Arkadaşlar aldım alalı başımda bir hal var birkaç bilindik yol denedim sorunu baya azalttım ama halen daha tam geçmiş değil. Olabildiğince özet geçmeye çalışacağım.
Araç 2,0 f7r megane. LPG li. Bahsettiğim problem hem lpg hemde benzinde mevcut.
Araç rolantideyken dururken bazen kedi gibi sessiz çalışıyor. Hatta öyleki nerdeyse çalıştığını anlamazsınız.
Bazen de rolantideyken biri sanki arabayı ara ara sallıyor gibi bir sarsıntı kesiklik var. Vites ileri geri hareket ediyor filan. LPG de gaza yüklenince araba 4500 devirden sonra can çekişiyor. Benzinde gaz yemesinde sorun yok gibi lakin araba performanslı yürümüyor belli evvelki araçlarımdan baz aldığımda bir yerlerde bir sıkıntı olduğu ortada. Bu arada bilgisayara bağlattım sadece map sensörü geçici arıza vermiş onuda yenisi ile değiştirdim.
Yaptığım işlemler:
Orjinal map sensörü sıfır takıldı
Oksijen sensörü temizlendi.
bujiler orjinaliyle değişti.
yağ su klasik bakım yapıldı.
yedek bobinim vardı onu taktım değiştirmek amaçlı.
orjinal triger seti takıldı sente ayarı yapıldı.
Kıllandığım noktalar:
oksijen sensörü
kelebek konum sensörü
krank sensörü
enjektör temizliği
Anladığım kadarıyla sıkıntı ateşleme ile alakalı. Hafta sonu bujileri söküp baktım beyaz gövdeye dipten sarartı gelmiş. Enjektörcüye sorduğumda bobinin sıkıntılı değiştir bak bujileri yakmış dedi. Lakin bujilerin ucunda kurumlanma kararma yok. 6000 km geçmesine rağmen buji uçları açık kahverengi tonda yani ateşleme kısmında bir sıkıntı yok gibi. LPG ciye danıştığımda buji gövdesindeki sararmanın lpg kaynaklı olduğunu söylüyor.
Tavsiyelerinizi merakla bekliyorum arkadaşlar. Bu arada araçta modifiye yok. Katalizöründen filtresine fabrikasyon araç. Herhangi bir mekanik ses yok. Sübap sesi itici sesi vs yok.
Araç 2,0 f7r megane. LPG li. Bahsettiğim problem hem lpg hemde benzinde mevcut.
Araç rolantideyken dururken bazen kedi gibi sessiz çalışıyor. Hatta öyleki nerdeyse çalıştığını anlamazsınız.
Bazen de rolantideyken biri sanki arabayı ara ara sallıyor gibi bir sarsıntı kesiklik var. Vites ileri geri hareket ediyor filan. LPG de gaza yüklenince araba 4500 devirden sonra can çekişiyor. Benzinde gaz yemesinde sorun yok gibi lakin araba performanslı yürümüyor belli evvelki araçlarımdan baz aldığımda bir yerlerde bir sıkıntı olduğu ortada. Bu arada bilgisayara bağlattım sadece map sensörü geçici arıza vermiş onuda yenisi ile değiştirdim.
Yaptığım işlemler:
Orjinal map sensörü sıfır takıldı
Oksijen sensörü temizlendi.
bujiler orjinaliyle değişti.
yağ su klasik bakım yapıldı.
yedek bobinim vardı onu taktım değiştirmek amaçlı.
orjinal triger seti takıldı sente ayarı yapıldı.
Kıllandığım noktalar:
oksijen sensörü
kelebek konum sensörü
krank sensörü
enjektör temizliği
Anladığım kadarıyla sıkıntı ateşleme ile alakalı. Hafta sonu bujileri söküp baktım beyaz gövdeye dipten sarartı gelmiş. Enjektörcüye sorduğumda bobinin sıkıntılı değiştir bak bujileri yakmış dedi. Lakin bujilerin ucunda kurumlanma kararma yok. 6000 km geçmesine rağmen buji uçları açık kahverengi tonda yani ateşleme kısmında bir sıkıntı yok gibi. LPG ciye danıştığımda buji gövdesindeki sararmanın lpg kaynaklı olduğunu söylüyor.
Tavsiyelerinizi merakla bekliyorum arkadaşlar. Bu arada araçta modifiye yok. Katalizöründen filtresine fabrikasyon araç. Herhangi bir mekanik ses yok. Sübap sesi itici sesi vs yok.
Son düzenleme: