Saate 140 km hızla ilerlerken aracın kendini koruma moduna alması.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Merhaba
Tekirdağ civarlarında saate 140 km hızla seyrederken, aracımın motoru gaz yemeyi bırakıp, kendini koruma moduna almsası ile oluşan vukuatı ayrıntıları ve çözümüyle berebar, buraya yazmayı tercih ettim. Çünkü başkalarınında başına gelirse illaki arayan biri çıkar Otoparka yönlenir...

Önce size aracımın Fabrikadan LPG sistemi olduğunu, üzerinde Bosch bifuel beyin modülüyle hem benzin hemde Lpg modunda çalışabilmekte. Aracın üzerinde 10 13 adet sensör bulunmakta. Bu sensözleri 13,5 volt kapasiteli kücük bir alternatör besliyor. Aracın kliması devrede iken elektrik sistemindeki gerilim 13,8 volta , soğutma fanı devrede iken ise 14,6 volta kadar yükselmekte. Arac klima ve fan devrede değil iken 12,6 volt ile çalışıyor. Aractaki akü 2 yaşında ve %95 doluluğa sahip..

Saate 140 km hızla neredeyse %100 motor yükü ile rampayı çıkarken aracım birden gaz yemeyi kesti. Aracda sadece ben ve ailem vardı. 200 kilo kadar ağırlığımız var. Bundan önce aracta 400 kilo yük var iken, %10 eğimli rampaları bağıra bağıra çıkarken, hiç bir hararet sorunu yaşamadan, gayet stabil bir şekilde kat etmiştik. Hatta rampada 5000 devirle koca tırları sollamalar gibi atraksiyonlara girmişliğimiz olmuştu.

Vukuat öncesi aşaği yukarı 1 saat kadar araba, 140 130 km hız bandında 4000 -5000 devir bandında yol almıştı. Peki neden araba kendini koruma moduna alarak bizi durmak zorunda bıraktı size bunu anlatmaya çalışacağım..

Aracın soğutma sistemi şu şekilde çalışmakta. Araç her 92 derece ulaştığında termostat acıyor, eğer yetmez ise 95 derece sıcaklığı gördüğünde fan açarak hızlı bir soğutma yapmakta. Fakat motor klima kapalı iken sadece kaliröfer fanı acık olsa dahi saate 130 140 km hızlarda 90 derece sıcağı geçmez. İsterse motor %100 motor yükünde olsun 92 derece sıcağın üstüne çıkmadı.

Klima 1 kademe açıldığında ise, motor sıcaklığı 95 derecelere vurur, Ama radyatör fanı sık sık devreye girerek aracı ani şekilde 87 derecelere düşürür. Klima 2. kademeden sonra kompresör sürekli devrede kalır. Hararet artmasını önlemek içinde radyatör fanıda sürekli açık kalır. Siz klimayı kapatana kadarda bu radyatör fanı neredeyse hiç kapanmaz. Arabanın motor suyu sıcaklığı 92 derecede sabit kalır.

Amma velakin klima 2 nci kademesi bile aracın içindeki atmosferi fazlaca soğuttuğundan , yolculuk konforu adına kademe birde yolumuza devam ettik. Kademe bir de kullanıldığında Kompresör sık sık devre dışı kalır, genelde 10 15 saniye devrede kalıp kapanır. Havanın 32 deceye vurduğu öğle sıcağında, sık sık devreye girip klimaya, motor radyatör fanıda eşlik etmeye başlar.

Uykuya dalan küçük kızım, istanbul trafiğine girdiğimizde seyretmesi için hanımın telefonuna bir kaç video film yüklemiştim. Eşimin telefon şarjı %20 lere düştüğü için, fırsattan istifade aracın çakmaklığına 5 volt 2,4 amperle çalışan xiaomi adaptörü takıp şarj etmeye başladık. Hanımın telefonu hızlı şarj özelliği sayeseinde 5 - 10 dakikada %40 şarja erişmişken, aracım 140 km hız ile motor korumaya aldı.

