Rodaj nedir nasıl yapılmalı ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sinasi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sinasi

Profesör
154
0 alınan araçlarda rodaj yapılmalı mı yapılacaksa nasıl yapılmalı ?
Bazı firmalar rodaja gerek yok diyorlar bilgi sahibi olan açıklayabilir mi ?
 
Dostum ben iki sene Ford ARGE'de motor blokları konusunda çalıştım. Yıllar içinde iyileşen üretim toleransları sayesinde rodajı umursanmadan kullanım daha az riskli hale gelmiş olsa da kesinlikle gerek yok lafı cahillikten başka hiçbirşey değil. Merak edersen teknik sebeplerini de detaylı açıklarım. Tavsiye edilen yüksek devirlere çıkmadan ve torku dibine kadar kullanmadan olabildiğince değişken hızlarda ne çok nazik ne çok agresif "orta" bir kullanımla 1500-2000 km gibi bir rodaj ve bu süre sonunda yağ değişimi (pahalı değilse yağ filtresinin de değişimi). Bu ilk çıkan yağı büyüteçle falan yakından incelerseniz içindeki metal partiküllerini görebilirsiniz. Bunu yaparsanız motorunuz daha dayanıklı olacağı gibi biraz daha performanslı olur biraz daha az yakar (rodaj dönemi ortalaması ile maks 3-5% farkeder), daha az yağ tüketimi olur. Aşırı sıcak hava / aşırı yük veya aşırı soğuk havalar rodaj döneminde ekstra riskli. Sonrasında genel kullanım prensiplerine sadık kalmak şartıyla istediğiniz gibi yüklenebilirsiniz hatta motorun tam anlamıyla açılması için biraz yüklenmelisiniz. Motor dışında frenleri de motora benzer şekilde tatlı-sert kullanımla oturtmak gerekli. Balata ve disk yüzeyinin birbirine alışması ve disk yüzeyine balatanın uniform şekilde ince bir katman şeklinde sıvanması düzgün ve tutarlı frenleme performansı ve parçaların uzun ömürlü olması için önemli. Bu işleme "break-in & burnishing" deniyor. Disk/balata değişimlerinde de aynı metod izlenmeli.
 
Son düzenleme:
Rodaj yok lafını nasıl daha hala kullanabiliyorlar anlamıyorum zaten.

Neredeyse bildiğim markaların tüm modellerinin kullanma kılavuzunda motor modeline göre ama genelde aynı olacak şekilde ilk 1500 ila 2500km arası şunu yapmayın bunu yapmayın diye yazar.

Elbette 20 - 30 sene öncesinin üretim teknolojisine göre çok çok ilerdeler bugün. Ancak maalesef bilgisizlikten başka bir şey değil söylenenler.

Üstelik sadece motor içinde geçerli değil bu. Çalışan her aktif parça için geçerli olan bir durumdur bu. Şanzımanda dahil frenlerde.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
en azından 1000 km ye kadar 110 üstüne çıkma,bol vites değiştir,yüksek devir çevirme ,ani hızlanmalar yapma,araca iyi davran ki sonraki zamanlarda o da sana iyi davransın...
 
0 alınan araçlarda rodaj yapılmalı mı yapılacaksa nasıl yapılmalı ?
Bazı firmalar rodaja gerek yok diyorlar bilgi sahibi olan açıklayabilir mi ?
Izmir bornova birmot tan 4 adet 0 km courier getirdik bodruma ilk 2 km normal geldikten sonra yaklasik 250 km yolu dip gaz geldik rodaj modaj onemsemedik suanda arabalarin hic biri sagir diye tabir ettikleri motor kapaliligi yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: gygchcnm
Motor kapalılığı zaten yok artık.

Maksat parçaların birbirine alışması. Yazık etmişsiniz.


Izmir bornova birmot tan 4 adet 0 km courier getirdik bodruma ilk 2 km normal geldikten sonra yaklasik 250 km yolu dip gaz geldik rodaj modaj onemsemedik suanda arabalarin hic biri sagir diye tabir ettikleri motor kapaliligi yok
 
Bu durum motorun daha erken zamanda bitmeyecek olması anlamına gelmiyor ne yazık ki. Ayrıca şanzıman oranları bellidir, dizellerin çevirdiği maksimum devir bellidir. Biri aynı viteste 80 km'ye ulaşırken diğerinin aynı viteste aynı devirde 95 100km hıza ulaşmasının altında başka sebepler yatabilir.

