AÇIK Şasede ezik önemli bir sorun mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ftfh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ftfh

Gvbmkkh
Senkromeççi
8
35
Marka
Nissan
2008 model nissan micra aldım 450 bine. Arabanın sağ şase ucunda hafif ezik var demiş eksper. Bu önemli bir sorun mu, aracı satarken çok değer kaybına uğrar mı.
 
şasinin sadece ucuysa ve ezik kısım düzeltildiyse, şasi özelinde önemli bir sorun olmaz. 15 yaşında bir araç sonunda, malzeme yorgunluğu nasılsa var...
Ama şasi ucunda ezik yaptıracak bir kaza hafif bir kaza değildir. O yüzden mekanik olarak yürüyen aksam tekrar kontrol edilmeli ve kaput içerisindeki diğer parçaların montajı ve eksiksizliği konusunda aracın modelini iyi bilen birilerinin detaylı incelemesinde fayda var.
 
Merhabalar, şase aracın ana iskeletidir. Şaseyi etkileyecek bir darbede aracın tampon, çamurluk, kaput gibi parçaları da değişmiş veya işlem görmüştür. Şasede ezik bulunması potansiyel müşteri kitlesini daraltacaktır. Aracın değer kaybına uğraması kaçınılmaz olur.
 
Merhabalar, şase aracın ana iskeletidir. Şaseyi etkileyecek bir darbede aracın tampon, çamurluk, kaput gibi parçaları da değişmiş veya işlem görmüştür. Şasede ezik bulunması potansiyel müşteri kitlesini daraltacaktır. Aracın değer kaybına uğraması kaçınılmaz olur.
Ne kadar değer kaybeder tahmini. Hiç değişen yok, sadece camurluklarda boya var
 
O araba için hiçbir sorun teşkil etmez.

Ufak birşeyse söylemeseniz daha iyi..
Ön taraf full işlemlidir diye tahmin ediyorum.
Airbagleri de tamirli olabilir.

15 yaşında bir arabada airbag aramak bana pek mantıklı gelmiyor o yüzden o da aracın değerini etkilemez. Tabi boş bırakan - atlet koyanlar falan hoş değil 😅

Araba kozmetik olarak iyiyse , motor-şanzıman canavarsa , tavanı boyasız ve ağır hasar kaydı yoksa..

Çok zarara gireceğiniz bir durum yok.

Bu arada 450.000TL şu piyasada bir çıt yüksek geldi bana 2008 Micra için ama bilemedim 🤔
 
Son düzenleme:
O araba için hiçbir sorun teşkil etmez.

Ufak birşeyse söylemeseniz daha iyi..
Ön taraf full işlemlidir diye tahmin ediyorum.
Airbagleri de tamirli olabilir.

15 yaşında bir arabada airbag aramak bana pek mantıklı gelmiyor o yüzden o da aracın değerini etkilemez. Tabi boş bırakan - atlet koyanlar falan hoş değil 😅

Araba kozmetik olarak iyiyse , motor-şanzıman canavarsa , tavanı boyasız ve ağır hasar kaydı yoksa..

Çok zarara gireceğiniz bir durum yok.

Bu arada 450.000TL şu piyasada bir çıt yüksek geldi bana 2008 Micra için ama bilemedim 🤔
Şasede eğiklik aracın ciddi bir kazaya karıştığını gösterir. Hasar kaydı da bedelsiz veya yok ise bu bilgi kazanın şiddeti hakkında fikir edinilebilecek bir işaret olur. Bunu bilmeyen bir alıcı, aracın airbag açmış olabileceğinden de şüphelenmeyebilir. Dolayısıyla böyle bir ayıbın söylenmemesinin önerilmesini tasvip etmiyorum.

