KAPALI rot balans ne kadar sürede yapılması lazım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Melih Eksi

Profesör
154
yine ben :D skoda superb sahibiyim. şerit değiştirirken araba silkeleniyor. bozuk yolda şerit değiştirirsen baya rahatsız ediyor. sorun rot balans bence. 5 bin km oldu sanırsam. sizce serviste mi yaptırmalıyım yoksa dışarıda bir yerde mi
 
yine ben :D skoda superb sahibiyim. şerit değiştirirken araba silkeleniyor. bozuk yolda şerit değiştirirsen baya rahatsız ediyor. sorun rot balans bence. 5 bin km oldu sanırsam. sizce serviste mi yaptırmalıyım yoksa dışarıda bir yerde mi
Rot balans ayarı garanti bozacak bir işlem değil. Yeter ki güvenilir bir yerde yaptırın. Araba çok olumsuz koşullar gördüyse 5000 km'de bir de rot balansa sokmak gerekebilir, temiz kullanılırsa periyodik bakımlarda yapılsa yeter.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve TSIDSG
Rot balans ayarı garanti bozacak bir işlem değil. Yeter ki güvenilir bir yerde yaptırın. Araba çok olumsuz koşullar gördüyse 5000 km'de bir de rot balansa sokmak gerekebilir, temiz kullanılırsa periyodik bakımlarda yapılsa yeter.
hacı istanbulda ne kadar temiz kullanabilirsin allah aşkına :) her yer çukur her yer inşaat. e 5 te bile çukurlar var artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Kendi adıma konuşacaksam rot balans işini sadece Borusan'da yaptırırım.

Sanayide 2 kere yaptırdım zamanında ikisinde de ayar tutturamadılar. Makinalarda mı bir şey var anlamadım BMW diyor, ilgili seriyi seçiyor, tamamda makinada yazan açılar eski 1'in mi yeni 1'in mi? ya da eski 5'in mi yeni 5'in mi?

Sonra yaptık abi diyor devam.

Borusan'da direk F20, E87, F15 falan diye seçiyorlar ve illa açı değerleri farklı.
 
Kendi adıma konuşacaksam rot balans işini sadece Borusan'da yaptırırım.

Sanayide 2 kere yaptırdım zamanında ikisinde de ayar tutturamadılar. Makinalarda mı bir şey var anlamadım BMW diyor, ilgili seriyi seçiyor, tamamda makinada yazan açılar eski 1'in mi yeni 1'in mi? ya da eski 5'in mi yeni 5'in mi?

Sonra yaptık abi diyor devam.

Borusan'da direk F20, E87, F15 falan diye seçiyorlar ve illa açı değerleri farklı.

Rot balans için sanayi - yetkili arasındaki fiyat farkı ne kadar hocam var mı bilginiz?
 
En son bu ay başında rot ayarı yaptırdım Borusan'da. 140 TL ödedim.

Sanayide de 100 TL civarı rakamlara yapıyorlar. Sanırım 3 sene önce sanayide yaptırdığımda 60 TL mi ne vermiştim tam hatırlamıyorum ancak ayarı tutturamamışlardı.
Rot balans yapılan cihazın Güncel ve güvenilir olması lazım Hunter mesela isim yapmış bir marka , samayide kasaplarda var ama işini hakkıyla yapanlarda var .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
En son bu ay başında rot ayarı yaptırdım Borusan'da. 140 TL ödedim.

Sanayide de 100 TL civarı rakamlara yapıyorlar. Sanırım 3 sene önce sanayide yaptırdığımda 60 TL mi ne vermiştim tam hatırlamıyorum ancak ayarı tutturamamışlardı.
Yuh o ne ya bu kadar basit bi işlem için 140 TL. Bostancı Sanayi'de iki karadenizli abimiz var bunlar kardeş. Kullandıkları cihaz çok yeni, balans işlemini olması gerektiği gibi tekeri sökmeden yapıyorlar ve çok titizler. Asla adam olmaz dediğim balans tutmayan Lada Samara'yı bile öyle harika yapmışlardı ki o günden beri başka yere gitmem. Fiyatları da normal sanayi fiyatları öyle bi rot ayarına 100 TL fln istemezler. Rot-Balans eğer jant düzeltme fln filan yoksa 80'e biter diye düşünüyorum güncel fiyatlarını bilmediğim için.
 
ankarada aşağı yukarı heryerde 30tl arkadaşlar rot ayarı balansla beraber 60tl. 80-100 tl ye yaptırıyorsanız uzak durun oralardan. hele 140 lira rot için :eek:
 
Ya neresi 30₺'ye yapıyor allah aşkına, yaptırdım 2 kere sanayide sözde adı sanı bilinen müşterisi bol olan yere, ikisinde de direksiyon düzelmedi. Birinde düzelmedi, birinde sağa çeken araba çıktığımda sola çekiyordu.

Ya siz çok şanslısınız ya da benim arabanın üretim sorunu var. Bende meraklısı değilim gidip Borusan'a domalmaya ama başka alternatifim yok.
 
ben ankara başkent sanayide yaptırdım. bakarak gittim heryerde o aralıkta yapılıyordu. benimde sağa çekme sorunum vardı düzeldi çok stabil dümdüz gidiyor şimdi. rot balans işi şans evet kusursuz yapanıda bulmak zor ama bence aramaya devam edin. 30 liraya iyi yapanlar mevcut :)
 
Balans ayarından ziyade rot ayarı yapabilmek iyi ve deneyimli işçilik gerektiriyor. En iyi makineye sahip bir yerde rot ayarı yaptırsanız da makine hata payı bırakabiliyor. Bu hata payını da ustanın deneyimi, tecrübesi ve el hüneri bertaraf ediyor biraz da. Makine ile ayarlattıktan sonra ince ayarı da usta kendisi yapıyor. Bulunduğum ildeki sanayide bu konuda gerçekten tecrübeli ustalar var. Bilmem kaç yüz milyarlık makinelerin tutturamadığı rot ayarını el hüneriyle gittiğim usta tutturabiliyor.
Tabii istisnai durumlar da mevcut. Misal citroen c4 aracım aynı ustaya götürdüğümde bile balans ayarı tutmayıp titriyordu. Usta bana bu araçta sorun var servise götür dedi. Dediği gibi de çıktı. Fransız aracında kullanılan ön salıncak burçları bizim yollarımıza göre değil ve daha ilk bakımı gelmeden yıpranmıştı. Serviste daha sert olanlarıyla değiştirildi ve tekrar ustaya götürdüm, bu sefer ayar tutmuştu. Focus'da zaten böyle bir sorun yaşamadım.
İşin özeti, makine kadar ustanın deneyimi ve el işçiliği de önemli.
 
Lastiği değiştirirken yaptılar direksiyon hem titriyodu hem de sağa çekiyodu daha sonra bakımda rot ayarı yapıldı tekrar götürdüm servise jant düzeltme balans ve rotu ücretsiz yaptılar sağolsunlar
 
ben ankara başkent sanayide yaptırdım. bakarak gittim heryerde o aralıkta yapılıyordu. benimde sağa çekme sorunum vardı düzeldi çok stabil dümdüz gidiyor şimdi. rot balans işi şans evet kusursuz yapanıda bulmak zor ama bence aramaya devam edin. 30 liraya iyi yapanlar mevcut :)
E madem böyle bir iddianız var, iki mesajdır gittiğiniz yeri söylememeniz çok düşündürücü olmaya başladı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...