Motor koruma alma olayı, motora giden yakıtı limitlemekten öteye gitmiyor. Rölantide çalışmasına yetecek kadar bir yakıt gönderimi yaparak, aracın hayati aksamlarına giden gücün kesilmesininn önüne geçiyor. Dörtlüleri yakıp yolun sağına aracımı cekip yanan motor arıza işiğının anlamını öğrenmek için obd cihazımı bağladım. Hiç bir şekilde soğukkanlılığımı kaybetmedim.

Obd bağlantısı aracta 4,5 volt ille çalışan gaz kelebeği sensöründe bir dalgalanma olduğuna dair p0121 hatasını vermişti. Bunun tedavisi çok basitir. Kontağı kapatır, tüm elektrik çeken araçları kapatırsınız. Marşınızı verir ve yola devam edersiniz...

Tabiki öylede oldu. Marşı verdim, aynı tempoda yola devam ettim. İstanbula kadar 2 saate yakın sürdüm ve evime ulaştım..

Peki olan şey neydi.. Aracım klima 1 de kullandığım için radyatör fanı ve Klima kompresörü aynı anda devreye girmiş, 13,5 voltuk sisteme, aküden gelen tolerans ile 14,6 volta çıkarmışız. Buda yetmezmiş gibi telefonda 2,6 amper çekip bu töleransıda baltalayınca düşük voltajdan bir şok dalgası aracın 4,5 volt ile çalışan Drive By Wire gaz kelebek sisteminde hata oluşmasına sebeb olmuş..

Vukuattan sonra 350 km yol yaptım ama herhangi bir sıkıntı oluşmadı. Obd 2 cihazı olmasa canım çok sıkılırdı, yol boyunca keyifim kaçık 90 km hızla gelirdim. Bu sabah arabanın tüm kontrollerini yapıp, maksimum motor yükünü vurarak 50 km ekstra test sürüşü yaptım. Banamısın demedim. Yanan arıza lambasıda kısa zaman sonra kendi kendine söndü.

Bu durumu yaşayan başka arkadaşlar olursa diye üşenmeden yazdım. umarım başkalarınında başına böyle vukuatlar gelmez. Bilmeyen biri olsam aracı sağa çeker çekici beklerdim. Ama bu ailem için ızdırap olurdu. Herkese huzurlu ve mutlu sürüşler.
 

yehanohaa

Profesör
16 Eyl 2016
104
203
1,185
Benim i10 blue aracımda da gaz kelebeği hatası vardı. Dediğiniz gibi sistem kendini korumaya aldığında stop edip çalıştırmak gerekiyodu ve lamba sönüyodu. Ancak bunu tekrarlamaya başladı elektronik bir cihaza bağlı yük bindirmiyor olmama rağmen. Ve servise götürdüğümde lamba sönmüş olsa bile sistemde o hata kodu duruyordu. Aracı aldılar gaz kelebeği onarımı yapıldı garantiden. Yapıldığından beri aynı sorun tekrarlamadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Benim i10 blue aracımda da gaz kelebeği hatası vardı. Dediğiniz gibi sistem kendini korumaya aldığında stop edip çalıştırmak gerekiyodu ve lamba sönüyodu. Ancak bunu tekrarlamaya başladı elektronik bir cihaza bağlı yük bindirmiyor olmama rağmen. Ve servise götürdüğümde lamba sönmüş olsa bile sistemde o hata kodu duruyordu. Aracı aldılar gaz kelebeği onarımı yapıldı garantiden. Yapıldığından beri aynı sorun tekrarlamadı.

Benimde durum vardı. Gaz pedalım değiştirildi, Çok uzun süredirde olmuyordu. Ama bu sefer ilk defa hareket halinde aldım hatayı. Normalde bu hatayı aracı ilk çalıştırmada alırsın. Ama bende saate 140 ile otobanda yardırırken verdi. 3 yıldır aracın sahibiyim böyle bişeyi ilk defa yaşadım. Bunuda daha önce arabama zarar verdiği için söktüğün çakmak şarjından kaynakladığını düşünüyorum.

Daha öncede konuyu açmıştım. https://www.otopark.com/forum/threads/motor-hoplatan-Çakmak-Şarjı.6800/
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım