Rutin Bakım ve Arızalar

Arabanızın çok fazla kronik sorunu var mı


  • Kullanılan toplam oy
    16

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,065
Beğeni puanı
5,580
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Herkese merhaba
Bu başlıkta bakımınızı veya arızanızı nerede ve ne kadara yaptırdınız bunu paylaşalım istedim. Hem bu modeli alacak kişiler nelerle karşılaşacağını bilirler hem de maliyet açısından neler olabileceğini öğrenmiş olurlar.

Özellikle yüksek kilometrede yaşanan şeyler, kronik sorunlar konuşulup güzel bir arşiv haline gelecektir diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

MAYFA AYUU

Panpa
Beta Programı
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
6,441
Beğeni puanı
16,112
Puanları
5,020
Konum
Antalya
Marka
Audi
Güzel konu, hemen n47 anlatim. Zincir kronik diyolar, 138k dan 183k ya kadar zincir sesi gelirken kullandık blok çatladı ama zincir kopmadı.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,065
Beğeni puanı
5,580
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Öncelikle kendimle başlayayım.

Araç;2007 Skoda Octavia 1.6 MPİ LPG 270.xxx km

Yağ bakımı ve ufak su kaçağı sorunu

Kullanılan malzeme; Castrol edge 5w30 yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, fren hidroliği

Yapılan işlem; Su kaçağı için hortumlar ve tesisat komple incelenip arıza tespit edildi, hortumun birleşme yerinde t şekline benzeri dirsek gibi bir şeydi adını unuttum kusura bakmayın, o orjinali ile değişti. 100 tl parça fiyatı.

Toplam Maliyet; 660 tl

Şehir ve yapıldığı yer; Elazığ, sanayi 2020 Şubat ayı

Not: zamanla konu tutarsa eskiden yaptığım diğer işlemleri de taksitle yazmaya başlarım
 
Son düzenleme:

Tb96

Profesör
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
625
Beğeni puanı
762
Puanları
1,245
Yaş
23
Konum
Kıbrıs-Malatya
Marka
Opel
Opel Astra 1.4 turbo 140 bg 93xxx de aldım. Şuana kadar yaptırdıklarım:

Şanzıman yağı değişti: 100k km ve 8 yaşına gelmiş araba değişeyim ne kaybederim dedim.
Su hortumu değişti
Klima komperasör yağı değiştim: Malum Kıbrıs a gideceğim. Klima verimli çalışsın istedim eski arabam biraz geç soğutuyordu.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,021
Beğeni puanı
38,065
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Mk3,5 2015 Focus. Sıfır alındı, 95 bin km'ye geldi. Kronik sorunları;

Direksiyon kutusu tıkırtı problemi ; geleneksel Ford sorunudur. Kullanıma da bağlı olarak ses erken veya geç gelmeye başlayabilir. Genelde ön takımdan lokurtu şeklinde duyuluyor. Sesin şiddeti yine kullanıma bağlı değişiyor. Benim aracımda sadece ben duyuyorum. Değişim olsa da fark etmez direksiyon kutusunun yapısı böyle.

Direksiyon derisinin soyulması ; çoğu yeni model araçta görülebiliyor. Sıfırı serviste 3 bin lira gibi çok ciddi bir rakam. Özellikle benim aracın modeli olan 2015'ler ağır kronik durumda. Soyulmaması mucize gibi. 95 bin km'ye gelmiş aracımda çok şükür bu sorunu yaşamadım. Yaşamamak için yazın çift güneşlik, kışın tek güneşlik kullanıyorum. Elimde aksesuarla direksiyonu tutmam, elime krem sürüp direksiyonu tutmam, direksiyonu herhangi bir kimyasalla ( ıslak mendil dahil ) silmem. Akranlarının çoğu 2.bakımını görmeden gitti. Bakalım şimdilik üzmüyor beni kerata. 2016 üretimlerle beraber malzeme değiştirildi. Artık daha sağlam.

Debriyajdan ilk kavrama sırasında gelen sürtünme sesi ; bu sıkıntı başka marka model araçlarda da görülebiliyormuş. Ama Ford cephesinde Courier dahil Focus'larda daha sık rastlanıyor. Ben aracı aldığımda daha ilk bakımını görmeden bu ses geliyordu. Garantiden debriyaj seti komple değişti ama işe yaramadı. Bu konuyla ilgili iki sebep gösteriliyor; birincisi asbestsiz kimyasalla üretilen yeni nesil debriyaj balatalarının aşırı ısıdan yüzeyinin cam gibi olması ve bu sesi çıkarması, ikincisi de volan. Volanı değiştirmedim zira çok pahalı. Muhtemelen 2.kez debriyaj balatası değişeceğim güne kadar o ses kalır. O sırada volanı da değiştiririm. Sesi arada bir yaptığı ve ses dışında bir sıkıntı çıkarmadığı için duymazdan geliyorum.

Depodan gelen çalkantı sesi ; yakıt deposu full doluyken ilk çeyrek bitene kadar lokurtu şeklinde düşük hızlarda yakıtın çalkantı sesi geliyor. 2012 sonrası üretilen bir çok marka ve modelde görülebiliyor. Opel'inden Fiat'ına kadar çoğunda var bu şikayet. Geneli de dizel araçlarda görülüyor. Ford'da da mevcut. Deponun içinde dalgakıran olmamasından kaynaklandığı söyleniyor.

Sorunlar yetkilide yapıldığı / bakıldığı için fiyat vermem zor. Fakat debriyaj balatası seti ve yeni direksiyon simidinin pahalı kalemler olduğunu çoğu kişi tahmin edecektir. Bakımlar da garanti devam ettiği için hep yetkili servisteydi. Standart bakımlar 1000 lira seviyesinde. İşin içine 2 bakımda bir değişen mazot filtresi ve kullanıma bağlı balatalar girince 1250'ye kadar çıkıyor. Yağ olarak castrol 5w-30 kullanıyorlar.
 
