER Renault Megane GT güçlü dizel motora kavuştu

Necati Erdoğan

Yönetim
Editör
92
42
Renault Megane GT artık hem güçlü hem de ekonomik olabilecek. 1.6 litre hacmindeki turbo dizel ünite tam 165 beygir üretebiliyor.

Modelde önceden beri sunulan ve 205 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli benzinli motor, hacmi 1.600 cc’nin biraz üzerinde olması nedeniyle Türkiye’de pek dikkat çekmemiş olsa da çift turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli dizel ünite için aynı şeyi söylemek zor.

Motor, Talisman’da sunulanla aynı yapıya sahip. 165 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla birlikte sunulacak. Otomobilde ayrıca, Renault Sport tarafından elden geçirilen süspansiyon sistemi ve 4Control isimli arka aks bulunacak.

Otomobilin fabrika verisi ortalama yakıt tüketim rakamları da dikkat çekici. Hatchback seçenek 4.6, SW ise 4.7 litre/100 km‘lik ortalamalarla cimri olduklarını kanıtlıyor. Bu değerlerin gerçek hayata yansımasını ise otomobil piyasaya çıktığında göreceğiz.

Farklı ön hava girişleri, yeni panjur ve mat renkli arka difüzöre sahip olan otomobilin görünümünü daha da farklılaştırmak için sunulan opsiyonel paketlerde sabit kafalıklı ön koltuklar ve daha kaliteli deriyle kaplanmış direksiyon simidi bulunuyor.

Fransa’da satışına başlanan araçlardan hatchback olanı 34.300, SW versiyonu 35.200 Euro karşılığında alınabiliyor. Yine Fransa’da 32.300 Euro’dan başlayan fiyatlara alıcı bekleyen benzinli seçenekse Türkiye’nin vergilendirme dilimlerinde Megane RS ile kafa kafaya olduğundan fark ters yöne dönmüş durumda.

Renault Megane GT
1 arasında 12













Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
Son düzenleme:
Arka stop grubuna hala tam olarak alışamamış olsam da genel tasarımı bence yakışıklı. 165 hp 380 nm torklu 1.6 dizel ünite gerçekten etkileyici ve şahane.. İlk defa bu değerlere sahip bir 1.6 dizel piyasaya sürüldü. Keşke testini izleyebilsek, arabadan ziyade bu motoru çok merak ediyorum.
 
Bu motora lafımız yok ancak keşke şu 1,5 Dci üniteleri de elden geçirseler bir en azından yakın güçlerde daha güncel bir motor yapsalar.Onun dışın da HB ini çok sevdiğim bir Fransız Renault'u.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
1.6 dizel motor 160+ bg üstüne otomatik vites herhalde ilk oluyor bu motoru mercedes c serisine çok iyi gider aslında hatta bir delilik yapıp e serisi bile olabilir kim bilir E180 CDI baya ilginç olur :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
1.6 dizel motor 160+ bg üstüne otomatik vites herhalde ilk oluyor bu motoru mercedes c serisine çok iyi gider aslında hatta bir delilik yapıp e serisi bile olabilir kim bilir E180 CDI baya ilginç olur :D
 
1.6 dizel motor 160+ bg üstüne otomatik vites herhalde ilk oluyor bu motoru mercedes c serisine çok iyi gider aslında hatta bir delilik yapıp e serisi bile olabilir kim bilir E180 CDI baya ilginç olur :D
ben cıdden bunu sevmıyorum ya kendı fıkrım bu ama. markaların bu kadar ıc ıce karısmalarından hoslasmıyorum. mercedes e bıncem ıcınde reno motoru. tamam belkıde en ıyısı renodur ama neden daha ıyısı olmasınkı ? hanı kımse daha ıyısını yapmak ıcın ugrasmıyor herkes hazırın pesınde. peugeot cıtroen de aynı nane. kendı motorunu ureten az fırma kaldı maalesef
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
ben cıdden bunu sevmıyorum ya kendı fıkrım bu ama. markaların bu kadar ıc ıce karısmalarından hoslasmıyorum. mercedes e bıncem ıcınde reno motoru. tamam belkıde en ıyısı renodur ama neden daha ıyısı olmasınkı ? hanı kımse daha ıyısını yapmak ıcın ugrasmıyor herkes hazırın pesınde. peugeot cıtroen de aynı nane. kendı motorunu ureten az fırma kaldı maalesef

