Sac (Teneke) Janta Kaynak Yapılması Hakkında

Oguzhan B.

Oguzhan
Senkromeççi
42
Marka
Opel
Arkadaşlar herkese merhabalar, Clio 5 aracımız 2-3 haftadır lastikten hava kaçırıyordu. Lastikçiye götürdüm ve lastikte sorun çıkmadı; ancak jantın tam orta kısmında gözle görülemeyecek kadar minik bir çatlaktan hava kaçırıyordu. Nasıl çatladığını anlamadım demek ki çukura sert düşürdüm bilemiyorum.

Zımpara yapıldı, önden ve arkadan kaynak yapılarak boyandı. Sizce sorun oluşturur mu bu durum? Çatlak aşırı küçüktü ve tam orta kısımdaydı ancak içim rahat etmedi. Alüminyum alaşım jant değil bildiğimiz kara sac jant.
 
Evet, sorun oluşturur. Yarın öbürgün sert bir çukura girerseniz veya o çatlaklara sebep olacak darbeyi bir daha alırsa, bu sefer öyle küçük çatlamaz, iyi ihtimalle sac olduğu için daha fazla bükülerek lastiği üzerinden atar, kötü ihtimalle kaynak yerlerinden kırılıp parçalanabilir. Şanslıysanız büyük kaza yapmadan kaporta ve mekanik hasarıyla kurtarırsınız.

Edit: Ben olsam çıkma da olsa çatlak jantın yenisine bakardım. Kaynak nedeniyle balansı da perişan olmuştur onun.
 
  • Wow
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve Toprak
Evet, sorun oluşturur. Yarın öbürgün sert bir çukura girerseniz veya o çatlaklara sebep olacak darbeyi bir daha alırsa, bu sefer öyle küçük çatlamaz, iyi ihtimalle sac olduğu için daha fazla bükülerek lastiği üzerinden atar, kötü ihtimalle kaynak yerlerinden kırılıp parçalanabilir. Şanslıysanız büyük kaza yapmadan kaporta ve mekanik hasarıyla kurtarırsınız.

Edit: Ben olsam çıkma da olsa çatlak jantın yenisine bakardım. Kaynak nedeniyle balansı da perişan olmuştur onun.
Hocam öyle bir korkuttunuz ki zaten kafam karışıktı ve sonucunda orijinal Renault çıkmasını buldum, taktırdım :)

Sonuç olarak hareketli parça kaynak yapılacaksa da belirli mühendislik çerçevesinde ehil kişiler tarafından yapılması gerektiği kanaatindeyim. Benimki pek öyle değildi zaten, kurtuldum inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve bt
Hocam öyle bir korkuttunuz ki zaten kafam karışıktı ve sonucunda orijinal Renault çıkmasını buldum, taktırdım :)

Sonuç olarak hareketli parça kaynak yapılacaksa da belirli mühendislik çerçevesinde ehil kişiler tarafından yapılması gerektiği kanaatindeyim. Benimki pek öyle değildi zaten, kurtuldum inşallah.
Korkmanız iyi olmuş. Korku hayatta kalmayı sağlar :D
Çok doğru iş yapmışsınız, güle güle kullanın.

Bu arada çıkan janttan birkaç küçük modifikasyonla yuvarlak ızgaralı mangal yapabilirsiniz. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve Chefkaya
Hocam öyle bir korkuttunuz ki zaten kafam karışıktı ve sonucunda orijinal Renault çıkmasını buldum, taktırdım :)

Sonuç olarak hareketli parça kaynak yapılacaksa da belirli mühendislik çerçevesinde ehil kişiler tarafından yapılması gerektiği kanaatindeyim. Benimki pek öyle değildi zaten, kurtuldum inşallah.
Arkadaşlar tekrardan merhabalar, yine saçma bir sorunun var ve sizlere danışmak istiyorum. Çıkma jant buldum evet ama hayatımda ilk kez jant aldığımdan dolayı et (offset oluyor sanırım) değerine dikkat etmemişim. Aldığım jant zannedersem clio 4 jantı. Birebir yapısı aynı. Tek fark et değeri.

Clio 5 lerde et değeri 37 iken benim aldığımın 44. Arada 7 mm var. Dışarıdan aşırı dikkatli biri olmadığı sürece anlayamaz ben de jantın kalipere bir tık daha yakın (bayağı dikkatli biriyimdir) olmasından anladım. Sürtme falan da yok bu arabaya 205-215 lastik takan da çok zaten. Bu sorun oluşturur mu acaba? Ben bir sorun yaşamadım. Abs esp falan etkilemez diye düşünüyorum ama sizlere danışmak istedim.
 
ABS'i esp'yi etkileyebilir, çalışacağı zaman tasarlanırken girilen değerlerden çok farklı parametreler olacağı için müdaheleleri vermesi gereken katkıyı veremeyebilir. Bu ayrı konu.
Esas mesele şu ki, aynı aksa ET değeri farklı lastik takmak, arabayı şasiden bükülüp yengeç gibi köpek gibi giden tofaş kartallara benzetir. Arabanın geometrisinde asimetri oluşur.
ya 1 adet ET44 jant daha alıp aynı akstaki diğer lastiği de ona takın, ya da 1 adet ET37 jant alıp orijinaline getirin.
 
ABS'i esp'yi etkileyebilir, çalışacağı zaman tasarlanırken girilen değerlerden çok farklı parametreler olacağı için müdaheleleri vermesi gereken katkıyı veremeyebilir. Bu ayrı konu.
Esas mesele şu ki, aynı aksa ET değeri farklı lastik takmak, arabayı şasiden bükülüp yengeç gibi köpek gibi giden tofaş kartallara benzetir. Arabanın geometrisinde asimetri oluşur.
ya 1 adet ET44 jant daha alıp aynı akstaki diğer lastiği de ona takın, ya da 1 adet ET37 jant alıp orijinaline getirin.
Hocam bu durum çok çok sıkıntılı bir durum yaşatır mı? Hemen değiştiremiyorum çünkü önce arayıp bulmam gerekiyor.