Son düzenleme:

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,065
Beğeni puanı
5,580
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Mk3,5 2015 Focus. Sıfır alındı, 95 bin km'ye geldi. Kronik sorunları;

Direksiyon kutusu tıkırtı problemi ; geleneksel Ford sorunudur. Kullanıma da bağlı olarak ses erken veya geç gelmeye başlayabilir. Genelde ön takımdan lokurtu şeklinde duyuluyor. Sesin şiddeti yine kullanıma bağlı değişiyor. Benim aracımda sadece ben duyuyorum. Değişim olsa da fark etmez direksiyon kutusunun yapısı böyle.

Direksiyon derisinin soyulması ; çoğu yeni model araçta görülebiliyor. Sıfırı serviste 3 bin lira gibi çok ciddi bir rakam. Özellikle benim aracın modeli olan 2015'ler ağır kronik durumda. Soyulmaması mucize gibi. 95 bin km'ye gelmiş aracımda çok şükür bu sorunu yaşamadım. Yaşamamak için yazın çift güneşlik, kışın tek güneşlik kullanıyorum. Elimde aksesuarla direksiyonu tutmam, elime krem sürüp direksiyonu tutmam, direksiyonu herhangi bir kimyasalla ( ıslak mendil dahil ) silmem. Akranlarının çoğu 2.bakımını görmeden gitti. Bakalım şimdilik üzmüyor beni kerata.

Debriyajdan ilk kavrama sırasında gelen sürtünme sesi ; bu sıkıntı başka marka model araçlarda da görülebiliyormuş. Ama Ford cephesinde Courier dahil bir Focus'larda daha sık rastlanıyor. Ben aracı aldığımda daha ilk bakımını görmeden bu ses geliyordu. Garantiden debriyaj seti komple değişti ama işe yaramadı. Bu konuyla ilgili iki sebep gösteriliyor; birincisi asbestsiz kimyasalla üretilen yeni nesil debriyaj balatalarının aşırı ısıdan yüzeyinin cam gibi olması ve bu sesi çıkarması, ikincisi de volan. Volanı değiştirmedim zira çok pahalı. Muhtemelen 2.kez debriyaj balatası değişeceğim güne kadar o ses kalır. O sırada volanı da değiştiririm. Sesi arada bir yaptığı ve ses dışında bir sıkıntı çıkarmadığı için duymazdan geliyorum.

Depodan gelen çalkantı sesi ; yakıt deposu full doluyken ilk çeyrek bitene kadar lokurtu şeklinde düşük hızlarda yakıtın çalkantı sesi geliyor. 2012 sonrası üretilen bir çok marka ve modelde görülebiliyor. Opel'inden Fiat'ına kadar çoğunda var bu şikayet. Geneli de dizel araçlarda görülüyor. Ford'da da mevcut. Deponun içinde dalgakıran olmamasından kaynaklandığı söyleniyor.

Bunların hepsi yetkilide yapıldığı için fiyat vermem zor. Fakat debriyaj balatası seti ve yeni direksiyon simidinin pahalı kalemler olduğunu çoğu kişi tahmin edecektir. Bakımlar da garanti devam ettiği için hep yetkili servisteydi. Standart bakımlar 1000 lira seviyesinde. İşin içine 2 bakımda bir değişen mazot filtresi ve kullanıma bağlı balatalar girince 1250'ye kadar çıkıyor. Yağ olarak castrol 5w-30 kullanıyorlar.
Dün gece mk3 1.6 tdci kullanan bir arkadaşımın başına gelen bir şeyi de buradan sormuş olayım abi, yüksek hızda giderken 6. Vitesten 5. Vitese çekmiş çok fazla yavaşlamadan ve debriyaj pedalı takılı kalmış. Durup ayağıyla pedalı düzeltmiş sonra devam etmeye çalışmış ama pedal hep sabit kalmış. Sonra beklemiş biraz ve bu süre zarfında ayağıyla pedalı kendine doğru çekmiş ve düzelmiş evine gitmiş.

Ben fazla ısınmadan dolayı sapıtma olarak yorumladım ama enteresan bir şey gibi geldi. Manuellerde bir kronik sorun vardı ama ne olduğunu hatırlayamadım.

Başına böyle bir şey geldi mi abi?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,021
Beğeni puanı
38,065
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Dün gece mk3 1.6 tdci kullanan bir arkadaşımın başına gelen bir şeyi de buradan sormuş olayım abi, yüksek hızda giderken 6. Vitesten 5. Vitese çekmiş çok fazla yavaşlamadan ve debriyaj pedalı takılı kalmış. Durup ayağıyla pedalı düzeltmiş sonra devam etmeye çalışmış ama pedal hep sabit kalmış. Sonra beklemiş biraz ve bu süre zarfında ayağıyla pedalı kendine doğru çekmiş ve düzelmiş evine gitmiş.

Ben fazla ısınmadan dolayı sapıtma olarak yorumladım ama enteresan bir şey gibi geldi. Manuellerde bir kronik sorun vardı ama ne olduğunu hatırlayamadım.

Başına böyle bir şey geldi mi abi?
Debriyaj pedalı yayı olması muhtemel. Zamanla eskiyebiliyor. Takılma, sertleşme gibi şeyler gösterebiliyor pedalda. Bir baktırılmasında fayda var. Benim araçta bu başıma gelmedi. Focus mk3 ve 3,5'larda vites ile ilgili genel problem 1.vitese geçişin zor olmasıydı. Ben aracı ilk aldığımda bu vardı ama söylediğim ses yüzünden debriyaj seti komple değişti. Aracıma mk5 Mondeo'nun debriyaj seti takıldı. O takılınca vites geçişlerim, 1.vites dahil lokum gibi oldu.
 