Devir maliyet devri yapacak bir şey yok adam şimdi düşünüyor niye bir daha amerikayı keşfedeyim başka markanın motorunu alıyor ya da bir alt yapı yapıyor 20 den fazla arabada aynısını koyuyor artık yapacak bir şey yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Tasarımı mükemmel bulduğum çok az araçtan biri..Geçenlerde gittiğim bayii'de Sedefli beyaz 1.6 Dci mauel GT-Line vardı.Gerçekn çok hoşuma gitmişti bir an almayı bile düşünmüştüm.105 Bin lira etiketi vardı hatırladığım kadarıyla ama içiyle dışıyla hoşuma giden ender araçlardan olmuştu.
 
Tartışmasız veriler etkileyici. Ancak kafama yakılanlar var. Böyle bir gücü önden çekişle mi verecek sadece? Süspansiyonları geliştirmekle direksiyona iletilecek hissiyat kesilecek mi?? Zannediyorum tork aralığı 1750 devirde başlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Tartışmasız veriler etkileyici. Ancak kafama yakılanlar var. Böyle bir gücü önden çekişle mi verecek sadece? Süspansiyonları geliştirmekle direksiyona iletilecek hissiyat kesilecek mi?? Zannediyorum tork aralığı 1750 devirde başlar.
Yanlışım yoksa henüz gt line donanımda bu motor sunulacak. Gt line donanım, renault sport'un elinden geçtiği için daha sert ön süspansiyon burçları, salıncak burçları ve sıkı bir ön takım ile birlikte yeniden ayarlanmış direksiyon sistemiyle beraber piyasaya süreceklerdir. 4 control arka aks sistemiyle beraber virajlarda direksiyona ve ön süspansiyonlara bindirilecek görev de azaltılacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve alfhonso
Fabrika çıkışı kara tren olsa gerek.
Araba bence çok net çirkin. Ama 160hp çok canlar yakar.
 
Bu araç oldukça etkileyici bir performansa sahibtir ancak bizim ülkemize geleceğini düşünmüyorum gelsede çok satılacağını sanmam çünkü aracın fransa fiyatı 30 bn eurolarda dolayısıyla bizim ülkemizde vergiyle birlikte değeri 150 bn tl leri bulur o parayıda bu araca bnce kimse vermez.
 
Bu araç oldukça etkileyici bir performansa sahibtir ancak bizim ülkemize geleceğini düşünmüyorum gelsede çok satılacağını sanmam çünkü aracın fransa fiyatı 30 bn eurolarda dolayısıyla bizim ülkemizde vergiyle birlikte değeri 150 bn tl leri bulur o parayıda bu araca bnce kimse vermez.
Aynen katılıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: CDTI26
Yanlışım yoksa henüz gt line donanımda bu motor sunulacak. Gt line donanım, renault sport'un elinden geçtiği için daha sert ön süspansiyon burçları, salıncak burçları ve sıkı bir ön takım ile birlikte yeniden ayarlanmış direksiyon sistemiyle beraber piyasaya süreceklerdir. 4 control arka aks sistemiyle beraber virajlarda direksiyona ve ön süspansiyonlara bindirilecek görev de azaltılacaktır.

Bunların fiiliyatta Nasıl olacağını merak ettim. Yani bizim yollarda. Bence ön takım haşat olur. Bu kadar paraya değer mi o da ayrı konu. Alana binecek olana hayırlı olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Bunların fiiliyatta Nasıl olacağını merak ettim. Yani bizim yollarda. Bence ön takım haşat olur. Bu kadar paraya değer mi o da ayrı konu. Alana binecek olana hayırlı olsun.
Bizim yolların kalitesi malum dediğiniz gibi. Ama en azından renault sport'un elinden geçeceği için standart bir megane'dan daha sağlam olacaktır diye düşünüyorum. Tabii kullanıcı kitlesinin araca nasıl baktığı da önemli bu noktada.
 
Megan GT İle pek ilgisi yok ama bugün yaklaşık 2 saat kadar yakın bir arkadaşımın aldığı 1.6 Dci manuel megan sedan'ı kullandım.Motor çok canlı İlk 3 vites gazı ezdiğinizde güzel topukluyor.4500 Dv/dk'ya kadar canlılığını koruyor.Aracıda motoruda çok beğendim.Çift turbo ile çok lezzetli olacaktır.