12 Şubat 1877. Paris, Fransa.
Paris'in burjuva ailelerinden birinin, Alfred ve Berthe'nin altı çocuğundan dördüncüsü olan Louis dünyaya geldi. Doğumundan itibaren bir çok imkâna sahip olan Louis, çocuk yaşta mühendislik ve makinelere ilgi duymaya başladı. Zamanının çoğunu Sepollet'in (Léon Sepollet, Fransız endüstirici, buharlı lokomotifler üretiyordu) sahip olduğu buhar atölyesinde geçiriyordu.
Louis, 1898 yılına gelindiğinde ilk arabasını üretmişti. Bu araba için 13 sipariş almıştı.
Otomobil sektöründeki fırsatı gören Louis, ailesinin sahip olduğu düğme ve tekstil firmalarında görev alan iki kardeşi Marcel ve Fernand ile fikrini paylaştı ve Renault ailesi otomobil üretim işine girmiş oldu.
Renault gayri resmi olarak 1 Ekim 1898, resmi olarak ise 25 Şubat 1899'da kurulmuştur.
Şirketin ilk yıllarında 3 kardeş yönetimdeyken Marcel bir yarış sırasında öldürüldükten ve Fernand 1909 vefat ettikten sonra şirket yönetimi Louis'e kalmıştı.
Birinci dünya savaşı zamanlarında Renault fabrikaları mühimmat ve zırhlı araç (Renault FT) üretimi yapıyordu. Louis, milliyetçi görüşüyle biliniyordu.
Savaşlararası zamanda işçileriyle büyük sorunlar yaşamıştır.
İkinci dünya savaşından önce 1938 yılında Adolf Hitler'e ziyarette bulunmuştur. 1939 yılından itibaren ise Fransız ordusunun bir numaralı tedarikçisi hâline gelmiştir. Savaş sırasında fabrikasının yok olmasını engellemek için Nazilere araç üretmeyi kabul etmiştir. Bunu Fransız işçilerinin iyiliği için yaptığını savunsa da Nazi işbirlikçisi olarak anılmıştır. Şirket millileştirilmiştir.
Fransa'nın Nazilerden kurtarılmasından sonra hapse girmemek şartıyla teslim olmuştur. Bundan üç hafta sonra ise Paris'in yakınlarında bir köyde tutuklanarak hapse gönderilmiştir. Hapiste bir süre kaldıktan sonra Ville-Evrard'da psikiyatri hastanesine gönderilmiştir.
9 Ekim 1944 tarihinde sağlığının kötüleşmesi nedeniyle yaşlı bakım evine gönderilmiştir.
24 Ekim 1944'te ölmüştür. Hâlen yargılanmayı beklemektedir. Neden öldüğü hâlen bilinmemektedir, otopsi yapılmamıştır. Resmi ölüm kağıdında "üremi"den öldüğü yazmaktadır.
Herqueville dans l'Eure 'de evinin yakınında mezarı bulunmaktadır.
Savaş sonrasında Renault markasının dirilişi başlamıştı. Frégate modeliyle VW Beetle'a rakip olmuştu. Louis Renault'nun savaş sırasında tasarladığı 2 litrelik 4 silindirli motoru kullanıyordu.
Citroën CV'ye rakip olarak çıkan Renault 4 modeliyle başarılı olundu. 1970 yılı Renault için özel bir yıldı. İlk defa üretimde milyon adedi geçtiler. 1970 yılında 1 milyon 55 bin 803 adet Renault marka araç fabrikadan çıktı.
1972 yılında kompakt-ekonomi sınıfının temsilsici Renault 5 ortaya çıktı. 1973'de olan petrol krizinin öngörüsüyle çıkan bu model başarılı satışlara ulaştı. 70'lerde R4'ü, R5, R6, R12, R15, R16, R17, R18, R20 modelleri üretildi.
Kuzey Amerika'ya açılmak isteyen Renault, 1979 yılında AMC'nin %22,5'lik hissesini satın aldı. İlerleyen yıllarda AMC'nin iflastan dönüşünü Renault'nun nakit desteği sağladı ve AMC yöneticileri tasfiye edilerek yerlerine Renault'dan yöneticiler görevlendirildi. Bu ortaklık sonucunda Jeep araçları Avrupa yollarında görülmeye başlandı. AMC'nin genel stratejisi, Renault ile ortak parça kullanarak maliyetten tasarruf etmekti. 1987 yılında Renault'nun AMC'yi satışına kadar ve Chysler Jeep'i alıncaya kadar Jeep marka araçlarda Renault parmağı bulunuyordu.
81-95 yılları arasında Reanult'nun yeniden yapılanma zamanıydı. Renault Espace, Twingo, R5, R9, , R18, R21, R25 gibi farklı modeller piyasaya çıktı. Çıktığı ilk yıl olan 1981'de Renault 9 Avrupa'nın arabası seçildi. 1990 yılında Avrupa'nın arabası ödülünü bir başka Renault olan Clio aldı. 92 yılında ortaya çıkan Twingo ve 96 yılında ortaya çıkan Escape başarılı satış adetlerine ulaştı. Twingo, Avrupa'da 2.4 milyon adet satıldı.
90'ların sonuna doğru Renault işbirliklerine yöneldi.
1999 yılında Nissan ile işbirliğine gidildi. Buna göre Nissan, Renault'da %15; Renault ise Nissan'da %36.8 hisseye sahip oldu. Renault, Japonya'da araç satışı için Yanase Co. Ltd. şirketine sahipti. Bu işbirliğinden sonra şirket tasfiye edilerek Nissan bünyesinde araçlarını satmaya başladı.
Yine 1999 yılında Romen şirketi Dacia'nın %51 oranında çoğunluk hissesini aldılar.
2000 yılında Güney Kore'nin dev şirketi Samsung'un otomotiv bölümünün kontrol hissesini satın aldılar.
Volvo ile işbirliğine gidildi, kamyon kısmında maliyet kısma amaçlı Volvo'dan motor, şanzıman gibi parçalar alınarak üretim gerçekleştirildi.
2008 yılında Lada olarak bilinen Avtovaz'da %25 pay aldı. Vaz grubu bundan önce Fiat'la işbirliği yapıyordu. Avtovaz grubu, Nissan örneğinde olduğu gibi Renault'nun altındaki bir pozisyonu kabul etti. Hisse oranı %50'ye yükseldi. 2016'da ise Renault hisse oranını %73.3'e yükselterek Avtovaz'ı yan kuruluşu hâline getirdi.
2010 yılının Nisan ayında Daimler ile işbirliği duyuruldu. Bundan sonra Mercedes-Benz araçlarında Renault'nun dizel motorları kullanılacaktı. Bunun karşılığında Renault-Nissan araçlarında 2.0 litrelik dört silindirli benzinli motor Mercedes tarafından kullanımına sunuldu.
2010 yılında Çin pazarına girmek için Dongfeng Motor Grubu ile ortak girişim kuruldu.
Nisan 2015'te Fransız hükümeti, şirket üzerindeki kontrolünü kaybetmemek için %15 olan hissesini %19.73'e yükseltti. Ancak 2017 yılında önceki anlaşmaya dönülerek hisse oranı %15'e düştü.