şase ve fren patlaması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tyln
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tyln

Profesör
351
Marka
Renault
dostlar şimdi size bir sorum olacak ama bunun için başımdan geçeni yazarsam daha anlaşılır olacağını düşünüyorum.

3 gün önce rampa aşağı inerken önümdeki kavşağa yaklaşırken kırmızıda durma amaçlı frene bastım ama birden pedal boşaldı.birkaçkere pedalı pompaladım ama fren yoktu.aha dedim hidrolik patladı biryerden şimdi girdik birine derken yeşil yandı önüm açıldı.vites düşürme ve el freninin çalışmasıyla birazda şansımın yaver gitmesiyle filan düze gelip durdum.hemen kaputu açayım hidroliğin seviyesine bakıyım dedim demez olaydım.bir duman çıkıyor bir duman çıkıyor aha arabada yanıyor dedim.ön tekere giden hidrolik hortumu rezidans gibi kızarmıştı ve kablonunda temas ettiği yerden tütüyordu.hemen yangın tüpünü aldım sıkacaktımki akü başını sökmek aklıma geldide yangınıda önledim.
tabi çekici filan çağırdım sanayiye çektirdim.çalıştığım için arabam tamir edilirken başında değildim ama ustanın bana dediği şasi yapmışmış.olayı anlattım frenle ne alaka dedim hidroliği ısıttığı için fren merkezini kitlemiş.tekerdeki tamir kitini filanda patlatmış.şase çıkma sebebide dinamonun fazla şarj edip içinin yanması ve kısadevre yapmasıymış.sonuçta tamir edilip güzel bi hesap ödedim ama hala tam anlayamadığım kısım şu.hidrolik sıvısı ısınsada iş görmezmiydi ve o hava alma kısımları patlasada bir miktar hidroliğin iş görüp frenin azda olsa tutması gerekmiyormuydu?

bu konuda aydınlatabilceklere şimdiden teşekkürü borç bilirim.
 
Konu hakkında malesef pek bir bilgim yok ama büyük geçmiş olsun hocam allah korumuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln
Hidrolik Ne Zamandır Duruyor , Değişimleri Gerekli Derecelerde Yapıldı Mı , Doğru Hidrolik Isıya Dayanıklıdır , En Kötüsü Bile Tahmini "200" Dereceye Kadar Dayanır , Ama Fren Hidroliği Nem Tutan Hatta Kendine Çeken Bir Maddedir Ve Periyodik Aralıklarla Doğru Düzgün Değişmesi , Komple Sıfırlanması Lazımdır , Geçmiş Olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln ve Porsche
Gayet mantıklı aslında. Ama tam olarak şase denemez buna bence. Benim bildiğim o dinamo, akımı ya da amperi -bilmiyorum elektrik bilgim pek iyi değil- belirli bi seviyede tutarak çalışması gerekiyordu. Ama onu yapmamış işte kerata. Haliyle ortaya çıkan fazla ısı hidroliği kaynatmış boruyu kızartmış. Ama benim aklıma takılan şu, dinamo kayış ile çalışan bi sey ve hidrolik üniteden uzakta kalıyor nasıl becermiş o boruyu ısıtmayı? Araç neydi bu arada?
 
Gayet mantıklı aslında. Ama tam olarak şase denemez buna bence. Benim bildiğim o dinamo, akımı ya da amperi -bilmiyorum elektrik bilgim pek iyi değil- belirli bi seviyede tutarak çalışması gerekiyordu. Ama onu yapmamış işte kerata. Haliyle ortaya çıkan fazla ısı hidroliği kaynatmış boruyu kızartmış.
Ben de aynısını anladım valla, hidrolik üniteden uzak kaldığı konusunda pek emin değilim ama...
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln ve Porsche
Fren tertibatı ile şase yapma mevzusunu hayatımda ilk kez duyuyorum ve duyduğum en saçma açıklama olabilir (ustanın dediği).
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln
Hidrolik Ne Zamandır Duruyor , Değişimleri Gerekli Derecelerde Yapıldı Mı , Doğru Hidrolik Isıya Dayanıklıdır , En Kötüsü Bile Tahmini "200" Dereceye Kadar Dayanır , Ama Fren Hidroliği Nem Tutan Hatta Kendine Çeken Bir Maddedir Ve Periyodik Aralıklarla Doğru Düzgün Değişmesi , Komple Sıfırlanması Lazımdır , Geçmiş Olsun.
@motorsinann . Şasenin sebep vermesi olayını mantıklı açıklama olarak görmedim.
Gayet mantıklı aslında. Ama tam olarak şase denemez buna bence. Benim bildiğim o dinamo, akımı ya da amperi -bilmiyorum elektrik bilgim pek iyi değil- belirli bi seviyede tutarak çalışması gerekiyordu. Ama onu yapmamış işte kerata. Haliyle ortaya çıkan fazla ısı hidroliği kaynatmış boruyu kızartmış. Ama benim aklıma takılan şu, dinamo kayış ile çalışan bi sey ve hidrolik üniteden uzakta kalıyor nasıl becermiş o boruyu ısıtmayı? Araç neydi bu arada?
Mantıklı. Şöyle mantıklı. Bir yerde elektrik sisteminde tutarsızlık varsa başka noktalarda da kısa devreye neden olabilir. Usta sadece söylediği yerleri kontrol ettiyse bence yetersiz. Daha kapsamlı kontrol yapması gerekir. Fren tertibatının yakınında elektriğe dair en küçük kablo, sensör, müşür vb. ne varsa hepsinin kontrol edilmesi gerekir. Bunların biri veya birkaçı birden zarar görmüş olabilir, daha önemlisi arızayı nüksettirebilir.

Fren hidroliği yüksek sıcaklıklara dayanabilir ama bir noktadan sonra o da kaynayıp özelliğini kaybedebilir. Frenin hiç tutmama sebebi sistemde bir yerden aşırı basınç nedeniyle kaçak yapması olabilir veya fren merkezini kilitleyip iş görmez hale getirmesi olabilir.

Geçmiş olsun.
 
Valla sagolun ucuz atlatmis oldum.benim gordugum kadaryla fren merkezinin altinda kablolar var ve o kablolardan on tekere giden hortuma temas eden nokta vardi.dinamo ariza yapinca oradaki kablolardan kisa devre yapip temas eden kablo hortumu isitti.zaten fren merkezinide degismisler hep :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Porsche
Fren hidroliğinin bu kadar ısınması için kmlerce rampa aşağı frene basmak falan lazım. Hayır debriyaj yaksan ordan hidrolik rezervuarındaki hidroliği kaynatmış desen debriyajlık bir durum da yok. Valla milyonda bir ihtimal neyse ki size bir şey olmamış Allah korusun ne zaman ne olacağı belli olmuyor..
Bu arada her sıvının bir ömrü olduğunu unutmayalım
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln ve Porsche
akü 12v ile çalışıyor, şarj halinde akü her koşulda 14v ile beslenmek zorunda, alternatör motor devrine bağlı olduğu için ürettiği akım yüksek olursa bunu dengelemek için regülatör parçası kullanılıyor
bu parça arıza yaparsa yüksek akım oluşturur ve yanar
mantıklı bir sebep olabilir bu sektörde neler neler var :)
pedala bastığınızda en nazik yer nereyle hidrolik oradan çıkar, basınç çok yüksektir kaçakta olduğu için tutmaz :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...