Akın

Akın
Panpa
Beta Programı
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
2,065
Beğeni puanı
4,722
Puanları
4,220
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Direksiyon derisinin soyulması
buna bende ekleme yapim. Mk3 Focuslarda plastik direksiyon simitine ne kadar iyi bakarsanız bakın zamanla pul pul dökülüyor.
Dün gece mk3 1.6 tdci kullanan bir arkadaşımın başına gelen bir şeyi de buradan sormuş olayım abi, yüksek hızda giderken 6. Vitesten 5. Vitese çekmiş çok fazla yavaşlamadan ve debriyaj pedalı takılı kalmış. Durup ayağıyla pedalı düzeltmiş sonra devam etmeye çalışmış ama pedal hep sabit kalmış. Sonra beklemiş biraz ve bu süre zarfında ayağıyla pedalı kendine doğru çekmiş ve düzelmiş evine gitmiş.

Ben fazla ısınmadan dolayı sapıtma olarak yorumladım ama enteresan bir şey gibi geldi. Manuellerde bir kronik sorun vardı ama ne olduğunu hatırlayamadım.

Başına böyle bir şey geldi mi abi?
Biz, 2 sene 1.6 tdci focus mk3 kullandık hiç böyle bir şeyle karşılaşmadık. Manuel viteslerde bazen 1. Vitese geçmiyor R'den attığı da oluyormuş ama R'den atmayı biz hiç yaşamadık.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,065
Beğeni puanı
5,580
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Golf MK5 platformuna sahip araçlardaki kronik sorunları gördüğüm, yaşadığım, duyduğum kadarıyla yazmak istedim.

İç mekandaki kumandaların silinmesi, cam açma kapatma tuşu, radyo klima kumandaları gibi

Ön koltuk yan desteklerine dikkat etmek lazım, çabuk yırtılmaya meyilli

Boyasının hassas olması, özellikle de güneşe çok maruz bırakmamak lazım yanık çabuk oluşabilir

Cam sıkıştırma engelleyici mekanizmasının bozulması. (Camı kaldırırken birdenbire kendi kendine en dibe kadar iner. Sıkışma mekanizması devreye gereksiz girdiği için camı indiriyor, fazla maliyetli değil)

Ön cam ile silecek arasındaki yerde çok fazla pislik ve yaprak bulundurmamak lazım ve temiz olmasına özen göstermek lazım. Beyin ön camın altında sacın dibinde bulunuyor ve eğer bu bölge çok kirli olursa su tahliyesi olmadığı için su birikip beyne su girmesi yaşanabiliyor, çok ciddi bir arıza tablosu muhtemel.

Ön takımda direksiyonu çevirirken gelen tıkırtı sesi, bildiğim kadarıyla rotil ve çok maliyetli değil.

Soğuk havalarda ilk sürüşlerde süspansiyonlardan gelen gıcırtı sesleri, bir süre yol gittikten sonra düzelebiliyor.

Özellikle LPG dönüşümü yapılmış modellerde yanan motor arıza ışığı, eğer LPG ile kullanıyorsanız hiç söndürmekle uğraşmayın yine yanacaktır ve bundan korkmayın
 

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
373
Beğeni puanı
594
Puanları
1,245
Yaş
19
Konum
İstanbul
Marka
Peugeot
Peugeot 307 1.6 HDI 110 HP 210.000 KM bakımı yapıldı 2-3 hafta önce.
Motor yağı, Tüm filtreler (Mazot filtresi dahil), Radyatör suyu, Triger kayışı, devirdaim pompası, Frenler önler balata ve disk, arkalar sadece balata.
Tüm bunlar toplam 3000 TL civarı tutmuş olması lazım, daha fazla da olabilir hatırlamıyorum. Tüm parçalar Orijinalleriyle değişti frenler dahil. Babama fren hidroliği ve şanzıman yağına da bir baktıralım dedim ama fazla üstelemedi .d
Onun dışında Bizim 307'nin EGR'si temizlendi bugün(Kirli de değildi zaten değişiminin üzerinden 2 yıl geçmiş olsa bile). EGR'nin soketlerinden bir ucun kırık olduğunu söyleyip bunu düzeltti. Aracın arıza kodlarına baktığımızda EGR Elektrovanasının tam açılmadığı hatası veriliyordu. Açılma yüzdesi de 47 falan gözüküyordu. Temizledikten sonra EGR'yi taktı ve bilgisayardan arıza kodlarını direk silip açılma yüzdesine bakmadı. Şu anda aracın çekişinde baya bi düşüş mevcut. Ben sorunu kavrayamadığım için sizlere danışmak istedim. Araç şu an arıza vermiyor ama tekrar bilgisayara bağlayıp baktırmak lazım. Normale göre de yakışında artış var. 5.8-6 arası yakarken şu an 6.5 lerde geziyor. Buna mevsimin de etkisinin olabileceğini düşünüyorum ama yine de yazmak istedim. Usta enjektörlerden birinin de işeme yapıyo olabileceğini. Bunu Kadosan'da önerdiği bir yere ücretsiz arıza tespiti yapmamızı önerdi. Bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz? Gençliğime ve cahilliğime verin lütfen :)
Aracın birkaç kronik sorunundan bahsedeyim bari. Şoför kısmındaki cam kontrol tuşları kronik olarak bozuluyor. Onun dışında CD Changer'ın kronik olarak bozulduğunu biliyorum, bizimki de gidici büyük ihtimal. bu iki küçük şey dışında bir şey yaşamadık. Yazdığım sorunlar da klasik dizel araba sorunları. Bundan sonraki arabamız sanırım dizel olmayacak :D ki ikinci el kesinlikle dizel almam. Şu anki 307'mizin bu sorunları bizi sıkmıyor şu an o yüzden memnunuz, satmayı da düşünmüyoruz. neyse çok boş yaptım. Bana yardım lazım abiler :D Eğer Diagbox'ınız varsa koşa koşa gelirim xD
 
Son düzenleme:

msansertekin

Panpa
Destekçi
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
827
Beğeni puanı
2,632
Puanları
3,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
2012 Opel Insignia 1.6 T manuel. 114 binde.