15 yaşındaki araba derken 94 model astradan bahsetmiyoruz. Trafikteki araçların nerdeyse yarısı 15 yaşının üstündedir. Belki bu araçların yaşı dolayısıyla airbag açma ihtimali azalıyor olabilir ancak yine de ''2008 yılından eski araca binen airbag beklemesin'' tutumu, benim için bir nevi ülkenin yarısını hor görmek manasını taşıyor. Kimse canını sokakta bulmadığı gibi elindeki aracın sıfırına da hayır demez neticede.

Şasede eğiklik ve tamirli airbag gibi durumların ''micra gibi bir aracın'' değerine etki etmeyeceğinin ancak tavan boyası sebebiyle değer kaybedeceğinin beyanı ise bir toplum algısı ve piyasanın durumu eleştirisi ise katılıyorum.
 
1 sene nissan yetkili servisinde çalıştım j12 kasa micra yani senin aracınla baya bi zaman geçirdim aracın nispeten eski nesil bi araç değil önde tampon demiri var bu tampon demiri ve şase arasındada ara bi parça var hem punta hemde civatayla aracın ana şasi sine bağlanıyor bu iki parça carpışmanın enerjisini sönümleyip şasi yi korumayı amaçlıyor ucu dediğin ezik yüksek ihtimal aracın ana şasi sinde dir kaza sonrası şase ci yada kaportacı usta yeterince cektirmemiş yada yeterince düzeltememiş olduğundan ezik orada kalmış bu bahsettiğim iki parçada kesin değişmiştir ufak kazalarda bu iki parça şasinizi korur
 
Şase ucu hasar aldıysa tahmini olarak attığım fotolardaki gibi bir kazaya karışmıştır, ilk foto aracın kaza yaptıktan sonraki hâli, diğer 3 fotoğraf ise hasarlı kısımların düzeltildikten sonraki hâli, (abimin beton bariyere çapraz çarpması sonucu oluşan bir kaza, araç 2001 Clio, airbag açmadı)


Araç toplandıktan sonra sağ teker sol tekere göre 1cm daha geride duruyordu, sağ ön taraftaki bütün parçalar (amortisör dahil) değişmişti, düzgün işçilik yapılmışsa çok problem yaratmaz ama işçilik kötüyse araç bunu fazlasıyla belli edecektir, değer kaybı konusu aracın kondisyonuna ve piyasasına bağlı,

Örnek verecek olursam fotodaki clioyu Nisan ayında 230k gibi fiyata satmıştık, muadil kilometrede ve düzgün olanları 250-270k bandında satılıyordu



IMG_20231217_155134.jpg
IMG_20231217_155115.jpg
IMG_20231217_155101.jpg
IMG_20231217_155043.jpg



Edit: son 2 foto da hasarlı kısmın son hâli ve görünen yüzü

IMG_20231217_161610.jpg
IMG_20231217_161631.jpg
 
Son düzenleme:
Her türlü değer kaybına uğrayacaktır. Çok mu az mı konusu ise şasinin ne kadar hasar aldığına, şasi hasarı sırasında aracın ne kadar dağıldığına ve nasıl toplandığına bağlıdır.
 
O araba için hiçbir sorun teşkil etmez.

Ufak birşeyse söylemeseniz daha iyi..
Ön taraf full işlemlidir diye tahmin ediyorum.
Airbagleri de tamirli olabilir.

15 yaşında bir arabada airbag aramak bana pek mantıklı gelmiyor o yüzden o da aracın değerini etkilemez. Tabi boş bırakan - atlet koyanlar falan hoş değil 😅

Araba kozmetik olarak iyiyse , motor-şanzıman canavarsa , tavanı boyasız ve ağır hasar kaydı yoksa..

Çok zarara gireceğiniz bir durum yok.

Bu arada 450.000TL şu piyasada bir çıt yüksek geldi bana 2008 Micra için ama bilemedim 🤔
Siz yorum yaparken nedense insanların tercihlerini ve arabalarını küçümsüyorsunuz gibi hissediyorum.
 
