20 yıldır 1994 model Opel Vectra A kasaya biniyoruz. Güncel kilometresi 287 bin. Şimdi buraya roman yazacağım. Haydi bismillah
.
Öncelikle kronik sorunlardan başlayayım. Benim bildiğim kadarıyla çok fazla kronik sorunu yok, şimdilik aklıma gelenleri yazayım, daha sonra aklıma gelirse yine eklerim.
Sorun 1 : Direksiyon Pompası
Hidrolik direksiyon bulunan makyajlı kasalarda(makyajsızlarda var mı bilmiyorum) kronik sorun diye biliyorum. Bizim aracımızda direksiyonu durur vaziyetteyken çevirdiğinizde bazen ses yapıyor, yıllardır böyle kullanıyoruz herhangi bir sorun yaşamadık.
Sorun 2(İç aksam) : Ön kapılarda bulunan kol dayama kısımlarındaki deri düzgün kullanılsa dahi yırtılıyor. Birçok A kasada bu problemi gördüm. Ön göğüsle ön cam arasında kalan plastik kısım çatlıyor. Bu da çoğu A kasada karşılaşılan bir problem.
Değişen parçalar :
Aynı araca 20 yıldır bindiğimiz için arabanın değiştirmediğimiz yeri neredeyse kalmadı diyebilirim.
1 ) Hararet sorunu vardı, hortumda tıkanıklık olduğunu anlayamadıkları için radyatör değişti, devirdaim değişti ama sorun bir türlü düzelmedi, uzun bir süre sonra babam tesadüfen bir hortumun soğuk olduğunu farkettiğinde çözümü tesadüfen bulmuş olduk. O hortum değiştirildi.
2 ) 253 bin kilometredeyken soğutma suyu hortumlarından birisi yırtılmış, araba da susuz kalmış. O şekilde bir süre kullanıldığı için de motor sizlere ömür. Komple sıfır motor yapıldı, triger kayışı değişti, debriyaj balatası değişti,marş motoru değişti, -birkaç parça daha değişmişti ama onları hatırlamıyorum-, bu olaydan sonra vakit bulundukça soğutma suyu hortumları teker teker değiştirildi. 2018 yılı başlarında olması lazım, 3500 TL tutmuştu diye hatırlıyorum. Yanlış hatırlıyor olabilirim.
3 ) Motor yapıldıktan sonra araca LPG takıldı, sıralı sistem olduğu için ilk çalıştırmada benzin kullanılıyor. Bir gün arabayı çalıştırdık, içeri yoğun bir biçimde benzin kokusu geldi. Benzin hortumu da yıllardan nasibini almış, yırtılmış. Neyse ki yangın çıkmadan sorunu çözdük.
4 ) Motor yapıldıktan bir süre sonra babam bir gün arabanın suyunu kontrol etmek için kaputu açıyor, soğutma suyu haznesine baktığında yağ ile suyun karıştığını görüyor. Su eksiltme yok, hararet yok. Sorun nedir ne değildir diye sanayiye gidiyor. Motor açılıyor, contanın sağlam olduğunu gördüklerinde eyvah diyorlar. Blok çatlamış denmiş önce. Uşak'a blok alınmak için çıkmayı planlarlarken motoru iyice açıyorlar ve sorunun devirdaimde bulunan 20 TL'lik tapadan kaynaklandığı anlaşılıyor. Tapa çürüdüğü için yağ ile su birbirine karışmış. 2017 yılında olması lazım, 20 TL'lik parça bize 1500 TL'ye patlıyor.
5 ) Hemen her sene bayrama kadar yolda bırakacak bir sorun çıkartmayan aracımız, bayram geldiğinde bayramın geldiğini hissederek yolda kalmamıza neden olacak bir sorun çıkartmasıyla adını dokuza çıkartmış durumda. Hepsi bayramda olmak üzere, marş motoru(dinamosu da olabilir,tam emin değilim), akü(bayramda bitti de bayramdan sonra değiştirebilmiştik), hararet sorunu nedeniyle conta yakmaktan korktuğumuz için radyatör değişti ve bunların hepsi bayrama kadar sapasağlamdı.
6 -Konu dışı- ) Bir bayramda araba herhangi bir mekanik arıza çıkarmadı, iyi bari bu bayram arıza çıkartmadı diye sevinirken o bayramda kaza yaptık
. Sol arka kapı değişti, çamurluk içinde çukura girdikçe arka tekere sürten bir parçada düzeltme yapıldı.
Rutin bakımlarının güncel maliyetini bilmiyorum. Şimdilik bayramlarda da, normal günlerde de sorunsuz devam ediyoruz. Cam kaldırma motoru vs vs bir sürü parça daha değişti ama aşırı uzatmamak için onları yazmadım.