Kronik sorun olarak üç tane var:
En ağırından başlayayım. Eski sahibi İstanbul'da kullanmış. Zaten bu aracın debriyaj balatası narindir. Isınmaya, acemiliğe gelmez. Debriyaj 1400 lira. İşçilik 300 lira. Volandan kurtardım, bir sonrakinde o da eklenecek 2300 olarak.

Termostat gövdesi çatlıyor bunların. Dikkat etmekte yarar var. Kaputu kaldırdım, şanzımanın üstünde hafif bir ıslaklık. Doğru servise. 300 lira orijinal GM termostat gövdesi.

95 bindeyken uzun yoldan geldim. Park ederken motor hafif sallantılı çalışmaya başladı. Arıza lambası tabi ki. Dedim ki "nerede kaldın yahu, gözlerimiz yollarda kalmıştı" :) Cylinder 1: Misfire. Bobin seti değişti. Bobin değişmişken bujileri de yeniledim. 250 lira buji seti bosch, 300 lira bobin seti delphi(gönül isterdi ki gm olsun)

Rutin bakım olarak:

Triger kayışı değişmişti. 450 lira parçasıydı, 200 lira işçilik vermiştim.
Su falan kaçırmadan tamamen keyfine devirdaim değiştirdim. 350 lira parça, 150 lira işçilik.
Dört lastik 245 45 18(bir sürü farklı lastik ebadı var tabi bu araçta) dunlop tanesi 550 lira.
 

msansertekin

Panpa
Destekçi
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
827
Beğeni puanı
2,632
Puanları
3,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
2003 Mazda 6. 208 binde aldım. 230 bin km'de.

*Antifrizini yeniledim fakat zorladığımda hararet yükseliyordu. O mu bu mu derken devirdaime girdim 300 lira parça. İşçiliği hatırlamıyorum. Bir devirdaim çıktı içeriden, pompanın tek kanadı kalmış. Orijinal pompa.
*Rampa aşağı inişlerde sıcaklık düşüyordu motorda. Uzatmadan gittim üçe beşe bakmadan yetkili servise, orijinal termostat ve gövdesini aldım. 500 lira. 150 lira işçilik.
*Lpg'cinin taktığı hortumlar çürümüş. 100 liraya komple kalorifer hortumları seti.
*Dört adet buji değişti, buji kablolarından birisi yanmış zaten. Fiyat hatırlamıyorum.
 

alpergde

Profesör
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
701
Beğeni puanı
855
Puanları
1,770
20 yıldır 1994 model Opel Vectra A kasaya biniyoruz. Güncel kilometresi 287 bin. Şimdi buraya roman yazacağım. Haydi bismillah :).
Öncelikle kronik sorunlardan başlayayım. Benim bildiğim kadarıyla çok fazla kronik sorunu yok, şimdilik aklıma gelenleri yazayım, daha sonra aklıma gelirse yine eklerim.

Sorun 1 : Direksiyon Pompası
Hidrolik direksiyon bulunan makyajlı kasalarda(makyajsızlarda var mı bilmiyorum) kronik sorun diye biliyorum. Bizim aracımızda direksiyonu durur vaziyetteyken çevirdiğinizde bazen ses yapıyor, yıllardır böyle kullanıyoruz herhangi bir sorun yaşamadık.

Sorun 2(İç aksam) : Ön kapılarda bulunan kol dayama kısımlarındaki deri düzgün kullanılsa dahi yırtılıyor. Birçok A kasada bu problemi gördüm. Ön göğüsle ön cam arasında kalan plastik kısım çatlıyor. Bu da çoğu A kasada karşılaşılan bir problem.

Değişen parçalar :
Aynı araca 20 yıldır bindiğimiz için arabanın değiştirmediğimiz yeri neredeyse kalmadı diyebilirim.
1 ) Hararet sorunu vardı, hortumda tıkanıklık olduğunu anlayamadıkları için radyatör değişti, devirdaim değişti ama sorun bir türlü düzelmedi, uzun bir süre sonra babam tesadüfen bir hortumun soğuk olduğunu farkettiğinde çözümü tesadüfen bulmuş olduk. O hortum değiştirildi.

2 ) 253 bin kilometredeyken soğutma suyu hortumlarından birisi yırtılmış, araba da susuz kalmış. O şekilde bir süre kullanıldığı için de motor sizlere ömür. Komple sıfır motor yapıldı, triger kayışı değişti, debriyaj balatası değişti,marş motoru değişti, -birkaç parça daha değişmişti ama onları hatırlamıyorum-, bu olaydan sonra vakit bulundukça soğutma suyu hortumları teker teker değiştirildi. 2018 yılı başlarında olması lazım, 3500 TL tutmuştu diye hatırlıyorum. Yanlış hatırlıyor olabilirim.

3 ) Motor yapıldıktan sonra araca LPG takıldı, sıralı sistem olduğu için ilk çalıştırmada benzin kullanılıyor. Bir gün arabayı çalıştırdık, içeri yoğun bir biçimde benzin kokusu geldi. Benzin hortumu da yıllardan nasibini almış, yırtılmış. Neyse ki yangın çıkmadan sorunu çözdük.