Arkadaşlar aracı ekspere soktuk araçta değişen yok, sadece ön çamurluklarda boya var. Ayrıca airbag da açmamış. Sadece şase ucunda çok hafif ezik var.
 
Siz yorum yaparken nedense insanların tercihlerini ve arabalarını küçümsüyorsunuz gibi hissediyorum.

Öyle olsa hiç yorum yapmam ya da bu zamana kadarki yaptığım yorumlar hep olumsuz tepki alırdı.
Görece düşük bütçeli konularda da yorumlarım var.

Konu biraz değer kaybıyla alakalıydı , ben de geçmişte alım - satımla uğraştığım için ona göre yorum yapıyorum.

Ülkede durum içler acısı malesef. İnsanlar arabalara çok zor ulaşılıyor. Sıfırı ayrı , ikinci eli ayrı sorun.

Yeni araba alan birisine de her zaman hayırlı olsun deyip önünü arkasını çok sormam.

Fiyatı yüksek bulmamın sebebi ; hatasız diye mi alındı acaba ? diye çekinmem.

15 yaşında arabada şu önemli değil - bu önemli değil dememin sebebi ; tamamen göz korkutmak istemediğim için.

Arabayı geri vermek , hak aramak hep sıkıntılı süreçler.

Arabaları küçümseme konusunda da şunu diyeyim ; Micra çok güzel bir araba 😁
Otomatikse , benim aracımdan daha albenili bir araba.

Arkadaşa kazasız - belasız binmek nasip olsun.
Umarım ufak bir düzeltmedir de gönlü ferah biner.
 
benim aracımda da vardı şase ucunda işlem. temelde çok büyük dertler açmayan kazalarda da olabiliyor, ama sonuç olarak satışta değer kaybettireceği açık. En basitinden; kurumsal firmalar (vavacars, otoplus vs.) değerlemez ve almaz aracınızı.
 
Şasede eğiklik aracın ciddi bir kazaya karıştığını gösterir. Hasar kaydı da bedelsiz veya yok ise bu bilgi kazanın şiddeti hakkında fikir edinilebilecek bir işaret olur. Bunu bilmeyen bir alıcı, aracın airbag açmış olabileceğinden de şüphelenmeyebilir. Dolayısıyla böyle bir ayıbın söylenmemesinin önerilmesini tasvip etmiyorum.

15 yaşındaki araba derken 94 model astradan bahsetmiyoruz. Trafikteki araçların nerdeyse yarısı 15 yaşının üstündedir. Belki bu araçların yaşı dolayısıyla airbag açma ihtimali azalıyor olabilir ancak yine de ''2008 yılından eski araca binen airbag beklemesin'' tutumu, benim için bir nevi ülkenin yarısını hor görmek manasını taşıyor. Kimse canını sokakta bulmadığı gibi elindeki aracın sıfırına da hayır demez neticede.

Şasede eğiklik ve tamirli airbag gibi durumların ''micra gibi bir aracın'' değerine etki etmeyeceğinin ancak tavan boyası sebebiyle değer kaybedeceğinin beyanı ise bir toplum algısı ve piyasanın durumu eleştirisi ise katılıyorum.

Eksper hafif ezik diye belirtmiş , bir de airbag konusu açmış bulundum da o kadar da göz korkutmak istemedim.

Airbagleri de tamirli "olabilir".. diye geçiştirdim.

Çok ufak bir ezikse , airbag açmadıysa ve arabanın ön tarafında çok işlem yoksa.. Kafayı gereksiz karıştıracak. O durumda diyorum hiç söylememek iyi olabilir diye.

15 yaş arabada airbag sormam derken ; tamirli airbaglerden bahsediyorum. Yoksa tabii ki boş olsa da , atlet koysa da kabul diye değil tabi kii.

