KAPALI rot balans ne kadar sürede yapılması lazım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Melih Eksi

Profesör
154
yine ben :D skoda superb sahibiyim. şerit değiştirirken araba silkeleniyor. bozuk yolda şerit değiştirirsen baya rahatsız ediyor. sorun rot balans bence. 5 bin km oldu sanırsam. sizce serviste mi yaptırmalıyım yoksa dışarıda bir yerde mi
 
parasıyla pek ilgisi yok bu işin. bir kere sanayide tanımadığım birine yaptırdım beceremediler.
tanıdık lastikçiye gittiğimde yıllardır hep mükemmel yapıyor. hemde sanayiden daha ucuza.

makinalarla yapmalarına rağmen bu kadar işçilik farkı olabiliyor.

rot balans yaptırılması gerekli durumları şöyle biliyorum
- araç yüksek hızda titriyorsa balans bozulmuş olabilir.
- direksiyon düz olmasına rağmen araç düz gitmiyorsa rot ayarı bozuk olabilir
- rot kolu, rot başı veya lastik değişirse
 
Bugün Şaşmaz'da ustaların ustası Mustafa abiye(Dayı Rot-Balans) sordum, ortalama 2 araç bakımında(30 bin km) bir rot ayarı gereklidir dedi. Ha bizim Gökhan abinin 118i 78 bin km ye geldi, hiç rot ayarı yapılmamış, kontrol etti, sapasağlamdı, olur olur yani. Her lastik değişiminde balans yapılır. Şiddetle kendisini tavsiye ediyorum. Aracınıza kendi aracınızmış gibi davranan sayılı ustalardan, ayrıca işini en iyi şekilde yapması insanı ayrıca mest ediyor.
 
Son düzenleme:
ben her sanayiye gittiğimde rot-balans ayarı ve lastikleri ön-arka değişimi yaptırıyorum tüm işlemler içinde 60 tl verip çıkıyorum, ön takımı hassas arabalarda her fırsatta yaptırmak daha iyi bence
 
Bugün Şaşmaz'da ustaların ustası Mustafa abiye(Dayı Rot-Balans) sordum, ortalama 2 araç bakımında(30 bin km) bir rot ayarı gereklidir dedi. Ha bizim Gökhan abinin 118i 78 bin km ye geldi, hiç rot ayarı yapılmamış, kontrol etti, sapasağlamdı, olur olur yani. Her lastik değişiminde balans yapılır. Şiddetle kendisini tavsiye ediyorum. Aracınıza kendi aracınızmış gibi davranan sayılı ustalardan, ayrıca işini en iyi şekilde yapması insanı ayrıca mest ediyor.

Dayı gerçekten işini çok iyi yapan birisi. Fiyat olarak diğerlerinden pahalıdır ancak kesinlikle kuşku bırakmaz. Ben ilk defa kendisine kışlıkları taktırmaya gitmiştim,çok memnun kaldım. Rotsuz gezerek bir takım lastiği bir yazda hatrı sayılır bir şekilde aşındırmış biri olarak kesinlikle her lastik değişiminde rot yaptırmak isterim. Özellikle rot başı vs. değiştiyse ustanın ''gerek yok'' demesini falan dinlemeden götürüp adam akıllı rot ve balans ayarlarını en azından bir kontrol ettirmek gerekiyor.
 
Mustafa abi koca sanayide "tek" güvendiğim insan, her araca kendi aracıymış gibi davranır, tavır, hal ve hareketleri ile müşterinin gözünde 10 numara bir insandır. Yaptığı işin sonuna kadar arkasındadır. Gerçekten benim gibi pimpirikli birini yaptığı iş ile tek memnun eden insan, keşke bütün ustalar onun gibi olsa. Ayrıca yetiştirdiği çırakları da çok becerikli, kendisinden ayrılıp yeni dükkan açan çıraklarına bir sorununuz olduğunda yollar. Örnek olarak, en son karda yanlarken jantı vurmuştum, eski çırağının dükkanına yolladı, hem uygun fiyata hem de olabilecek en iyi ve titiz işçilikle işim halloldu.

Neyse tutamadım kendimi :) Vallahi her değişimde kontrol edebilirsiniz, tercih sizin. Mustafa abi üşenmez, bakar, düzgünse para almaz zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Kendi adıma konuşacaksam rot balans işini sadece Borusan'da yaptırırım.

Sanayide 2 kere yaptırdım zamanında ikisinde de ayar tutturamadılar. Makinalarda mı bir şey var anlamadım BMW diyor, ilgili seriyi seçiyor, tamamda makinada yazan açılar eski 1'in mi yeni 1'in mi? ya da eski 5'in mi yeni 5'in mi?

Sonra yaptık abi diyor devam.

Borusan'da direk F20, E87, F15 falan diye seçiyorlar ve illa açı değerleri farklı.
Ankarada hangi borusan yetkili servis şubesinde yaptirdiniz...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...