4 ) Motor yapıldıktan bir süre sonra babam bir gün arabanın suyunu kontrol etmek için kaputu açıyor, soğutma suyu haznesine baktığında yağ ile suyun karıştığını görüyor. Su eksiltme yok, hararet yok. Sorun nedir ne değildir diye sanayiye gidiyor. Motor açılıyor, contanın sağlam olduğunu gördüklerinde eyvah diyorlar. Blok çatlamış denmiş önce. Uşak'a blok alınmak için çıkmayı planlarlarken motoru iyice açıyorlar ve sorunun devirdaimde bulunan 20 TL'lik tapadan kaynaklandığı anlaşılıyor. Tapa çürüdüğü için yağ ile su birbirine karışmış. 2017 yılında olması lazım, 20 TL'lik parça bize 1500 TL'ye patlıyor.

5 ) Hemen her sene bayrama kadar yolda bırakacak bir sorun çıkartmayan aracımız, bayram geldiğinde bayramın geldiğini hissederek yolda kalmamıza neden olacak bir sorun çıkartmasıyla adını dokuza çıkartmış durumda. Hepsi bayramda olmak üzere, marş motoru(dinamosu da olabilir,tam emin değilim), akü(bayramda bitti de bayramdan sonra değiştirebilmiştik), hararet sorunu nedeniyle conta yakmaktan korktuğumuz için radyatör değişti ve bunların hepsi bayrama kadar sapasağlamdı.

6 -Konu dışı- ) Bir bayramda araba herhangi bir mekanik arıza çıkarmadı, iyi bari bu bayram arıza çıkartmadı diye sevinirken o bayramda kaza yaptık :D . Sol arka kapı değişti, çamurluk içinde çukura girdikçe arka tekere sürten bir parçada düzeltme yapıldı.

Rutin bakımlarının güncel maliyetini bilmiyorum. Şimdilik bayramlarda da, normal günlerde de sorunsuz devam ediyoruz. Cam kaldırma motoru vs vs bir sürü parça daha değişti ama aşırı uzatmamak için onları yazmadım.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,203
Beğeni puanı
3,973
Puanları
4,820
Yaş
21
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
3 yıldır benim elimde olan 90 model Ford taunus 2.0 gls.
Hararet göstergesi kronik, çoğunda doğru düzgün çalışmaz. analog saat emme manifoldundan çıkan su hortumuna bağlandı, çoğu insan radyatör üst hortumuna bağlar, yanlıştır çünkü termostat acmadan harareti doğru göstermez.
2 kere debriyaj teli koptu, kronik sorunudur. 2. kopuşunda ilk koptugunda takan ustanın salak gibi takmasindan dolayı kopmuş. şuan debriyajimiz pamuk gibi oldu.
1 kere vites kolu koptu, kroniktir. şansıma ustanın üst katında orjinal parça bulduk taktık.
abartmıyorum 5 kere mars dinamosu söküldü takıldı, hala soğukken yavaş çeviriyor akü bitmiş gibi. çözemedik ama ustam subap avans gaz ayarlarını öyle güzel yaptı ki mars yarım tur atmadan araba çalışıyor üstelik gazda.
Mikserden dolayı geç çalışma sorunu yaşıyorduk mikser iptal edilip karbüratörü ortadan delip gazı ordan verdik. şuan kibrit gibi maşallah.
Başka bir kronik, gazda kullanılan taunuslar subaplari genelde sıkar, çelik yüzük yapıldığında daha uzun süreler boyunca dayanır. senede bir subap ayarı yaptırmak ta fayda var.
kalorifer ısıtmıyordu, meğersem devirdaim patlamış. devirdaimsiz şekilde ispartadan Manavgata geldiğimiz günün ikinci günü anladık. parça fiyatı 100tl.
Pervane de termik sorunu kronik, genelde kitlemez ve pervane doğru düzgün dönmez. orjinal termik 550, yan sanayi 100 tl. Termostati doğru düzgün taktığımızda pervaneyi sabitledik (kranka bağladık, motor devrine göre dönüyor sabit şekilde) bu şekilde çözdük. piyasada yüzde 80 85 taunus bu şekilde.
Doğru düzgün fiyat vermedim, bunlar eski arabalar. siz 50 ye yaptirirsin iz ben 100 e veya tam tersi. parça fiyatları ucuz.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
237
Beğeni puanı
669
Puanları
1,335
Konum
istanbul
Marka
Opel
Vectra Sfı kullanıcıyım..
Eski Opel motorlarında hiçbir kronik problem yoktur. İç kapı döşemelerinde sıkıntılar çıkabiliyor, 94 klima tesisatı egsoz a çok yakın olduğu için klima problemleri çıkabiliyor. Yükseklik ayarlı direksiyonlarda üst mafsalda zamanla boşluk oluyor ve ses yapıyor. Yaşa bağlı kavrulan elektrik tesisatınıda sayarsak yanlış olmaz ama 30 sene için normal geliyor bana.

Orjinal su hortumlarını artık bulamadığımız için yerli üretim ve çok kötü kalitedeki hortumları almak zorunda kalıyoruz, sıcak motora dayanmıyor. Kelepçe ile sıkarken bile hortum kesilebiliyor. Piyasada adı "Opel sürekli hortum patlatır" dır bu durum.

Conta orjinali pahalı değildir ancak yan sanayi takılır yine de... yer yer 100 derecelere çıkan motor bu contaları çerez niyetine yer.. Usta lar "bunlarda kronik conta yakar" derler..

Fan rölesi bozulduğunda kutudaki yanında duran röle ile sağlam bozuk testi yapmak kimsenin aklına gelmez, müşür değişirler, sorun çözülmez.. Motor yıllarca 100+ sıcaklıklarda dolaşır.. ne tesisat ne conta bırakmaz.. Ustalar buna da kılıf uydurmuşlardır.. "opel sıcak motoru sever"..