Piyasa eleştirisiydi. Benzer arabalarda ; bayan arabası , İstanbul arabası , şehir içi arabası diyerekten..
Almanya'da adam arabayı boyatıyor daha pahalıya satıyor.. da ekleniyor peşine tabi 😁

Birden.. Araba yürüyorsa.. Ee şimdi otomatik araba..
Sahin 200.. E o zaman 400 işte diye 😅

Perti de 350 , cam gibisi de 400 falan değişik biraz.

O yüzden çok farklı birşey çıkmadığı sürece zarar edileceğini düşünmüyorum. Umarım yanılmam.

Gerçi yanılsam mı iyi , yanılmasam mı iyi 😅
 
Bu arada ailemizdeki Mazda 3, zamanında bir kazaya karıştı. Dörtyol ağzında bir ticari taksiyle çarpıştı. Taksi bizim arabanın sol ön köşesine vurmuş, garip şekilde onun da sağ kapısına gelmiş darbe. Bizim aracın airbag'ler açılmadı. Yürüse yürür durumdaki arabada şasi ucunda düzeltme var çünkü darbe ters gelmiş. Ama yetkili serviste sağlam bir tramer çıkmıştı çünkü ıvır zıvır sensörü derken çok fazla parça değişti. Uzun zaman takipte kaldım, neyse ki çalışmayan donanımı yok da şükredip yolumuza devam ediyoruz kendisiyle.
 
Öyle olsa hiç yorum yapmam ya da bu zamana kadarki yaptığım yorumlar hep olumsuz tepki alırdı.
Görece düşük bütçeli konularda da yorumlarım var.

Konu biraz değer kaybıyla alakalıydı , ben de geçmişte alım - satımla uğraştığım için ona göre yorum yapıyorum.

Ülkede durum içler acısı malesef. İnsanlar arabalara çok zor ulaşılıyor. Sıfırı ayrı , ikinci eli ayrı sorun.

Yeni araba alan birisine de her zaman hayırlı olsun deyip önünü arkasını çok sormam.

Fiyatı yüksek bulmamın sebebi ; hatasız diye mi alındı acaba ? diye çekinmem.

15 yaşında arabada şu önemli değil - bu önemli değil dememin sebebi ; tamamen göz korkutmak istemediğim için.

Arabayı geri vermek , hak aramak hep sıkıntılı süreçler.

Arabaları küçümseme konusunda da şunu diyeyim ; Micra çok güzel bir araba 😁
Otomatikse , benim aracımdan daha albenili bir araba.

Arkadaşa kazasız - belasız binmek nasip olsun.
Umarım ufak bir düzeltmedir de gönlü ferah biner.
O zaman ben yanlış anlamışım. Özür diliyorum :)
 
Arkadaşlar aracı ekspere soktuk araçta değişen yok, sadece ön çamurluklarda boya var. Ayrıca airbag da açmamış. Sadece şase ucunda çok hafif ezik var.
Ön ve arka tamponlar değer kaybına sebep olmadığından eksperler bu parçalar için boyalı-değişen tespiti yapmıyorlar genellikle. Ne kadar değer kaybı olacağı konusunda bir şey söylemek zor. Ben olsam bu araç için pazarlık ederken ağır hasar kaydı var mı? hasar kaydı miktarı belli mi? belli ise kaç tl gibi faktörleri de göz önünde bulundurarak tercih yapardım. Airbag açmamış, 2 parça boyalı ve şase ucu eğik bir araç için piyasa ortalaması bir fiyat benim için makul bir seviye. Neticede 2008 model bir aracın boyasız hatasız olması, olmamasına göre daha istisnai bir durum.
 
Arkadaşlar aracı ekspere soktuk araçta değişen yok, sadece ön çamurluklarda boya var. Ayrıca airbag da açmamış. Sadece şase ucunda çok hafif ezik var.
Sorun olmaz hocam. Biz biraz daha devam edersek arabayı 100K tersine sattırıcaz 🤣

Kolay düzelecek birşeyse düzelttirin. Satarken söylemeseniz de olur boşverin. Hayırlı olsun.