KAPALI Rolantide Sarsıntı ve Gaz Yememe Sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
1,562
42
Marka
Renault
Arkadaşlar aldım alalı başımda bir hal var birkaç bilindik yol denedim sorunu baya azalttım ama halen daha tam geçmiş değil. Olabildiğince özet geçmeye çalışacağım.

Araç 2,0 f7r megane. LPG li. Bahsettiğim problem hem lpg hemde benzinde mevcut.

Araç rolantideyken dururken bazen kedi gibi sessiz çalışıyor. Hatta öyleki nerdeyse çalıştığını anlamazsınız.
Bazen de rolantideyken biri sanki arabayı ara ara sallıyor gibi bir sarsıntı kesiklik var. Vites ileri geri hareket ediyor filan. LPG de gaza yüklenince araba 4500 devirden sonra can çekişiyor. Benzinde gaz yemesinde sorun yok gibi lakin araba performanslı yürümüyor belli evvelki araçlarımdan baz aldığımda bir yerlerde bir sıkıntı olduğu ortada. Bu arada bilgisayara bağlattım sadece map sensörü geçici arıza vermiş onuda yenisi ile değiştirdim.

Yaptığım işlemler:
Orjinal map sensörü sıfır takıldı
Oksijen sensörü temizlendi.
bujiler orjinaliyle değişti.
yağ su klasik bakım yapıldı.
yedek bobinim vardı onu taktım değiştirmek amaçlı.
orjinal triger seti takıldı sente ayarı yapıldı.

Kıllandığım noktalar:
oksijen sensörü
kelebek konum sensörü
krank sensörü
enjektör temizliği

Anladığım kadarıyla sıkıntı ateşleme ile alakalı. Hafta sonu bujileri söküp baktım beyaz gövdeye dipten sarartı gelmiş. Enjektörcüye sorduğumda bobinin sıkıntılı değiştir bak bujileri yakmış dedi. Lakin bujilerin ucunda kurumlanma kararma yok. 6000 km geçmesine rağmen buji uçları açık kahverengi tonda yani ateşleme kısmında bir sıkıntı yok gibi. LPG ciye danıştığımda buji gövdesindeki sararmanın lpg kaynaklı olduğunu söylüyor.

Tavsiyelerinizi merakla bekliyorum arkadaşlar. Bu arada araçta modifiye yok. Katalizöründen filtresine fabrikasyon araç. Herhangi bir mekanik ses yok. Sübap sesi itici sesi vs yok.
 
Son düzenleme:
Kıllandığınız noktalar mantıklı. Bunların yanında LPG malum sıcak çalışan ve benzinden daha farklı şekilde yanan yakıt. Zamanla bobinlere hasar verebiliyor. Bobin de bujilere gider. Bobin + buji + gerekliyse kabloları bile değişmesi gerekebilir. Düşündüğünüz ihtimallerin yanına bunu da ekleyin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
Kıllandığınız noktalar mantıklı. Bunların yanında LPG malum sıcak çalışan ve benzinden daha farklı şekilde yanan yakıt. Zamanla bobinlere hasar verebiliyor. Bobin de bujilere gider. Bobin + buji + gerekliyse kabloları bile değişmesi gerekebilir. Düşündüğünüz ihtimallerin yanına bunu da ekleyin.
Buji bobin vs değişti zaten. Bu arada buji kablosu yok. Bobine gelen kablodan olsa her daim yapması lazım. Bazen hiçbişey yok arabada bazende ufak bir sarsıntı var.
 
egr var ve ucu körlenmiş. ama performans anlamında egr nin bir etkisi yok. Sübaplardan olsa her zaman yapar diye düşünüyorum mekanik bir parça çünkü. Dün mesela nerdeyse hiç yapmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
egr var ve ucu körlenmiş. ama performans anlamında egr nin bir etkisi yok. Sübaplardan olsa her zaman yapar diye düşünüyorum mekanik bir parça çünkü. Dün mesela nerdeyse hiç yapmadı.
abi egr körlense bile silkeleme yapar arada ama dediğin gib performansa bişi yapmaz. Motora kompesyon testi yaptırdın mı hiç belki motorda kompresyon kaybı vardır ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Kompresyonlar sıfır kondisyonda çıkıyor ve hepsi eşit. Bende contadan şüphelendim ama contadır sübap eğrilikleridir vs bunlarda sürekli araç bu şekilde çalışması lazım. Benim araçta ara ara oluyor. Bakalım bende bunu bulamazsam bu işleri bırakacam :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Marş motoru bozuk diyordum araba bazen zor çalışıyor bazen marşı döndüremiyordu. Sanırım sıkıntılı parça krank sensörü. Yazdığım ihtimaller arasından ilk ona bakacam şimdi :)
 
Ben de aynı problemi 1.6 modelinde yaşıyorum.Daha önce rölanti sorunu da vardı ve geçici çözümlerle hallettiğimde bir süre sorun çıkarmıyordu.Son çare ben de rölanti valfini değiştirmeyi düşünüyorum.Büyük bir rölanti problemim var.Ondan sonrasında kesilir diye ümit ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...