Bir süre sonra sürekli hızlı devirde dönen fan elektrik tesisatının ömrünü yer bitirir.. Araba elektrikçiye gider, suçlu fan müşürüdür der, çünkü sürekli fanı açıyor... Usta oraya 80 lik tofaş müşürü takar ve ısınamayan motor ile sorunu çözdüm der. Ama artık hiç durmayan bir fan motoru olmuştur, ayrıca normal çalışma sıcaklığına gelemeyen motor daha fazla yakacaktır.

Opel sıcak motoru severcilerin dışında bir de her daim asla ısınmasıncılar vardır. Kullanıcı fan problemlerini çözemez, radyatör nefes alamıyor, devirdaim Allah emanet dönmekte pervane kalmamış... Ama korkmayın bizim ustalarımız buna da çözüm buldular hemen.. sorun termostatda ne kadar gereksiz bir parça bu halbuki !!!... içini boşaltalım gitsin miss gibi serin serin suyu görsün yavrucak.. Sonuç : soğuk suyun altına tutulan sıcak karpuz gibi yarılan bir blok, ısınmayan motordan dolayı fazla yakıt, kışın ısıtmayan kalorifer, uzun yolda soğuk su algılayan ecu tarafından sürekli zengin yakıt gönderimi sonucu ömründen ömür giden katalizör ve susturucular, soğuk motorda ecu tarafından aktif edilmeyen oksijen sensörünün bir getirisi olarak egsoz muayenesinde sıkıntılar.

Antirfiz ise tamamen para tuzağı, suyu boyamışlar neymiş efendim motor donmasın diyeymişşş.. sanki kutuplardayız.. ne gerek var bass çeşme suyunu gitsin.. Temiz suyu bulamayan Afrika ülkeleri var adam arabaya koyuyor daha napsın.. Gerçekten bunu söyleyenler var.. şimdi bu adama sen suyun donduğunda genleştiğini, bloğu çatlattığını, ısı transferinin çok önemli olduğunu, farklı antifrizlerin karışmaması gerektiğini hatta saf su kullanması gerektiğini anlat.. sonuçları yazmıcam bile..

Elektrik tesisatı yukardaki sebeplerden ve yaşa bağlı olarak kavrulunca, ecu sensörlerden gerekli bilgileri almakda zorlanmaya başlar.. Değerler tutmayınca kullanıcısına bunu arıza ışığı ile bildirir. Halt etmiş o arıza ışığı, kadran sökülüp ampul devre dışı bırakılır.. çünkü Opel lerde kroniktir o ışık hep yanar der ustalar..

Halbuki motronıc sistemli teknolojinin arşa uzandığı ecu, arızaları herhangi bir cihaza ihtiyaç duymadan kullanıcısına birkaç işlemden sonra şurada kablo kopuk veya kısa devre var gibi nokta atışı olarak belirtebilmektedir... Amannn kimin umrundaki.. nasıl olsa bunuda okumayıp yine sanayide kucak kuc... pardon dükkan dükkan dolaşacaklar..

Bir kızılderili atasözü der ki ; "Wir Leben Autos"
Bir sanayici atasözü der ki ; "Bunlarda bu kronik"
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,065
Beğeni puanı
5,580
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Vectra Sfı kullanıcıyım..
Eski Opel motorlarında hiçbir kronik problem yoktur. İç kapı döşemelerinde sıkıntılar çıkabiliyor, 94 klima tesisatı egsoz a çok yakın olduğu için klima problemleri çıkabiliyor. Yükseklik ayarlı direksiyonlarda üst mafsalda zamanla boşluk oluyor ve ses yapıyor. Yaşa bağlı kavrulan elektrik tesisatınıda sayarsak yanlış olmaz ama 30 sene için normal geliyor bana.

Orjinal su hortumlarını artık bulamadığımız için yerli üretim ve çok kötü kalitedeki hortumları almak zorunda kalıyoruz, sıcak motora dayanmıyor. Kelepçe ile sıkarken bile hortum kesilebiliyor. Piyasada adı "Opel sürekli hortum patlatır" dır bu durum.

Conta orjinali pahalı değildir ancak yan sanayi takılır yine de... yer yer 100 derecelere çıkan motor bu contaları çerez niyetine yer.. Usta lar "bunlarda kronik conta yakar" derler..

Fan rölesi bozulduğunda kutudaki yanında duran röle ile sağlam bozuk testi yapmak kimsenin aklına gelmez, müşür değişirler, sorun çözülmez.. Motor yıllarca 100+ sıcaklıklarda dolaşır.. ne tesisat ne conta bırakmaz.. Ustalar buna da kılıf uydurmuşlardır.. "opel sıcak motoru sever"..

Bir süre sonra sürekli hızlı devirde dönen fan elektrik tesisatının ömrünü yer bitirir.. Araba elektrikçiye gider, suçlu fan müşürüdür der, çünkü sürekli fanı açıyor... Usta oraya 80 lik tofaş müşürü takar ve ısınamayan motor ile sorunu çözdüm der. Ama artık hiç durmayan bir fan motoru olmuştur, ayrıca normal çalışma sıcaklığına gelemeyen motor daha fazla yakacaktır.