Neyse bir önemi yok. Siz belli ki üreticilerden daha iyi biliyorsunuz neyin ne olduğunu, tartışmaya gerek yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani ve bt
1:45:05'ten sonra gayet detaylı anlatılmış bana mantıklı geldi böyle yapılması
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ne zaman bir arkadaşımın motosikleti veya arabası gereğinden fazla güçlü hissettirdiyse kısa zamanda büyük masraflar açmıştır :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani
Dostum ben iki sene Ford ARGE'de motor blokları konusunda çalıştım. Yıllar içinde iyileşen üretim toleransları sayesinde rodajı umursanmadan kullanım daha az riskli hale gelmiş olsa da kesinlikle gerek yok lafı cahillikten başka hiçbirşey değil. Merak edersen teknik sebeplerini de detaylı açıklarım. Tavsiye edilen yüksek devirlere çıkmadan ve torku dibine kadar kullanmadan olabildiğince değişken hızlarda ne çok nazik ne çok agresif "orta" bir kullanımla 1500-2000 km gibi bir rodaj ve bu süre sonunda yağ değişimi (pahalı değilse yağ filtresinin de değişimi). Bu ilk çıkan yağı büyüteçle falan yakından incelerseniz içindeki metal partiküllerini görebilirsiniz. Bunu yaparsanız motorunuz daha dayanıklı olacağı gibi biraz daha performanslı olur biraz daha az yakar (rodaj dönemi ortalaması ile maks 3-5% farkeder), daha az yağ tüketimi olur. Aşırı sıcak hava / aşırı yük veya aşırı soğuk havalar rodaj döneminde ekstra riskli. Sonrasında genel kullanım prensiplerine sadık kalmak şartıyla istediğiniz gibi yüklenebilirsiniz hatta motorun tam anlamıyla açılması için biraz yüklenmelisiniz. Motor dışında frenleri de motora benzer şekilde tatlı-sert kullanımla oturtmak gerekli. Balata ve disk yüzeyinin birbirine alışması ve disk yüzeyine balatanın uniform şekilde ince bir katman şeklinde sıvanması düzgün ve tutarlı frenleme performansı ve parçaların uzun ömürlü olması için önemli. Bu işleme "break-in & burnishing" deniyor. Disk/balata değişimlerinde de aynı metod izlenmeli.

Peki bu rodaj süresini uzun yolda eritebilir miyiz sadece? Yani aldım aracı memlekete gittim geldim işte 2bin km. Bu yeterli mesafeyi karşılar mı yoksa bahsettiğiniz disk balata için vs şehir içi daha mı faydalı olur?
 
Peki bu rodaj süresini uzun yolda eritebilir miyiz sadece? Yani aldım aracı memlekete gittim geldim işte 2bin km. Bu yeterli mesafeyi karşılar mı yoksa bahsettiğiniz disk balata için vs şehir içi daha mı faydalı olur?
Rodajdaki arabaya uzun yol haram hocam şehir içi ve açık yollarda karma kullanmak bütün vitesleri bütün devirleri alıştırmak en iyisi yukarıda attığım videoya göz atmanızı tavsiye ederim
 
Peki bu rodaj süresini uzun yolda eritebilir miyiz sadece? Yani aldım aracı memlekete gittim geldim işte 2bin km. Bu yeterli mesafeyi karşılar mı yoksa bahsettiğiniz disk balata için vs şehir içi daha mı faydalı olur?
Uzun yolu sakin 90'la gitmek yerine çok yüksek devirlere çıkmamak koşuluyla sakil sakil hareketlerle yaparsanız =) (gereksiz vites değiştirme, tempo değiştirme, hızı değiştirme vs.), yol üstündeki her kasabaya girip mola verirseniz o zaman rodaj da hallolabilir.
Sabit hızla gidilen uzun yol rodajdan sayılmaz. Yağı değiştirip 1000km kadar daha karma kullanımla ilerlerseniz sanırım rodaj sürecinizi sorunsuz bitirmiş olursunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Uzun yolu sakin 90'la gitmek yerine çok yüksek devirlere çıkmamak koşuluyla sakil sakil hareketlerle yaparsanız =) (gereksiz vites değiştirme, tempo değiştirme, hızı değiştirme vs.), yol üstündeki her kasabaya girip mola verirseniz o zaman rodaj da hallolabilir.
Sabit hızla gidilen uzun yol rodajdan sayılmaz. Yağı değiştirip 1000km kadar daha karma kullanımla ilerlerseniz sanırım rodaj sürecinizi sorunsuz bitirmiş olursunuz.
Teşekkürler cevap için. Özellikle şeyden sordum hani halk arasında bi deyim var ya arabayı aldın bi uzun yol yapacaksın vs tarzında o yüzden sordum daha çok.
 
Teşekkürler cevap için. Özellikle şeyden sordum hani halk arasında bi deyim var ya arabayı aldın bi uzun yol yapacaksın vs tarzında o yüzden sordum daha çok.
Dediğiniz uzun yol rodaj bittikten sonra yapılacak uzun yoldur. Rodajdan sonra motora max. hız göstertecek şekilde bir yüklenmekte fayda var. Ama rodaj kesinlikle bitmiş olsun. Yaktırmayalım motorunuzu :)
1:45:05'ten sonra gayet detaylı anlatılmış bana mantıklı geldi böyle yapılması
Tam olarak burada Altın Elbiseli Adam'ın anlattığı gibi bir yüklenme.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hilmiugur
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...