Opel sıcak motoru severcilerin dışında bir de her daim asla ısınmasıncılar vardır. Kullanıcı fan problemlerini çözemez, radyatör nefes alamıyor, devirdaim Allah emanet dönmekte pervane kalmamış... Ama korkmayın bizim ustalarımız buna da çözüm buldular hemen.. sorun termostatda ne kadar gereksiz bir parça bu halbuki !!!... içini boşaltalım gitsin miss gibi serin serin suyu görsün yavrucak.. Sonuç : soğuk suyun altına tutulan sıcak karpuz gibi yarılan bir blok, ısınmayan motordan dolayı fazla yakıt, kışın ısıtmayan kalorifer, uzun yolda soğuk su algılayan ecu tarafından sürekli zengin yakıt gönderimi sonucu ömründen ömür giden katalizör ve susturucular, soğuk motorda ecu tarafından aktif edilmeyen oksijen sensörünün bir getirisi olarak egsoz muayenesinde sıkıntılar.

Antirfiz ise tamamen para tuzağı, suyu boyamışlar neymiş efendim motor donmasın diyeymişşş.. sanki kutuplardayız.. ne gerek var bass çeşme suyunu gitsin.. Temiz suyu bulamayan Afrika ülkeleri var adam arabaya koyuyor daha napsın.. Gerçekten bunu söyleyenler var.. şimdi bu adama sen suyun donduğunda genleştiğini, bloğu çatlattığını, ısı transferinin çok önemli olduğunu, farklı antifrizlerin karışmaması gerektiğini hatta saf su kullanması gerektiğini anlat.. sonuçları yazmıcam bile..

Elektrik tesisatı yukardaki sebeplerden ve yaşa bağlı olarak kavrulunca, ecu sensörlerden gerekli bilgileri almakda zorlanmaya başlar.. Değerler tutmayınca kullanıcısına bunu arıza ışığı ile bildirir. Halt etmiş o arıza ışığı, kadran sökülüp ampul devre dışı bırakılır.. çünkü Opel lerde kroniktir o ışık hep yanar der ustalar..

Halbuki motronıc sistemli teknolojinin arşa uzandığı ecu, arızaları herhangi bir cihaza ihtiyaç duymadan kullanıcısına birkaç işlemden sonra şurada kablo kopuk veya kısa devre var gibi nokta atışı olarak belirtebilmektedir... Amannn kimin umrundaki.. nasıl olsa bunuda okumayıp yine sanayide kucak kuc... pardon dükkan dükkan dolaşacaklar..

Bir kızılderili atasözü der ki ; "Wir Leben Autos"
Bir sanayici atasözü der ki ; "Bunlarda bu kronik"
Ülkemizde opellerin neler çektiğinin özeti, çoğunu benim de duymuşluğum vardı ama durum daha da vahimmiş
 

yaso

TORNACI
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,170
Beğeni puanı
11,480
Puanları
5,320
Konum
Antalya
Marka
Opel
Astra h (2004-2011) 1.3 cdti için;
-Çift kütleli volan ses yapar. Soğuk motorda kalkış esnasında takır tukur ses yapar ısınınca geçer. Ses haricinde problem oluşturmaz. Değişim maliyeti 2-3 bin tl

-Egr valfi kurum nedeniyle 1500-2000 devir arası silkeleme yapar. Temizlik veya değişim gerekir. İptalini önermem. Maliyeti bilmiyorum kendim yapıyorum.

-Sıcak havalarda marşa bastıktan sonra kabin içerisine motor bölümünden osuruk sesi gelir. Turbo selenoid valfi. Sadece ses yapar.

-Yakıt dolum kapağı kilit motoru bozulur. İyi bi elektrikçi içerdeki dc motoru değiştirmesi lazım 20-30 tl. Veya yeni motor komple 250-300 tl.

-100-150 bin km civarı alternatör kasnağı ses yapar. Bu bilyelerin dağılmaya başladığını gösterir. Değiştirilmezse her an dağılabilir ve yolda bırakır + akü masrafı, 600 tl civarı.

-Kızdırma bujileri diğer dizellere göre erken pes eder. 100 bin km civarı, set halinde beru marka 80-100 tl civarıdır. Fabrikasyon bujiyi sökünce beru çıkmaktadır.

-İç-dış hava sirkülasyon klapesi bozulur. Bozulduğunda şanslıysanız dış sirkülasyonda kalmıştır. Aksi halde arabanızIn camları sürekli buğu yapar.

-Hava menfezleri yönlendirici motoru belli aralıklarla kalibrasyon ister. Ön cama veya ayaklara yönlendirmek istediğinizde motor çalışmaz. Çözüm için tech2 veya opcom ile bağlanıp motoru kalibre etmek. Veya akü kutup baslarını söküp 15-20 dk sonra bağlamak.

-1.9 cdti tam otomatik versiyonu haricinde şanzımana ATF yağı konulmaz. Dişli kutusu için gerekli yağ 75-85 dir. Easytronic için de geçerlidir.

Sorusu olan varsa yanıtlayabilirim
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
237
Beğeni puanı
669
Puanları
1,335
Konum
istanbul
Marka
Opel
Usta lara sitem ettim rahatladım biraz, faydalı şeyler yazma vakti o zaman ;
(Sadece Vectra SFI için geçerlidir)

1 : Fan 1. kademede çalışmama sorunu.. A kasalarda ayrıca bir fan beyni yoktur. Fan kademeleri müşür ve röleler tarafından yönetilir. Soğutma suyuna ait radyatörün fanı 2 fişli müşür tarafından kontrol edilir. Sürekli ve özellikle yazın fan aç/kapa işleri yoğunlaşınca ilk pes eden fan müşürü olur genelde.. ve değiştirilince sorun %70 düzelir. %20 lik kısım ise fan rölesidir... Cam suyu bidonu arkasında bulunan siyah kutucuk içerisinde bulunan röle genelde 1.kademe sorununa sebep olabiliyor. oradan uyan herhangi bir röle ile testi yapılabilir... geri kalan %10 luk kısım ise fan motoru ve tesisat problemleri.. hepsi bu kadar, yani kronik bir problem yok.. sakın tesisatı bozmayın, tofaş müşürü takmayın.

(Gereksiz bilgi : 3 fişli müşür klima fanını kontrol ederken yüksek motor sıcaklığında klimayı devreden çıkartır, rölesi fan rölesi ile aynı olup yanyanadır)

2 fişli fan müşürü Febi marka uygun ve kaliteli. 50 tl civarı

62468686_2064258783700336_7105678011436892160_n.jpg


Röle kutusunun detay bilgileri

26230258_10215367405845324_7980833555225226492_n (2).jpg



2 ve 3 fişli müşürlerin konumu...

20604428_10214019865557659_5805341699802827863_n.jpg


Bakır conta hem uzun ömürlü hemde sökerken radyatöre yapışmadığı için temiz.

20597263_10214019864717638_5918818639185135972_n.jpg


Vectra A radyatörlerinde orjinal de olsa tahliye vanası yoktur. Temizlemek veya yıllık antifriz değişimi için içindeki sudan tamamen kurtulmak istiyorsanız (bence makbulü bu) tamamen sökmeniz gerekiyor.. e sökmüşken de temizlik şart. Behr, wahler, valeo orjinal markalar.

20620929_10214019863757614_5132152225127097182_n.jpg




2 : Motor marş yapıyor ancak çalışmıyor... Olası ihtimaller; Sfı kutusundan aşşağı doğru inen tekli şase kablosunda kopukluk olabilir, ön yolcu bölümünün sağ ayak kısmındaki kapağın arkasında yakıt pompası ve ateşleme rölesi var arızalı olabilir, tıktıklamak kısa vadede çözüm verebilir, krank devir sensörü tesisatını yoklamak faydalı olabilir, krank devir sensöründen bilgi alınamazsa yakıt pompası çalışmaz.. yakıt pompası tesisatı kontrol edilebilir, yakıt pompası aniden bozulmaz önce size bunu ses veya performans düşüklüğü ile haber verir.genelde uğultu yapar.. Sfı lerde depo içinde dalgıç tip kullanılan yakıt pompası soğumasını yakıt ile yapar, yakıt çeyrek depodan aşşağı düşmeye başladıkca pompa ısınacak ve ömrü azalacaktır.

Ayrıca Sfı lerde ateşleme modülü bulunmaktadır.. akünün arkasında direksiyon yağ haznesinin altında bulunan parça motorun çalışması için oldukça önemli bir parçadır ve soketi zamanla dış etkenlerden etkilenebilir. Soketi temizlemek byük oranda fayda verecektir. Temizleme malzemesi olarak yağsız devre temizleyici ve diş fırçası tavsiyemdir.Balata spreyini elektronik malzemelerde kullanmanızı tavsiye etmem.

Dikkat edilecek bir husus var ki; bu parça şasede düz bir plakaya vidalıdır ve sac ile arasında soğumaya yardımcı olması için termal macun vardır. Belli peryotlarla veya parça değiştirğinde bu macun yenilenmelidir, o bölüm sıvı görmemelidir.


Gizli kahramanımız... (Kesinlikle Bosch alınmalı) biraz tuzlu bir parça

unnamed.jpg


3:Kalorifer rezistansı problemleri... Ön cam altında motor kaputunun altında kalan plastiğin altında bulunan parçadır.

Siyah bölümün biraz içerisine doğru tek 1 adet vida ile tutturulmuştur.

37618145_10217000359268139_1961691390068916224_n.jpg

Dişi ve erkek tip olarak 2 tip çıkabilme ihtimali bulunan kalorifer resiztansı aşşağıda. orjinali Behr markadır. 150 tl civarı

37565466_10217000362388217_3622638436948639744_n.jpg


Ön difüzör ün su alması probleminden dolayı çok kısa sürede arıza yapar. Rezistansı değişmeden önce aşşağıdaki parçanın tamiri yapılmalı ve su geçirmesi önlenmelidir. Yoksa 3 ayda bir sürekli parça ve işçilik ödenir. A kasalarda kronik olarak bu parçada kırılmalar olur.

37981317_10217062778148572_5736361966964834304_n.jpg


Kalorifer kazanı su yalıtım çemberi.. Aşşağıdaki parça yine rezistansın su almaması için önemli bir parçadır. Contası zamanla deforme olur ve içeriye su alır.. Aşırı sıcaklık görmediği için uzun vadede tekrar işlem istemez.

37634044_10217000360468169_1440936333529841664_n.jpg

Bütün bunların işçiliği ücretsiz kendiniz yapabilirsiniz.

Şimdilik bu kadar yazabiliecem, A kasa hakkında sorulara bildiğim kadarı ile yardımcı olabilirim.. Saygılar...
 

MesutC.

Senkromeççi
Katılım
23 Şub 2019
Mesajlar
42
Beğeni puanı
29
Puanları
70
Konum
istanbul
Marka
Renault
2012 model Clio 3 1.5 dci aracımın 10.000 bakımı bahanesiyle biraz geleceğe yönelik bakım yaptırayım dedim.
Araçta değişenler;

Yağ, triger seti, devirdaim, mazot filtresi, yağ filtresi, hava filtresi, soğutma sıvıları değişti. tüm parçalar orjinal olarak alındı.
Parça maliyeti toplamda 1000 tl tuttu özel serviste 350 tl işçiliğe verdim. Komple maliyeti 1350 tl tuttu ama 2 yıl daha arkama bakmadan kullanılacak duruma geldi araç.

Sevindirici nokta kontrol edilen diğer tüm aksamların (fren durumu, hidrolik sıvıları,ön takım v.s) sorunsuz gözükmesi oldu. Önümüzdeki aylarda belki bir enjektör bakımı da yaptırırım keyfi olarak. Tam F/P arabası gerçekten benim için.
 
Üst